Press Start: Η σημασία του Quiet Time

Hot
Γιώργος Λόλας
Γιώργος Λόλας

Γιώργος Λόλας  

Press Start: Η στήλη των αναγνωστών μαζί σας κάθε Δευτέρα. Ελάτε να συζητήσουμε μαζί ενδιαφέροντα θέματα που αφορούν τα video games.
 
0.0 (0)
0 1 0 0 0
Press Start: Η σημασία του Quiet Time

Press Start: Η σημασία του Quiet Time

Πληροφορίες

Κυκλοφορία
0000-00-00

Ως εργαλείο στην αφήγηση και στο game design.

Η έννοια του Quiet Time στα μέσα ψυχαγωγίας και τέχνης όπως οι ταινίες, η μουσική, η ζωγραφική και τα video games αναφέρεται στην διακοπή της δράσης ή της έντασης και την εναλλαγή αυτών με σημεία ηρεμίας και ησυχίας. Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία σε διάφορα είδη ψυχαγωγίας και τέχνης, το οποίο όμως συνήθως περνάει απαρατήρητο από τον χρήστη/παρατηρητή.

Αποφάσισα να ασχοληθώ με αυτό το θέμα στο παρόν άρθρο, μετά την εκ νέου ενασχόλησή μου με το Tomb Raider, το οποίο προσφέρει αρκετές στιγμές quiet time. Ως ιδέα και εργαλείο στο game design, το quiet time θεωρώ πως είναι απαραίτητο για όλα τα narrative-driven Action games. Σου παρέχει στιγμές ηρεμίας ανάμεσα στις σκηνές δράσης, χρόνο για να εξερευνήσεις το περιβάλλον γύρο σου χωρίς να έχεις τον φόβο ότι πρόκειται να δεχθείς επίθεση, ενώ λειτουργεί και ως μέσο ξεκούρασης.

Αυτές οι στιγμές ηρεμίας είναι σημαντικό να υπάρχουν, αφού επιπλέον καθορίζουν τον ρυθμό του παιχνιδιού και προσθέτουν στην ατμόσφαιρά του. Η σωστή ισορροπία ανάμεσα στην δράση και το quiet time (ή negative space όπως επίσης συνηθίζεται να λέγεται), μπορούν να μετατρέψουν ένα αρκετά καλό video game σε μια εξαιρετική διαδραστική εμπειρία. Χωρίς το downtime που προσφέρει το quiet time, τα περισσότερα Action games θα ήταν του τύπου διάδρομος-δράση-διάδρομος (όπως συμβαίνει στην πλειοψηφία των Call of Duty), ενώ θα ήταν δύσκολο να υπάρξει το επιθυμητό immersion στην αφήγηση.

Μερικές από τις τεχνικές που χρησιμοποιούνται από τους developers για την εισαγωγή του quiet time, είναι τα σημεία όπου λύνουμε puzzles, η ελεύθερη εξερεύνηση χωρίς των ύπαρξη εχθρών ή άλλης απειλής, τα cutscenes ή ακόμα και το ίδιο το level design ενός παιχνιδιου. Κάποια από τα video games που έχουν σωστή ισορροπία ανάμεσα στη δράση και το quiet time και μου αρέσουν ιδιαίτερα για αυτόν τον λόγο είναι τα Half Life 2, Resident Evil, Ninja Gaiden, Spec Ops: The Line, Metro: Last Light και το προαναφερθέν Tomb Raider.

Εσείς θεωρείτε σημαντικές τις στιγμές ηρεμίας στα video games και ποια πιστεύετε ότι εκμεταλλεύτηκαν με τον καλύτερο τρόπο το quiet time; Γράψτε μας το σχόλιό σας στο κάτω μέρος του άρθρου.

Μόνιμες στήλες προηγούμενης εβδομάδας:
Δευτέρα: Press Start - Ποια δημοφιλή games δεν σας αρέσουν; (Γιώργος Λόλας)
Τετάρτη: Console Wars - Η Sony στο Tokyo Game Show 2015 (Παντελής Δασκαλέλος)
Πέμπτη: Στον Πάγκο - Football Manager 2015 Shortlist (Μάνος Γρυπάρης)
Κυριακή: Battle - Pro Evolution Soccer 2016 Live Battle (Μάνος Γρυπάρης)

Community Blogs προηγούμενης εβδομάδας:
18/9: Assassin's Creed: Rogue - Η αλήθεια των Templars (Παναγιώτης Τσιάτσος)

User Reviews προηγούμενης εβδομάδας:
17/9: Halo: Combat Evolved (Βασίλης Γαλανός)

Διαβάστε τα προηγούμενα άρθρα της στήλης Press Start. Μπορείτε να προτείνετε τα επόμενα θέματα που θα θέλατε να έχει η στήλη στο αντίστοιχο forum topic.

Καλή εβδομάδα σε όλους!

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 +1 Akis 7 (Level20) 21/09/2015 13:59
Οταν ημουν μικρος και επαιζα resident evil η αληθεια ειναι οτι οταν ηταν να λυσω γριφο ενοιωθα μια ανακουφιση γιατι σε ολο το υπολοιπο game η καρδια μου χτυπουσε ασταματητα.
Την σημερον ημερα πιστευω υπαρχει αυτο το στοιχειο μονο και μονο για να ξεζαλιστεις απο την δραση.Οπου ειναι αρκετα σημαντικο.
Σε καθε action game πρεπει να υπαρχει quiet time γιατι δημιουργει κιολας μια καλυτερη ατμοσφαιρα.
Και χρειαζομαστε και ξεκουραση ανα διαστηματα,δεν γινεται να ειμαστε ολη την ωρα σε ενταση.Το κεφαλι δεν αντεχει και πολυ.....
#2 +1 An arrow in the knee (Level22) 21/09/2015 14:54
Ενα απο τα ποιο ωραια quiet times που θυμαμε,ειναι στο Bioshock Infinite-Burial At Sea epeisode 2,οπου χειριζοσουν την Elizabeth και πηγαινοντας απο οροφο σε οροφο καποια στιγμη μπαινεις σε ενα ασανσερ.Εκει λοιπον ειχε μια πολυ ομορφη συζητηση με το υποσυνειδητο της που πραγματηκα την θυμαμε και ανατριχιαζω.Οι πολυ δυνατοι διαλογοι αλλα και το τρομερο voice acting με αφησαν πραγματικα συξυλο.Γενικα δεν πολυπροσεχα τα quiet times των παιχνιδιων,αλλα με το που σκεφτηκα ποια θα τα ελεγα top αυτη η σκηνη θα ηταν στην κορυφη.Απλα πανεμορφο.
#3 +1 DimutriKs (Level16) 22/09/2015 03:33
Οι στιγμές ηρεμίας δεν είναι απλώς σημαντικές σε ένα game άλλα επιβάλλονται για να είναι ένα game πετυχημένο. Ακόμα και το God of War που είναι καθαρό Action game προσφέρει κατάλληλα τα quiet times είτε μέσω γρίφων είτε μέσω αναρυχήσεων κλπ. Το Assassin's Creed έχει επίσης μια πετυχημένη προσέγγιση στα quiet time καθώς μέσω του παρκούρ και των μετακινήσεων σε κρατάει ζεστό και ξεκούραστο ενόψει της δράσης. Δυσκολεύομαι γενικότερα να σκεφτώ οποιοδήποτε τοπ παιχνίδι που να μην έχει και πολύ καλά quiet times. GTA, Skyrim, Fallout, Metal Gear, RE όσα δλδ θεωρούνται-είναι τοπ έχουν σχεδόν τα τέλεια quiet time. Παιχνίδι που δεν σε ξεκουράζει σωστά και σε ικανοποιητικό βαθμό απλά απέχει πολύ από το τοπ...
#4 +1 the_prophet1987 (Level22) 22/09/2015 12:58
Καλή εβδομάδα παιδιά!
Και βέβαια είναι σημαντικό το Quiet time να είναι όσο πιο συχνά γίνεται.Η ξεκούραση είναι απαραίτητη ειδικά στα action παιχνίδια γιατί μερικές φορές ξεχνάμε να κάνουμε διάλειμα είναι αλήθεια.
Πρόσφατο παράδειγμα το Metal Gear Solid 5:The Phantom Pain στο οποίο υπάρχει η Mother Base όπου μπορείς να ξεκουραστείς,να εξερευνήσεις,να ακούσεις συνομιλίες στρατιωτών και να παρακολουθήσεις διάφορα events.Η να ακούσεις μουσική και κασσέτες με backround story και πολλά άλλα....
Ένα άλλο campaign που θυμάμαι να χρησιμοποίησε το quiet time αρκετά ήταν αυτό του ArmA 3.Μετά απο κάθε αποστολή επέστρεφες στη προσωρινή βάση σου όπου μπορούσες να ακούσεις συνομιλίες και πάλι,να πας για περιπολία στο νησί για side missions η απλά για βόλτα,να διαλέξεις τον εξοπλισμο για την επόμενη αποστολή,η απλά να κάτσεις οκλαδών και να ακούς τον αέρα που φυσάει,πολύ αναζωογονητικό.Ιδιαίτερα σε ένα hardcore παιχνίδι που δε συγχωρεί τους cowboισμούς και ο κύνδυνος καραδοκεί σε κάθε βήμα που κάνεις.
Θα έλεγα και για τα Resident Evil και Dino Crisis αλλά τα ανέφερες είδη.... ;-)
#5 +1 Professor_Severus_Snape (Level28) 22/09/2015 15:19
Είναι αλήθεια ότι βοηθάει και ξεκουράζει πολύ αυτό το στοιχείο και στο Tomb Raider υπήρχε σε σημαντικό βαθμό. Πέραν της εξερεύνησης, αρκετές φορές μπορούσαμε να πάρουμε και περισσότερες πληροφορίες για τους χαρακτήρες του παιχνιδιού, όταν καταλάγιαζε η δράση.
#6 +1 supermario644ever (Level20) 22/09/2015 21:33
Γενικά μου αρέσουν αυτές οι στιγμές και γενικά τα "ήσυχα σημεία" μέσα στα games όπως στο soma (το οποίο το είδα πρόσφατα σε live stream)
#7 +2 Blood King (Level25) 22/09/2015 21:50
Το quiet time είναι ένα σοβαρό εργαλείο στα χέρια των developers για να προσφέρουν μια όαση ανάμεσα στις στιγμές καταιγιστικής δράσης των action games, το θεωρώ απαραίτητο σε τίτλους σαν το Tomb Raider αλλά σπαστικό σε shoot' em ups και hack and slash όπου δεν έχω την παραμικρή όρεξη να σταματήσει το μακέλεμα, αν κουραστώ απλά θα βγω από το παιχνίδι.
#8 +1 ashbringer (Level25) 22/09/2015 23:23
Συμφωνώ απολύτως με Professor_Severus_Snape και Blood King .Με έχουν καλύψει απολύτως οι απόψεις σας.Όντως το quiet time είναι πολύ σημαντικό εργαλείο και ας μην του δίνουμε σημασία πολλές φορές.
#9 +1 yiannis 28/09/2015 18:36
Όντως είναι πολύ σημαντικό να υπάρχουν quiet times στα games καθώς συνδέεσαι και ταυτίζεσαι με τους χαρακτήρες της ιστορίας καλύτερα. Αν ήταν μόνο δράση θα το τερμάτιζες και ίσως να το ξέχναγες μετά από καιρό. Γενικά όταν κάτι εξελίσσεται σιγά σιγά πάντα θα αισθάνεσαι πιο γεμάτος στο τέλος.