- Μόνιμες Στήλες
- Press Start
- Press Start: Η σημασία του Quiet Time
Press Start: Η σημασία του Quiet Time
HotΓιώργος Λόλας
Press Start: Η σημασία του Quiet Time
Πληροφορίες
Ως εργαλείο στην αφήγηση και στο game design.
Η έννοια του Quiet Time στα μέσα ψυχαγωγίας και τέχνης όπως οι ταινίες, η μουσική, η ζωγραφική και τα video games αναφέρεται στην διακοπή της δράσης ή της έντασης και την εναλλαγή αυτών με σημεία ηρεμίας και ησυχίας. Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία σε διάφορα είδη ψυχαγωγίας και τέχνης, το οποίο όμως συνήθως περνάει απαρατήρητο από τον χρήστη/παρατηρητή.
Αποφάσισα να ασχοληθώ με αυτό το θέμα στο παρόν άρθρο, μετά την εκ νέου ενασχόλησή μου με το Tomb Raider, το οποίο προσφέρει αρκετές στιγμές quiet time. Ως ιδέα και εργαλείο στο game design, το quiet time θεωρώ πως είναι απαραίτητο για όλα τα narrative-driven Action games. Σου παρέχει στιγμές ηρεμίας ανάμεσα στις σκηνές δράσης, χρόνο για να εξερευνήσεις το περιβάλλον γύρο σου χωρίς να έχεις τον φόβο ότι πρόκειται να δεχθείς επίθεση, ενώ λειτουργεί και ως μέσο ξεκούρασης.
Αυτές οι στιγμές ηρεμίας είναι σημαντικό να υπάρχουν, αφού επιπλέον καθορίζουν τον ρυθμό του παιχνιδιού και προσθέτουν στην ατμόσφαιρά του. Η σωστή ισορροπία ανάμεσα στην δράση και το quiet time (ή negative space όπως επίσης συνηθίζεται να λέγεται), μπορούν να μετατρέψουν ένα αρκετά καλό video game σε μια εξαιρετική διαδραστική εμπειρία. Χωρίς το downtime που προσφέρει το quiet time, τα περισσότερα Action games θα ήταν του τύπου διάδρομος-δράση-διάδρομος (όπως συμβαίνει στην πλειοψηφία των Call of Duty), ενώ θα ήταν δύσκολο να υπάρξει το επιθυμητό immersion στην αφήγηση.
Μερικές από τις τεχνικές που χρησιμοποιούνται από τους developers για την εισαγωγή του quiet time, είναι τα σημεία όπου λύνουμε puzzles, η ελεύθερη εξερεύνηση χωρίς των ύπαρξη εχθρών ή άλλης απειλής, τα cutscenes ή ακόμα και το ίδιο το level design ενός παιχνιδιου. Κάποια από τα video games που έχουν σωστή ισορροπία ανάμεσα στη δράση και το quiet time και μου αρέσουν ιδιαίτερα για αυτόν τον λόγο είναι τα Half Life 2, Resident Evil, Ninja Gaiden, Spec Ops: The Line, Metro: Last Light και το προαναφερθέν Tomb Raider.
Εσείς θεωρείτε σημαντικές τις στιγμές ηρεμίας στα video games και ποια πιστεύετε ότι εκμεταλλεύτηκαν με τον καλύτερο τρόπο το quiet time; Γράψτε μας το σχόλιό σας στο κάτω μέρος του άρθρου.
Μόνιμες στήλες προηγούμενης εβδομάδας:
Δευτέρα: Press Start - Ποια δημοφιλή games δεν σας αρέσουν; (Γιώργος Λόλας)
Τετάρτη: Console Wars - Η Sony στο Tokyo Game Show 2015 (Παντελής Δασκαλέλος)
Πέμπτη: Στον Πάγκο - Football Manager 2015 Shortlist (Μάνος Γρυπάρης)
Κυριακή: Battle - Pro Evolution Soccer 2016 Live Battle (Μάνος Γρυπάρης)
Community Blogs προηγούμενης εβδομάδας:
18/9: Assassin's Creed: Rogue - Η αλήθεια των Templars (Παναγιώτης Τσιάτσος)
User Reviews προηγούμενης εβδομάδας:
17/9: Halo: Combat Evolved (Βασίλης Γαλανός)
Διαβάστε τα προηγούμενα άρθρα της στήλης Press Start. Μπορείτε να προτείνετε τα επόμενα θέματα που θα θέλατε να έχει η στήλη στο αντίστοιχο forum topic.
Καλή εβδομάδα σε όλους!
Comments
Την σημερον ημερα πιστευω υπαρχει αυτο το στοιχειο μονο και μονο για να ξεζαλιστεις απο την δραση.Οπου ειναι αρκετα σημαντικο.
Σε καθε action game πρεπει να υπαρχει quiet time γιατι δημιουργει κιολας μια καλυτερη ατμοσφαιρα.
Και χρειαζομαστε και ξεκουραση ανα διαστηματα,δεν γινεται να ειμαστε ολη την ωρα σε ενταση.Το κεφαλι δεν αντεχει και πολυ.....
Και βέβαια είναι σημαντικό το Quiet time να είναι όσο πιο συχνά γίνεται.Η ξεκούραση είναι απαραίτητη ειδικά στα action παιχνίδια γιατί μερικές φορές ξεχνάμε να κάνουμε διάλειμα είναι αλήθεια.
Πρόσφατο παράδειγμα το Metal Gear Solid 5:The Phantom Pain στο οποίο υπάρχει η Mother Base όπου μπορείς να ξεκουραστείς,να εξερευνήσεις,να ακούσεις συνομιλίες στρατιωτών και να παρακολουθήσεις διάφορα events.Η να ακούσεις μουσική και κασσέτες με backround story και πολλά άλλα....
Ένα άλλο campaign που θυμάμαι να χρησιμοποίησε το quiet time αρκετά ήταν αυτό του ArmA 3.Μετά απο κάθε αποστολή επέστρεφες στη προσωρινή βάση σου όπου μπορούσες να ακούσεις συνομιλίες και πάλι,να πας για περιπολία στο νησί για side missions η απλά για βόλτα,να διαλέξεις τον εξοπλισμο για την επόμενη αποστολή,η απλά να κάτσεις οκλαδών και να ακούς τον αέρα που φυσάει,πολύ αναζωογονητικό.Ιδιαίτερα σε ένα hardcore παιχνίδι που δε συγχωρεί τους cowboισμούς και ο κύνδυνος καραδοκεί σε κάθε βήμα που κάνεις.
Θα έλεγα και για τα Resident Evil και Dino Crisis αλλά τα ανέφερες είδη....