- Μόνιμες Στήλες
- Press Start
- Press Start: Άραγε ξέρουμε τι θέλουμε ως gamers;
Press Start: Άραγε ξέρουμε τι θέλουμε ως gamers;
HotΓιώργος Λόλας
Press Start: Άραγε ξέρουμε τι θέλουμε ως gamers;
Πληροφορίες
Άβυσσος η ψυχή του gamer.
Το ερώτημα που θέτω αυτή την εβδομάδα αφορά ένα θέμα που με προβληματίζει εδώ και αρκετό καιρό. Παρατηρώντας τις αντιδράσεις και τα λεγόμενα πολλών ανθρώπων που ασχολούνται με το gaming, μου δίνεται η εντύπωση ότι σεβαστή μερίδα του community δε γνωρίζει τι πραγματικά θέλει τόσο από συγκεκριμένα games, όσο και από το gaming industry στο σύνολό του.
Στο παρόν άρθρο θα σταθώ σε τρία πράγματα που αποτελούν ουσιαστικά κάποιες σκόρπιες σκέψεις μου για θέματα που με απασχολούν, τα οποία πιστεύω ότι αντιπροσωπεύουν και δικές σας σκέψεις. Αρχικά, θα ήθελα να σταθώ στα free-to-play games και την γκρίνια περί του Pay-2-Win φαινομένου. Σε έναν τέλεια πλασμένο για τους gamers κόσμο, τα πάντα σε ένα video game της κατηγορίας διατίθενται εντελώς δωρεάν για όλους.
Κάτι τέτοιο όμως δεν είναι εφικτό, μιας και οι εταιρείες ανάπτυξης πρέπει με κάποιο τρόπο να έχουν έσοδα, αφού από αυτά θα πληρώσουν τα έξοδά τους, θα τραφούν και στην τελική θα βγάλουν κέρδη για να αναπτύξουν το επόμενό τους video game. Όπως είναι λογικό, θα πρέπει να υπάρχουν κάποια αντικείμενα που μπορούν να αποκτηθούν έναντι ενός μικρού συνηθώς χρηματικού αντιτίμου, τα λεγόμενα microtransactions.
Βλέπω όμως να υπάρχει γκρίνια ακόμα και για cosmetic items, pets, skins, mounts κτλ, τα οποία δεν επηρεάζουν το gameplay και δεν δίνουν κάποιο πλεονέκτημα στους χρήστες που τα αγοράζουν. Ακόμα και σε αυτή την περίπτωση, μια μερίδα παικτών γκρινιάζει και απαιτεί να διατεθούν τα παραπάνω items δωρεάν. Ταυτόχρονα, απαιτείται να κυκλοφορούν οι developers νέο περιεχόμενο σε συχνή βάση, κάτι που έχει το ανάλογο κόστος για τις εταιρείες ανάπτυξης. Και την πίτα ολόκληρη δηλαδή και τον σκύλο χορτάτο!
Το δεύτερο θέμα που θέλω να θίξω αφορά την καινοτομία στα αγαπημένα μας games. Ενώ πάντα ψάχνουμε νέους μηχανισμούς και ιδέες που θα βελτιώσουν την εμπειρία των video games, πολλές φορές τίτλοι που προσπαθούν να βαδίσουν σε νέα μονοπάτια χαντακώνονται. Ο λόγος; Ψάχνουμε κάτι καινούριο και καινοτόμο, αλλά ταυτόχρονα ζητάμε να μην ξεφεύγει από το γνώριμο ύφος άλλων games που... κράζουμε ότι προσφέρουν μια από τα ίδια!
Στο ίδιο μήκος κύμματος κυμαίνεται και η συζήτηση για τα sandbox και themepark MMORPG. Από την μια, υπάρχει γκρίνια ότι στα themepark MMO όπως το World of Warcraft πρέπει να αφήσεις τα κόκκαλά σου μέσα στα dungeons/raids για να αποκτήσεις αντικείμενα, ενώ από την άλλη ότι στα MMO με sandbox προσανατολισμό όπως το ArcheAge, δεν υπάρχουν αρκετά dungeons και ετοιματζίδικο περιεχόμενο και ότι πρέπει να grindάρεις για να γίνεις πλούσιος.
Ακόμα και στο PvP, οι μισοί το θέλουν να βασίζεται στο gear και οι άλλοι μισοί ζητούν να είναι skill-based. Κάπου στη μέση βρίσκονται αυτοί που ενώ θέλουν gear dependant PvP, γκρινιάζουν όταν δεν μπορούν να "χώσουν" αυτούς που έχουν "λιώσει" περισσότερο από αυτούς. Ουσιαστικά λοιπόν, οι developers δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να ευχαριστήσουν όλους τους παίκτες και πάντα υπάρχουν αυτοί που θα παραπονιούνται.
Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να παρατηρεί κανείς στα περισσότερα forum και σε άλλα μέσα μια εικόνα που παρουσιάζει αρκετό hating και λιγότερη επικοδομητική συζήτηση, ακόμα και σε αξιόλογα και πετυχημένα games. Σκέφτομαι λοιπόν ότι αυτό το hating μόνο κακό μπορεί να κάνει στην βιομηχανία του gaming, καθώς από την μία αποτρέπει πολλούς gamers να ασχοληθούν με games που δε γνωρίζουν και ψάχνουν πληροφορίες για την εξέλιξη αυτών και από την άλλη, οι developers λαμβάνουν μπερδεμένα μηνύματα.
Είμαι από τους πρώτους που θα κάνουν... equip το φτυάρι, αλλά πάντα υπό ένα δημιουργικό κάτοπτρο και λαμβάνοντας υπόψιν όλα τα δεδομένα και τις κατά περίπτωση συνθήκες.
Εσείς τι πιστεύετε, ξέρουμε τελικά τι θέλουμε ως gamers; Γράψτε μας το σχόλιό σας στο κάτω μέρος του άρθρου.
Διαβάστε τα προηγούμενα άρθρα της στήλης Press Start. Μπορείτε να προτείνετε τα επόμενα θέματα που θα θέλατε να έχει η στήλη στο αντίστοιχο forum topic.
Μόνιμες στήλες: Άρθρα προηγούμενης εβδομάδας
Δευτέρα: Press Start - Είστε υπέρ ή κατά του Early Access; (Γιώργος Λόλας)
Τρίτη: Αφιερώματα - Αφιέρωμα στο The Legend of Zelda B' μέρος (Δημήτρης Αραμπατζίδης)
Τετάρτη: SxedioB - Ένας πραγματικός ντετέκτιβ (ΓΙώργος Ζώκας)
Παρασκευή: Console Wars - Το Bloodborne είναι το καλύτερο exclusive του PS4 (Παντελής Δασκαλέλος)
Παρασκευή: Game Cafe 8 με τον Θάνο Ψαρογένη (Χριστιάνα Θάνου)
Σάββατο: Users - Συνέντευξη στην ΝΕΡΙΤ Plus (Μάνος Γρυπάρης)
Κυριακή: Best of - Τα καλύτερα Racing games (Αριστοτέλης Ζησιμόπουλος)
Κυριακή: Editorial - Το προβληματικό Youtube Monetization (Μάνος Γρυπάρης)
Καλή εβδομάδα σε όλους!
Comments
Επέτρεψέ μου να διαφωνήσω, σε μένα συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Ισα ίσα πιστεύω πως οι μικρές ηλικίες ΔΕΝ πειραματίζοντα. Οι νέοι gamers (είτε ηλικιακά, είτε από πλευρά εμπειρίας ) ενθουσιάζονται εύκολα και "κολλάνε" με ένα παιχνίδι που τους αρέσει ( πχ LoL, CoD, AC, κτλ)
Αντίθετα εγώ που έχω παίξει αρκετά παιχνίδια, αισθάνομαι κoρεσμένος από τα περισσότερα είδη και σπάνια ενθουσιάζομαι με κάτι νέο, εκτός και αν πρόκειται για κάτι το πραγματικά εξαιρετικό. Γι αυτό εξάλλου δοκιμάζω συχνά indies παιχνίδια, σε μια προσπάθεια να βρώ κάτι το "διαφορετικό".
Ένα παιχνίδι είναι προσωπικό δημιούργημα της ομάδας ανάπτυξης. Οπως δεν μπορείς να πείς σε ένα ζωγράφο ή σε ένα γλύπτη πως να ζωγραφίσει ένα πίνακα ή να σμιλέψει ένα άγαλμα, έτσι δεν μπορείς να πεις σε έναν developer πως να φτιάξει το παιχνίδι. Οφείλεις να τον αφήσεις να πραγματοποιήσει αυτό που έχει στο μυαλό του, και αν το αποτέλεσμα σε ικανοποιεί, τότε να αγοράσεις το παιχνίδι, αλλιώς προσπερνάς.
Καλό το feedback αλλά σε ακραίες μορφές κάνει περισσότερο κακό παρά καλό. Οταν ένα παιχνίδι προσπαθεί να ικανοποιήσει όλους τους υποψήφιους αγοραστές , συνήθως το αποτέλεσμα είναι ένα game χωρίς ταυτότητα, που θα ξενερώσει τους πάντες. Συχνά θύμα της προσπάθειας να ταυτιστεί ένα παιχνίδι με τις επιθυμίες της πλειοψηφίας, είναι η δημιουργικότητα.
Θα συμφωνήσω μαζί σου φίλε
Τα free to play δεν με χαλάνε καθόλου εκτός και αν γίνονται pay to win. Επίσης θεωρώ απαράδεκτα τα microtransactions σε τίτλους ΑΑΑ, στους οποίους πλήρωσα 40,50,60 ευρώ για να τους αγοράσω.
Συμφωνώ με αυτό που έγραψε ο pngpl για το οτι οι developers δεν πρέπει να επηρεάζονται στη δομή του παιχνιδιού απο τους gamers. Φτιάξε αυτό που θες, ασε τους παίχτες να κρίνουν το παιχνίδι σου στο release και αν χρειαστεί καν'του και μερικά patch (μιας και είμαστε στην εποχή που τα patch είναι κανόνας) και περιποιήσου το.
Eνταξει να πω την αληθεια το The Last of us ειναι στα top παιχνιδια μου και εκανε την διαφορα,οπως και το The Walking Dead.
Περιμενω τωρα τον Σεπτεμβρη για να δω και το τελευταιο επος του Kojima.
Oποτε συμφωνω με τον PNGPL...Σπανια ενθουσιαζομαι πια!!!!
Πιο πολυ με νοιαζει το gameplay να ειναι διασκεδαστικο....γι'αυτο και δεν με νοιαζει αν στο game σφαζεις οπιον βρεις μπροστα σου η απλα χωροπηδας
Δεν θα ελεγα οτι δεν πειραματιζονται απλα δεν ξερουν το πληθος των επιλογων σε παιχνιδια που εχουν και κολλανε με κατι που ειναι γενικα ''δημοφιλη'' π.χ. το LoL
Γενικά το έχω σαν χαρακτήρας να επικεντρώνομαι στα αρνητικά σημεία ενός θέματος, αλλά δεν είμαι από αυτούς που θα αρχίσουν το flaming, προσπαθώ να κάνω την κριτική μου πιο συγκρατημένα με επιχειρήματα.
Τώρα η αιτία κορεσμού και έλλειψης ενθουσιασμού από μέρους μου: Η εξήγηση που δίνω για τον εαυτό μου είναι ότι μικρός, που δεν είχα παίξει πολλούς τίτλους κάθε παιχνίδι και "μούφα" να ήταν, μου φαινόταν σαν κάτι το μοναδικό, το πρωτότυπο, κυριολεκτικά ασύγκριτο. Όταν όμως άρχισαν να πληθαίνουν με τον καιρό τα παιχνίδια που πέφτουν στα χέρια μου, άρχισαν αναπάντεχα η συγκρίσεις, φάνηκαν τα ελλατώματα του κάθε τίτλου και χάθηκε η μαγεία που είχαν παλιά τα παιχνίδια μέσα από τα παιδικά μάτια μου.
Και τέλος όσον αφορά το "κράξιμο" που θα ρίξω, αυτό εξαρτάται πρώτα από όλα από το παιχνίδι. Για παράδειγμα: Ενα mod δεν θα το κρίνω αυστηρά, αποτελεί μια μη κερδοσκοπική δημιουργία κάποιου ερασιτέχνη, που το έφτιαξε με κόπο και μεράκι, έτσι για χαβαλέ και απλά το μοιράστηκε μαζί μας. Οπότε έχω θετική προδιάθεση απέναντι σε ένα mod, δεν θα το στήσω στον τοίχο και να ψάχνω ελλατώματα. Φυσικά και θα έχει!
Οταν όμως κάποιος δίνει 50 και 60 ευρώ για ένα παιχνίδι, τότε έχει καθε δικαίωμα να να απαιτεί το προϊόν να είναι άρτιο ή τουλάχιστον τα όποια προβλήματα να διορθωθούν άμεσα με κανα patch και όχι σε διάστημα ενός και δύο μηνών. Αυτό που με τρελαίνει δε, είναι όταν βγαίνει ένας καινούργιος ΑΑΑ τίτλος και παράλληλα κυκλοφορεί day 1 DLC. Πλήρωσα για ένα ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ παιχνίδι, γιατί αγαπητέ μου developer να μη συμπεριλάβεις το content στο release; Αυτές οι τακτικές φυσικά και με εκνευρίζουν...
Πρώτον στο θέμα του feedback με κάλυψαν τα παιδιά πιο πάνω.Καλές οι γνώμες αλλά ο developer πρέπει να κάνει αυτό που γουστάρει.Και όχι αυτό που θα τραβήξει περισσότερο κόσμο και θα πουλήσει περισσότερο.Τη τελική απόφαση και ευθύνη την έχει ο ίδιος.
Εγώ είμαι πλέον ξεκάθαρος σε αυτά που πιστεύω και τα υποστηρίζω.Έχω μια γνώμη που μπορεί να αλλάξει κάποτε αλλά μια σταθερή αξία που δε πρόκειται να αλλάξει ποτέ.Αυτή η αξία είναι το να παίζω αυτό που με εκφράζει σαν άνθρωπο η ακόμη και κάτι που δε με εκφράζει απλά το βρίσκω διασκεδαστικό.Αλλά δεν παύει να είναι επιλογή μου.
Δεν παρασύρομαι πια από Hype,γνώμες φίλων,reviews κ.λ.π.
Αν κάποιο παιχνίδι είναι στα δικά μου γούστα:
Simulation η Tactical η Survival από πλευράς gameplay
και Mystery,Adventure,Myth,Horror,Sci fi,War απο πλευρας story
τότε δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην το αγοράσω.Λεφτά βρίσκεις αν θέλεις πραγματικά ένα παιχνίδι και χρόνο βρίσκεις.αν είσαι πολυάσχολος.Το θέμα είναι ότι πολλοί δεν ξέρουν αν θελουν κάποιο παιχνίδι,είναι το hype που είπα πιο πάνω και πολλοί άλλοι λόγοι.
Δυστυχώς είναι πολλοί αυτοί και κατευθύνουν με τις (επιλογές τους) τη βιομηχανία του gaming προς μια κατεύθυνση που εγώ προσωπικά δε θέλω να ακολουθήσω.
Εγώ θα συνεχίζω να βαδίζω τον δικό μου δρόμο και θα στηρίζω τους developers που πιστεύω ότι το αξίζουν πραγματικά.Αυτούς που δεν φοβούνται να κάνουν αυτό που θελουν και δεν φοβούνται να ρισκάρουν!
Και γω πάνω κάτω το ίδιο πιστεύω. Όλοι θέλουνε πάντα να βγει κάτι πρωτοποριακό, και όταν τελικά βγει συνήθως δεν του δίνουνε την πρέπουσα σημασία. "Σαν το Call of Duty δεν είναι τίποτα τελικά "
Πολύ ωραίο άρθρο Mr. Λολας. Τρελόνομαι με τις επιλογές σου στα thumbnail !