Editorial 32: Ωφελούν τους game developers οι κυρώσεις προς την Ρωσία;

Hot
Μάνος Γρυπάρης

Μάνος Γρυπάρης  

Κάντε subscribe να περάσουμε το GameWorld. ➜ http://Youtube.com/ManosGryparis
 
0.0 (0)
0 1 0 0 0
Editorial 32: Ωφελούν τους game developers οι κυρώσεις προς την Ρωσία;

Editorial 32: Ωφελούν τους game developers οι κυρώσεις προς την Ρωσία;

Πληροφορίες

Κυκλοφορία
0000-00-00

Δράση και αντίδραση σε ένα πολυσυζητημένο θέμα.

Με αφορμή τις κυρώσεις που ξεκίνησαν οι Microsoft, Electronic Arts, Take-Two, Ubisoft, CD Projekt Red, Sony, Nintendo και ορισμένες εταιρείες PC Hardware, εξετάζουμε ένα μήνα μετά το κατά πόσο η κίνησή τους αυτή αποδείχθηκε ωφέλιμη.

Η αντίδραση των gamers
Όσο ανακοινώνονταν κυρώσεις από τις gaming εταιρείες προς την Ρωσία, οι αντιδράσεις των gamers άρχιζαν να γίνονται σταδιακά ολοένα και πιο αρνητικές. Οι αρχικές ανακοινώσεις των Πολωνικών εταιρειών CD Projekt Red και Bloober Team είχαν σχόλια υποστήριξης, αλλά και επικριτές. Οι Microsoft και EA είχαν ανάμεικτα σχόλια, με τις επικρίσεις να αυξάνονται. Όταν όμως τις επόμενες ημέρες το πράγμα ξέφυγε, τότε άρχισε μία μαζική κατακραυγή στα social media.

Η Sony δέχθηκε τόσο μεγάλο κράξιμο από το community της σε σχέση με τα θετικά σχόλια, που η Nintendo λίγες ώρες μετά έβγαλε ανακοίνωση κυρώσεων μόνο στο Twitter, θέλοντας να αποφύγει τα χειρότερα στα άλλα social media, ενώ η Ubisoft έκανε κάτι το πρωτοφανές. Πραγματοποίησε "σιωπηλό" update σε είδηση έξι ημερών χωρίς να βγάλει καμία ανακοίνωση στα social media.

Οι άμεσες απώλειες
Όλες αυτές οι κινήσεις δεν μπορούμε να δούμε άμεσα αν θα αποφέρουν απώλεια εσόδων στις πωλήσεις, καθώς αυτό θα φανεί μακροπρόθεσμα. Το πιθανότερο όμως είναι πως ναι. Στο θέμα πωλήσεων, οι 10 και κάτι publishers, στους οποίους όμως ανήκουν δεκάδες developers, δεν θα πουλάνε πλέον τα games τους σε περίπου 46 εκατομμύρια Ρώσους gamers. Ορισμένες από τις εταιρείες επέλεξαν να κάνουν εμπάργκο και προς την Λευκορωσία, άρα συνυπολογίστε άλλο ένα εκατομμύριο Λευκορώσους gamers.

Σε όλα αυτά θα πρέπει να συνυπολογίσουμε και τους Ουκρανούς gamers. Με 44 εκατομμύρια πληθυσμό, πρέπει να υπάρχουν περίπου 4-5 εκατομμύρια gamers, οι οποίοι είναι ανενεργοί λόγω του πολέμου. Το τελευταίο πράγμα για το οποίο ενδιαφέρεται ένας Ουκρανός αυτή τη στιγμή είναι να παίξει games, όταν υπάρχει πόλεμος που τον αναγκάζει να φύγει από το σπίτι του. Πιθανόν ένα από τα αντικείμενα που θα πάρει μαζί του να είναι μια κονσόλα, ένα PC κι ένα laptop, αντικείμενα αξίας δηλαδή, αν όμως του δοθεί η δυνατότητα να τα μεταφέρει έγκαιρα. Κυρίως όμως, κάποιος ο οποίος έχει χάσει το σπίτι του ή φεύγει από το σπίτι του χωρίς να ξέρει τι γίνεται και καλείται να μεταναστεύσει αλλού λόγω του πολέμου, το πιθανότερο είναι ότι δεν θα είχε καμία διάθεση να παίξει games. Συν τις άλλοις δεν εργάζεται, δεν ξέρει πότε θα τελειώσει ο πόλεμος και θα θέλει σίγουρα να κρατήσει τα χρήματά του για τρόφιμα αντί να κάνει αγορές.

Υπολογίστε λοιπόν συνολικά πάνω από 50 εκατομμύρια gamers, οι οποίοι λόγω των συνθηκών είναι πιθανό αγοραστικό κοινό για τις εταιρείες. Οι PC gamers παγκοσμίως είναι 1,77 δις. Αν συνυπολογίσουμε και όσους παίζουν μόνο στην κονσόλα τους τότε φτάνουμε κοντά στα 2 δις (1 στους 40 είναι Ρώσοι). Άρα με πρόχειρους υπολογισμούς, οι gaming εταιρείες θα έχουν μία απώλεια εσόδων το πολύ γύρω στο 2,5%. Ο αριθμός δεν είναι απόλυτος και ίσως να είναι λίγο μικρότερος, αφού οι Ρώσοι gamers παίζουν αρκετά online FPS, World of Tanks και προτιμούν πολύ τα free-to-play games. Δεν είναι το κλασικό δυτικό κοινό που θα αγοράσει ένα παιχνίδι ανά 1-3 μήνες.

Τι χάνουν οι εταιρείες που δεν επιβάλουν κυρώσεις;
Οι εταιρείες αυτές δεν χάνουν τίποτα. Για παράδειγμα, οι Capcom, Bandai Namco, Square Enix και άλλες παραδοσιακές δυνάμεις της Ασίας, δεν έχουν υπολογίσιμο αριθμό σχολίων στα social media που να τις παροτρύνουν να επιβάλουν κυρώσεις προς την Ρωσία, ούτε σχόλια με χρήστες που να απειλούν ότι δεν θα αγοράσουν τα games τους. Το αντίθετο ακριβώς ισχύει με τους Ρώσους gamers, οι οποίοι έγραψαν στα social media των εταιρειών που επέβαλαν μποϊκοτάζ, ότι "Αυτές οι κυρώσεις που κάνατε θα τις θυμόμαστε για πάντα στο μέλλον".

Υπήρχαν μάλιστα και σχόλια που απαιτούσαν οι εταιρείες να επιβάλουν τις ίδιες κυρώσεις και προς την Αμερική, το Ισραήλ ή την Τουρκία για διάφορα εγκλήματα πολέμου, που γίνονται επί δεκαετίες. Φυσικά οι εταιρείες ποτέ δεν απάντησαν σε αυτά τα σχόλια. 

Η όλη ιστορία των μποϊκοτάζ έδειξε ότι οι gamers δεν θέλουν η πολιτική να αναμειγνύεται με τα games. Όπως δεν ήθελαν ποτέ μικροσυναλλαγές, NFTs και οτιδήποτε άλλο "εκτός εκκλησίας" προκύψει.

Διαβάστε περισσότερα για το μποϊκοτάζ του GameWorld και συζητήστε για όσα συμβαίνουν στην Ουκρανία στο παρακάτω forum topic.

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or