- Μόνιμες Στήλες
- Editorial
- E3 2016: Απολογισμός
E3 2016: Απολογισμός
HotE3 2016: Απολογισμός
Πληροφορίες
Τα "όπλα" βγήκαν στην όγδοη γενιά!
Η E3 2016 ολοκληρώνεται στο Λος Άντζελες και ως συνήθως στο Editorial έφτασε η ώρα για τον καθιερωμένο απολογισμό.
Το ενδιαφέρον του gaming κοινού κορυφώνεται κάθε χρόνο και για να είμαι ειλικρινής πάντα περιμένουμε η εκάστοτε E3 να είναι ανώτερη από την προηγούμενη. Γουστάρουμε να hype-αριζόμαστε άσχημα. Βασικά παίζει πιο πολύ να γουστάρουμε το hype από το να παίξουμε όντως games τους προσεχείς μήνες. Αφήστε δε που η κουβέντα πέφτει πάντα στο κλασικό "Sony ή Microsoft" και "- Που ήσασταν οι Sonάκηδες στην αρχή της έβδομης γενιάς; - Εκεί που είστε οι Xboxάδες στην αρχή της όγδοης. – Ναι, αλλά εγώ έχω προσφορές, - Ναι αλλά εγώ έχω exclusives και όχι console exclusives" και πάει λέγοντας.
Αν δούμε τα πράγματα από μια αντικειμενική σκοπιά, πρακτικά όσα δυνατά games δέχθηκαν delay για το 2016, πλέον την φετινή σεζόν βγαίνουν στις αγορές, προσφέρουν απίστευτες εμπειρίες και διεκδικούν το πορτοφόλι μας. Η αρχή έγινε με το Uncharted 4 της Sony, το Quantum Break της Microsoft, κάτι σαν…"demo" του Street Fighter V και τα Total War: Warhammer και XCOM 2 για τους PCάδες. Το καλό πράμα όμως τώρα αρχίζει.
Electronic Arts: Τρέιλερ μέχρι τέλους
Η Αμερικάνικη εταιρεία αποφάσισε φέτος να ξεκινήσει πρώτη την συνέντευξη τύπου της και κατά την άποψή μου ήταν προβλέψιμη. Το Battlefield 1 και το Titanfall 2 είναι οι ναυαρχίδες της, όμως αυτό που είδαμε ήταν για άλλη μια φορά…gameplay trailer. Ναι, τρέιλερ κύριοι! Η EA είναι ο ορισμός της ματαιοδοξίας! Όταν άλλες εταιρείες δημιουργούν gameplay videos αυτή φτιάχνει τρέιλερ. Λες και θα πουλήσει ταινία. Δεν είναι η μόνη βέβαια, αφού το φαινόμενο αυτό παρατηρείται γενικά στις αμερικάνικες εταιρείες, λίγο περισσότερο απ’ ότι στις ευρωπαϊκές και τις ιαπωνικές που είναι "To the point".
Ουδείς μπορεί να καταλάβει γιατί δεν απολαύσαμε ένα gameplay, είτε του single-player, είτε του multiplayer, είτε live, είτε…κονσέρβα όπως γίνεται συνήθως. Για ποιο λόγο επίσης τα δύο λανσαρίσματα να απέχουν μόλις μία εβδομάδα μεταξύ τους; Αναρωτιέμαι που θα βρει τα χρήματα ο κόσμος σε τέτοιες εποχές. Προσωπικά πάντως περιμένοντας το Mass Effect: Andromeda, έμεινα κι εγώ με το τρέιλερ…στο χέρι. Όπως και με το Fifa 17. Από τον Πελέ φτάσαμε φέτος στον Μουρίνιο, απορώντας αν η EA ξοδεύει στο development όσα πρέπει ή τα ρίχνει στο marketing. Τουλάχιστον η ενσωμάτωση της Frostbite μας χαροποίησε ιδιαίτερα, αρκεί να υλοποιηθεί σωστά και να μην έχουμε απρόσμενες επιπλοκές στην πρώτη χρήση της. Προβλέψιμη λοιπόν η EA αλλά με καλά games. Οφείλουμε να το παραδεχτούμε. Ετοιμάζει δύο Star Wars, έχει τεράστιο μπάτζετ, λίγο το Origin αν έφτιαχνε και αν έκανε σωστό bug testing και θα γουστάρανε περισσότεροι. Ευτυχώς ξεκόλλησε κάπως από τα casual games.
Bethesda
Η περυσινή εντυπωσιακή εμφάνιση της Bethesda με το Fallout 4 και μια πλειάδα τίτλων δεν συνέχισε στον ίδιο ρυθμό και φέτος. Το Dishonored 2 κέρδισε το μεγαλύτερο μέρος της συνέντευξης τύπου, αλλά πέρα από αυτό το χάος. Η ανακοίνωση του Quake ελπίζουμε να συνοδευτεί απ’ το ανάλογο παιχνίδι, προφανώς καλύτερο από το Doom. No Elder Scrolls VI, no party. Ας δείχνατε έστω ένα τρέιλερ κύριοι. Έχουμε λυσσάξει!
Η Microsoft και οι κονσόλες της
Η όγδοη γενιά βρήκε την Microsoft να πραγματοποιεί ορισμένα λάθη, τα οποία πάντοτε διόρθωνε στην πορεία. Το always online και το DRM δεν υλοποιήθηκαν και πλέον με τις δύο νέες της κονσόλες, η αμερικάνικη εταιρεία θέλει να συνεχίσει τα…fixes. Το Xbox One S με 40% μικρότερο μέγεθος και το τροφοδοτικό στο εσωτερικό του, είναι μία όμορφη κονσόλα, ακριβώς το αντίθετο από ένα "Μαύρο VHS με το τούβλο-τροφοδοτικό" όπως το χαρακτηρίζαμε πολλοί. Το δε Project Scorpio που θα τρέχει Xbox One games αποτελεί απάντηση σε όσους επιλέγουν games μόνο με βάση το κριτήριο 1080p/60 frames (αν ήταν πάντα έτσι τότε η Nintendo δεν θα πούλαγε ποτέ στο Wii και στο 3DS). Μας λέει η MS "Θέλετε ωμή ισχύ κύριοι; Ε πάρτε την".
Το τελευταίο λάθος ωστόσο της Microsoft που δεν έχει διορθωθεί είναι τα console exclusives. Ενώ η όγδοη γενιά την βρήκε να κυκλοφορεί με καθυστέρηση κάποια games στα PC (ώστε να ανέβουν οι πωλήσεις στο Xbox One), τώρα το βάρος που έχει πέσει στα Windows 10 είναι τέτοιο που πλέον κανένα παιχνίδι δεν είναι Xbox One exclusive! Πρακτικά όποιος έχει ένα PC ικανό να παίξει όλα τα σύγχρονα games έστω και στα medium settings, θα προτιμήσει να αγοράσει PS4. Αν δεν έχει μπάτζετ τότε και μόνο θα προτιμήσει να δώσει κάτι λιγότερο από 300 ευρώ για να πάρει Xbox One, να κερδίζει με τις προσφορές του EA Access και τα Games with Gold και να έχει το κεφάλι του ήσυχο όταν με αυτά τα χρήματα θα αγόραζε μόνο την κάρτα γραφικών, άντε και κάτι ψιλολοϊδια ακόμη.
Στα δυνατά χαρτιά της Microsoft συγκαταλέγονται το Gears of War 4, το Scalebound με τις επικές μάχες του και το Forza Horizon 3. Αν θες console FPS θα πάρεις Xbox One λόγω Halo 5 κι αν θέλεις δυνατό racing τότε θα πας σε Forza. Στους υπόλοιπους τομείς όμως, περίμενα το κάτι παραπάνω και τα Sea of Thieves ή ένα ακόμη Dead Rising δεν με πείθουν ακόμη. Τέλος, σε θέμα προσφορών η Microsoft παίζει μπάλα μόνη της, αφού εκτός των παραπάνω, έχει πλέον backwards compatibility, αλλά και cross-buy και cross-platform μέχρι εκεί που δεν παίρνει, δείχνοντας έτσι ότι σέβεται την τσέπη των gamers.
30 χρόνια Ubisoft
Κάθε χρόνο οι Γάλλοι μας εκπλήσσουν ολοένα και περισσότερο με τις δημιουργίες τους. Για φέτος τα "βαριά" χαρτιά τους είναι το For Honor, το Tom Clancy’s: Ghost Recon - Wildlands, το Steep και Watch Dogs 2 που αποτελεί sequel ενός game που περιμέναμε για 9+ και τελικά κατέληξε του 8+. Το For Honor έχει πολλές σφαγές και το αίμα να ρέει άφθονο. Το Wildlands μου άρεσε ως setting και εκτίμησα γενικά το ότι αφιερώθηκε ένα μεγάλο μέρος της press conference στο να δούμε gameplay, όπως και για όλα τα games. Το Steep πάντως με απογοήτευσε διότι απευθύνεται σε ένα πολύ εξειδικευμένο κοινό. Η Ubisoft έκλεισε 30 χρόνια, έχει δυνατές δημιουργίες, αλλά το να προσπαθήσεις να μπεις σε lifestyle target group που δεν παίζει games αλλά αθλείται στα χιόνια, είναι τόσο φιλόδοξο όσο και πολύ niche.
Η Sony παίζει μπαλίτσα
Και τα exclusives της τα έδειξε και την ημερομηνία κυκλοφορίας του The Last Guardian ανακοίνωσε και δεν μας κούρασε. Είχε πρόγραμμα. Η φετινή press conference της Sony είναι μία από τις καλύτερες, καθώς κράτησε μόλις μία ώρα και 20 λεπτά, σε σημείο που να νομίζουμε ότι βρισκόμαστε… στην Gamescom. Πιο μαζεμένη και απευθείας στο θέμα.
Η αρχή έγινε με gameplay του νέου God of War που επιβεβαίωσε τις φήμες. Μετά ανακοινώνεται το Days Gone, ύστερα τα πολυαναμενόμενα Horizon: Zero Dawn και Detroit: Become Human. Καπάκι αποκλειστικό demo Resident Evil: Biohaard και το νέο video game του Kojima! Ε κάπου εκεί το hype meter χτύπησε κόκκινο και επιβεβαιώθηκε αυτό που λέμε καιρό τώρα. Ότι η Sony επενδύει πάρα πολλά χρήματα στα exclusives. Σε αντίθεση δε με την Microsoft τα κρατάει μόνο για πάρτη της, για το PS4. Κάπως έτσι έρχονται και οι πωλήσεις για όσους θέλουν να παίξουν τα συγκεκριμένα παιχνίδια.
Το μόνο μας ίσως παράπονο είναι ότι δεν είδαμε κάποιο νέο Crash Bandicoot. Μακάρι να υλοποιηθεί κάτι τέτοιο σε συνεργασία με την Activision ή τέλος πάντων η τελευταία ας πουλήσει/νοικιάσει τα δικαιώματα για να μπορέσει η Sony να δουλέψει. Είναι λαϊκή απαίτηση να επιστρέψει ο δημοφιλής ήρωας.
Ο πόλεμος της όγδοης γενιάς έχει ήδη κερδιθεί απ' την Sony πολύ απλά διότι όποιος αποκτάει μια κονσόλα -για παράδειγμα το PS4- το κάνει για να παίξει exclusives (κυρίως Uncharted 4, Until Dawn, Fifa/Pro που για πολλούς λόγους προτιμώνται σε κονσόλες, Bloodborne και όσα βγουν στο εξής) παρά για να παίξει multiplatform. Αυτό μπορεί να το κάνει και στο PC του με ακόμη καλύτερα settings. Μόνο οι φανατικοί console gamers που δεν παίζουν games στο PC θα διαλέξουν κονσόλα με άλλα κριτήρια και εκεί μόνο μπορεί να πατήσει η Microsoft. Επειδή όμως η συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου αποτελείται από PC gamers (1,2 δις gamers στον πλανήτη με επίσημα στοιχεία, περίπου 70 εκατομμύρια κονσόλες έχουν πουληθεί στην όγδοη γενιά) στο μυαλό κάθε σύγχρονου gamer -που έχει έστω ένα καλούτσικο PC- μένει συνήθως το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Το exclusive. Ο λόγος που θα προχωρήσει σε αυτή την αγορά. Κι εκεί η Sony βρίσκει μονίμως πάτημα.
Η Nintendo...στο καβούκι της
Ας περάσουμε στην παλαιότερη όλων, την Nintendo, η οποία είχε την υποδεέστερη παρουσία όλων. Το The Legend of Zelda: Breath of the Wild που αποτελεί βαρύ πυροβολικό της, άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις με το gameplay trailer που μας δείχνει ότι ο Link θα έχει μεγαλύτερη ποικιλία από ποτέ στο gameplay του. Μέχρι εκεί όμως. Η Nintendo δεν έχει την πλειάδα τίτλων που απολαμβάνουν άλλες εταιρείες και χωρίς αυτούς δεν μπορεί να ελπίζει σε πωλήσεις για τις κονσόλες της. Η νέα ανακοίνωση πάντως ήρθε με το Ever Oasis, ένα νέο RPG για το 3DS, ακολουθεί το artstyle της ιαπωνικής εταιρείας και απευθύνεται κυρίως σε νεανικό κοινό. Το Monster Hunter Generations είχε ωραίο τρέιλερ, αλλά όλα κρίνονται στο gameplay. Να αναφέρω επίσης ότι προσωπικά δεν είμαι fan των Pokemon, σε πλήρη αντίθεση με τον αδερφό μου, συνεπώς δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη για όσους τα γουστάρετε. Η τιμή πάντως του Pokemon Go μου φαίνεται υψηλή.
Γενικά σχόλια και εντυπώσεις
Όσο κι αν τα βλέμματα στράφηκαν στον υγιή ανταγωνισμό μεταξύ Sony και Microsoft, στον αντίποδα το virtual reality πήγε σε δεύτερη μοίρα. Τα ελάχιστα αξιόλογα αποκλειστικά games του PlayStation VR δύσκολα θα σας καλύψουν για να το αγοράσετε, το Oculus Rift κυκλοφόρησε ήδη και δεν πουλάει όπως είχα προβλέψει (μπορώ να περιμένω όσα χρόνια θέλετε, εδώ θα είμαστε) και το HoloLens δεν έκανε το περυσινό "μπαμ" που είδαμε στην press conference της Microsoft, όσο κι αν αποτελεί την καλύτερη τεχνολογία στο είδος της.
Γενικώς πήραμε μια καλή γεύση από τις νέες κυκλοφορίες που θα προκαλέσουν αίσθηση στην gaming βιομηχανία. Κάποιες φήμες επιβεβαιώθηκαν, κάποιες όχι, όμως όλες οι εταιρείες έδωσαν τα δυνατά τους, για να μας δείξουν το καλύτερο δυνατό. Σε συνδυασμό δε με την άνοδο των indie games που –η αλήθεια είναι- είχαν μικρότερη παρουσία σε αυτή την E3, είμαστε βέβαιοι ότι θα έχουμε να παίζουμε κορυφαίες κυκλοφορίες το προσεχές διάστημα, ανεξαρτήτως format.
Διαβάστε όλες τις συνεντεύξεις τύπου στην E3 2016.
Εσείς τι πιστεύετε για όσα είδατε στη φετινή E3; Πείτε μας την άποψή σας στο κάτω μέρος του άρθρου αλλά για εκτενή συζήτηση κάντε είσοδο σε αυτό το forum topic.
Comments
Για Square Enix μπορείς να ενημερωθείς σε αυτό το άρθρο www.gameworld.gr/component/content/article/173-%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/events/21524-e3-2015-square-enix-press-conference
Στην συνεχεία όμως για να κρατηθεί στην αγορά πρέπει να έχει αποκλείστηκα games αυτά έκαναν το ps2 τη καλύτερη κονσόλα όλων των εποχών, αυτά έσωσαν το ps3 και την Sony μαζί, αυτά θα κάνουν το ps4 επισης να ξεχωρίζει
Η MS το προσπάθησε αυτό με την περσινή χρόνια να λέει ότι είναι η καλύτερη του χβοχ οι πωλήσεις δεν ανέβηκαν η πέτρα του σκανδάλου tomb raider βγήκε ένα μήνα μετά στα pc, και για μενα ηταν δεδομενο ότι θα πανε σε νεα κονσόλα, λίγο πολύ κατι δηλώσεις του spencer δεν ειμαι φαν το xbone, λιγο η Sony να βγαζει με φημες νέο ps4 , τους ανάγκασαν τελευταία στιγμή να ανακοινώσουν χβοχ 2 την ιδια στιγμη που ειχαν και slim!
Δεν καταλαβαίνω γιατί δεν επενδύουν σε νεους developers και παιχνίδια και ανακυκλώνονται συνεχώς στα λεγόμενα blockbusters halo gears forza.
Ευτυχώς υπάρχει η Sony αλλά και η Ubi που κρατάνε αυτό που μου αρέσει εμένα το story, το συναίσθημα, το να σου μείνει κάτι από αυτό το game που πήρα, και όχι πόσο lag έχει, ποιοι παίχτες παίζουν βρόμικα, πόσες φορές κάνουμε τα ίδια και τα ίδια σκοτώνοντας ΑΙ χωρίς νόημα
Και έχουμε πολλές από αυτές τις σαβούρες αυτην την γενιά.
Όσο για την φετινή Ε3 για μένα ηταν η σιωπηρή απάντηση, αλλα και η απολογία, χωρίς λόγια άλλα με gameplay, στο ότι το ps4 δεν ξεκίνησε δυνατά με αποκλειστικά games όπως μας είχε συνηθίσει με το ps3, από το 2009 και μετά.