- Μόνιμες Στήλες
- Editorial
- Gamescom 2014: Απολογισμός
Gamescom 2014: Απολογισμός
HotGamescom 2014: Απολογισμός
Πληροφορίες
Η μάχη φουντώνει.
Η Gamescom 2014 ολοκληρώνεται και τυπικά την Κυριακή με τις περισσότερες ειδήσεις να έχουν βγει ήδη προς τα έξω. Η προσέλευση του κόσμου από χθες Πέμπτη, πρώτη ημέρα του κοινού, ήταν ακόμη μεγαλύτερη από πέρυσι και όλα δείχνουν ότι ο αριθμός των 340.000 θεατών που ανακοινώθηκε το 2013 θα μεγαλώσει ακόμη περισσότερο φέτος. Στο σημερινό Editorial θα επιχειρήσω να ερμηνεύσω τις νέες ανακοινώσεις -κυρίως από πλευράς Sony και Microsoft- και να καταγράψω λίγο τις παρουσίες και τις απουσίες των games που αναμένουμε.
Θα ξεκινήσω λίγο ανάποδα με τις χθεσινές δηλώσεις του Jim Ryan, προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου της Sony Europe, σχετικά με το ότι "Η Sony δεν επιθυμεί να αγοράσει νέες αποκλειστικότητες". Το θέμα με τα exclusives μεταξύ PS4 και Xbox One έχει κάνει την μάχη να φουντώνει για τα καλά. Όπως έχω αναφέρει στο παρελθόν, η Sony "κατέθεσε ψυχή" με το PS3 το 2013 και άφησε την Microsoft να ξεκινήσει με το Xbox One έχοντας προβάδισμα στα exclusives έναντι του PS4. Αναφέρομαι σε όσα games έχουν ήδη κυκλοφορήσει καθώς και όσα θα μας έρθουν μέχρι τον Δεκέμβριο.
Από εκεί και πέρα, οι συνεντεύξεις τύπου, αν τις αναλύσει κανείς, δείχνουν και τις προθέσεις κάθε εταιρείας. Πέρυσι η Microsoft έκανε "γαργάρα" στην press conference το DRM και το always online, χάνοντας την εικόνα της ειλικρίνειας προς τους gamers. Μέχρι να γυρίσει πίσω την πολιτική της και σε συνδυασμό με το 1080p native στο PS4, τα 8GB GDDR5 και το PlayStation Plus που κάνει την Sony γενναιόδωρη στα μάτια μας, την έριξαν από νωρίς στη δεύτερη θέση και τώρα έχει μπει στη διαδικασία να "κυνηγάει" τις πωλήσεις. Από την άλλη, η MS κατάλαβε τα λάθη της, παρουσιάζει μόνο games στις press conference, πέταξε το Kinect στην άκρη, έβαλε μπροστά τα Xbox Live Rewards για να απαντήσει στα δωρεάν games του PS Plus και αρχίζει να δίνει χώρο στα indie games.
Microsoft
(Press Conference)
Το "κυνηγητό" των πωλήσεων μπορεί να γίνει σκληρή μάχη στήθος με στήθος σε λίγους μήνες από τώρα καθότι η αμερικάνικη εταιρεία έχει τον Σεπτέμβριο λανσάρισμα του Xbox One σε 26 ευρωπαϊκές χώρες, Forza Horizon 2 στις 30 Σεπτεμβρίου, Sunset Overdrive στις 31 Οκτωβρίου και Halo 5: Guardians beta στα τέλη Δεκεμβρίου αν έχετε αγοράσει την Master Chief Collection. Συν τις άλλοις με 400 ευρώ δίνει Forza Horizon 2 και Fifa 15 μαζί, άρα προσφέρει καλό deal.
Η κίνηση με το timed exclusive του Rise of the Tomb Raider τον Δεκέμβριο του 2015 ήταν περισσότερο κίνηση εντυπωσιασμού. Το πόσο θα είναι timed exclusive δεν το γνωρίζει κανείς. Η Microsoft έχει συμβόλαιο με την Square Enix που λήγει τότε, αλλά μπορεί να βγει τον Μάρτιο του 2016 σε PS4 και η Square Enix να πει "Το ανέπτυξα σε τρεις μήνες", δεν θα μπορέσει κανείς να αποδείξει το αντίθετο. Πιστεύω ότι αυτό που ενδιαφέρει τους gamers είναι να παίζουν τα περισσότερα games στην κονσόλα τους και να χαίρονται κάποια καλά exclusives που τους εκφράζουν περισσότερο (άλλους τους εκφράζει το Halo και το Gears of War κι άλλους το Killzone και το Uncharted).
Στα μελλοντικά exclusives το Quantum Break και το Fable Legends που παρουσιάστηκαν δείχνουν πολύ καλά, ιδιαίτερα το πρώτο που εντυπωσιάζει με τα γραφικά του. Στην φαρέτρα της η Microsoft έχει ακόμη τα Crackdown 3, το νέο Gears of War της Black Tusk Studios που θα έρθει πιο μετά και τα indie console exclusives Below και Ori and the Blind Forest (που έρχεται Δεκέμβριο).
Προς μεγάλη μου χαρά πάντως είδα το Kinect να παίρνει πόδι από τις παρουσιάσεις της Microsoft και αυτή μόδα των casual games να αρχίζει πλέον να ξεφτύνει. Ήταν θέμα χρόνου να ξεχωρίσουν τα πραγματικά games από τα casual και η MS να καταλάβει που παίζεται το παιχνίδι.
Sony
(Press Conference)
Στον αντίποδα, η παρουσίαση των Ιαπώνων είχε διάρκεια μόλις μία ώρα αντί για δύο που μας συνηθίζουν. Στις ανακοινώσεις της η Sony συνέχισε την τακτική γενναιοδωρίας του PlayStation Plus που με 50 ευρώ το χρόνο δίνει κάθε μήνα δωρεάν games και για τις τρεις κονσόλες. Τώρα με το Share Play θα επιτρέπει στους φίλους σας να συνδεθούν την στιγμή που παίζετε και να παίξουν δωρεάν ένα video game, ακόμα κι αν δεν το έχουν, αποκτώντας οι ίδιοι τον έλεγχο του χειριστηρίου σας...από το σπίτι τους.
Θυμίζουμε ότι κάτι ανάλογο έχει κάνει ήδη η Valve στο Steam και ήθελε (πέρυσι) να κάνει η Microsoft με το Family Play στο Xbox One. Σκόπευε, μέσω DRM πάντα, να επιτρέπει σε μέχρι 10 φίλους σας να παίζουν όποιο game θέλουν από αυτά που έχετε, χωρίς να απαιτείται να είναι ο άλλος χρήστης online. Εδώ η Sony πήρε την ιδέα αλλά την εφαρμόζει χωρίς DRM, σε όλη την friend list σας, αλλά πιθανότατα με το να είναι ο κάτοχος του παιχνιδιού online και με το να έχουν και οι δύο συνδρομή PlayStation Plus. Κοινώς, μετά την ανάγκη του PS Plus για το multiplayer του PS4, η αγορά του πλέον γίνεται μονόδρομος και είναι κάτι που πολλές φορές στη σύγκριση PC vs κονσόλα οι console users δεν το συνυπολογίζουν στα έξοδα, έστω κι αν μιλάμε για μικρά ετήσια ποσά. Ο μόνος μου προβληματισμός είναι ότι βάση των ταχυτήτων που έχουμε αυτή τη στιγμή, θα χρειάζονται στη χειρότερη δύο VDLS γραμμές, αν και ακόμα και σε αυτή την περίπτωση δεν γνωρίζουμε τι θα συμβεί με games που απαιτούν μεγάλη ακρίβεια όπως Racing, Sports ή Fighting. Το αντίστοιχο πλάνο της Microsoft με το Family Sharing όπου θα μπορούσαμε να παίζουμε τα games του άλλου ήταν καθαρά για offline play χωρίς καμία παρεμβολή δεύτερης σύνδεσης.
Τα exclusive όπλα που έβγαλε η Sony στην Gamescom ήταν το DriveClub και το LittleBigPlanet 3 που αναμένονται φέτος, το Bloodborne της From Software (Dark Souls, Demon's Souls) το Horror Adventure Until Dawn της Supermassive games, που αποτελεί το πρώτο της μεγάλο project αφού έως τώρα δούλευε με AR games και ports για την Sony, το Hollowpoint της Ruffian Games (Crackdown 2), που πιστεύω ότι δεν αναμένεται τόσο blockbuster όσο παρουσιάζεται, ενώ ως πρώτη ανακοίνωση ξεχώρισε το Hellblade της Ninja Theory που δείχνει πολύ φιλόδοξο και θα μοιάζει με ένα σύγχρονο Heavenly Sword. Από τον σωρό των indie games ξεχώρισαν τα Alienation (της Housemarque που έφτιαξε το Resogun) και WiLD.
Θυμίζουμε ότι τα blockbusters που ετοιμάζει η Sony απ' το 2015 και μετά είναι τα Uncharted 4, The Order: 1886, Grim Fandango της LucasArts (console exclusive), No Man's Sky της Hello Games (Joe Danger) και δύο ακόμη games που βρίσκονται "στο ράφι". To Shadow of the Beast για το οποίο περιμένουν οι Amiga fans να ακούσουν από την E3 2013 και το The Last Guardian που ακολουθεί σήριαλ επταετίας, δεν θα παρουσιαστεί ούτε στο Tokyo Games Show και γνωρίζουμε μόνο από τον Yoshida ότι συνεχίζει να αναπτύσσεται στο PS4.
Αριθμητικά η Sony δείχνει να αναπτύσσει περισσότερα games από την Microsoft τη δεδομένη στιγμή, όμως οι δύο τελευταίοι τίτλοι που αναφέραμε είναι απλά ένα παράδειγμα του ότι προσπαθεί να χτίσει hype πολύ νωρίς για games τα οποία δεν αναμένονται άμεσα. Επομένως για το τι θα βγει το 2015 θα πρέπει να αναμένουμε μέχρι την E3 του Ιουνίου για να βγάλουμε συμπεράσματα. Προς το παρόν, πέρα από όλα αυτά, η Sony ανακοίνωσε τις 10 εκατομμύρια πωλήσεις του PS4 (δηλαδή κονσόλες που έχουν φτάσει μέχρι τα σπίτια μας), δείχνοντας αυτοπεποίθηση για το προϊόν της και προσπαθώντας να στείλει ένα μήνυμα πρωτιάς προς τους gamers για να την επιλέξουν, παρά τα λιγότερα exclusives στο ξεκίνημά της.
Indie games
Αμφότερες οι δύο εταιρείες αφιέρωσαν ένα πολύ μεγάλο μέρος της παρουσίασής τους στα indie games, κάτι που θυμίζουμε ότι είχε ξεκινήσει στην E3 2014 από την Sony. Τώρα πλέον, δεδομένης της κρίσης, πολλοί indie developers βγάζουν το ψωμί τους αναπτύσσοντας παιχνίδια, με την άνεση της online πώλησης κι αυτό έχει φέρει πολλές φρέσκιες ιδέες στο τραπέζι.
Κατά την άποψή μου, κι όποιος θέλει συμφωνεί ή διαφωνεί, στην πράξη, η μεγαλύτερη μερίδα των gamers, έχει μάθει ότι τα indie games έχουν low budget productions values και βασίζονται στο gameplay τους, την πρωτοτυπία τους και την χαμηλή τιμή τους. Δεν αποτελούν όμως eye candy για τον μέσο gamer, που θέλει ένα ολοκληρωμένο πακέτο (γραφικά, ήχος, online modes κτλ.) το οποίο θα τον κρατήσει για καιρό. Αυτό άλλωστε το δείχνουν οι πωλήσεις, παρά τις χαμηλές τους τιμές. Σε καμία περίπτωση όλα αυτά τα στρέμματα από indie games δεν αποτελούν κριτήριο αγοράς μιας next-gen κονσόλας. Τα περισσότερα από αυτά θα κυκλοφορήσουν αργά ή γρήγορα και στο Steam, που είναι πλέον συνυφασμένο με την έννοια indie καθώς η Valve κάνει μέσω αυτών χρυσές δουλειές. Εκτός πια κι αν φτάσουμε στο σημείο να μιλάμε για εταιρείες τύπου Hoursemarque που αναπτύσσει games μόνο για τις κονσόλες της Sony, βλέπε Super Stardust, Resogun Dead Nation και τώρα Alienation.
Η Microsoft ήταν ο πρώτος κατασκευαστής κονσολών που ασχολήθηκε με τα indie games αν και είχε θέσει αυστηρούς κανόνες για το development, με σημαντικά ποσά που χρειάζονταν να πληρώσουν οι indie developers, τόσο εφάπαξ, όσο και μετά από κάθε patch. Η πολιτική της αμερικάνικης εταιρείας άλλαξε (για μένα μετά τα DRM και το always online ήταν το τρίτο σοβαρό λάθος που διόρθωσε) και τώρα απαιτείται μόνο ένα εφάπαξ ποσό και τα patches δωρεάν. Ο λόγος ήταν ότι η Sony άνοιξε εντελώς τον δρόμο προς τους indie developers, δίνοντας αβέρτα πρόσβαση στο PSN. Βλέπετε, ο ανταγωνισμός στην προκειμένη περίπτωση βοήθησε σημαντικά προς όφελος όλων.
Electronic Arts
(Press Conference)
Τα βλέμματα στην παρουσίαση της EA πιστεύω ότι στράφηκαν κυρίως στο Shadow Realms, το νέο RPG που ανακοίνωσε η BioWare και το Battlefield Hardline που έλαβε καθυστέρηση για τον Μάρτιο του 2015. Το Fifa 15 θα είναι αναμενόμενα δυνατό καθώς έχει περάσει σε ένα άλλο επίπεδο, το Dragon Age Inquisition θα έχει θετική παρουσία αλλά δεν το περιμένω AAA title, ενώ τα Sims 4, NHL 15, Dawngate και Madden NFL 15 με αφήνουν παγερά αδιάφορο.
Πάντως η απόφαση της Electronic Arts να χρεώσει το demo του Madden NFL 15 έμμεσα (καθότι απευθύνεται μόνο στους κατόχους Xbox One με EA Access) με εκνεύρισε σε κάποιο βαθμό. Αν φτάνει στο σημείο η EA μετά τα DLC να χρεώνει και τα demos, τότε αντιλαμβάνεστε ότι ο κόσμος θα εξοργιστεί. Ως αμερικάνικη κυκλοφορία (λόγω Madden και λόγω Xbox One) πιστεύω ότι έκανε επίτηδες κάτι τέτοιο για να τεστάρει αντιδράσεις. Φανταστείτε να γινόταν κάτι ανάλογο και με το demo του Fifa 15 και αντιλαμβάνεστε τι χαμός θα ακολουθούσε.
Οι υπόλοιποι
Σχετικά με τις υπόλοιπες εταιρείες, η Activision που άνοιξε τις παρουσιάσεις στην Gamescom την Δευτέρα μας έδειξε ένα ιδιαίτερα ανανεωμένο Call of Duty, με δυνατή μηχανή γραφικών και όμορφες αλλαγές στο gameplay, ενώ οι Ubisoft και Nintendo δεν διεξήγαγαν κάποια συνέντευξη τύπου. Αμφότερες έχουν πολύ καλά games για την συνέχεια και πιστεύω ότι θα μπορούσαν να παρουσιάσουν πολύ ενδιαφέροντα πράγματα. Για την Nintendo ασφαλώς και δεν το περιμέναμε, αφού πλέον έχει φυσική παρουσία μόνο στο περίπτερο της Gamescom και όσον αφορά τις press conferences, βολεύεται με τα Nintendo Direct.
Το Silent Hills από τους Hideo Kojima και Guillermo del Toro είναι για μένα ένα από τα highlights και έστρεψε πολλά βλέμματα πάνω του. Ίσως περισσότερα κι από το Metal Gear Solid V: The Phantom Pain που παρουσιάζει αρκετά γνώριμο gameplay σε σχέση με το 4. Πιστεύω ότι όσοι έχετε PS4 πρέπει οπωσδήποτε να κατεβάσετε το P.T. demo από το PS Store γιατί θα πάθετε πλάκα από το επίπεδο τρόμου που θα αντικρίσετε. Εγώ είμαι σάπιος στα Survival Horror και κόλλησα λίγο μετά τον πρώτο θάνατο. Πείτε μας την άποψή σας και στο αντίστοιχο forum topic.
Στις υπόλοιπες κυκλοφορίες, είναι ευτύχημα το ότι το The Evil Within της Bethesda θα μας έρθει στις 17 Οκτωβρίου, οι fans των Adventures θα χαρούν με το Syberia 3 που κυκλοφορεί του χρόνου, οι αντίστοιχοι του WoW ενδέχεται να δουν τον Robin Williams ως NPC προς τιμή του θανάτου του και τέλος η Nintendo ανακοίνωσε ένα όμορφο Super Smash Bros. 3DS XL για τους συλλέκτες fans της.
Συνοψίζοντας
Το σύνολο των ανακοινώσεων για τα δεδομένα της Gamescom πιστεύω ότι μας ικανοποίησε έως έναν βαθμό, μιας και πλησιάζουμε στο να κλείσουμε ένα χρόνο από τις κυκλοφορίες των PS4 και Xbox One και τρεις εβδομάδες πριν την έλευση του τελευταίου στην Ελλάδα. Σχετικά με τον πανικό των exclusives και ειδικά με το Rise of the Tomb Raider, από την μία θεωρώ ότι είναι μαγκιά της Microsoft που πήρε το αποκλειστικό γιατί θέλει να πουλήσει περισσότερο η κονσόλα της, αλλά απ' την άλλη θεωρώ λάθος να υπάρχουν αποκλειστικότητες μεταξύ μεγάλων publishers, είτε είναι ολοκληρωτικά exclusives, είτε timed exclusives. Αν έχεις κάποιον developer, είτε ως θυγατρική εταιρεία (Naughty Dog), είτε ως συμβόλαιο κάποιων ετών που μπορεί να αλλάξει (Insomniac Games), τότε μπράβο σου και καλά κάνεις.
Όταν όμως δημιουργούνται ιδιαίτερες σχέσεις μεταξύ εταιρειών στο θέμα των exclusives, τότε ο publisher χάνει μέρος των πωλήσεών του και οι gamers αναγκάζονται να αγοράζουν περισσότερες κονσόλες. Το όλο σκηνικό μου θυμίζει αντίστοιχα τις ιδιαίτερες σχέσεις που έχουν οι δημοσιογράφοι κάποιων game sites με κάποιους publishers στο θέμα των exclusive ειδήσεων/ταξιδιών, βάση του οποίου δεν πα να σκίζεται ο άλλος όλη τη μέρα στη δουλειά και να έχει εκατοντάδες χιλιάδες κόσμο, η εταιρεία θα αβαντάρει τον "απέναντι" που μπορεί να έχει τον ίδιο ή και λιγότερο κόσμο. Και στην μία και στην άλλη περίπτωση, το αποτέλεσμα μιας αποκλειστικότητας μεταξύ δύο εταιρειών, ειδικά όταν επαναλαμβάνεται, είναι το να χάνουν οι ανταγωνιστές ή οι fans αυτού που κέρδισε την αποκλειστικότητα μια μικρή εκτίμηση. Αλλά εδώ που τα λέμε, σε ελεύθερη αγορά ζούμε, οπότε κάθε μέσο είναι θεμιτό.
Μην ξεχάσετε να μας πείτε την άποψή σας με σχόλια στο Gamescom 2014 topic στο ανανεωμένο Forum του GameWorld.
ΥΓ. Την φωτογραφία της Jessica Nigri την ζήτησε ο Γιώργος Λόλας. Με απείλησε, δεν μπορούσα να κάνω αλλιώς.
Comments
(Υ.Γ. Αναθεματισμένε Λόλα! :P)
Χαχαχα μα έπρεπε να μπει ως πρώτη γεύση για αυτό που θα ακολουθήσει την Κυριακή
Προσωπικά η φετινή Gamescom δε με άφησε παραπονεμένο. Η Microsoft θεώρησε ότι χρειαζόταν να κάνει την κίνηση με το Rise of the Tomb Raider και για αυτό προχώρησε στη συμφωνία. Ξέρει ότι μετά την αρνητικότητα που υπήρχε με τα αρχικά της πλάνα, έπρεπε να ρίξει χρήμα για να πάρει αποκλειστικότητες και άλλα τέτοια πραγματάκια. Μη ξεχνάμε ότι και η Sony το ίδιο πλάνο θα ακολουθούσε (με DRM και τα σχετικά), αλλά άλλαξε στάση τελευταία στιγμή μετά τον ντόρο που δημιουργήθηκε.
Από την μια βρίσκω λογικό να στεναχωριέται μια μερίδα των gamers για το Rise of the Tomb Raider, αλλά μιλάμε για εταιρείες που το πρώτο που κοιτάνε είναι η βιωσιμότητα των προϊόντων τους. Όπως και να το κάνουμε, αν δεν υπάρχει υγιής εξέλιξη για μια κονσόλα, το οικοσύστημά της δε μπορεί να βασιστεί για πάντα σε 2-3 games (εξαιρείται η Nintendo ).
Για τα υπόλοιπα που είδαμε, μου άρεσε αρκετά το Quantum Break και θεωρώ το concept του πολύ ενδιαφέρον. Όλο το θέμα με την διαχείριση του χρόνου έχει ψωμί να δώσει και πιστεύω ότι η Remedy βρίσκεται σε πολύ σωστό δρόμο. Οι ικανότητες του χαρακτήρα μου θύμισαν το bullet time των Max Payne (μη ξεχνάμε ότι η Remedy εισήγαγε ουσιαστικά αυτό το μηχανισμό στο gaming).
Περιμένω πως και πως να μάθω περισσότερα για το Silent Hills. Από τον τρόπο που διαχειρίζονται τον τίτλο (και με τα ονόματα που βρίσκονται από πίσω του), πιστεύω ότι φαίνεται από τώρα ότι έχει δοθεί η δέουσα προσοχή ώστε το τελικό αποτέλεσμα να είναι τουλάχιστον αξιομνημόνευτο και αξιόλογο. Το Sunset Overdrive ανεβαίνει ολοένα και περισσότερο στα μάτια μου. Χρειαζόμαστε τέτοιους τίτλους που πρώτο λόγο έχει η διασκέδαση και σε αυτόν τον τομέα φαίνεται ότι το έχει. Από την πλευρά της Sony, ελπίζω το The Order να βγει καλό γιατί το setting του έχει ενδιαφέρον.
Γενικά με κάλυψαν οι παρουσιάσεις, αν και περίμενα περισσότερα games για τώρα. Οι κονσόλες είναι τόσους μήνες στην αγορά και ακόμα δεν έχουν και τόσο πλούσια βιβλιοθήκη για να πεις ότι αξίζει με χίλια να δαπανήσεις λεφτά να τις αγοράσεις. Οι sports τίτλοι σώζουν κάπως την κατάσταση μιας και μπορείς να παίζεις ουσιαστικά μέχρι να βγει το επόμενο μέλος της κάθε σειράς. Από εκεί και πέρα, περιμένω περισσότερους τίτλους.
Indies: τα βρισκω οκ για τα προηγουμενα συστήματα (κάτι μου λέει ότι ΟΛΑ θα έτρεχαν άνετα στα 360 & PS3), αλλά τελείως ανούσια για τα XBO & PS4. Συμφωνώ με τον Μάνο. Πάντως υποψιάζομαι ότι η indie μάχη έχει πιο πολύ να κάνει με τον "προσυλιτισμό" των indie programmers και λιγότερο με την προσφορά νέων games για να απολαύσουν οι κάτοχοι των νέων κονσολών. Σε καμία περίπτωση δεν τα θεωρώ selling point για τα XboxOne & PS4.
Timed exclusives & real exclusives: όταν προσωπικά αγοράζω/παίζω άνετα games πολλών ετών (πχ πριν καμία εβδομάδα τελείωσα και κατευχαριστήθηκα το Peter Jackson's King Kong του 2005), κάτι που κάνω και για λόγους οικονομίας (τα αγοράζω πιο φτηνά), αλλα και για λόγους διαχείρησης χρόνου (έχω πάνω από 50+ Games που δεν έχω προλάβει καν να βγάλω από τη ζελατίνα), η ιδέα των TE δεν σημαίνει τίποτα για εμένα όπως και για αρκετους άλλους υποψιάζομαι. Αντιθέτως, τα exclusives μετράνε. Οι δηλώσεις του Jim Ryan, περι του ότι "Η Sony δεν επιθυμεί να αγοράσει νέες αποκλειστικότητες", στο μυαλό μου φαντάζει σαν έμμεση εξομολόγηση ότι "δεν υπάρχει budget για άλλα exclusives", ή στην καλύτερη περίπτωση σαν αδέξιες τρίπλες & πέταγμα στάχτης στα μάτια των ανταγωνιστών: όταν (θεωρητικά) στη γωνία ήδη περιμένουν το Last Guardian, το Bloodborne, τα Uncharted και το The Order, αν δηλαδή η Sony σκάσει 5-10 super exclusives τα επόμενα χρόνια, θα βγει κανείς να πει "μα άλλα έλεγε ο Ryan το 2014"; Εδώ δεν είπε κανείς "μα τι έγινε με το Kinect" κάτι που μας φέρνει στο επόμενο θέμα...
Kinect: R.I.P. και το μόνο που μένει είναι σε κάποιους η απορία για το πως είναι δυνατόν η MS να έκανε τέτοια κολοτούμπαμπα και μετά ούτε καν να σφυρίζει αδιάφορα. Πολύ απλά, η "ιερη βίβλος" του marketing λέει ότι σε τέτοιες περιπτώσεις απλά αγνοείς τα λάθη/πολιτικες του παρελθόντος. Παρ´ όλα αυτά, κατ´ εμε, το να μην υπάρχουν έστω ένα-δύο games που να υπόσχονται κάτι σε όσους αγόρασαν το kinect, δείχνει μία έλλειψη σεβασμού σε όσους πίστεψαν τις δηλώσεις για επαναστατικο προιόν. Εκτός και αν πιστεύουν ότι όλοι το αγόρασαν για να ...just dance, οπότε οκ. Btw, η κρυφη ελπίδα που είχα ότι η MS θα κάνει κάποιο "μπαμ" συνδυάζοντας το Kinect με κάτι σαν το Oculus Rift (εννοώ το δικό της VR), μάλλον θα μείνει ανεκπλήρωτη.
Games: ναι, γι αυτά γίνονται όλα! 170+ παιχνίδια παρουσιάστηκαν στη Γερμανία σε οποιαδήποτε μορφή, και πέρα από τα Rise of the Tomb Raider, Quantum Break, Silent Hills, The Order, και τους υπόλοιπους συνήθεις υπόπτους (games για τα οποία νομίζω λίγο πολύ όλοι οι gamers ανυπομονούμε), αυτά που μου κίνησαν προσωπικά το ενδιαφέρον ειναι τα εξης:
Alien Isolation
Hρθε μήπως η ώρα για ένα πραγματικά τρομαχτικό Αlien game? ...και μόνο το γεγονός ότι η Creative Assembly φτιάχνει ένα survival horror και όχι ένα ακόμα action shooter, με κάνει να ελπίζω
The Evil Within
Shinji Mikami (να θυμίσω, ο άνθρωπος πίσω από τα Resident Evil 1, 2, C:V, 4, DMC, Vanquish, Shadows of the Damned, τα οποία όλα με ξετρέλαναν), επιστρέφει στη δράση μετά από 3 χρόνια, με νέο IP, το support της Bethesda & αν μη τι άλλο ενδιαφέρον σενάριο. Can't wait...
Fortnite
Epic games. Επίσημη πρεμιέρα της Unreal Engine 4. Co-op sandbox survival. Και εδώ νέο IP. Διαφορετικός τύπος gameplay την ημέρα και τη νύχτα... Αρκετά είπαμε, το θέλω τώρα!
Elite: Dangerous
....Tι να τα κάνουμε τα OPEN WORLD games όταν μπορούμε να έχουμε OPEN GALAXY games και οι νοούντες εννόησαν Το γεγονος πως ξεκίνησε απο το kickstarter σημαίνει ότι η Frontier Developments θα μείνει αρκετά κοντά στο αρχικό της όραμα -χωρίς να έχει κάποιον publisher να της τα πρήζει. Το προηγούμενο installment της σειράς ήταν το Frontier: First Encounters και βγήκε το 1995. Τότε, ξερω γω, μόνο το 1% του κόσμου ήξερε τι σημαίνει Ιντερνετ. Φανταστείτε τι έχει να γίνει σήμερα...
Bloodborne
Το νεo game της From Software και του director των Dark & Demon's Souls (Hidetaka Miyazaki). Τα προαναφερθέντα games ειχαν πανέμορφο art direction και αριστουργηματικό level design, ενώ η πολυδιαφημισμένη δυσκολία τους (που τελικά δεν ήταν τίποτα άλλο από το concept παιχνιδιών τύπου Ghost n Goblins ή Shinobi όπου όταν έχανες γύρναγες σε κάποιο checkpoint) σε συνδυασμο με τη συλλογή των souls, ήταν τελικά το μέσο με το οποίο εξασφάλιζαν ότι ο παίκτης που επιμένει θα γίνει σίγουρα αποτελεσματικότερος. Εν ολίγοις, ήταν ίσως τα πιο έξυπνα φτιαγμένα last gen games. Μετά από όλα αυτά, φταίω εγώ που ανυπομωνώ να δω τι θα κάνουν στο PS4?
Τέλος, για μία ακόμα φορά, η GW κάλυψη του event ήταν όχι μόνο επαγγελματική αλλά και πολύ απολαυστική. Συγχαρητήρια σε όλους!
συμφωνω με τον Mr.Dododi (Level 21) η Gamescom 2014 δεν ηταν αυτο που περιμενα...