- Μόνιμες Στήλες
- Critical Hit
- Hearthstone: Journey to Un'Goro: Quests, Elementals και Adapt
Hearthstone: Journey to Un'Goro: Quests, Elementals και Adapt
HotHearthstone: Journey to Un'Goro: Quests, Elementals και Adapt
Πληροφορίες
Αναλύουμε τις αλλαγές που φέρνουν οι νέες κάρτες στο Standard format.
Το νέο expansion του Hearthstone κυκλοφόρησε στις αρχές του μήνα και μέσα σε αυτό το σύντομο χρονικό διάστημα έχουμε δει ήδη δραματικές αλλαγές στο τοπίο του Standard format. Κατά την προσφιλή τακτική της η Blizzard εισάγει σε κάθε expansion νέους μηχανισμούς, στην προκειμένη περίπτωση έχουμε ένα νέο τύπο καρτών, τα Quests, αλλά και δύο επιπλέον keywords, το Elemental και το Adapt. Ρίχνοντας μια ματιά στα προηγούμενα expansions διαπιστώνουμε ότι οι νέοι μηχανισμοί που είχαν εισαχθεί σε αυτά δεν είχαν πάντα σημαντικό αντίκτυπο στο metagame. Τρανό παράδειγμα είναι το The Grand Tournament, στο οποίο ούτε το Joust, αλλά ούτε και το Inspire κατάφεραν να κάνουν την διαφορά. Όσο κι αν σπάσουμε το κεφάλι μας δεν μπορούμε να θυμηθούμε ούτε ένα ανταγωνιστικό deck που να στηρίζονταν στο Joust.
Σε αντίθεση με το The Grand Tournament, οι νέοι μηχανισμοί που εισάγονται στο Journey to Un'Goro καταφέρνουν να επηρεάσουν σημαντικά την βιωσιμότητα διαφορών δημοφιλών decks, αλλά και να “γεννήσουν” νέα archetypes. Στο άρθρο αυτό θα εξετάσουμε το πώς ακριβώς επηρεάζουν τα Quests και τα νέα keywords το metagame, εκφράζοντας όμως παράλληλα και κάποιους προβληματισμούς, αφού το νέο expansion μας ωθεί να βάλουμε βαθιά το χέρι στην τσέπη για να φτιάξουμε ανταγωνιστικά decks.
Quests
Ξεκινάμε με τα Quests, ένα νέο τύπο Legendary καρτών, οι οποίες σας ανταμείβουν συνήθως με κάποιο πανίσχυρο minion αν καταφέρετε να ολοκληρώσετε το objective τους. Για παράδειγμα στο Awaken the Makers του Priest θα πρέπει να παίξετε 7 minions με deathrattle, αν τα καταφέρετε θα κερδίσετε την Amara, ένα 8/8 minion που κοστίζει 5 mana και παράλληλα κάνει set το health σας στο 40. Στο Journey to Un'Goro συναντάμε 9 διαφορετικά Quests, δηλαδή ένα για κάθε Hero, κάτι που αυτόματα σημαίνει ότι υπάρχουν οι προοπτικές για την δημιουργία 9 νέων decks, τα οποία θα βασίζονται πάνω στα Quests. Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειώσουμε ότι από την στιγμή που βάλετε ένα Quest (όλα κοστίζουν 1 mana) στο deck σας θα ξεκινήσετε με την συγκεκριμένη κάρτα στο αρχικό χέρι σας.
Την παρούσα χρονική στιγμή παίζονται δύο πολύ δυνατά Quest decks στο Standard. To πρώτο είναι το Miracle Rogue, το οποίο καταφέρνει με χαρακτηριστική ευκολία να παίξει 4 minions με την ίδια ονομασία και να αποκτήσει πρόσβαση στο Crystal Core, ένα 5-mana spell που μετατρέπει όλα σας τα minions σε 5/5 μπουριά. Το δεύτερο deck είναι το Taunt Warrior, όπου αν παίξετε 7 minions με Taunt κερδίζετε το Sulfuras weapon. Το όπλο αυτό κοστίζει μόλις 3 mana και αλλάζει το Hero Power σας, μετατρέποντάς ουσιαστικά σε έναν Ragnaros (Deal 8 damage to a random enemy).
To γεγονός ότι τα Quests δημιουργούν όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την εμφάνιση 9 νέων decks στο Hearthstone είναι αναμφισβήτητα ένα θετικό στοιχείο. Στην περίπτωση του Crystal Core βέβαια οι card designers δεν το ζύγισαν σωστά το πράγμα και δεν αποκλείεται να υπάρξει κάποιο nerf στην πορεία. Παρόλα αυτά, οι προβληματισμοί μας δεν αφορούν το νέο Miracle Rogue, αλλά το γεγονός ότι όποιος θέλει να φτιάξει ένα Quest deck θα πρέπει είτε να είναι αρκετά τυχερός για να ανοίξει ένα Quest, είτε να το craftάρει με Arcane Dust. Αν παίζετε αποκλειστικά ένα Hero, το κόστος δεν είναι τεράστιο, αλλά αν θέλετε να φτιάξετε 4-5 Quest decks θα χρειαστεί να ανοίξετε εκατοντάδες boosters. Στην δική μας περίπτωση χρειάστηκε να ανοίξουμε 60 boosters για να βρούμε ένα μόλις Quest και αυτό μάλιστα ήταν το Τhe Last Kaleidosaur του Paladin, το οποίο είναι ομολογουμένως το χειρότερο όλων.
Ο δεύτερος προβληματισμός μας έχει να κάνει με το γεγονός ότι τα περισσότερα Quest decks παίζονται σε... αυτόματο πιλότο. Παίζουμε λόγου χάρη επτά minions με Taunt και γίναμε Ragnaros. Χρειάζεται κάπου skill; Όχι. Χρειάζεται φαντασία στο deck building; Όχι. Τι χρειάζεται; Λεφτά για να κάνεις craft το Quest ή λεφτά για να ανοίξεις φακελάκια. Ενδεχομένως οι casual παίκτες του Hearthstone να μην έχουν ακόμη συνειδητοποιήσει το πόσο χειρότερη θα γίνει η κατάσταση για αυτούς στο μέλλον όταν και δεν θα ξαναβγούν ποτέ Adventure packs παρά μόνο expansions. Ελπίζουμε να διαψευσθούμε, εντούτοις είναι φανερό ότι το Hearthstone γίνεται σιγά σιγά pay-to-win, με την έννοια ότι δεν έχει τόσο σημασία το skill του παίκτη, αλλά οι κάρτες που έχει στη συλλογή του. Σαφώς και υπήρχαν ακριβά decks στο παρελθόν, αφού ένα τυπικό Warrior Control κόστιζε πάνω από 10.000 Arcane Dust, αλλά η διαφορά είναι ότι χρειάζονταν ικανότητες στο deck building και το ανάλογο skill για να καταφέρεις να νικήσεις.
Elementals
Στο Journey to Un'Goro συναντάμε ένα νέο tribe στα minions, τα Elementals. Να σημειωθεί επίσης ότι αρκετές από τις παλιότερες κάρτες έχουν μετατραπεί σε Elementals, όπως ο Ragnaros Lightlord, το Lightspawn, το Water Elemental κ.ο.κ. Ο Hero που ευνοείται πιο πολύ από την είσοδο των Elementals στην ανταγωνιστική σκηνή του Hearthstone είναι ο Shaman, καθώς τα πέντε από τα έξι νέα minions του ανήκουν στο αντίστοιχο tribe. Ήδη πολλοί παίκτες στρέφονται στο mid-range Elemental Shaman deck για να ανέβουν στο ladder και δεν τους αδικούμε. Κάρτες όπως ο Stone Sentinel (το battlecry effect του είναι παρόμοιο με το spell Feral Spirit χωρίς το μειονέκτημα του Overload) και ο Kalimos κάνουν την διαφορά και σημειωτέον υπάρχει τρομακτικό synergy με παλιότερες κάρτες, όπως για παράδειγμα με τον Al'Akir the Windlord.
Υπάρχουν όμως και αρκετά neutral minions που ήδη έχουν κερδίσει μια θέση με το σπαθί τους στα ανταγωνιστικά decks. Για παράδειγμα, το Fire Fly και το Igneous Elemental σας τροφοδοτούν με επιπλέον Elemental κάρτες και αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι των νέων Rogue decks. To card advantage που σας χαρίζουν κάνει τη διαφορά σε αρκετά ακόμη decks, όπως στο mid-range Paladin. Ιδιαίτερη αναφορά θα πρέπει να γίνει στον Servant of Kalimos, ο οποίος σας επιτρέπει να κάνετε Discover ένα Elemental, αν είχατε παίξει μια κάρτα από αυτό το tribe στον προηγούμενο γύρω σας. Από το πουθενά λοιπόν μπορεί να βρεθεί στο χέρι σας ένας Al'Akir the Windlord, ένας Ragnaros, ένας Baron Geddon ή μια Lyra the Sunshard και να γυρίσετε μια χαμένη παρτίδα. Μιας και αναφερθήκαμε στη Lyra να σημειώσουμε ότι πρόκειται μακράν για το πιο δυνατό Elemental στο Journey to Un'Goro αφού σας δίνει πρόσβαση σε ένα Priest spell, κάθε φορά που κάνετε ένα spell. Ήδη διάσημοι παίκτες του Hearthstone, όπως ο Kolento και ο Brian Kibler έχουν φτιάξει φονικά control Priest decks με τη συγκεκριμένη κάρτα. Αν παίζετε και εσείς με Priest φροντίστε να την craftάρετε άμεσα.
Adapt
Στην προκειμένη περίπτωση μιλάμε για ένα νέο keyword, το οποίο συναντάμε σε διάφορα νέα minions. Κάθε φορά που κάνετε Adapt ένα minion μπορείτε να το buffάρετε, επιλέγοντας μία από τις τρεις διαθέσιμες επιλογές που εμφανίζονται στην οθόνη σας. Συνολικά υπάρχουν 10 διαφορετικά πιθανά buffs, αν και όπως είπαμε εσείς επιλέγετε μεταξύ των τριών που θα εμφανιστούν στην οθόνη σας. Τα 10 αυτά buffs είναι τα εξής: Deathrattle: Summon two 1/1 plants, +3 Attack, Can't be targeted by spells or Hero powers, Divine Shield, Windfury, Taunt, +3 Health, +1/+1, Stealth until your next turn και Poisonous.
Ο Crackling Razormaw του Hunter για παράδειγμα σας επιτρέπει να κάνετε Adapt ένα friendly Beast, ενώ ο Ravenous Pterrodax του Warlock κάνει Adapt δύο φορές αν σκοτώσετε ένα minion σας. Το βασικότερο πλεονέκτημα από την χρήση των minions που φέρουν το Adapt keyword είναι η ευελιξία που σας παρέχουν. Ένα Poisonous 1/1 Beast λόγου χάρη μπορεί να σκοτώσει το beefy minion με Taunt του αντιπάλου σας και να ανοίξει τον δρόμο για τα υπόλοιπα minions σας. Το ίδιο φονικό μπορεί να είναι και Ravenous Pterrodax με Stealth until your next turn και Windfury, αφού σας επιτρέπει να ρίξετε 8 damage στον πέμπτο γύρο σας.
Συμπεράσματα
Το Journey to Un'Goro είναι ένα από τα καλύτερα expansions του Hearthstone, καθώς σας παρέχει όλα τα απαραίτητα εφόδια για να δημιουργήσετε νέα decks, όποιον Hero κι αν παίζετε. Εκεί που μερικούς μήνες νωρίτερα υπήρχαν 4-5 βιώσιμα και άκρως ανταγωνιστικά decks, πλέον συναντάμε μεγαλύτερη ποικιλία. Παράλληλα, αρκετοί Heroes, όπως ο Hunter και ο Priest που δεν ήταν ανταγωνιστικοί στο Mean Streets of Gadgetzan επιστρέφουν και πάλι δυναμικά στο προσκήνιο.
Βέβαια δεν είναι όλα ρόδινα, καθώς δεν μεσολάβησε κάποιο Adventure Pack πριν το Journey to Un'Goro, οπότε οι casual παίκτες δεν έχουν το χρονικό περιθώριο που είχαν στο παρελθόν για να μαζέψουν gold από τα quests και να κάνουν craft τις απαραίτητες Legendary κάρτες. Αν μάλιστα η Blizzard εμμείνει στην απόφαση της και δεν ξαναβγάλει Adventures Packs, τότε οι casual παίκτες θα βρεθούν σε δυσχερή θέση, αφού δεν θα μπορούν να παρακολουθήσουν τις εξελίξεις στο Standard format. Όπως προαναφέραμε και παραπάνω, ελπίζουμε ειλικρινά να διαψευσθούμε για αυτές τις προβλέψεις μας, αλλά η εικοσαετής εμπειρία μας στα card games (Magic: The Gathering, Legend of the Five Rings, Call of Cthulhu, Warlord κ.α.) μας ωθεί στο συμπέρασμα ότι η Blizzard έχει αρχίσει να σκέφτεται αποκλειστικά με γνώμονα την επαγγελματική σκηνή του Hearthstone, αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις των επιλογών της στους casual παίκτες.
Εσάς πώς σας φάνηκε το Journey to Un'Goro; Μοιραστείτε τις εντυπώσεις σας και τα νέα Decks που δημιουργήσατε στο σχετικό forum topic.
Διαβάστε το review του Hearthstone: Heroes of Warcraft από την Χριστιάνα Θάνου και δηλώσετε το Battle.net ID σας αν ψάχνετε για αντιπάλους.
Comments
Είναι όπως το πάρει κανείς. Από την μία το παιχνίδι είναι συνεχώς μεταβαλλόμενο, μην επιτρέποντας σε κάποιον να κερδίζει συνέχεια με την ίδια τακτική, από την άλλη είναι πρακτικά αδύνατο για καινούριο παίκτη να συναγωνιστεί οποιονδήποτε.
Προσωπικά, αυτή τη στιγμή είμαι κοντά στο legend, με Paladin. Όπως λέει και το άρθρο, τα quest παίζονται όντως με "αυτόματο πιλότο" και κάνει κάθε αντίπαλο deck πολύ προβλέψιμο.
Αν κάνουν επόμενα expansion, να βάλουν περισσότερη στρατηγική, και adventures να καλύψουν νέους παίκτες