- Μόνιμες Στήλες
- Critical Hit
- Η εμπειρία του Gauntlet
Η εμπειρία του Gauntlet
HotΗ εμπειρία του Gauntlet
Πληροφορίες
Όταν ένα σύγχρονο remake μας καθηλώνει!
Γιατί το Gauntlet αποτελεί μια άριστη επιλογή στο Steam; Οι λόγοι είναι πολλοί αλλά πάμε να δούμε μερικά στοιχεία για αρχή.
Πρώτα από όλα, θα αναρωτηθείτε τι είναι το Gauntlet. Πρόκειται για ένα Hack n' Slash Dungeon Crawler με Top-Down camera. Πρακτικά έχετε δει κάτι παρόμοιο με την σειρά Diablo. Στην περίπτωση του Gauntlet όμως, δεν μιλάμε για κάποιο Diablo clone, όπως είναι για παράδειγμα το πολύ επιτυχημένο και αγαπητό Path of Exile. Η ιστορία του Gauntlet ξεκινάει αρκετά χρόνια πριν. Το πρώτο Gauntlet κυκλοφόρησε το 1985 στα Arcade. Η επιτυχία του ήταν σχεδόν αναμενόμενη αν αναλογιστούμε πως ήταν από τα πρώτα multiplayer dungeon crawl arcade games.
Για την ιστορία, το Gauntlet έχει τέσσερις main characters: Warrior, Wizard, Valkyrie, και Elf. Τα classes έχουν τις δικές τους ειδικές κινήσεις αλλά η αλήθεια είναι πως μπορείτε να τις μάθετε μέσα σε ένα χρονικό διάστημα από 3 μέχρι 5 λεπτά το αργότερο. Η συνέχεια του πρώτου τίτλου της σειράς, Gauntlet: The Deeper Dungeons, έκανε ακόμα μεγαλύτερη θραύση αφού το 1987 κυκλοφόρησε για τους τότε υπολογιστές (Amstrad CPC, MSX, Atari ST, Atari 8-bit, Commodore 64 και ZX Spectrum), με αποτέλεσμα να γίνει πιο προσβάσιμο στους gamers ανά τον κόσμο.
Φτάνουμε στη σύγχρονη έκδοση
Τον Σεπτέμβρη που μας πέρασε, βρέθηκε στα χέρια μου ένα αντίτυπο του νέου Gauntlet. Πρόκειται για κυκλοφορία του 2014, που όπως θα περιμένατε, προκάλεσε ντόρο στους κύκλους των gamers. Τα reviews από gaming sites ήταν μέτρια προς θετικά. Εντύπωση μου έκανε πως όπου και αν κοιτούσα, έβλεπα μια βαθμολογία κοντά στο 6.9 και οι δημοσιογράφοι που έγραψαν για αυτό, να μιλάνε χωρίς στην ουσία να λένε κάτι το οποίο να με κάνει να καταλάβω αν αξίζει ή όχι η αγορά. Αυτός ήταν άλλος ένας λόγος για να αρχίσω να παίζω το Gauntlet του 2014.
Το νέο Gauntlet ακολουθεί -αρκετά επιτυχημένα θα έλεγα- το παλιό top-down πρότυπο όσον αφορά στην κάμερα και τον Hack n' Slash χαρακτήρα που μας έχει συνηθίσει. Η Arrowhead Game Studios, που ανέλαβε το development, αποφάσισε να μην προσφέρει κάτι τελείως διαφορετικό για το 2014, αλλά να ακολουθήσει ασφαλείς οδούς. Οι τέσσερις χαρακτήρες μας επιστρέφουν και φαίνονται πιο ωραίοι από ποτέ.
Ο Warrior είναι ο κλασικός brutal μαχητής που μπαίνει μπροστά και κόβει ό,τι βρει. Η ειδική του κίνηση μοιάζει με το Whirlwind του Warrior από το WoW και είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική όταν οι αντίπαλοι αρχίζουν να σας περικυκλώνουν σαν συμμαθητές που έμαθαν ότι έχεις τσίχλα στην τσάντα σου. Η Valkyrie μου θύμισε τον Captain America με την ασπίδα της (όντως μοιάζει). Ο Elf είναι ιδανική επιλογή για όσους προτιμούν το εύκολο και γρήγορο ranged combat. Ενώ έχουμε τόσα εύκολα classes, έρχεται ο Wizard που σε κάνει να απορείς γιατί να τον διάλεγε κάποιος ως κύριο χαρακτήρα του. Ο αγαπητός Wiz μας έχει περίεργα combos, όπως γα παράδειγμα αριστερό click>Shift->δεξί click για fireball ή Shiftx2->αριστερό click για freeze.
Μπαίνω στην πρώτη πίστα διαλέγοντας τον Warrior χωρίς να με δυσκολεύει ιδιαίτερα κάτι. Στην αρχή έπρεπε να σκοτώσω μερικούς ιδιαίτερα μέτριους αντιπάλους. Μετά ήρθε η ώρα να πατήσω την ειδική μου κίνηση για να σκοτώσω με AoE damage 4-5 σκελετούς μαζί και στο τέλος να σπάσω όποιο δοχείο έβρισκα μπροστά μου με την ελπίδα ότι θα περιλαμβάνει χρήμα και φαγητό. Μέσα στο πρώτο μισάωρο κατάλαβα όμως ένα αρνητικό του παιχνιδιού. Υπάρχουν σημεία στα οποία η πίστα γεμίζει με ζωντανούς-νεκρούς οι οποίοι αρχίζουν τις ranged και melee επιθέσεις και όπου φύγει, φύγει. Βασικά θα ήταν ωραία αν μπορούσα να φύγω...ή αν έστω είχα την δυνατότητα να ξεχωρίσω τον παίκτη μου μέσα σε όλο αυτό το χάος. Τα χτυπήματα που είναι δυνατόν να δεχτείτε μέχρι η ένδειξη της Health Bar να βαρέσει κόκκινο είναι το πολύ 4 στο Normal επίπεδο δυσκολίας. Καταλαβαίνετε λοιπόν πως όταν βρίσκομαι σε ένα δωμάτιο με μάγους να πετούν "έξυπνα" spells που σε ακολουθούν, skeletons να θέλουν και τα...δικά μου κόκκαλα και άλλα mobs τα οποία δημιουργούν βόμβες γύρω τους με αποτέλεσμα να έχω δευτερόλεπτα για να κάνω dodge (το οποίο παρακαλώ δεν είναι instant spell), η κατάσταση ξεφεύγει λίγο.
Μπορεί οι μάχες να είναι έντονες και να δείτε πολλές φορές τα ραδίκια ανάποδα, αλλά δυστυχώς δεν παρατηρούμε ιδιαίτερη ποικιλία στις πίστες. Τα levels είναι επαναλαμβανόμενα και μικρά, ενώ οι εχθροί μας ακολουθούν την ίδια μοίρα καθώς μοιάζουν να όλοι μεταξύ τους. Δύο πιθανότητες υπάρχουν: ο designer βαριόταν να σχεδιάσει ή είναι όλοι αδέρφια, αν και η ζυγαριά μου βαραίνει περισσότερο προς την πρώτη επιλογή (η δική σας; περιμένω comment). Συνολικά, η διάρκεια του Gauntlet φτάνει στς 6 ώρες στο Normal επίπεδο δυσκολίας αλλά όλα εξαρτώνται από την ικανότητά σας σε τέτοια games. Παρόλα αυτά, αν παίξετε με φίλους το co-op, οι εχθροί πολλαπλασιάζονται επικίνδυνα, για δικό σας κακό (ή καλό).
Η αλήθεια είναι πως το Gauntlet μοιάζει σαν να ξύνει παλιές πληγές. Το gameplay του θυμίζει κάτι από τα παλιά και προσφέρει έξι ώρες γεμάτες δράση. Για εμένα το καλύτερο κομμάτι του είναι το co-op με φίλους αφού μπορείτε να το τερματίσετε μέσα σε μία ημέρα, αλλά θα ξέρετε πως περάσατε ωραία. Διαλέγοντας ανάμεσα σε τέσσερα classes, θα έχετε αρκετές επιλογές προσέγγισης των αντιπάλων, κάτι που αυξάνει το replayability.
Το Gauntlet κοστίζει 20 ευρώ στο Steam και αποτελεί έναν άριστο τίτλο για να περνάτε καλά με παρέα από gamers και μη. Για εμένα, πρόκειται για ένα διαμαντάκι το οποίο έχει μικρό κόστος και μεγάλη αξία. Για περισσότερα διαβάστε το review του GameWorld και συζητήστε το εκτενώς στο forum.
Comments