MMORPG: Ορισμοί για αρχάριους

Hot
Γιώργος Λόλας
Γιώργος Λόλας

Γιώργος Λόλας  

Press Start: Η στήλη των αναγνωστών μαζί σας κάθε Δευτέρα. Ελάτε να συζητήσουμε μαζί ενδιαφέροντα θέματα που αφορούν τα video games.
 
0.0 (0)
0 1 0 0 0
MMORPG: Ορισμοί για αρχάριους

MMORPG: Ορισμοί για αρχάριους

Πληροφορίες

Κυκλοφορία
0000-00-00

Το λεξικό των MMO players για να μην παίζετε...αδιάβαστοι.

Επειδή τον τελευταίο καιρό κυκλοφορούν ολοένα και περισσότερα free-2-play MMO games, θεωρήσαμε σωστό να δημιουργήσουμε στη στήλη Critical Hit μια λίστα με τους πιο γνωστούς ορισμούς που θα συναντήσετε παίζοντας. Αν δε γνωρίζετε τι σημαίνουν οι φράσεις "AOE", "Aggro", "Debuf", DoT κ.ο.κ. τότε βρίσκεστε στο σωστό μέρος. Το παρακάτω άρθρο θα ανανεωθεί, αν κριθεί ότι πρέπει να προστεθούν επιπλέον ορισμοί. Αν παρατηρήσετε ότι λείπει κάποιος ορισμός, αφήστε ένα σχόλιο. Ελπίζουμε μετά την ανάγνωσή του κειμένου να σας καλύψουμε στο μεγαλύτερο βαθμό. Οι veterans του είδους απλά προσπεράστε.

Ακολουθούν οι σχετικοί ορισμοί:

AoE ή ΑΕ
Αρχικά της φράσης "Area of Effect". Χρησιμοποιείται για να περιγράψει ικανότητες του χαρακτήρα σας που κάνουν ζημιά σε μια συγκεκριμένη περιοχή γύρω σας, μπροστά σας ή σε μια περιοχή που επιλέγετε εσείς και σε περισσότερους από έναν εχθρούς ταυτόχρονα.

AFK - Away from Keyboard
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτή τη φράση όταν θέλετε να ενημερώσετε τους συμπαίκτες σας ότι θα λείπετε από τον υπολογιστή για λίγο, εξού και το Away from Keyboard - μακριά από το πληκτρολόγιο. Η φράση αυτή χρησιμοποιείτε γενικά στο chatting, όχι μόνο στα games.

Aggro
Ως ρήμα, αναφέρεται στην προσπάθεια ενός εχθρού να σας επιτεθεί μόλις βρεθείτε σχετικά κοντά του και σας "δει". Λέμε επίσης ότι οι εχθροί που σας επιτίθενται από μόνοι τους είναι Aggresive και τους ξεχωρίζετε είτε από το κόκκινο χρώμα στο όνομα τους ή από τον κόκκινο κύκλο που έχουν από κάτω τους όταν έχετε κάνει κλικ επάνω τους. Στον αντίποδα βρίσκονται οι Passive εχθροί που έχουν αντίστοιχα κίτρινο χρώμα στο όνομα τους και δε θα σας επιτεθούν, εκτός και αν τους χτυπήσετε πρώτοι.

Ως ουσιαστικό, αναφέρεται στο πόσο εχθρικός είναι ένας αντίπαλος προς έναν παίκτη. Αυτό το στοιχείο είναι σημαντικό γιατί στο 99% των MMORPG, υπάρχει μια κλάση που αντέχει περισσότερο... ξύλο (Σημείωση: Tank). Αυτή η κλάση θα προσπαθήσει μέσω των ειδικών ικανοτήτων της να κρατήσει τον εχθρό επάνω της (να μαζέψει aggro που λέμε), ώστε να μην επιτεθεί στους πιο αδύναμους παίκτες (μάγους κτλ) και τους σκοτώσει.

Alt
Όλα τα MMO σας δίνουν την δυνατότητα να δημιουργήσετε περισσότερους από έναν χαρακτήρες. Συνήθως έχουμε έναν κεντρικό χαρακτήρα που αφιερώνουμε τον περισσότερο μας χρόνο, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να έχουμε έναν δεύτερο χαρακτήρα με τον οποίο θα παίζουμε που και που. Για παράδειγμα, μπορεί να έχετε έναν Fighter ως πρώτο χαρακτήρα (Σημείωση: Main character) και να έχετε για Alt έναν Healer. Σε αρκετά MMO οι παίκτες φτιάχνουν Alts για να τους χρησιμοποιήσουν ως... αποθήκη όταν ο αποθηκευτικός χώρος του κεντρικού τους χαρακτήρα είναι συνεχώς ασφυκτικά γεμάτος. Σε αυτή τη περίπτωση, ο Alt αυτός αναφέρεται και ως "Bank" (τράπεζα) γιατί συνήθως αυτοί οι Alts κρατάνε πρωτεύοντα υλικά που χρειάζεστε για να φτιάξετε όπλα, πανοπλίες και άλλα αντικείμενα. Όταν λοιπόν θέλετε για να φτιάξετε κάτι, μπαίνετε στον Alt που κρατάει τα υλικά αυτά και τα στέλνετε στον κεντρικό σας χαρακτήρα.

Attributes
Τα attributes αναφέρονται στα στατιστικά του χαρακτήρα σας, όπως τα Dexterity, Strength, Intelligence κτλ. Καθένα από αυτά τα στατιστικά μπορεί να ανέβει είτε κάνοντας level up και κατανέμοντας τους πόντους που κερδίσατε ή μέσω αντικειμένων ή σε κάποια MMO και με τους δύο παραπάνω τρόπους. Τα attributes επηρεάζουν τον χαρακτήρα σας, ανεβάζοντάς του για παράδειγμα το damage, τους πόντους υγείας (HP) και άλλα. Συνήθως αν δείξετε με τον κέρσορα επάνω στο καθένα από τα στατιστικά σας μέσα από την οθόνη του χαρακτήρα σας, θα σας δοθούν μέσω κειμένου περισσότερες πληροφορίες για το τι ανεβάζει κάθε στατιστικό ξεχωριστά για την κλάση σας.

Auction House
Το Auction House (συντομογραφία: AH) είναι το μέρος όπου μπορείτε να πουλήσετε ή να αγοράσετε αγαθά από άλλους παίκτες μέσω δημοπρασιών και αποτελεί ένα μεγάλο και σημαντικό κομμάτι της οικονομίας κάθε MMO. Όταν βλέπετε κάποιο αντικείμενο που σας ενδιαφέρει, μπορείτε να κάνετε προσφορά (Bid). Για να κερδίσετε τελικά το αντικείμενο (πληρώνοντας το ανάλογο ποσό που έχει ορίσει ο χρήστης), θα πρέπει να έχετε κάνει την μεγαλύτερη προσφορά (Highest Bidder) μέχρι να τελειώσει ο χρόνος της δημοπρασίας (από 8 έως 48 ώρες συνήθως). Αν κάνει κάποιος άλλος μεγαλύτερη προσφορά από εσάς κατά τη διάρκεια της δημοπρασίας, τότε σας επιστρέφονται τα λεφτά που προσφέρατε και μπορείτε να κάνετε εκ νέου μεγαλύτερη προσφορά.

Υπάρχει και η περίπτωση (η πιο συνήθης) όπου ο χρήστης έχει ορίσει και τελική τιμή αγοράς (Buyout Price). Σε αυτό το σενάριο, μπορείτε να πληρώσετε το ποσό που έχει οριστεί και να αγοράσετε το αντικείμενο επί τόπου, χωρίς να μπείτε στη διαδικασία της δημοπρασίας και των προσφορών. Στις περισσότερες περιπτώσεις, το Buyout Price είναι υψηλότερο από το Bid Price και όχι ίσο, οπότε θα πρέπει να αποφασίσετε αν χρειάζεστε αμέσως το αντικείμενο που σας ενδιαφέρει και να το αγοράσετε μέσω Buyout ή αν θα πρέπει να κάνετε Bid ώστε να προσπαθήσετε να το αποκτήσετε στη χαμηλότερη δυνατή τιμή.

Όταν θέλετε να πουλήσετε εσείς αντικείμενα στο AH, μπορείτε να ορίσετε τόσο την τιμή του Bid, όσο και του Buyout, καθώς και την διάρκεια της δημοπρασίας. Κάθε φορά που βάζετε ένα αντικείμενο για πώληση, το παιχνίδι σας κρατάει ένα είδος φόρου για την χρησιμοποίηση της υπηρεσίας του Auction House. Το ύψος του φόρου αυτού είναι ανάλογο με την καθαρή αξία του αντικειμένου και στο 99% των περιπτώσεων, το ποσό που θα σας παρακρατηθεί είναι αμελητέο. Το Auction House είναι μια εξαιρετικά σημαντική υπηρεσία και μια πολύ καλή ευκαιρία να αποκτήσετε κέρδη, οπότε δώστε του ιδιαίτερη προσοχή. Σύντομα θα επιστρέψουμε στα του Auction House σε ένα άλλο άρθρο με διάφορους τρόπους που θα σας βοηθήσουν να πλουτίσετε, εκμεταλλευόμενοι την προσφορά και την ζήτηση διαφόρων αγαθών.

UPDATE: Διαβάστε το άρθρο για το Auction House και πως θα γίνετε πλούσιοι στα MMORPG.

Bind on Equip και Bind on Pickup
Το "Bind on Equip" (συντομογραφία: BoE) αναφέρεται στα αντικείμενα που αφού τα αποκτήσετε, μπορείτε να τα ανταλλάξετε με άλλους παίκτες, δηλαδή να τα πουλήσετε ή να τα χαρίσετε. Αν χρησιμοποιήσετε ένα BoE αντικείμενο (για παράδειγμα αν φορέσετε μια BoE πανοπλία), τότε αυτή γίνεται όπως λέμε Soulbound στο χαρακτήρα σας και δε μπορείτε να την δώσετε σε άλλους παίκτες.

Σε αντίθεση με τα BoE, τα Bind on Pickup αντικείμενα (συντομογραφία BoP), δε μπορείτε να τα δώσετε σε άλλους χαρακτήρες ή να τα πουλήσετε σε άλλους παίκτες, καθώς γίνονται soulbound σε εσάς με το που τα "σηκώσετε". Συνήθως, τα BoP items είναι αντικείμενα ανώτερης ποιότητας και μπορείτε να τα βρείτε μέσα σε Dungeons και Raids (για αυτά τα δύο θα μιλήσουμε πιο κάτω). Μπορείτε να καταλάβετε αν ένα αντικείμενο είναι Bind on Equip ή Bind on Pickup από την αντίστοιχη ένδειξη που υπάρχει κάτω από το όνομα του αντικειμένου.

Buffs και De-Buffs
Τα Buffs είναι διάφορες ικανότητες που ενισχύουν τα στατιστικά του χαρακτήρα σας ή ακόμα και την δυναμικότητα κάποιων άλλων ικανοτήτων σας. Κάποια από τα Buffs διαρκούν λίγα δευτερόλεπτα, ενώ άλλα μπορεί να διαρκέσουν έως και μερικές ώρες. Σε αρκετά MMORPG υπάρχουν και εξειδικευμένες κλάσεις που διαθέτουν πολλά Buffs για να ενισχύσουν τους ίδιους και τους συμπαίκτες τους. Αυτοί οι χαρακτήρες είναι γνωστοί και ως Support ή Buffers. Τα De-Buffs είναι το ακριβώς αντίθετο των Buffs, καθώς μειώνουν τα στατιστικά του αντιπάλου ή του προσδίδουν κάποια αρνητική ιδιότητα, όπως για παράδειγμα μειωμένη ταχύτητα κίνησης, να δέχεται περισσότερο Damage και άλλα.

Character Classes
Στα RPG γενικότερα, για να οριοθετηθούν και να διαφοροποιηθούν οι ικανότητες και τα χαρακτηριστικά κάθε χαρακτήρα, τους προσδίδεται μια κλάση. Κάθε κλάση (Class) έχει τις δικές του ξεχωριστές ικανότητες, διαφορετικό στυλ μάχης και τρόπο παιχνιδιού. Μια κλάση είναι δυνατό να χαρακτηρίσει και το ιστορικό υπόβαθρό ενός χαρακτήρα, την συμπεριφορά του και τους περιορισμούς αυτής.

Τα πιο διαδεδομένα Classes ή αρχέτυπα στα MMORPG είναι αυτά των Rogue, Mage, Cleric και Warrior. Είναι δυνατό να συναντήσετε επίσης ξεχωριστά τις κλάσεις Paladin, Ranger, Priest, Necromancer, Bard, Sorcerer, Monk και άλλες. Κάποια από τα Classes ειδικεύονται στη μάχη εξ αποστάσεως (Ranged), όπως ο Mage και ο Ranger, ενώ άλλα στη μάχη σώμα με σώμα (Melee) όπως ο Rogue Assassin, ο Warrior, ο Monk και ο Paladin. Οι ρόλοι των χαρακτήρων είναι αρκετοί και ανάλογα με το παιχνίδι θα συναντήσετε τους DPS, αυτούς δηλαδή που αναλαμβάνουν να κάνουν το Damage, τους Healers που προσπαθούν να κρατήσουν τους συμπαίκτες τους ζωντανούς, τα Tank που προσπαθούν να κρατήσουν τους αντιπάλους επάνω τους (δείτε επίσης και τον ορισμό Aggro) και τους Support που θα ενισχύσουν τους συμπαίκτες τους με Buffs, κάνοντας ταυτόχρονα De-Buffs στους αντιπάλους και ενίοτε μπορούν να κάνουν και Heal ή/και Damage.

Crafting
To Crafting αναφέρεται στις ειδικότητες (ή επαγγέλματα) που μπορείτε να αποκτήσετε (Professions) τα οποία θα σας επιτρέψουν να συλλέξετε Materials (ή αλλιώς Mats), δηλαδή πρώτες ύλες (Gathering Professions) τις οποίες θα χρησιμοποιήσετε στη συνέχεια για να δημιουργήσετε (να craftάρετε όπως λέμε) διάφορα αντικείμενα όπως Potions (φίλτρα), πανοπλίες, όπλα, ρούνους (Runes) και πολλά άλλα. Τα αντικείμενα αυτά τα φτιάχνετε μέσω των αντίστοιχων Crafting Professions. Κάποια Crafting Professions έχουν μικροδιαφορές ανάλογα με το παιχνίδι. Για παράδειγμα, με το Outfitter στο Rift μπορείτε να φτιάξετε Leather και Cloth αντικείμενα, καθώς και τσάντες, ενώ στο World of Warcraft μπορείτε να φτιάξετε Leather items με το Leatherworking και υπάρχει ξεχωριστό profession (Tailoring) για τα cloth items και τις τσάντες. Σε γενικές γραμμές όμως, όλα τα MMO ακολουθούν τις ίδιες γραμμές στα επαγγέλματα.

Τα Gathering Professions που θα συναντήσετε στα περισσότερα MMO είναι τα εξής:
Mining: Εξόρυξη μετάλλων.
Foraging ή Herbalism: Συλλογή φυτών ή/και ξυλείας.
Butchering ή Skinning: Συλλογή δερμάτων.

Τα Crafting Professions είναι μεταξύ άλλων τα:
Leatherworking ή Outfitter: Δημιουργία Leather και Cloth ρουχισμού. Δημιουργία τσαντών.
Apothecary ή Alchemy: Δημιουργία φίλτρων και ελιξιρίων.
Blacksmithing ή Armorsmiting/Weaponsmithing: Δημιουργία οπλισμού και Chain/Plate ρουχισμού.
Artificer, Runecrafting, Jewelcrafting: Δημιουργία όπλων για μάγους, μαγικών ρούνων, δαχτυλιδιών και περιδεραίων.

Δευτερεύοντα επαγγέλματα είναι τα:
Fishing: Συλλογή ψαριών.
Survival ή Cooking: Δημιουργία φαγητών που σας δίνουν διάφορα Buffs.

Critical Hit ή Crit
Το Critical Hit αναφέρεται στα καίρια χτυπήματα που θα τύχει να κάνετε στους αντιπάλους. Αυτά τα χτυπήματα κάνουν αυξημένο Damage και η συχνότητα τους επηρεάζεται από το στατιστικό Critical Chance (πιθανότητα να επιφέρετε ένα καίριο χτύπημα) και μετριέται στο επί τοις εκατό. Για παράδειγμα, αν ο χαρακτήρας σας έχει 15% Critical Chance, αυτό σημαίνει ότι κάθε σας επίθεση έχει 15% πιθανότητα να είναι Critical Hit. Το Critical Chance αυξάνεται μέσω των στατιστικών σας, όπως για παράδειγμα το Dexterity (ή Agility) στον Rogue που του ανεβάζει την πιθανότητα για Critical. Στους Casters το αντίστοιχο attribute είναι συνήθως το Intelligence. Επίσης, τα αντικείμενα που φοράτε μπορεί να σας δίνουν παραπάνω Critical Chance, ενώ και κάποια Abilities σας θα σας ανεβάσουν το παραπάνω σημαντικό στατιστικό.

Crowd Control
Το Crowd Control (συντομογραφία: CC) αναφέρεται σε διάφορα Abilities και Spells που παραλύουν ή κάνουν Stun τους αντιπάλους σας. Όταν κάποιος είναι σε αυτή τη κατάσταση, δε μπορεί ούτε να κουνηθεί, ούτε να χρησιμοποιήσει Abilities. Το Crowd Control είναι πολύ σημαντικό τόσο ενάντια σε Mobs, όσο και σε αντίπαλους παίκτες στο PvP. Στα CC περιλαμβάνονται και τα De-Buffs που μειώνουν την ταχύτητα των αντιπάλων.

Direct Damage και Damage over Time
Το Damage αναφέρεται στην αφαίρεση πόντων ζωής (Health Points ή HP) από τον αντίπαλο, όταν χρησιμοποιείτε επάνω του μια επιθετική ικανότητα (Ability - Skill). Το Direct Damage (συντομογραφία: DD) αναφέρεται στις ικανότητες που κάνουν απευθείας Damage, είτε εξ αποστάσεως (Ranged), είτε από κοντά (Melee). Tα Damage over Time (συντομογραφία: DoT) Spells και Abilities δεν επιφέρουν όλο το Damage με την μία, αλλά σταδιακά μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Για παράδειγμα, αν ένα Ability αναφέρει ότι κάνει 10.000 Damage σε 10 δευτερόλεπτα (10.000 damage over 10 seconds), σημαίνει ότι θα κάνει 2.000 Damage κάθε δύο δευτερόλεπτα, κάνοντας 10.000 Damage συνολικά όταν τελειώσουν τα 10 seconds.

DPS: Damage Per Second
Χωρίς να μπούμε σε ανάλυση των damage calculation formulas, το DPS αναφέρεται στο γενικό Damage που μπορείτε να κάνετε εσείς ή το group σας συνολικά ανά δευτερόλεπτο. Είναι ένας πιο εύκολος τρόπος να συγκρίνετε τις επιδόσεις σας με αυτές των άλλων, είτε του ίδιου Class, είτε διαφορετικού, από το να χρησιμοποιήσετε ως μέτρο σύγκρισης το καθαρό Damage κάποιων Abilities.

Ο όρος DPS χρησιμοποιείται επίσης για να περιγράψει την πράξη όπου επιφέρετε Damage σε συγκεκριμένους στόχους. Για παράδειγμα, μπορεί να δοθεί η εντολή από το group να κάνετε DPS στον X αντίπαλο. Αυτό σημαίνει ότι θα επικεντρωθείτε στο να επιφέρετε όση μεγαλύτερη ζημιά μπορείτε στον ζητούμενο στόχο. Θα συναντήσετε επίσης τον όρο Burst DPS, ο οποίος αναφέρεται στο πόσο Damage θα κάνετε μέσα σε ένα μικρό χρονικό διάστημα (για παράδειγμα 15 δευτερόλεπτα). Από την άλλη, το Sustained DPS περιγράφει το σταθερό και διαρκές DPS που μπορείτε να κάνετε σε παρατεταμένο χρόνο, για παράδειγμα μέσα σε 15 λεπτά, κατά τη διάρκεια ολόκληρης μάχης σε ένα raid boss.

Experience και Level Up
Τα Experience Points (συντομογραφία: Exp ή XP) ή στα ελληνικά "πόντοι εμπειρίας", είναι πόντοι που κερδίζετε όταν ολοκληρώνετε quests, όταν σκοτώνετε mobs ή ακόμα και όταν ανακαλύπτετε νέες περιοχές. Όταν φτάσετε στο απαιτούμενο ποσό εμπειρίας, ανεβαίνετε επίπεδο ή αλλιώς κάνετε Level up. Όταν ανεβαίνετε level, σας δίνονται πόντοι για να προσθέσετε στα Attributes σας (αυτό το χαρακτηριστικό δεν υπάρχει σε όλα τα MMO), όπως και στα Talents σας (για αυτό θα μιλήσουμε παρακάτω) και ξεκλειδώνετε περισσότερα και δυνατότερα Abilities.

Κάθε αντικείμενο που μπορείτε να κάνετε equip στο χαρακτήρα σας, έχει κάποιο Level Requirement, δηλαδή θα πρέπει να έχετε φτάσει το απαιτούμενο Level για να μπορέσετε να το χρησιμοποιήσετε. Ανεβαίνοντας επίπεδα λοιπόν, μπορείτε να φορέσετε καλύτερο εξοπλισμό, να επισκεφτείτε νέες περιοχές με μεγαλύτερου level εχθρούς και να κερδίσετε καλύτερο εξοπλισμό. Επίσης, ο όρος Level Cap αναφέρεται στο ανώτατο επίπεδο που μπορείτε να φτάσετε τον χαρακτήρα σας σε ένα παιχνίδι. Το level cap συνήθως αυξάνεται με την κυκλοφορία ενός Expansion, το οποίο είναι ένα μεγάλο πακέτο περιεχομένου που προστίθεται στο βασικό πακέτο του εκάστοτε παιχνιδιού.

Farming - Grinding
Οι όροι Farming και Grinding αναφέρονται σε δύο πράγματα. Πρώτον, στη συνεχή συλλογή αγαθών (για παράδειγμα μέταλλα μέσω Mining) για μεγάλο χρονικό διάστημα και συνεχόμενα (για τις επόμενες 3 ώρες θα farmάρω το X αγαθό). Δεύτερον, στο συνεχόμενο σκότωμα συγκεκριμένων εχθρών σε μια περιοχή για να κερδίσετε συγκεκριμένα αντικείμενα που θέλετε ή απλά για να κερδίσετε Exp.

Τα δύο παραπάνω μπορούν να συνυπάρξουν, αν για παράδειγμα σκοτώνετε ζώα για τις επόμενες ώρες για να συλλέξετε τα δέρματά τους μέσω του Butchering/Skinning, με σκοπό να τα χρησιμοποιήσετε αργότερα στο Crafting ή για να τα πουλήσετε. Οι περιοχές που farmάρετε λέγονται και Farming Spots ή Farming Areas. Απώτερος σκοπός των παραπάνω είναι συνήθως να αποκτήσετε πλούτο - δηλαδή In-game Currency.

Gank - PK - Griefer
Το να σε gankάρουν, σημαίνει να σε σκοτώνουν μία ή περισσότερες φορές άλλοι παίκτες ή mobs έχοντας αριθμητικό πλεονέκτημα ή πλεονέκτημα δύναμης. Στις περισσότερες περιπτώσεις ο παίκτης που gankάρει είναι μεγαλύτερου level από τα θύματά του και χρησιμοποιεί επίσης τον παράγοντα της έκπληξης για να καταφέρει να τους σκοτώσει. Σε μερικά παιχνίδια αυτό το στοιχείο αναφέρεται και ως PK (Player Killer). Οι gankers συνήθως δεν έχουν κάποιο όφελος από αυτές τους τις πράξεις, πέρα από την προσωπική ευχαρίστηση της κατατρόπωσης ενός αντιπάλου. Σε αυτή τη περίπτωση ο ganker αναφέρεται και ως Griefer.

Kite
Το Kite αναφέρεται στο να κάνεις damage εξ αποστάσεως εσύ ή/και το group σου σε έναν εχθρό πριν αυτό προλάβει να σε φτάσει. Συνήθως ο παίκτης που κάνει Kiting μπορεί να τρέχει και να κάνει damage ταυτόχρονα, πολλές φορές κάνοντας και κάποιο debuff στο mob ώστε να μειωθεί το running speed του. Το mob κατά το Kiting θα προσπαθεί να σας φτάσει, αλλά χρησιμοποιώντας τα Abilities σας και τρέχοντας σε αντίθετη κατεύθυνση από αυτό, προσπαθείτε να το κρατήσετε σε απόσταση ώστε να μην μπορεί να σας κάνει damage. To Kiting είναι δυνατό να γίνει και σε παίκτες κατά τη διάρκεια του PvP, όπου όμως χρειάζεται περισσότερη προσπάθεια και δεν είναι σίγουρο ότι θα τα καταφέρετε.

LFG - LFM
Το Looking for Group (συντομογραφία: LFG) χρησιμοποιείται στο chat του παιχνιδιού όταν προσπαθείτε να βρείτε group για τις δραστηριότητές σας, ενώ το Looking for More (συντομογραφία: LFM) χρησιμοποιείται στην περίπτωση που είστε ήδη σε group και ψάχνετε παραπάνω άτομα. Μετά το LFG αναφέρετε το quest ή το dungeon για το οποίο ψάχνετε group, ενώ μετά το LFM συνήθως αναφέρετε και την κλάση/ρόλο που ψάχνετε. Για παράδειγμα: LFM Healer for Shattered Tower dungeon.

Loot
Το Loot αναφέρεται στα αντικείμενα ή/και το in-game currency που κερδίζετε όταν σκοτώνετε έναν εχθρό. Στα περισσότερα MMORPG, όταν σκοτώνετε ένα mob, το πτώμα του λαμπυρίζει για να σας υποδείξει ότι μπορείτε να το Lootάρετε. Πατώντας το ανάλογο κουμπί επάνω στο πτώμα του αντιπάλου (συνήθως το δεξί κλικ στο ποντίκι), ανοίγει ένα παράθυρο με μορφή τσάντας, μέσα στην οποία βρίσκετε τα αντικείμενα που μπορείτε να πάρετε.

Mobs - Elites - Bosses
Τα Mobs είναι εχθρικά προς εσάς πλάσματα, τα οποία τα χειρίζεται αυτόματα η A.I. του παιχνιδιού. Όταν τα σκοτώνετε, κερδίζετε Exp και Loot, ενώ δεν εξαφανίζονται για πάντα, αφού κάνουν Respawn, δηλαδή επανεμφανίζονται στο ίδιο σημείο μετά από λίγα δευτερόλεπτα ή κάποια λεπτά.

Τα Elite Mobs είναι δυνατότερα πλάσματα, για τα οποία ίσως να χρειαστείτε βοήθεια για να τα σκοτώσετε. Συνήθως σας δίνουν καλύτερο loot ή είναι μέρος κάποιου quest ή στην πιο συνήθη μορφή τους, βρίσκονται μέσα στα Dungeons πριν από τα Bosses. Τα τελευταία ίσως να τα έχετε συναντήσει και σε άλλα είδη παιχνιδιών. Τα Bosses στα MMORPGs είναι αρκετά δύσκολοι αντίπαλοι που δε μπορείτε να σκοτώσετε μόνος σας, αλλά χρειάζεστε τη βοήθεια ενός ολόκληρου group παικτών. Βρίσκονται σε συγκεκριμένα σημεία μέσα στα Dungeons και τα Raids. Πετάνε ανώτερης ποιότητας αντικείμενα και για να καταφέρετε να τα σκοτώσετε θα πρέπει να ακολουθήσετε συγκεκριμένη τακτική.

Proc
Το Programmed Random Occurrence (συντομογραφία: Proc) αναφέρεται στα οφέλη που μπορείτε να έχετε είτε σε damage είτε ως buff, τα οποία συμβαίνουν τυχαία μέσω μιας ιδιότητας ενός αντικειμένου ή ενός Ability. Για παράδειγμα, ένα όπλο μπορεί να έχει Proc να κάνει extra Χ Damage με πιθανότητα σε κάθε χτύπημα, να σας ανεβάσει το DPS για λίγα δευτερόλεπτα ή να σας κάνει Heal ένα μικρό ποσοστό της υγείας σας.

Pull
Το Pull (τραβάω, αποσπώ) είναι μια τακτική που ακολουθείται από έναν ή περισσότερους παίκτες όταν θέλετε να παρασύρετε και να φέρετε προς το μέρος σας ένα mob ώστε να το αντιμετωπίσετε σε ασφαλές σημείο.

PvE
To Player vs Environment (συντομογραφία: PvE) αναφέρεται σε όλα τα εχθρικά πλάσματα που υπάρχουν σε ένα παιχνίδι, αλλά και στο κομμάτι ενός MMORPG όπου οι παίκτες έρχονται αντιμέτωποι με αυτά τα πλάσματα. Στο PvE συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων τα Quests (αποστολές που σας παρέχουν οι NPC και σας δίνουν ως ανταμοιβή χρήματα, αντικείμενα και EXP), τα Dungeons και τα Raids. Τα Dungeons που αναφέρονται και ως Instances είναι περιοχές ή μέρη ενός παιχνιδιού μέσα στα οποία μπαίνετε με ένα group ατόμων (συνήθως πέντε) και σκοπός σας είναι να σκοτώσετε τα Bosses που θα βρείτε μέσα για να πάρετε το Loot.

Όταν ένα group μπαίνει σε ένα Dungeon, στην ουσία δημιουργείται μια κόπια του, η οποία είναι προσβάσιμη μόνο από το δικό σας group την δεδομένη στιγμή. Είναι δυνατόν δηλαδή να βρίσκεστε στο X Dungeon με το group σας και ταυτόχρονα να βρίσκονται άλλα groups στο ίδιο μέρος, χωρίς να τους βλέπετε και χωρίς να μπορείτε να αλληλεπιδράσετε μαζί τους ή με τα mobs και τα bosses που υπάρχουν μέσα στο Instance. Το κάθε group έχει την δική του "κόπια" του Dungeon. Τα Raids είναι παρόμοιας φύσης, με την διαφορά ότι είναι αρκετά μεγαλύτερης δυσκολίας και απαιτούνται 10+ άτομα για να μπορέσετε να ανταπεξέλθετε στις καταστάσεις. Στα Raids μπορείτε να αποκτήσετε τα καλύτερα αντικείμενα του παιχνιδιού (για PvE). Για να μπείτε σε ένα από αυτά, θα χρειαστεί πρώτα να έχετε αρκετά καλό εξοπλισμό, τον οποίο είτε θα τον craftάρετε ή θα τον κερδίσετε από τα dungeons,

PvP
Το Player vs Player (συντομογραφία: PvP) αναφέρεται στις μάχες μεταξύ των παικτών. Σχεδόν σε όλα τα νεότερα MMORPG υπάρχουν τα λεγόμενα Battlegrounds ή Warfronts, τα οποία είναι πεδία μάχης ειδικά σχεδιασμένα για PvP. Μπαίνοντας μέσα σε ένα από αυτά (δηλώνοντας στον αντίστοιχο NPC ή από κάποιο μενού), έρχεστε αντιμέτωποι με άλλους παίκτες. Κάθε ένα από τα πεδία μάχης έχει διαφορετικά Objectives. Για παράδειγμα, σε ένα από αυτά θα χρειαστεί να πάρετε υπό την κατοχή σας κάποιο αντικείμενο και όσο το κρατάτε μαζεύετε πόντους. Σε κάποιο άλλο θα πρέπει να κατακτήσετε περιοχές και ούτω καθεξής. Να σημειωθεί ότι τα Battlegrounds/Warfronts είναι και αυτά instanced, όπως τα Dungeons. Εννοείται ότι εκτός από το instanced PvP, υπάρχει και το Open-world PvP, δηλαδή το να έρθετε αντιμέτωποι με κάποιον άλλο παίκτη στον ανοιχτό κόσμο του παιχνιδιού, την ώρα για παράδειγμα που κάνετε Quests. Σε πολλά MMORPG υπάρχουν αντίπαλα Factions (φατρίες) παικτών, οι οποίοι χτυπιούνται μεταξύ τους με την πρώτη ευκαιρία.

Παίρνοντας μέρος στο PvP, κερδίζετε ένα είδος νομίσματος με το οποίο μπορείτε να αγοράσετε PvP αντικείμενα. Τα αντικείμενα αυτά παρέχουν επιπλέον στατιστικά που ενεργοποιούνται μόνο ενάντια σε άλλους παίκτες. Σε κάποια games υπάρχει και η δυνατότητα να ανεβείτε Ranks, τα οποία λειτουργούν ως Levels αλλά για το PvP. Έτσι, τα PvP αντικείμενα σε αυτή τη περίπτωση δε θα έχουν μόνο Level Requirement, αλλά και Rank Requirement.

Talents
Τα Talents που μπορείτε να βρείτε σε πολλά MMORPG αναφέρονται σε ένα σύστημα παραμετροποίησης του χαρακτήρα, το οποίο σας επιτρέπει να ξοδεύετε όπου θέλετε τα Talent Points που κερδίζετε όταν κάνετε Level Up. Έτσι, αποκτάτε καινούρια Abilities ή δυναμώνετε κάποια άλλα. Είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να διαφοροποιούνται οι παίκτες του ίδιου Class, καθώς ανάλογα με τα Talents που επιλέγετε, αλλάζει έως έναν βαθμό και ο τρόπος παιχνιδιού ή και ο ρόλος σας σε ένα group.

WTB - WTS - WTT
Τα Want to Buy (WTB), Want to Sell (WTS) και Want to Trade (WTT) χρησιμοποιούνται στο chat του παιχνιδιού για να δηλώσετε ότι θέλετε να αγοράσετε, να πουλήσετε ή να ανταλλάξετε αντικείμενα. Για παράδειγμα: "WTS Healing Potions". Συνήθως είναι δυνατόν να κάνετε link το αντικείμενο που πουλάτε στο chat (με Shift+Click επάνω στο item), ώστε να πατήσει ο υποψήφιος αγοραστής επάνω στο όνομα του αντικειμένου και να του ανοίξει ένα παράθυρο πληροφοριών του αντικειμένου αυτού.

Επίλογος
Κάπου εδώ, φτάσαμε στο τέλος αυτού του οδηγού. Αν νομίζετε ότι πρέπει να προστεθεί κάτι, μπορείτε πάντα να αφήσετε ένα σχόλιο από κάτω. Ελπίζουμε να βρείτε αυτή τη λίστα χρήσιμη και να σας βοηθήσει να κατανοήσετε τους όρους που χρησιμοποιούνται κατά κόρον σε όλα τα MMORPG της αγοράς. Στο προσεχές μέλλον θα επιστρέψουμε με ένα guide για το Auction House και με συμβουλές για το πώς θα μπορέσετε να αποκτήσετε πλούτο σε ένα MMO, εκμεταλλευόμενοι την οικονομία του παιχνιδιού, καθώς και την προσφορά και ζήτηση αγαθών. Μέχρι τότε... happy hunting και προσοχή στους gankers!

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 +2 ATG94 (Level12) 04/12/2013 20:32
Πολύ καλό και κατατοπιστικότατο για τους νέους παίχτες.
#2 +1 Belagor (Level2) 05/12/2013 15:36
Aν το έβγαζες 8-9 χρόνια πριν θα μας έσωζες :P πολύ καλό ;-)
#3 +1 cosmic7 (Level12) 05/12/2013 21:37
Ωραίος!!! Αν και ξέχασες το Noob το LFM και LFG που πλέον είναι και αυτά στο καθημερινό ρεπερτόριο :) :) :)
#4 +1 rjhe (Level22) 06/12/2013 01:23
Ωραίος ρε George!