- Μόνιμες Στήλες
- Critical Hit
- The Elder Scrolls Series
The Elder Scrolls Series
HotΠληροφορίες
Κυκλοφορία
0000-00-00
Ένα ταξίδι στον κόσμο του Elder Scrolls.
Ένας μήνας περίπου έχει περάσει από την κυκλοφορία του Elder Scrolls V: Skyrim. Το νέο δημιούργημα της Bethesda έχει σαρώσει τα ταμεία, έχοντας ήδη κερδίσει τα Spike Video Game Awards. Το παιχνίδι έχει καταφέρει να καθηλώσει εκατομμύρια παίχτες σε όλον τον κόσμο, μέχρι και άτομα που δεν ασχολούνται με RPG, κάνοντάς τους να ξοδεύουν αμέτρητες ώρες στον κόσμο του. Πόσοι όμως από αυτούς έχουν παίξει και τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς; Είμαι σίγουρος ότι από όλους τους χρήστες του site, οι περισσότεροι έχετε περάσει αρκετές ώρες με το Oblivion, οι μισοί εξ αυτών έχετε δοκιμάσει το Morrowind και καμία δεκαριά ίσως να έχετε παίξει το Daggerfall ή ακόμα και το Arena. Ευκαιρία λοιπόν να ξεκινήσουμε ένα ταξίδι στον φανταστικό αυτό κόσμο του Tamriel και να γνωρίσουμε την εξέλιξη του The Elder Scrolls.
The Elder Scrolls: Arena
Το πρώτο παιχνίδι της σειράς (και το δωδέκατο της Bethesda) κυκλοφόρησε το 1994 για MS-DOS. Ήταν από τα πρώτα RPG του είδους του και ένα από τα μεγαλύτερα της εποχής του. Το 2004 κυκλοφόρησε μία δωρεάν έκδοση του παιχνιδιού για download λόγω της δεκαετής επετείου της σειράς, αλλά για να τρέξει σε σημερινά συστήματα χρειάζεται emulator σαν τον DOSBox.
Η υπόθεση του παιχνιδιού είναι απλή και ολίγον τι κοινότυπη. Ένας σκοτεινός μάγος παγιδεύει τον αυτοκράτορα σε μία άλλη διάσταση, μεταμορφώνεται σε αυτόν και αναλαμβάνει τη θέση του. Στη συνέχεια μεταμορφώνει τα προσωπικά του δαιμονικά τσιράκια σε φρουρούς και ρίχνει εσάς (τον αρχηγό της βασιλικής φρουράς) στα μπουντρούμια. Σκοπός σας είναι να δραπετεύσετε, να μαζέψετε τα κομμάτια ενός ραβδιού που βρίσκονται διασκορπισμένα σε όλο το Tamriel και να το χρησιμοποιήσετε για να νικήσετε τον κακό μάγο και να σώσετε την αυτοκρατορία.
Το Arena είναι το μόνο παιχνίδι της σειράς στο οποίο μπορείτε να ταξιδέψετε σε όλες τις επαρχίες του Tamriel. Παράγει κάθε φορά τυχαίο περιεχόμενο, φτιάχνοντας έτσι έναν τεράστιο κόσμο περίπου έξι εκατομμυρίων τετραγωνικών μέτρων, με εκατοντάδες πόλεις και dungeons, χωρίς μεγάλη προσπάθεια από τους προγραμματιστές. Λόγω του μεγέθους αυτού, το fast travel καταντάει αναγκαίο, μιας και το να καλύψεις μία απόσταση μεταξύ δύο πόλεων μπορεί να πάρει αρκετές ώρες.
Το παιχνίδι χρησιμοποιεί κάμερα πρώτου προσώπου. Για να χρησιμοποιήσετε κάποιο όπλο κρατάτε πατημένο το δεξί κλικ του ποντικιού και το κουνάτε προς οποιαδήποτε κατεύθυνση για να εκτελέσετε την αντίστοιχη κίνηση (σαν να τραβάτε ευθεία γραμμή στο paint). Ο χειρισμός όμως για τα spells καταντάει αρκετά δύσκολος. Πρέπει να επιλέξετε spell από το σχετικό μενού και να κάνετε κλικ στην οθόνη στο σημείο που θέλετε να το χρησιμοποιήσετε. Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι νέοι παίκτες δεν συγχωρούνται για τα λάθη τους. Για να βγείτε από το πρώτο μπουντρούμι μπορεί να χρειαστείτε ώρες, αφού τα mobs που βρίσκονται εκεί είναι αρκετά, σε σημείο που μπορεί να σας περικυκλώσουν, ενώ όσο περνάει η ώρα γίνονται ολοένα και πιο δυνατά.
The Elder Scrolls II: Daggerfall
Μετά από δύο χρόνια, η Bethesda κυκλοφόρησε το sequel του Arena. Το The Elder Scrolls II: Daggerfall είναι βασισμένο για άλλη μια φορά σε MS-DOS. Από το 2009 είναι διαθέσιμο για download δωρεάν από το επίσημο site της Bethesda.
Σύμφωνα με την υπόθεση του παιχνιδιού, ο αυτοκράτορας σας στέλνει στην πόλη Daggerfall που βρίσκεται στο High Rock με δύο διαταγές. Πρώτον, να ελευθερώσετε το φάντασμα του πρώην βασιλιά Lysandus από τα επίγεια δεσμά του, και δεύτερον να ανακτήσετε ένα γράμμα από έναν κατάσκοπο που είχε στείλει στην πόλη. Η ιστορία ξεδιπλώνεται σταδιακά, καθώς με το που ανακαλύψετε το γράμμα, θα βρεθείτε σε θέση να εμποδίσετε ή να βοηθήσετε ένα μεγάλο κακό που θα εμφανιστεί στον κόσμο.
Στο Daggerfall ταξιδεύετε στις επαρχίες High Rock και Hammerfell του Tamriel. Ο όγκος της χώρας είναι ο μεγαλύτερος που έχουμε συναντήσει σε όλη τη σειρά, καθώς ο χάρτης καταλαμβάνει 160 τετραγωνικά χιλιόμετρα (περίπου η μισή Μεγάλη Βρετανία) και περιέχει πάνω από δεκαπέντε χιλιάδες πόλεις, χωριά και dungeons για να εξερευνήσετε, τα οποία -όπως και στο Arena- παράγονται τυχαία εκείνη τη στιγμή. Υπάρχουν επίσης παραπάνω από 750.000 NPC για να αλληλεπιδράσετε μαζί τους, σε αντίθεση με τα Morrowind και Oblivion που περιέχουν μόνο χίλιους.
Στο θέμα των γραφικών είδαμε μερικές μικρές αναβαθμίσεις και πιο συγκεκριμένα στα textures με τα οποία αποδίδεται ο κόσμος του Daggerfall. Η Bethesda τροποποίησε ελαφρώς το gameplay. Στο σύστημα μάχης μπορεί να μην άλλαξαν πολλά, όμως είχαμε την πρώτη εμφάνιση των guilds, των enchantment στα items και την δυνατότητα μεταμόρφωσης σε λυκάνθρωπο, βαμπίρ και wereboar. Επίσης, λόγου της μεγάλης έκτασης του χάρτη, οι developers εισάγανε ένα search engine με το οποίο μπορείτε να βρείτε εύκολα τον προορισμό σας και να διαλέξετε τον τρόπο με τον οποίο θα φτάσετε εκεί (με καράβι ή με τα πόδια, εκεί όπου επιλέγετε αν θα κοιμηθείτε σε σπίτι ή έξω).
The Elder Scrolls III: Morrowind
Η τρίτη έκδοση κυκλοφόρησε το 2002 αποκλειστικά για PC και Xbox. Από εδώ ξεκίνησε και η ανοδική πορεία της σειράς, καθώς το Morrowind κατάφερε να κερδίσει πάνω από 60 βραβεία, συμπεριλαμβανομένου του Game of the Year και να αποκτήσει ένα αρκετά μεγάλο κοινό που βγάζει Mods μέχρι και σήμερα.
Βάση σεναρίου, ο χαρακτήρας σας ξυπνάει σε ένα καράβι στο νησί Vvardenfell της επαρχίας Morrowind με εντολές από τον αυτοκράτορα να συναντήσει τους προσωπικούς του φρουρούς που βρίσκονται στο νησί και να ξεσκεπάσουν τις μυστηριώδεις εξαφανίσεις πολιτών της περιοχής. Στη συνέχεια όμως ο πρωταγωνιστής σας ανακαλύπτει ότι στην πραγματικότητα είναι ένας ξαναγεννημένος ήρωας, ο οποίος σύμφωνα με ένα θρύλο θα ενώσει και θα ελευθερώσει τα Dark Elves.
Στο παιχνίδι μπορείτε να περιπλανηθείτε μόνο στο νησί Vvardenfell. Σε αντίθεση με τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, ο χάρτης καταλαμβάνει μια περιοχή πολύ μικρότερη, αλλά με σαφώς πιο έντονες λεπτομέρειες. Κάθε αντικείμενο είναι συγκεκριμένα τοποθετημένο, δίνοντάς σας την αίσθηση ότι βρίσκεστε σε έναν τεράστιο κόσμο.
Έξι χρόνια μετά, είδαμε για πρώτη φορά αλματώδεις αλλαγές στα γραφικά, με την χρήση της GameBryo engone. Παράλληλα, αυτό άλλαξε και το gameplay, καθώς ενσωματώθηκε για πρώτη φορά η κάμερα τρίτου προσώπου. Στη δημιουργία χαρακτήρα εμφανίστηκε η επιλογή ζωδίου το οποίο σας δίνει κάποιες επιπλέον ιδιότητες, ενώ στη μάχη η χρήση κάποιου όπλου γίνεται εφικτή με ένα μόνο κλικ. Η πιο σημαντική αλλαγή όμως είναι η αλληλεπίδραση με τον υπόλοιπο κόσμο. Το Morrowind έχει χιλιάδες αντικείμενα που μπορείτε να πάρετε ή να μετακινήσετε, θα βρείτε πάνω από 300 διαφορετικά μεταξύ τους βιβλία τα οποία έχουν μία δική τους ιστορία να πουν, ενώ θα μπορέσετε να συνομιλήσετε με άλλους NPC, τις ερωτήσεις και απαντήσεις που θα τους δώσετε.
Το Morrowind ήταν η βάση για το πλήρως απελευθερωμένο skill system της Bethesda, χάρη στο οποίο ανάλογα με την ενέργειά σας, ανεβάζατε κάθε φορά. Αν χτυπάτε με το σπαθί σας, ανεβάζετε το skill του σπαθιού, όταν δέχεστε χτύπημα στο armor σας, τότε ανεβάζετε το αντίστοιχο armor skill κ.ο.κ. Από αυτή την έκδοση και μετά, η εξέλιξη του χαρακτήρα σας απέκτησε ένα διαφορετικό νόημα.
The Elder Scrolls IV: Oblivion
Το Oblivion μας ήρθε το 2006 για PC και Xbox 360, ενώ τον επόμενο χρόνο ακολούθησε η έκδοση για PS3. Έχοντας πουλήσει πάνω από τρία εκατομμύρια αντίτυπα και διατηρώντας στην κατοχή του πολλά βραβεία Game of the Year, αποτελεί ένα από τα αγαπημένα μας RPG. Προσωπικά, το Oblivion με είχε συνεπάρει στον κόσμο του, δίνοντας μου αμέτρητες ώρες διασκέδασης.
Η ιστορία βρίσκει τον χαρακτήρα μας κλεισμένο σε ένα κελί, χωρίς φαινομενικά κανένα τρόπο να αποδράσει. Εκείνη τη στιγμή εμφανίζεται ο αυτοκράτορας (δεν το περίμενε κανείς να εμπλέκεται στο story, ε;) συνοδευόμενος από τους φρουρούς του, με σκοπό να χρησιμοποιήσουν ένα μυστικό πέρασμα που βρίσκεται στο μπουντρούμι σας. Η αυτή μεγαλειότης σας παραδίδει ένα μενταγιόν διατάζοντάς σας να το μεταφέρετε στον αρχηγό της προσωπικής του φρουράς. Ακολουθώντας την ομάδα αυτή, μετά από λίγο σας επιτίθενται μία ομάδα δολοφόνων οι οποίοι καταφέρνουν να σκοτώσουν τον αυτοκράτορα. Έτσι λοιπόν βρίσκεστε στην ευχάριστη θέση να μεταφέρετε αυτό το μενταγιόν και στη συνέχεια να βρείτε τον χαμένο διάδοχο της αυτοκρατορίας, ώστε να αποτρέψετε την εισβολή των δαιμονικών daedra στο Tamriel.
Το σενάριο εξελίσσεται στην περιοχή Cyrodiil, την έδρα της αυτοκρατορίας. Ο χάρτης καταλαμβάνει μία περιοχή 41 τετραγωνικών χιλιομέτρων με πάνω από 200 ξεχωριστά dungeons, εννέα πόλεις και πολλά μικρά χωριά. Περιλαμβάνει επίσης έντονες διαφορές στις εκάστοτε περιοχές και δυναμικές καιρικές συνθήκες, που εναλλάσσονται ανάμεσα σε λιακάδα, χιονιά, βροχή, ομίχλη και συννεφιά.
Στο θέμα των γραφικών είχαμε σημαντική εξέλιξη, με τη χρήση μίας εξελιγμένης Havok engine. Η φόρτωση των περιοχών γίνεται πλέον γρηγορότερα, το περιβάλλον φαίνεται πιο λεπτομερές, οι εκφράσεις των NPC είναι πιο περίπλοκες και γενικά κάθε αντικείμενο ακολουθά τα σωστά physics. Το σύστημα μάχης έγινε πιο εύχρηστο, παρότι δεν είχαμε μεγάλες αλλαγές, ενώ βελτιώθηκε σε μεγάλο βαθμό το A.I. των αντιπάλων σας. Εμφανίστηκαν βέβαια πολλά bugs, τα οποία κληρονόμησε και το πρόσφατο Skyrim.
Το ταξίδι συνεχίζεται...
Η συναρπαστική αυτή σειρά συνεχίζεται με το νέο της τέκνο, το The Elder Scrolls V: Skyrim. Με 10 εκατομμύρια αντίτυπα να έχουν ήδη διοχετευτεί στην αγορά και παρά τα δεκάδες bugs, η Bethesda έχει καταφέρει να κλέψει την καρδιά μας με τον απέραντο και καλοσχεδιασμένο κόσμο του Skyrim, αλλά και με τις μεγαλεπήβολες μάχες με δράκους που περιλαμβάνει. Το πιασιάρικο σενάριο με τις προσεγμένες ερμηνείες των ηθοποιών θα σας καθηλώσει, το ρεαλιστικό σύστημα μάχης που βασίζεται και πάλι στην ανάπτυξη των skills απλά εντυπωσιάζει, ενώ το κερασάκι στην τούρτα είναι τα ατελείωτα quests των NPC που σας στέλνουν για εξερεύνηση σε όλα τα μέρη ενός απέραντου χάρτη.
Το Skyrim στέκεται επάξια στο βάρος των προκατόχων του και προπάντων έχει κάνει τους πάντες να μιλάνε με λατρεία για αυτό. Ένα είναι το σίγουρο πάντως. Ότι όποιο νέο RPG κι αν βγάλει η Bethesda, το πιθανότερο είναι ότι θα μας αφήνει έκπληκτους.
Ένας μήνας περίπου έχει περάσει από την κυκλοφορία του Elder Scrolls V: Skyrim. Το νέο δημιούργημα της Bethesda έχει σαρώσει τα ταμεία, έχοντας ήδη κερδίσει τα Spike Video Game Awards. Το παιχνίδι έχει καταφέρει να καθηλώσει εκατομμύρια παίχτες σε όλον τον κόσμο, μέχρι και άτομα που δεν ασχολούνται με RPG, κάνοντάς τους να ξοδεύουν αμέτρητες ώρες στον κόσμο του. Πόσοι όμως από αυτούς έχουν παίξει και τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς; Είμαι σίγουρος ότι από όλους τους χρήστες του site, οι περισσότεροι έχετε περάσει αρκετές ώρες με το Oblivion, οι μισοί εξ αυτών έχετε δοκιμάσει το Morrowind και καμία δεκαριά ίσως να έχετε παίξει το Daggerfall ή ακόμα και το Arena. Ευκαιρία λοιπόν να ξεκινήσουμε ένα ταξίδι στον φανταστικό αυτό κόσμο του Tamriel και να γνωρίσουμε την εξέλιξη του The Elder Scrolls.
The Elder Scrolls: Arena
Το πρώτο παιχνίδι της σειράς (και το δωδέκατο της Bethesda) κυκλοφόρησε το 1994 για MS-DOS. Ήταν από τα πρώτα RPG του είδους του και ένα από τα μεγαλύτερα της εποχής του. Το 2004 κυκλοφόρησε μία δωρεάν έκδοση του παιχνιδιού για download λόγω της δεκαετής επετείου της σειράς, αλλά για να τρέξει σε σημερινά συστήματα χρειάζεται emulator σαν τον DOSBox.
Η υπόθεση του παιχνιδιού είναι απλή και ολίγον τι κοινότυπη. Ένας σκοτεινός μάγος παγιδεύει τον αυτοκράτορα σε μία άλλη διάσταση, μεταμορφώνεται σε αυτόν και αναλαμβάνει τη θέση του. Στη συνέχεια μεταμορφώνει τα προσωπικά του δαιμονικά τσιράκια σε φρουρούς και ρίχνει εσάς (τον αρχηγό της βασιλικής φρουράς) στα μπουντρούμια. Σκοπός σας είναι να δραπετεύσετε, να μαζέψετε τα κομμάτια ενός ραβδιού που βρίσκονται διασκορπισμένα σε όλο το Tamriel και να το χρησιμοποιήσετε για να νικήσετε τον κακό μάγο και να σώσετε την αυτοκρατορία.
Το Arena είναι το μόνο παιχνίδι της σειράς στο οποίο μπορείτε να ταξιδέψετε σε όλες τις επαρχίες του Tamriel. Παράγει κάθε φορά τυχαίο περιεχόμενο, φτιάχνοντας έτσι έναν τεράστιο κόσμο περίπου έξι εκατομμυρίων τετραγωνικών μέτρων, με εκατοντάδες πόλεις και dungeons, χωρίς μεγάλη προσπάθεια από τους προγραμματιστές. Λόγω του μεγέθους αυτού, το fast travel καταντάει αναγκαίο, μιας και το να καλύψεις μία απόσταση μεταξύ δύο πόλεων μπορεί να πάρει αρκετές ώρες.
Το παιχνίδι χρησιμοποιεί κάμερα πρώτου προσώπου. Για να χρησιμοποιήσετε κάποιο όπλο κρατάτε πατημένο το δεξί κλικ του ποντικιού και το κουνάτε προς οποιαδήποτε κατεύθυνση για να εκτελέσετε την αντίστοιχη κίνηση (σαν να τραβάτε ευθεία γραμμή στο paint). Ο χειρισμός όμως για τα spells καταντάει αρκετά δύσκολος. Πρέπει να επιλέξετε spell από το σχετικό μενού και να κάνετε κλικ στην οθόνη στο σημείο που θέλετε να το χρησιμοποιήσετε. Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι νέοι παίκτες δεν συγχωρούνται για τα λάθη τους. Για να βγείτε από το πρώτο μπουντρούμι μπορεί να χρειαστείτε ώρες, αφού τα mobs που βρίσκονται εκεί είναι αρκετά, σε σημείο που μπορεί να σας περικυκλώσουν, ενώ όσο περνάει η ώρα γίνονται ολοένα και πιο δυνατά.
The Elder Scrolls II: Daggerfall
Μετά από δύο χρόνια, η Bethesda κυκλοφόρησε το sequel του Arena. Το The Elder Scrolls II: Daggerfall είναι βασισμένο για άλλη μια φορά σε MS-DOS. Από το 2009 είναι διαθέσιμο για download δωρεάν από το επίσημο site της Bethesda.
Σύμφωνα με την υπόθεση του παιχνιδιού, ο αυτοκράτορας σας στέλνει στην πόλη Daggerfall που βρίσκεται στο High Rock με δύο διαταγές. Πρώτον, να ελευθερώσετε το φάντασμα του πρώην βασιλιά Lysandus από τα επίγεια δεσμά του, και δεύτερον να ανακτήσετε ένα γράμμα από έναν κατάσκοπο που είχε στείλει στην πόλη. Η ιστορία ξεδιπλώνεται σταδιακά, καθώς με το που ανακαλύψετε το γράμμα, θα βρεθείτε σε θέση να εμποδίσετε ή να βοηθήσετε ένα μεγάλο κακό που θα εμφανιστεί στον κόσμο.
Στο Daggerfall ταξιδεύετε στις επαρχίες High Rock και Hammerfell του Tamriel. Ο όγκος της χώρας είναι ο μεγαλύτερος που έχουμε συναντήσει σε όλη τη σειρά, καθώς ο χάρτης καταλαμβάνει 160 τετραγωνικά χιλιόμετρα (περίπου η μισή Μεγάλη Βρετανία) και περιέχει πάνω από δεκαπέντε χιλιάδες πόλεις, χωριά και dungeons για να εξερευνήσετε, τα οποία -όπως και στο Arena- παράγονται τυχαία εκείνη τη στιγμή. Υπάρχουν επίσης παραπάνω από 750.000 NPC για να αλληλεπιδράσετε μαζί τους, σε αντίθεση με τα Morrowind και Oblivion που περιέχουν μόνο χίλιους.
Στο θέμα των γραφικών είδαμε μερικές μικρές αναβαθμίσεις και πιο συγκεκριμένα στα textures με τα οποία αποδίδεται ο κόσμος του Daggerfall. Η Bethesda τροποποίησε ελαφρώς το gameplay. Στο σύστημα μάχης μπορεί να μην άλλαξαν πολλά, όμως είχαμε την πρώτη εμφάνιση των guilds, των enchantment στα items και την δυνατότητα μεταμόρφωσης σε λυκάνθρωπο, βαμπίρ και wereboar. Επίσης, λόγου της μεγάλης έκτασης του χάρτη, οι developers εισάγανε ένα search engine με το οποίο μπορείτε να βρείτε εύκολα τον προορισμό σας και να διαλέξετε τον τρόπο με τον οποίο θα φτάσετε εκεί (με καράβι ή με τα πόδια, εκεί όπου επιλέγετε αν θα κοιμηθείτε σε σπίτι ή έξω).
The Elder Scrolls III: Morrowind
Η τρίτη έκδοση κυκλοφόρησε το 2002 αποκλειστικά για PC και Xbox. Από εδώ ξεκίνησε και η ανοδική πορεία της σειράς, καθώς το Morrowind κατάφερε να κερδίσει πάνω από 60 βραβεία, συμπεριλαμβανομένου του Game of the Year και να αποκτήσει ένα αρκετά μεγάλο κοινό που βγάζει Mods μέχρι και σήμερα.
Βάση σεναρίου, ο χαρακτήρας σας ξυπνάει σε ένα καράβι στο νησί Vvardenfell της επαρχίας Morrowind με εντολές από τον αυτοκράτορα να συναντήσει τους προσωπικούς του φρουρούς που βρίσκονται στο νησί και να ξεσκεπάσουν τις μυστηριώδεις εξαφανίσεις πολιτών της περιοχής. Στη συνέχεια όμως ο πρωταγωνιστής σας ανακαλύπτει ότι στην πραγματικότητα είναι ένας ξαναγεννημένος ήρωας, ο οποίος σύμφωνα με ένα θρύλο θα ενώσει και θα ελευθερώσει τα Dark Elves.
Στο παιχνίδι μπορείτε να περιπλανηθείτε μόνο στο νησί Vvardenfell. Σε αντίθεση με τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, ο χάρτης καταλαμβάνει μια περιοχή πολύ μικρότερη, αλλά με σαφώς πιο έντονες λεπτομέρειες. Κάθε αντικείμενο είναι συγκεκριμένα τοποθετημένο, δίνοντάς σας την αίσθηση ότι βρίσκεστε σε έναν τεράστιο κόσμο.
Έξι χρόνια μετά, είδαμε για πρώτη φορά αλματώδεις αλλαγές στα γραφικά, με την χρήση της GameBryo engone. Παράλληλα, αυτό άλλαξε και το gameplay, καθώς ενσωματώθηκε για πρώτη φορά η κάμερα τρίτου προσώπου. Στη δημιουργία χαρακτήρα εμφανίστηκε η επιλογή ζωδίου το οποίο σας δίνει κάποιες επιπλέον ιδιότητες, ενώ στη μάχη η χρήση κάποιου όπλου γίνεται εφικτή με ένα μόνο κλικ. Η πιο σημαντική αλλαγή όμως είναι η αλληλεπίδραση με τον υπόλοιπο κόσμο. Το Morrowind έχει χιλιάδες αντικείμενα που μπορείτε να πάρετε ή να μετακινήσετε, θα βρείτε πάνω από 300 διαφορετικά μεταξύ τους βιβλία τα οποία έχουν μία δική τους ιστορία να πουν, ενώ θα μπορέσετε να συνομιλήσετε με άλλους NPC, τις ερωτήσεις και απαντήσεις που θα τους δώσετε.
Το Morrowind ήταν η βάση για το πλήρως απελευθερωμένο skill system της Bethesda, χάρη στο οποίο ανάλογα με την ενέργειά σας, ανεβάζατε κάθε φορά. Αν χτυπάτε με το σπαθί σας, ανεβάζετε το skill του σπαθιού, όταν δέχεστε χτύπημα στο armor σας, τότε ανεβάζετε το αντίστοιχο armor skill κ.ο.κ. Από αυτή την έκδοση και μετά, η εξέλιξη του χαρακτήρα σας απέκτησε ένα διαφορετικό νόημα.
The Elder Scrolls IV: Oblivion
Το Oblivion μας ήρθε το 2006 για PC και Xbox 360, ενώ τον επόμενο χρόνο ακολούθησε η έκδοση για PS3. Έχοντας πουλήσει πάνω από τρία εκατομμύρια αντίτυπα και διατηρώντας στην κατοχή του πολλά βραβεία Game of the Year, αποτελεί ένα από τα αγαπημένα μας RPG. Προσωπικά, το Oblivion με είχε συνεπάρει στον κόσμο του, δίνοντας μου αμέτρητες ώρες διασκέδασης.
Η ιστορία βρίσκει τον χαρακτήρα μας κλεισμένο σε ένα κελί, χωρίς φαινομενικά κανένα τρόπο να αποδράσει. Εκείνη τη στιγμή εμφανίζεται ο αυτοκράτορας (δεν το περίμενε κανείς να εμπλέκεται στο story, ε;) συνοδευόμενος από τους φρουρούς του, με σκοπό να χρησιμοποιήσουν ένα μυστικό πέρασμα που βρίσκεται στο μπουντρούμι σας. Η αυτή μεγαλειότης σας παραδίδει ένα μενταγιόν διατάζοντάς σας να το μεταφέρετε στον αρχηγό της προσωπικής του φρουράς. Ακολουθώντας την ομάδα αυτή, μετά από λίγο σας επιτίθενται μία ομάδα δολοφόνων οι οποίοι καταφέρνουν να σκοτώσουν τον αυτοκράτορα. Έτσι λοιπόν βρίσκεστε στην ευχάριστη θέση να μεταφέρετε αυτό το μενταγιόν και στη συνέχεια να βρείτε τον χαμένο διάδοχο της αυτοκρατορίας, ώστε να αποτρέψετε την εισβολή των δαιμονικών daedra στο Tamriel.
Το σενάριο εξελίσσεται στην περιοχή Cyrodiil, την έδρα της αυτοκρατορίας. Ο χάρτης καταλαμβάνει μία περιοχή 41 τετραγωνικών χιλιομέτρων με πάνω από 200 ξεχωριστά dungeons, εννέα πόλεις και πολλά μικρά χωριά. Περιλαμβάνει επίσης έντονες διαφορές στις εκάστοτε περιοχές και δυναμικές καιρικές συνθήκες, που εναλλάσσονται ανάμεσα σε λιακάδα, χιονιά, βροχή, ομίχλη και συννεφιά.
Στο θέμα των γραφικών είχαμε σημαντική εξέλιξη, με τη χρήση μίας εξελιγμένης Havok engine. Η φόρτωση των περιοχών γίνεται πλέον γρηγορότερα, το περιβάλλον φαίνεται πιο λεπτομερές, οι εκφράσεις των NPC είναι πιο περίπλοκες και γενικά κάθε αντικείμενο ακολουθά τα σωστά physics. Το σύστημα μάχης έγινε πιο εύχρηστο, παρότι δεν είχαμε μεγάλες αλλαγές, ενώ βελτιώθηκε σε μεγάλο βαθμό το A.I. των αντιπάλων σας. Εμφανίστηκαν βέβαια πολλά bugs, τα οποία κληρονόμησε και το πρόσφατο Skyrim.
Το ταξίδι συνεχίζεται...
Η συναρπαστική αυτή σειρά συνεχίζεται με το νέο της τέκνο, το The Elder Scrolls V: Skyrim. Με 10 εκατομμύρια αντίτυπα να έχουν ήδη διοχετευτεί στην αγορά και παρά τα δεκάδες bugs, η Bethesda έχει καταφέρει να κλέψει την καρδιά μας με τον απέραντο και καλοσχεδιασμένο κόσμο του Skyrim, αλλά και με τις μεγαλεπήβολες μάχες με δράκους που περιλαμβάνει. Το πιασιάρικο σενάριο με τις προσεγμένες ερμηνείες των ηθοποιών θα σας καθηλώσει, το ρεαλιστικό σύστημα μάχης που βασίζεται και πάλι στην ανάπτυξη των skills απλά εντυπωσιάζει, ενώ το κερασάκι στην τούρτα είναι τα ατελείωτα quests των NPC που σας στέλνουν για εξερεύνηση σε όλα τα μέρη ενός απέραντου χάρτη.
Το Skyrim στέκεται επάξια στο βάρος των προκατόχων του και προπάντων έχει κάνει τους πάντες να μιλάνε με λατρεία για αυτό. Ένα είναι το σίγουρο πάντως. Ότι όποιο νέο RPG κι αν βγάλει η Bethesda, το πιθανότερο είναι ότι θα μας αφήνει έκπληκτους.
Comments
oblivion hater ...
http://cdn3.sbnation.com/uploads/chorus_image/image/17242229/elder_scrolls_anthology.0_cinema_640.0.jpg