- Μόνιμες Στήλες
- Critical Hit
- World of Warcraft: Επτά χρόνια μετά
World of Warcraft: Επτά χρόνια μετά
HotΠληροφορίες
Κυκλοφορία
0000-00-00
Επτά χρόνια παρέα με το WoW.
Στην αναζήτηση για ένα καλό παιχνίδι για να περνάμε την ώρα μας, όλοι συναντήσαμε κάποια στιγμή το World of Warcraft. Επτά χρόνια μετά, ας δούμε τι συνέβη όσο ερχόντουσαν τα expansions και περνούσαν τα χρόνια. Τι μένει άραγε σήμερα στους βετεράνους του παιχνιδιού;
Γένεσις
Στις 23 Νοεμβρίου του 2004, ξεκίνησε τα πρώτα του βήματα στην Αμερική και την Αυστραλία ένα παιχνίδι με την ονομασία World of Warcraft. Ήταν η περίοδος όπου έπαιζα το Lineage και όταν στις 11 Φεβρουαρίου του 2005 το παιχνίδι ήρθε στην Ευρώπη, ομολογώ ότι σαν "εξυπνάκιας" (μιας και τότε ήτανε η περίοδος του Lineage) έλεγα “Σιγά μην παίξω παιχνίδια με τον Mickey και τον Goofy”.
Βέβαια αυτή ήταν η άποψη αρκετών ακόμη fans του Lineage, η οποία στην πορεία αποδείχθηκε λάθος. Το World of Warcraft άρχισε να δυναμώνει και να γεμίζει συνδρομητές, όταν κυρίως στις 29 Αυγούστου του 2005 ανακοινώθηκε ότι είχε πλέον ξεπεράσει το 1.000.000 subscriptions στην Αμερική.
Το WoW προσέφερε πολλά νέα στοιχεία που μέχρι τότε δεν υπήρχαν σε άλλα games, όπως για παράδειγμα τα Battlegrounds. Παράλληλα, ακολουθούσε μια συγκεκριμένη ιστορία βασισμένη στην σειρά των strategy games Warcraft. Όταν σε άλλα παιχνίδια ξεκινάτε και απλά σκοτώνετε εκατοντάδες τέρατα για να κάνετε level up, εδώ ακολουθείτε μια συγκεκριμένη ιστορία. Επίσης, κάθε dungeon και raid έχει την δική του ιστορία κάνοντάς μας να αισθανόμαστε πιο άνετα, γνωρίζοντας ότι αυτό που αντιμετωπίζουμε είναι μια απειλή που είχαμε συναντήσει παλαιοτέρα σε κάποιο άλλο παιχνίδι της σειράς.
Η Φλεγόμενη σταυροφορία
Στις 16 Ιανουαρίου του 2007 κυκλοφόρησε το πρώτο expansion με την ονομασία Burning Crusade, το οποίο έκανε ρεκόρ πωλήσεων με 2.4 εκατομμύρια κόπιες την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του! Τότε, αρκετός κόσμος (μαζί και εγώ) δώσαμε την ευκαιρία στο παιχνίδι, το οποίο τελικά μας αντάμειψε, καθώς σε πολλούς από εμάς κρατάει συντροφιά ακόμα και σήμερα. Για πρώτη φορά είδαμε τότε την προσθήκη δύο νέων φυλών (Draenei και Blood Elves), κάτι που μας έδωσε την ευκαιρία να μπορούνε πια και οι δύο πλευρές να έχουνε τα ίδια class (μέχρι τότε οι Horde δεν μπορούσαν να έχουνε Palladins και οι Alliance Shamans).
Για πρώτη φορά προστέθηκαν οι αρένες, όπου μπορούσατε να κοντραριστείτε μεταξύ σας για τίτλους, mounts και πραγματικά λεφτά σε ειδικά τουρνουά της Blizzard. Βέβαια υπήρξαν και προσθήκες στον τομέα του PvE. Αρχικά τα raids μειώθηκαν από 40 άτομα σε 25 και δημιουργήθηκαν μέρη στα οποία μπορούσαν να πηγαίνουν μόνο 10 άτομα. Έτσι άρχισαν να υπάρχουν νέα προβλήματα, με τα μεγάλα guilds να διαλύονται σε μικρότερα. Κι αυτό διότι πολύ απλά τα 40 άτομα για ένα raid δεν χρειάζονταν πια.
Όσο για τα subscriptions, το παιχνίδι συνέχισε την ξέφρενη πορεία του προς την κορυφή φτάνοντας τους έξι εκατομμύρια παίκτες.
Wrath of the...Casual King
Και τότε εμφανίστηκε ο απόλυτος κακός, ο Lich King. Γνωστός από το Warcraft ΙΙΙ και το expansion του The Frozen Throne, ο Arthas Menethil ήρθε στην ζωή μας στις 13 Νοεμβρίου του 2008 πουλώντας 2.8 εκατομμύρια κομμάτια το πρώτο 24ώρο και ξεπερνώντας το ρεκόρ του The Burning Crusade. Έχοντας την προσθήκη ενός hero class, του Death Knight, αλλά και νέα battlegrounds, το παιχνίδι έδειχνε απολύτως ανανεωμένο με προσθήκες που θύμιζαν το αρχικό επίπεδο δυσκολίας WoW, αλλά με καινούργια dungeons, δυνατούς αντίπαλους και τρομερά quests.
Ξαφνικά σε αυτό το expansion, το WoW προσέγγισε και αρκετούς casual παίκτες. Τα raids χωρίστηκαν σε 10man και 25man, με δύο δυσκολίες, normal και heroic. Ο καθένας μπορούσε να κάνει τέσσερα raids την εβδομάδα παίρνοντας έναν μεγάλο αριθμό αντικειμένων, ενώ παράλληλα τα guilds άρχισαν να χωρίζονται σε 10man και 25man. Επίσης, κάνοντας αυτόν τον διαχωρισμό, η κατάσταση για τα 10man raids ήτανε πάρα πολύ πιο εύκολη, με αποτέλεσμα ακόμα και κάποιος που δεν είχε ιδέα από τα βασικά να παίρνει άνετα gear. Μετά από αυτό άρχισαν τα παράπονα, διότι με τα δωρεάν αντικείμενα, η ποιότητα των παικτών έπεσε και αυτό φαινόταν στα μικρά 5man dungeons όπου συναντούσες παίκτες που δεν είχανε την παραμικρή ιδέα από βασικές τακτικές αλλά διέθεταν πολύ καλό gear.
Μέσα σε όλα αυτά, η προσθήκη των achievements χώρισε τα άτομα σε αυτούς που δίνανε την προσοχή τους εκεί και σε αυτούς που δεν νοιάζονταν με αποτέλεσμα να δημιουργούνται τριβές ανάμεσα σε παίκτες και ειδικά στα dungeons. Με απλά λόγια, άλλοι ήθελαν απλά να σκοτώσουν το τελευταίο boss κι άλλοι να ξεκλειδώσουν ένα achievement.
Βέβαια όλες αυτές οι αλλαγές έκαναν το παιχνίδι πιο εύκολο και προσιτό σε κάποιον που δεν είχε ασχοληθεί αρκετά με τα MMORPG. Κατ' επέκταση οδήγησαν το World of Warcraft στην κορυφή των online games με ρεκόρ 12.000.000 συνδρομητών.
Κατακλυσμικές Αλλαγές
Στο τελευταίο expansion, το World of Warcraft: Cataclysm, η Blizzard άλλαξε τον παλιό χάρτη του παιχνιδιού, με την επιστροφή του Deathwing. Ο μεγάλος κακός του WoW, ξύπνησε από τον λήθαργό του μετά από πολλά χρόνια και δημιούργησε έναν κατακλυσμό.
Δύο στοιχεία κρατάμε από το Cataclysm. Την προσθήκη δύο νέων φυλών (Worgen και Goblins), αλλά και την οργή των παικτών, που ξεκινώντας το expansion είδανε εύκολα raids και εύκολο τρόπο συλλογής αντικειμένων για μία ακόμη φορά. Παρότι τα πρώτα αντικείμενα ήταν μπλε ποιότητας και όχι epic, υπήρχε η ψευδαίσθηση ότι το να πάρεις epic πανοπλίες και όπλα θα ήτανε δύσκολο. Βέβαια αυτό κράτησε μέχρι το πρώτο patch, το οποίο άρχισε να δίνει...πανεύκολα τα καλά αντικείμενα, κάνοντας τα dungeons ευκολότερα και απογοητεύοντας όσους πίστευαν ότι τα νέα raids που περίμεναν θα ήταν πιο δύσκολα. Παράλληλα, είχαμε την ανακύκλωση παλαιών raid σε απλά dungeons. Αποτέλεσμα; Η εταιρεία έχασε 1.2 εκατομμύρια παίκτες μέσα στον τελευταίο χρόνο, δείχνοντας πως τελικά οι βετεράνοι είτε βαρέθηκαν, είτε κουράστηκαν με την έλλειψη σοβαρού content.
Τελικό συμπέρασμα
Το World of Warcraft ειδικά στην Vanilla περίοδο (level 60) ήταν αρκετά δύσκολο. Το να έχεις ένα epic item θεωρούνταν θαύμα και τώρα έχουμε καταλήξει να έχουμε epic ακόμα και στον πιο...ξεχασμένο χαρακτήρα μας. Δυστυχώς η έλλειψη σοβαρού ανταγωνισμού δημιούργησε ένα κλίμα εφησυχασμού στην Blizzard, η οποία προτίμησε οι αλλαγές που θα κάνει να φέρουν το WoW σε πιο casual μορφή, αναζητώντας έτσι τρόπους να προσελκύσει καινούργια άτομα, είτε δίνοντας απεριόριστο free trial μέχρι το level 20, είτε κατεβάζοντας αρκετά τις τιμές των expansions.
Καθώς βρίσκομαι στο παιχνίδι γύρω στα πέντε χρόνια, συνειδητοποίησα ότι ο μόνος λόγος που μπαίνω είναι ψυχαναγκαστικός. Υπάρχουν φορές που μπαίνω μέσα και εκνευρίζομαι την ώρα του PvP, είτε με τα άτομα στο guild μου, είτε με άλλους παίκτες. Η ίδια η εταιρεία σιγά-σιγά δημιουργεί ένα αρνητικό κλίμα για τους βετεράνους του παιχνιδιού, όπου αντί να τους προσφέρει προκλήσεις, δίνει ατελείωτα dailies, εύκολα raids και επιτρέπει σε όσους από εσάς ξεκινούν τώρα, να καλύψουν τον χαμένο χρόνο και να κάνουν σημαντικά πράγματα σε μερικές ώρες, τα οποία κάποτε έπαιρναν μήνες ολόκληρους.
Κανείς από εμάς δεν θέλει να μπαίνει μέσα, να κάνει μερικά quests και να κάθεται σε μία πόλη περιμένοντας την ώρα του raid ή μερικά battlegrounds. Όπως φυσικά δεν είναι σωστό για κανέναν παλιό παίκτη να βλέπει άτομα που έχουνε αντικείμενα, τα οποία για αυτόν χρειάστηκαν ατελείωτες ώρες καψίματος για να τα αποκτήσει.
Όμως όταν ένα παιχνίδι έχει φτάσει τους 12 εκατομμύρια συνδρομητές τότε πρέπει να κάνει το βήμα παραπάνω προς το καλύτερο, είτε στα γραφικά, είτε επαναφέροντας την αρχική δυσκολία. Σίγουρα το World of Warcraft θα συνεχίσει να υπάρχει για πολλά ακόμα χρόνια, το θέμα είναι θα καταφέρει να κρατήσει των μεγάλο αριθμό παικτών που έχει η θα πέσει μόλις κάποιο από τα επερχόμενα mmorpg κάνει το βήμα παραπάνω;
Comments
Το χειρότερο είναι πως δεν υπάρχει κάτι που να σε γεμίζει, δεν έχει βγει κάτι πολύ ιδιαίτερο, έχω παίξει AoC, AION, Warhammer, Tabula Rasa, RIFT και μόνο με το τελευταίο ασχολήθηκα λίγο περισσότερο αν και μου δίνει την αίσθηση ότι θα 50ρήσω, θα πάρω 3-4 καλά items και θα το παρατήσω.
Μα να μην υπάρχουν πρωτότυπες ιδέες? Κάτι καινοτόμο?? Βλέπεις τι πρωτοτυπία είχε το DAoC όταν βγήκε και τρελαίνεσαι, Το RVR του είναι ακόμα ζηλευτό, το Lore του επίσης... Την δυνατότητα να κάνει ο κάθε ήρωας δικό του σπίτι δεν την έχει υιοθετήσει κανένα mmorpg ακόμα, τόσο δύσκολο είναι να καταλάβεις ότι οι συνδρομητές τρελαίνονται στην ιδέα να έχουν ένα σπίτι ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ μέσα στο παιχνίδι? (DAoC) Να το διακοσμούν με τρόπαια από τα Raid που θα βγάζουν, από τα Rare που σκοτώνουν, από τα achievements που κερδίζουν, απο τα PvP που διαπρέπουν?? Το άλλο με την ευκολία? Εγώ πριν 6 χρόνια όταν πήγα 40 και έσκασα του π@ύστη τα λεφτά για το πρώτο αργό mount, πανηγύριζα λες και πήρε ο Θρύλος το Ch.L. Το πρώτο Μωβ που μου έπεσε το τράβηξα 25 screenshots... Τώρα μόνο που δεν ξεκινάς με mount και epic gear από το lvl 1. Στο επόμενο expantion ο πρώτος NPC που θα αντικρίζεις σαν lvl1 θα σε κυνηγάει από πίσω για να σου δώσει τσάμπα mount και epic weapon... Τέλος πάντων, σταματάω εδώ γιατί συγχύζομαι.
Υ.Γ. Τελικά μάλλον μόνο η Blizzard μπορεί να μας σώσει πάλι (Project TITAN)
Dailies υπάρχουνε πολλά στο Molten Front και στο Mount Hyjal αυτή τι στιγμή. Αν είσαι level 85 ακολουθήσεις ένα chain quest που ξεκινάει από το Stormwind θα βρεθείς να κάνει γύρω στα 12-14 dailly τη μέρα μετά απο κάποιο σημείο. Παράλληλα υπάρχουν Dailies στο Stormwind και στις άλλες περιοχές όπως το Tol Barad.
Όσο για Tip πάντα έκανα τα dailies μέχρι που τα βαρέθηκα αν έχεις και τα κατάλληλα Proffesion σε alts όπως Herbalism και Minning μπορείς να βγάλεις κάποια λεφτά εύκολούτσικα. Κάποια στιγμή είναι στα υπόψην μου να γράψω ένα guide. Παρότι με μερικά dailies τα χρήματα δεν είναι πρόβλημα στο WoW.
Τελικά, πήραμε στα χέρια μας μερικές collector's editions (το βιβλίο με το artwork ήταν όλα τα λεφτά, μαζί και ο υφασμάτινος χάρτης) και μερικά κανονικά πακέτα. Αρχίσαμε όλοι μαζί στον Silvermoon server φτιάχνοντας και το guild Sons of Zeus. Μετά ενωθήκαμε με ένα μεγάλο ελληνικό guild και έπειτα μερικοί συνεχίσαμε στους Deorum Animae.
Εγώ προσωπικά έπαιξα (βασικά κάηκα) μέχρι και το Burning Crusade. Μετά το παράτησα ξαφνικά (που λεφτά για συνδρομές), αλλά πάντα μου έλειπε ο χαρακτήρας μου (SweetEmily, night elf rogue). Ευτυχώς ποτέ δεν έκατσα να λιώσω πάλι αν και με περίμενε ένα Wrath of the Lich King που μου είχαν κάνει δώρο.
Αυτό που κατέστρεψε κάπως το WoW, είναι η ευκολία του, όπως λες και στο κείμενό σου Μπάμπη και όπως λέει και ο φίλος Optivus. Σκοτώναμε ένα boss στο Molten Core και χαιρόμασταν τόσο πολύ... δε δίναμε καν σημασία στο loot. Όταν σκοτώσαμε για πρώτη φορά τον Ragnaros, είχε γίνει πανικός. Με βλέπανε στο μαγαζί και μου λέγανε μπράβο, όχι επειδή το παίζαμε γαμάτοι, αλλά γιατί καταφέρναμε κάτι πάρα πολύ δύσκολο.
Ήταν ωραία που μαζευόμασταν άτομα από κάθε γωνία του κόσμου και γελούσαμε στο Teamspeak. Πέρα από το παιχνίδι που μας άρεσε πολύ τότε, αυτό που μας έμεινε είναι μια μεγάλη παρέα-οικογένεια. Με τους περισσότερους από αυτούς έχω ακόμα επαφές μέχρι και σήμερα. Δυστυχώς όμως η Blizzard προτίμησε (ως εταιρεία βέβαια καλά έκανε) να πάει για τα πολλά λεφτά, για αυτό έγινε το παιχνίδι πιο πολύ casual, παρά hardcore. Τώρα παίζω Rift, έχουμε μια πολύ ωραία παρέα και ρίχνουμε πολύ γέλιο. Μέχρι στιγμής το απολαμβάνω. Ελπίζω να κρατήσει για αρκετό καιρό.
Δεν έχει τα γενέθλια του! Απλά μια μικρή ανάλυση κάναμε επτά χρόνια μετά! Τον Νοέμβριο έχει τα γενέθλια του!
Πλεον παιζω ελαχιστα ... δεν ασχολουμαι με raiding, εχω ξενερωσει παρα πολυ γιατι ως βετερανος με εχει χαλασει περισσοτερο απο ολα το attitude των νεων παικτων ... στο vanilla και το tbc τα guilds ηταν πραγματικα οικογενειες, παρεες, εμπαινες μεσα στο chat και μπορουσες να μιλησεις για οτι να'ναι, το ιδιο και στο TS/Ventrilo ... τωρα πλεον το μονο που υπαρχει ειναι συζητηση για loot/items κτλ ...
Δεν ειναι τυχαιο οτι οι περισσοτεροι πολυ παλιοι παικτες ειναι στην ιδια φαση με εμενα ...και δυστυχως η Blizzard δεν φαινεται να εχει διαθεση να κανει τιποτε για αυτο...