- Μόνιμες Στήλες
- Critical Hit
- Μήπως ζητάμε πολλά από τα MMORPG;
Μήπως ζητάμε πολλά από τα MMORPG;
HotΠληροφορίες
Κυκλοφορία
0000-00-00
Τι πρέπει να ζητάμε τελικά απο τα MMORPG;
Όλοι μας έχουμε ξεκινήσει από απλά MMORPG μέχρι να φτάσουμε στα σημερινά. Ένα τέτοιο ήταν για παράδειγμα το MU Online, ένα σχετικά απλό παιχνίδι που ήτανε από τα πρώτα που αγάπησε το ελληνικό community. Όπως θυμάστε, δεν υπήρχανε πολλές αλλαγές στην εξέλιξή του. Τα patches έμπαιναν σπάνια και κανείς δεν παραπονιόταν.
Σήμερα, ο κόσμος έχει φτάσει να παραπονιέται για το οτιδήποτε. Κάποτε τα patches ήτανε μια απλή διαδικασία, που απλά άφηναν τους παίκτες εκτός παιχνιδιού για κάποιο διάστημα μέχρι να εγκατασταθούν. Τώρα όμως έχουνε δοθεί αφορμές για παράπονα στο θέμα αλλαγής του χαρακτήρα μας εξαιτίας ενός patch ή expansion που μπορεί να εγκαταστήσει η εκάστοτε εταιρεία. Πως όμως φτάσαμε σε αυτό το σημείο;
Τι ζητάμε
Μετά από τόσα χρόνια, έχουμε φτάσει στο σημείο να ζητάμε ένα παιχνίδι με το οποίο θα μπορούμε να ασχοληθούμε σοβαρά, είτε μόνοι μας, είτε με παρέα. Δώστε μας ένα FPS για παράδειγμα το οποίο θα έχει roleplay, character customization, πολλούς και διαφορετικούς χαρακτήρες και παράλληλα θα μπορούμε να παίζουμε εξίσου καλά Single-Player και Multiplayer. Δώστε μας άπειρα καινούργια updates και παράλληλα φροντίστε οι παλιές περιοχές να ανανεώνονται ώστε να μην βαριόμαστε όταν πηγαίνουμε εκεί! Παράλληλα, κάντε μας να κολλήσουμε τόσο πολύ στο παιχνίδι ώστε να μην το βαρεθούμε γρήγορα. Φυσικά η διάρκεια είναι σχετική, γιατί το σενάριο δεν θα πρέπει να κουράζει. Θα πρέπει να διαρκεί όσο χρειάζεται, γιατί ας μην ξεχνάμε ότι έχουμε κι άλλα πράγματα να ασχοληθούμε
Στα MMORPG δώστε μας όπλα, πανοπλίες, achievements και φυσικά pets τα οποία θα μπορούμε να πάρουμε μόνο εμείς και κανείς άλλος. Έτσι για να νιώθουμε την ικανοποίηση ότι καταφέραμε κάτι το ξεχωριστό κι ας μην έχουμε κάποιο κέρδος. Φέρτε μας PvP κι ένα καλό siege system. Αυτά είναι μόνο ορισμένα από όσα ζητάμε οι gamers από τις εταιρίες.
Τι λαμβάνουμε
Ας το δούμε και από την πλευρά της εταιρείας τώρα. Το να φτιάχνεις ένα MMORPG είναι σαν το πασχαλινό τραπέζι. Περνάς ατελείωτες ώρες στην κουζίνα και στη σούβλα, έχεις το άγχος αν όλα θα είναι έτοιμα και νόστιμα και όλα πρέπει να είναι έτοιμα στην ώρα τους για να φάνε όλοι. Αν είσαι τυχερός κανείς δεν θα παραπονεθεί για το παραψημένο αρνί και ίσως κάποιος σε ευχαριστήσει για το γεύμα. Αλλά δεν περιμένεις βοήθεια από κανέναν στο συμμάζεμα, γιατί θα ξέρεις ότι όλοι θα φύγουνε για να ξαπλώσουν και να χωνέψουν.
Αυτό συμβαίνει λοιπόν στους developers που ετοιμάζουν τα MMORPG. Ξοδεύουν απεριόριστο χρόνο, χρήμα και ανθρώπινο δυναμικό, για να ετοιμάσουν ένα παιχνίδι. Εμείς όμως βλέπουμε κάθε φορά πράγματα που θεωρούμε σαν δεδομένα λάθη και τα οποία επαναλαμβάνονται σε πολλά games. Αυτό ειναι λογικό, την στιγμή που κάθε εταιρεία αναγκάζεται να πάρει την x ιδέα από μια άλλη εταιρία και να προσπαθήσει να δώσει κάτι το ξεχωριστό στους παίκτες, που θα το θεωρεί αποκλειστικά δικό της. Δανείζεται όμως και τα όποια λάθη έχει κληρονομήσει.
Πολλά games δεν τα δοκιμάζουμε ποτέ. Γιατί όταν κυκλοφορεί μία Alpha ή μία Beta έκδοσή τους, όσοι συμμετέχουν σε αυτή και βλέπουν ότι το περιεχόμενό τους είναι μία από τα ίδια, δεν έχουν καμία διάθεση να συνεχίσουν να ασχολούνται. Κατ' επέκταση αυτό σημαίνει ότι το παιχνίδι δεν γίνεται γνωστό. Αν μία εταιρεία δεν έχει σωστές βάσεις και σοβαρές ιδέες για υλοποίηση, τότε δεν θα χτίσει ένα σοβαρό MMORPG, όσα άτομα κι αν δουλεύουν σε αυτή.
Κλείνοντας, απλά θα αναφέρω ότι είναι υποχρέωση της κάθε εταιρείας να μας παρέχει αυτό το οποίο πληρώνουμε, αλλιώς θα στρεφόμασταν όλοι στα Free-to-play MMO. Βέβαια, έχουνε και αυτά το είδος πληρωμής τους, αλλά ο κόσμος δεν απαιτεί την απόλυτη συνέπεια από πλευράς εταιρείας, γιατί πολύ απλά δεν πληρώνει μηνιαία ένα ποσό για να παίζει το παιχνίδι αυτό.
Συνοψίζοντας
Κλείνοντας θα ήθελα να αναφέρω πως και εγώ έχω εκφράσει τα παράπονα μου στο παιχνίδι το οποίο παίζω κανείς μας δεν είναι ικανοποιημένος ποτέ πάντα ψάχνουμε την βελτίωση στο παιχνίδι είτε αυτή είναι τα γραφικά είτε ολόκληρο το Gameplay. Καλό θα ήτανε όμως να σκεφτούμε και αυτούς που είναι επί πολλές ώρες επάνω από ένα υπολογιστή και προσπαθούνε να μας παρέχουνε ένα παιχνίδι όσο το δυνατόν ομορφότερο και με ελάχιστα προβλήματα.
Όλοι μας έχουμε ξεκινήσει από απλά MMORPG μέχρι να φτάσουμε στα σημερινά. Ένα τέτοιο ήταν για παράδειγμα το MU Online, ένα σχετικά απλό παιχνίδι που ήτανε από τα πρώτα που αγάπησε το ελληνικό community. Όπως θυμάστε, δεν υπήρχανε πολλές αλλαγές στην εξέλιξή του. Τα patches έμπαιναν σπάνια και κανείς δεν παραπονιόταν.
Σήμερα, ο κόσμος έχει φτάσει να παραπονιέται για το οτιδήποτε. Κάποτε τα patches ήτανε μια απλή διαδικασία, που απλά άφηναν τους παίκτες εκτός παιχνιδιού για κάποιο διάστημα μέχρι να εγκατασταθούν. Τώρα όμως έχουνε δοθεί αφορμές για παράπονα στο θέμα αλλαγής του χαρακτήρα μας εξαιτίας ενός patch ή expansion που μπορεί να εγκαταστήσει η εκάστοτε εταιρεία. Πως όμως φτάσαμε σε αυτό το σημείο;
Τι ζητάμε
Μετά από τόσα χρόνια, έχουμε φτάσει στο σημείο να ζητάμε ένα παιχνίδι με το οποίο θα μπορούμε να ασχοληθούμε σοβαρά, είτε μόνοι μας, είτε με παρέα. Δώστε μας ένα FPS για παράδειγμα το οποίο θα έχει roleplay, character customization, πολλούς και διαφορετικούς χαρακτήρες και παράλληλα θα μπορούμε να παίζουμε εξίσου καλά Single-Player και Multiplayer. Δώστε μας άπειρα καινούργια updates και παράλληλα φροντίστε οι παλιές περιοχές να ανανεώνονται ώστε να μην βαριόμαστε όταν πηγαίνουμε εκεί! Παράλληλα, κάντε μας να κολλήσουμε τόσο πολύ στο παιχνίδι ώστε να μην το βαρεθούμε γρήγορα. Φυσικά η διάρκεια είναι σχετική, γιατί το σενάριο δεν θα πρέπει να κουράζει. Θα πρέπει να διαρκεί όσο χρειάζεται, γιατί ας μην ξεχνάμε ότι έχουμε κι άλλα πράγματα να ασχοληθούμε
Στα MMORPG δώστε μας όπλα, πανοπλίες, achievements και φυσικά pets τα οποία θα μπορούμε να πάρουμε μόνο εμείς και κανείς άλλος. Έτσι για να νιώθουμε την ικανοποίηση ότι καταφέραμε κάτι το ξεχωριστό κι ας μην έχουμε κάποιο κέρδος. Φέρτε μας PvP κι ένα καλό siege system. Αυτά είναι μόνο ορισμένα από όσα ζητάμε οι gamers από τις εταιρίες.
Τι λαμβάνουμε
Ας το δούμε και από την πλευρά της εταιρείας τώρα. Το να φτιάχνεις ένα MMORPG είναι σαν το πασχαλινό τραπέζι. Περνάς ατελείωτες ώρες στην κουζίνα και στη σούβλα, έχεις το άγχος αν όλα θα είναι έτοιμα και νόστιμα και όλα πρέπει να είναι έτοιμα στην ώρα τους για να φάνε όλοι. Αν είσαι τυχερός κανείς δεν θα παραπονεθεί για το παραψημένο αρνί και ίσως κάποιος σε ευχαριστήσει για το γεύμα. Αλλά δεν περιμένεις βοήθεια από κανέναν στο συμμάζεμα, γιατί θα ξέρεις ότι όλοι θα φύγουνε για να ξαπλώσουν και να χωνέψουν.
Πολλά games δεν τα δοκιμάζουμε ποτέ. Γιατί όταν κυκλοφορεί μία Alpha ή μία Beta έκδοσή τους, όσοι συμμετέχουν σε αυτή και βλέπουν ότι το περιεχόμενό τους είναι μία από τα ίδια, δεν έχουν καμία διάθεση να συνεχίσουν να ασχολούνται. Κατ' επέκταση αυτό σημαίνει ότι το παιχνίδι δεν γίνεται γνωστό. Αν μία εταιρεία δεν έχει σωστές βάσεις και σοβαρές ιδέες για υλοποίηση, τότε δεν θα χτίσει ένα σοβαρό MMORPG, όσα άτομα κι αν δουλεύουν σε αυτή.
Κλείνοντας, απλά θα αναφέρω ότι είναι υποχρέωση της κάθε εταιρείας να μας παρέχει αυτό το οποίο πληρώνουμε, αλλιώς θα στρεφόμασταν όλοι στα Free-to-play MMO. Βέβαια, έχουνε και αυτά το είδος πληρωμής τους, αλλά ο κόσμος δεν απαιτεί την απόλυτη συνέπεια από πλευράς εταιρείας, γιατί πολύ απλά δεν πληρώνει μηνιαία ένα ποσό για να παίζει το παιχνίδι αυτό.
Συνοψίζοντας
Κλείνοντας θα ήθελα να αναφέρω πως και εγώ έχω εκφράσει τα παράπονα μου στο παιχνίδι το οποίο παίζω κανείς μας δεν είναι ικανοποιημένος ποτέ πάντα ψάχνουμε την βελτίωση στο παιχνίδι είτε αυτή είναι τα γραφικά είτε ολόκληρο το Gameplay. Καλό θα ήτανε όμως να σκεφτούμε και αυτούς που είναι επί πολλές ώρες επάνω από ένα υπολογιστή και προσπαθούνε να μας παρέχουνε ένα παιχνίδι όσο το δυνατόν ομορφότερο και με ελάχιστα προβλήματα.
Comments
Αν οι παίχτες σταματήσουν να φανατίζονται τόσο πολύ (ή με τόσο λάθος τρόπο) και αρχίσουν να απολαμβάνουν το παιχνίδι και την διασκέδαση που μπορεί να τους προσφέρει μαζί με την παρέα τους, τότε θα αλλάξουν πολλά. Έως τότε, ζήτω οι whiners
Ξέρεις κάτι καλά τα παράπονα αλλά όπως είπες αν κάποιος περνάει 10 ώες στα φόρουμ και να κλαίει χάνει και το δίκιο του.