- Μόνιμες Στήλες
- Console Wars
- Η N.Sane επιστροφή του Crash
Η N.Sane επιστροφή του Crash
HotΗ N.Sane επιστροφή του Crash
Πληροφορίες
Θα ολοκληρωθεί άραγε με κυκλοφορία σε PC και Xbox One;
Με αφορμή την ενδεχόμενη εμφάνιση του Crash Bandicoot N.Sane Trilogy σε PC και Xbox One θεωρήσαμε εύλογο να σας μιλήσουμε για την πορεία που ακολούθησε το πασίγνωστο franchise του Crash Bandicoot όλα αυτά τα χρόνια και φυσικά να γνωρίσετε το αγαπημένο μαρσιποφόρο αν δεν τον γνωρίζετε ήδη. Να τονίσουμε πως προς το παρόν η κυκλοφορία του N.Sane Trilogy στις υπόλοιπες πλατφόρμες εκτός του PS4, αποτελεί μόνο φήμη αν και η απουσία του χαρακτηριστικού «Only on PlayStation» από το εξώφυλλο του παιχνιδιού μάλλον προδίδει από μόνη της την διείσδυση του Crash και στις άλλες πλατφόρμες.
Η γέννηση του θρύλου Crash
Όλα ξεκίνησαν τον Αύγουστο του 1994 όταν το δίδυμο Andy Gavin και Jason Rubin, εργαζόμενοι στην Naughty Dog αποφάσισαν από κοινού να δημιουργήσουν ένα Action 3D-platform που θα ξεχώριζε από ότι είχε δει μέχρι τότε ο κόσμος. Ξεφεύγοντας από ανόητες ονοματοδοσίες του τύπου «Willy the Wombat» γεννήθηκε ο θρυλικός Crash Bandicoot, ένα μαρσιποφόρο χρώματος πορτοκαλί που έμελλε να αλλάξει την πορεία των video games και της PlayStation σε βάθος χρόνου. Εν έτη 1996, το πρώτο Crash Bandicoot κυκλοφόρησε και ο αφελής συνάμα ξεκαρδιστικός πρωταγωνιστής δεν άργησε να γίνει ο αγαπημένος χαρακτήρας ενός τεράστιου κοινού. Η φήμη του πρώτου τότε PlayStation τινάχθηκε στα ύψη με μιας, ενώ ο Crash άρχισε σταδιακά να γίνεται η μασκότ της εταιρείας που τότε κατείχε τα πλήρη δικαιώματα ώστε το Crash Bandicoot να αποτελεί exclusive τίτλο του PlayStation. Naughty Dog και Sony άρχισαν να τρίβουν τα χέρια τους αντικρίζοντας την επιτυχία του νέου αυτού χαρακτήρα. Σύντομα ανακοινώθηκε και η συνέχεια της σειράς με τον ερχομό του Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back, ενώ σε βάθος διετίας η σειρά απέκτησε διαστάσεις τριλογίας με το Crash Bandicoot: Warped.
Αναπόφευκτα, ο Crash Bandicoot και η εξαιρετική του τριλογία αποτέλεσαν τον κατ’εξοχήν λόγο να έχει κάποιος στην κατοχή του το πρώτο PlayStation. Οι τρεις αυτοί τίτλοι έπαιξαν μείζονα ρόλο στην επιτυχία του PlayStation και σίγουρα η εταιρεία χρωστάει πολλά στο franchise για όσα έχει καταφέρει μέχρι σήμερα. Η ποιότητα τους είναι αδιαμφισβήτητη. Πρόκειται για τίτλους που απευθύνονταν σε ευρύ κοινό και ήταν ικανοί να συναρπάσουν άτομα διαφόρων ηλικιών με το γρήγορο και ευχάριστο τους gameplay. Με τον ερχομό του Crash Team Racing το 1999 το πράγμα ήρθε και έδεσε, με τον πρώτο racing τίτλο του franchise να χτυπάει εξαιρετικά νούμερα και να χαράζεται σταδιακά στις καρδιές των ανθρώπων που αφιέρωσαν ατελείωτες ώρες ενασχολούμενοι με τη σειρά Crash Bandicoot. Η σειρά διένυσε μια εξαιρετική πορεία, σε σημείο που ακόμα και το κατώτερης, για πολλούς, ποιότητας Crash Bash δεν αποτέλεσε πρόβλημα για την φήμη του Crash που πλέον φάνταζε ως ένας από τους πιο αξιομνημόνευτους χαρακτήρες στην ιστορία των video games και σίγουρα ο σημαντικότερος πρωταγωνιστής της Sony έως τότε και πιθανότατα έως σήμερα. Ο Crash ήταν το μεγάλο μπαμ που έψαχνε η Sony, και το άκουσμα της έκρηξης του δε σταμάτησε να ηχεί ποτέ στα αυτιά όσων είχαν την τύχη να παίξουν έστω και λίγο κάποιο Crash Bandicoot στο PS1.
Όταν ο Crash έγινε multiplatform
Οι προσευχές των PC gamers δεν εισακούστηκαν καθώς ακόμα και το άνοιγμα του Crash σε άλλες πλατφόρμες δεν έφερε τον θρυλικό ήρωα στα PC. Η Microsoft ωστόσο δεν ήθελε να αφήσει απογοητευμένο το κοινό της και έτσι ο ερχομός του Xbox σήμανε και τον απεγκλωβισμό του Crash από τις αλυσίδες της Sony και της Naughty Dog. Έχοντας πλέον φτάσει στην εποχή του PlayStation 2 και με το Crash Bandicoot: Wrath of Cortex, ο Crash εισάχθηκε και στον κόσμο των Xbox και GameCube. Ακολούθησαν ακόμα περισσότεροι τίτλοι όπως τα Crash Twinsanity, Crash Tag Team Racing, Crash Nitro Kart. Η αφαίρεση του «Bandicoot» από τον τίτλο όμως φάνηκε να μην είναι η μόνη διαφορά που παρουσίασαν αυτά τα multiplatform παιχνίδια. Παρ’ότι το PlayStation 2 ξεπέρασε κατά 50 εκατομμύρια τον πρόγονο του, το franchise του Crash είχε ήδη χάσει την αίγλη που είχε στις εποχές του PS1, καθώς οι νέοι τίτλοι χαρακτηρίστηκαν κατώτεροι ποιοτικά και δεν κατάφεραν να πλησιάσουν τις πωλήσεις της original τριλογίας Crash Bandicoot. Όλα αυτά συνέβησαν όταν ο Crash έγινε multiplatform. Πρόκειται για τυχαίο γεγονός ή μήπως το άνοιγμα αυτό επηρέασε και το περιεχόμενο της σειράς;
Αν και ευχάριστα όπως αναμένονταν, τα νέα τότε Crash παιχνίδια δεν ήταν ποτέ αντίστοιχα του βεληνεκούς των αυθεντικών Crash Bandicoot. Η ευθύνη δεν πέφτει απαραίτητα στο ότι απέκτησαν multiplatform διαστάσεις τουλάχιστον όχι άμεσα. Ο κύριος λόγος της πτώσης που υπέστησαν ήταν κατά ένα μεγάλο ποσοστό η αλλαγή των εταιρειών ανάπτυξης. Μεγάλες εταιρείες όπως η Eurocom, η Traveller’s Tales και η Vicarious Visions είχαν την ευκαιρία τους για να συνεχίσουν το μεγαλείο της σειράς, καμία ωστόσο δεν κατάφερε να ανταπεξέλθει στις προσδοκίες που σίγουρα είχαν δημιουργηθεί. Και σα να μην έφταναν όλα αυτά ήρθε και το redesigning του Crash που συναντήσαμε σε τίτλους όπως το Crash of the Titans και το Crash: Mind Over Mutant για να ρίξουν ακόμη περισσότερο τον πήχη. Εκεί φαίνεται και το λάθος από το οποίο πηγάζει όλη αυτή η παρακμή που υπέστη η σειρά από το 2001 μέχρι και το 2010, που σήμανε και τον θάνατο της σειράς. Η Naughty Dog φημίζεται για τους εξαιρετικούς τίτλους που αναπτύσσει, είτε λέγονται Crash Bandicoot, είτε Jak & Daxter , είτε Uncharted και The Last of Us, οπότε η αποχώρηση του Crash από τα δεσμά της αποτέλεσε και τον κύριο λόγο που έκτοτε δεν κατάφερε κάποιο Crash να κλέψει τις εντυπώσεις. Και εκεί τίθεται το ερώτημα. Έπρεπε να παραμείνει ο Crash στα χέρια της Naughty Dog; Εδώ ουσιαστικά μπαίνει και η multiplatform συμβατότητα στο παιχνίδι, αφού η Naughty Dog αναπτύσσει παιχνίδια μόνο για χάρη της Sony οπότε η αφαίρεση των δικαιωμάτων του franchise σημαίνει αυτομάτως και την κυκλοφορία των Crash games ως multiplatform τίτλοι.
Το απόλυτο comeback
Μπορεί όπως είπαμε το franchise να πέθανε μετά το 2010 ωστόσο δεν ξεχάστηκε με τίποτα. Υπήρξε τεράστιο κοινό που επιθυμούσε την επιστροφή του αγαπημένου Crash ωστόσο κάτι τέτοιο φάνταζε ως σενάριο επιστημονικής φαντασίας αφού δεν είχε ακουστεί τίποτα σχετικό με την επανεμφάνιση της μασκότ της PlayStation. Όλα άλλαξαν στο PSX 2016. Το επίσημο event της Sony επιφύλασσε τεράστιες εκπλήξεις. Τα ουρλιαχτά για τον ερχομό του The Last of Us: Part II συνοδεύτηκαν από τον ατέλειωτο ενθουσιασμό που προκλήθηκε στα πρόσωπα όλων όταν αντίκρισαν το επίσημο τρέιλερ της επιστροφής του Crash. Και ποιος καλύτερος τρόπος από το remaster της αρχικής Crash Bandicoot τριλογίας, της σειράς που καταξίωσε την Sony και που άφησε ιστορία στον χώρο του gaming με αξέχαστες στιγμές. Το τρέιλερ ήταν καθηλωτικό. Ήταν πλέον γεγονός. Ο Crash θα επέστρεφε, με πρωτοβουλία της Vicarious Visions και της Activision, πιο ανανεωμένος από ποτέ και η θρυλική τριλογία Crash Bandicoot θα αναβαθμιζόταν για να ζήσουν μεγάλοι και νέοι τις ανεπανάληπτες στιγμές που ήταν ικανή να σας προσφέρει.
Η αναμονή φάνηκε τεράστια έως ότου κυκλοφορήσει το Crash Bandicoot N.Sane Trilogy στο PS4, παρ’ότι επρόκειτο για μόλις έξι μήνες μετά την ανακοίνωση του. Κι όμως ο Crash γύρισε και ειλικρινά τα social media γέμισαν με φωτογραφίες από φάτσες κατενθουσιασμένες αφού ο κόσμος κρατούσε πλέον στα χέρια του το παιχνίδι που τόσο πολύ περίμεναν. Πραγματικά μετά το κίνημα των selife με duckface, ή τη φωτογράφηση με γυμνά οπίσθια, οι selfies με ένα κουτί Crash Bandicoot N.Sane Trilogy στο διαδίκτυο έγιναν πιο mainstream και από τις τεσσάρες που τρώει ο Μάνος Γρυπάρης στο FIFA. Όλοι έσπευσαν να απολαύσουν το νέο τους game κλειδωμένοι στα σπίτια τους με ψυχές γεμάτες αγαλλίαση και νοσταλγία. Κάτι όμως που πολλοί παρατήρησαν και ακόμα περισσότεροι σχολίασαν ήταν όπως προείπαμε η απουσία της ένδειξης «exclusive» για το PS4.
Ποια είναι η μοίρα του N.Sane Trilogy;
Άραγε σημαίνουν όλα αυτά την παρουσία του Crash Bandicoot N.Sane Trilogy και σε άλλες πλατφόρμες; Ακόμα και όταν ο Crash έγινε multiplatform η Sony πάντοτε είχε ένα προβάδισμα από άποψη ημερομηνιών κυκλοφορίας σε σχέση με το Xbox οπότε δεν αποκλείεται να γίνεται το ίδιο και στη συγκεκριμένη περίπτωση. Μάλιστα οι φήμες που θέλουν την τριλογία να κυκλοφορεί και στο Xbox One όλο και πληθαίνουν. Για τα PC η κατάσταση είναι πιο αμφίβολη καθώς κανένα παιχνίδι της σειράς δεν έφτασε ποτέ στα PC οπότε μια τέτοια στροφή θα αποτελούσε έκπληξη. Για τους PC gamers που δεν μπήκαν ποτέ στην διαδικασία των κονσολών θα αποτελούσε σίγουρα τρομερή είδηση καθώς ενίοτε είχαν εκφράσει παράπονα και ζήλιες σχετικά με την ευκαιρία να αγγίξουν κάποιους PlayStation τίτλους, εξού και η δημιουργία της υπηρεσίας PlayStation Now. Προς το παρόν, τίποτα δεν είναι σίγουρο αλλά αν μπορούσαμε να δώσουμε να δώσουμε προβάδισμα σε κάποια πλατφόρμα θα ήταν σίγουρα στο Xbox One.
Λαμβάνοντας όλα αυτά υπόψη δημιουργείται ένα επιπλέον ερώτημα. Θα ωφεληθεί το N.Sane Trilogy και η ενδεχόμενη συνέχεια της σειράς από τις multiplatform διαστάσεις; Η ιστορία λένε πως επαναλαμβάνεται και αν κρίνουμε από τα γεγονότα του παρελθόντος η σειρά έχασε πολλά από αυτό το άνοιγμα. Ωστόσο, στην τωρινή περίπτωση το άνοιγμα αυτό ξεκίνησε με την επανέκδοση μιας εξαιρετικής τριλογίας, πολύ ανώτερης ποιότητας από αυτήν των Crash τίτλων ανάμεσα σε 2001 και 2010. Μπορεί η Activision να εκμεταλλευτεί όπως τώρα την λάμψη της σειράς στο παρελθόν με ανάλογο τρόπο ή θα έχουμε μια δεύτερη κατρακύλα τώρα που η σειρά επέστρεψε; Μην ξεχνάμε πως η Vicarious Visions έχει αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο επανέκδοσης και του Crash Team Racing και όπως δήλωσαν αργότερα «γιατί όχι και κάποιου καινούριου Crash». Οι πωλήσεις του Crash Bandicoot N.Sane Trilogy μέχρι στιγμής είναι παραπάνω από ικανοποιητικές και αυτό δεν περνάει σε καμία περίπτωση απαρατήρητο από τους δημιουργούς.
Το μέλλον του Crash Bandicoot
Τα πάντα είναι πιθανά πλέον. Εκεί που νομίζαμε πως η σειρά είχε πεθάνει, επέστρεψε με εκκωφαντικό τρόπο θα έλεγε κανείς. Η επιτυχία του N.Sane Trilogy θα κρίνει κατά πολύ το μέλλον της σειράς. Το αν θα κυκλοφορήσει σε Xbox και PC, ή το αν θα γίνει και remaster του Crash Team Racing ή ακόμα και αν θα έχουμε κάτι καινούριο να δούμε από τη σειρά είναι όλα αβέβαια. Το σίγουρο είναι πως το remaster της original Crash Bandicoot τριλογίας είναι μια καλή αρχή αν θέλουμε να ελπίζουμε σε περισσότερα. Ωστόσο δεν είναι εξακριβωμένο το τι είναι καλύτερο για την σειρά. Να εμφανιστεί και στις άλλες πλατφόρμες επαναλαμβάνοντας το ρίσκο του παρελθόντος ή να επέστρεφε ως αποκλειστικός τίτλος της Sony περνώντας πάλι στα χέρια μιας εταιρείας όπως η Naughty Dog;
Προς το παρόν όσοι είστε τυχεροί και έχετε ήδη το Crash Bandicoot N.Sane Trilogy απλά απολαύστε το. Σπανίζουν τέτοια games ακόμα και ως remasters και σίγουρα αξίζει να το δοκιμάσετε, ιδίως αν σας λείπει η τριλογία του PS1. Σίγουρα θα θέλαμε να δούμε περισσότερα από τον Crash. Όσοι χαρακτήρες κι αν πέρασαν από την Sony, όπως ο Ratchet, ο Sly Cooper, ο Jak ή ακόμα και ο Kratos, κανένας τους δεν κατάφερε να μπει τόσο έντονα στις καρδιές του κόσμου όπως τα κατάφερε ο Crash. Σχεδόν όλοι γνωρίζουν ποιος είναι, ενώ όσοι δεν είχατε την τύχη να παίξετε την θρυλική τριλογία και ελπίζετε να παίξετε το N.Sane Trilogy στο PC σας ή το Xbox One, κάντε υπομονή και περιμένετε περισσότερες ανακοινώσεις. Ο Crash επέστρεψε δριμύτερος και δεν χωράνε οπαδικά και προτιμήσεις σε αυτό το θέμα. Μακάρι να κυκλοφορήσει και για PC και Xbox One.
Διαβάστε το review του Crash Bandicoot N.Sane Trilogy και συζητήστε περισσότερα γι’αυτό στο σχετικό forum topic.
Comments