- Μόνιμες Στήλες
- Console Wars
- Το πρόβλημα των 30 fps
Το πρόβλημα των 30 fps
HotΤο πρόβλημα των 30 fps
Πληροφορίες
Η σιωπηλή μάστιγα της gaming βιομηχανίας.
Πρόσφατα ασχολήθηκα εκτενώς και παρατεταμένα με το Hyper Light Drifter, ένα αστεράκι της indie σκηνής, πρότυπο καλλιτεχνικής δημιουργικότητας και υπόδειγμα όμορφα εκτελεσμένου game design. Παρά το γεγονός πως η αστείρευτη δημιουργικότητα που πήγαζε από κάθε του πόρο με άφησε εντυπωσιασμένο και σαστισμένο -με την καλή έννοια-, αντιμετώπισα ένα σημαντικό πρόβλημα, που στα μάτια μου αμαύρωσε την εικόνα του από το πρώτο δευτερόλεπτο ενασχόλησής μου μαζί του -το πρόβλημα των 30 fps. Μπορείτε να διαβάσετε το αναλυτικό μου review για το Hyper Light Drifter, αξίζει την προσοχή σας ,δώστε του μια ευκαιρία.
Το πρόβλημα των 30 fps δεν είναι κάτι καινούριο -δυστυχώς- και δεν περιορίζεται στο Hyper Light Drifter, είναι ένα πρόβλημα βαθιά ριζωμένο στην παρούσα φάση του gaming και ένα πρόβλημα που θεωρώ πως έχει αρχίσει να περνάει λιγάκι απαρατήρητο. Επιπλέον είναι ένα πρόβλημα που περιορίζεται κατά κανόνα στις κονσόλες και για αυτό η παρουσία του σε μια PC κυκλοφορία, όπως το Hyper Light Drifter, είναι φύσιν πιο κραυγαλέα και ενοχλητική. Σε όποια πλατφόρμα και να εμφανίζεται πάντως είναι εξίσου απεχθές και θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται πιο αυστηρά από εμάς τους gamer, αρχικά, ώστε να ακολουθήσουν και οι developers ,στην συνέχεια.
Αν και κατά πάσα πιθανότητα ξέρετε ακριβώς σε τι αναφέρομαι, επιτρέψτε μου να εξηγηθώ. Κάθε εφαρμογή που περιέχει rendering γραφικών σε πραγματικό χρόνο, τρέχει σε κάποιο συγκεκριμένο frame rate, το οποίο αναπαριστά αριθμητικά πόσες στατικές εικόνες (frames) παράγει το hardware μας και εμφανίζονται στην οθόνη μας ανά δευτερόλεπτο. Ο αριθμός αυτός εξαρτάται από τις υπολογιστικές απαιτήσεις του προς rendering υλικού και από την υπολογιστική ισχύ του hardware που αναλαμβάνει το rendering αυτό. Έτσι μια φωτορεαλιστική σκηνή υψηλής ανάλυσης με περίπλοκους αλγόριθμους φωτισμού και σκίασης θα τρέχει σε μικρότερο frame rate από ότι ένα pixel art μινιμαλιστικό περιβάλλον σε κάθε σύστημα, αλλά διαφορετικά συστήματα θα παράγουν διαφορετικά αποτελέσματα σε κάθε ένα από τα δύο αυτά παραδείγματα ξεχωριστά.
Το πρόβλημα των 30 fps προκύπτει όταν σε κάποιο παιχνίδι επιβάλλεται από τους developers απροσπέλαστο όριο στα πόσα frames μπορούν να γίνουν render ή όταν ένα παιχνίδι δεν μπορεί εκ των πραγμάτων να τρέξει, σε δεδομένο σύστημα, με περισσότερα από 30 fps. Η πρώτη περίπτωση, που είναι και αυτή που ισχύει στο Hyper Light Drifter, είναι και η πιο απαράδεκτη μιας και συνήθως οφείλεται σε ατσούμπαλο προγραμματισμό εκ μέρους των developers ή σε περιορισμούς της εκάστοτε μηχανής γραφικών. Είναι πραγματικά να τραβάς τα μαλλιά σου σε κατάσταση ανεξέλεγκτης φρενίτιδας όταν ξέρεις πως το hardware σου μπορεί να παράξει όχι 60 αλλά 160 fps και περιορίζεσαι να παίζεις στα 30 επειδή κάποιος δεν έκανε καλά την δουλειά του- γκούχου γκούχου Heart Machine.
Η δεύτερη περίπτωση χωρίζεται σε μία εκ των δύο υποπεριπτώσεων της. Είτε τα γραφικά ενός παιχνιδιού είναι τόσο μπροστά από την εποχή τους που δεν υπάρχει διαθέσιμο σύστημα για να τα τρέξει σωστά (βλέπε Crysis) ή οι developers ακολούθησαν την νεοελληνική προσέγγιση επίλυσης προβλημάτων του "Δε βαριέσαι, λες και θα το προσέξουν", κάνοντας ένα optimization της πλάκας σε γραφικά που ήδη είναι υπερβολικά απαιτητικά.
Όσοι δεν συμμερίζεστε τον πόνο μου για το ζήτημα των χαμηλών frame rates πιθανώς θα αναρωτιέστε "καλά όλα αυτά, αλλά και τι πειράζει δηλαδή αν το παιχνίδι τρέχει στα 30 fps και όχι στα όσα στο καλό το θες εσύ;". Η απάντηση είναι απλή. Το gaming ως διαδραστικό μέσο απαιτεί συνεχές feedback και έλεγχο από τον χρήστη -δηλαδή εμάς-, τα υψηλά frame rates κάνουν την όλη κίνηση του παιχνιδιού πιο ομαλή και φυσική -λιγότερο σπασμωδική και χοντροκομμένη- κάνοντας έτσι εν συνεχεία τον έλεγχο από μέρους μας πιο εύκολο και άμεσο.
Το να χειρίζεσαι ένα παιχνίδι γρήγορης δράσης στα 30 fps είναι αντικειμενικά πιο κουραστικό και δύσκολο από ότι στα 60 (ή στα 120/144). Επιπλέον ένα οπτικά θορυβώδες γραφικό περιβάλλον είναι και πιο κουραστικό στα μάτια όταν δεν τρέχει σε ένα frame rate που να επιτρέπει στα δεκάδες animation και particle effects να λάμψουν όπως τους πρέπει, ενώ επίσης όταν ένα παιχνίδι τρέχει σε υψηλό frame rate έχει το περιθώριο να πέσει λίγο στις πιο απαιτητικές σκηνές, ενώ αντίθετα η πτώση έστω και δύο frames από τα 30 fps δημιουργεί ένα απαράδεκτο περιβάλλον για gameplay.
Πάει αυτό και μία δεύτερη ερώτηση που μπορεί να έχετε είναι "Και τότε γιατί υπάρχουν games που τρέχουν στα 30 fps;". Η ερώτηση αυτή χωράει πιο πολύ συζήτηση όμως και δεν μπορεί να απαντηθεί σε μία ή δύο σειρές. Καταρχάς τα 30 είναι το ελάχιστο δυνατό framerate κατά το οποίο μπορεί να υπάρξει ικανοποιητικό gameplay, οτιδήποτε λιγότερο και στην ουσία το παιχνίδι πλέον κολλάει. Για διάφορους λόγους τώρα τα τελευταία χρόνια στις κονσόλες έχει παρθεί το ελάχιστον αυτό και έχει ονομαστεί ως το στάνταρ, το οποίο είναι προσέγγιση άκρως χαμηλών βλέψεων μιας και σε καμία περίπτωση δεν θες να στοχεύεις για το χαμηλότερο αποδεκτό όριο.
Ο κύριος λόγος που συμβαίνει αυτό είναι πως τα εντυπωσιακά γραφικά πουλάνε και πουλάνε γιατί γεμίζουν διαφημιστικό υλικό, screenshots, trailers, gameplay βίντεο και πάει λέγοντας. Αντίθετα τα υψηλά και σταθερά framerates είναι αδύνατον να προωθηθούν με τον ίδιο διαφημιστικό στόμφο διότι είναι κάτι που φαίνεται μόνο όταν κάτσουμε οι ίδιοι να παίξουμε ενώ ταυτόχρονα δεν φέρουν την ίδια ικανότητα άμεσου εντυπωσιασμού. Αυτό το γεγονός συνεπώς (ότι το frame rate είναι de facto χαμηλής marketing αξίας) σε συνδυασμό με το γεγονός ότι όλοι εντυπωσιαζόμαστε από γραφικά που κόβουν την ανάσα έχει οδηγήσει τις μεγάλες εταιρίες το χώρου να αγνοούν το σωστό optimization και να θέτουν εξωπραγματικούς στόχους γραφικής ευκρίνειας, με αποτέλεσμα το τελικό προϊόν να σέρνεται σαν χελώνα στην μέση της εθνικής οδού.
Μία επιπλέον αιτία διαιώνισης τους προβλήματος αυτού -και σε αυτό έκανα μια ελαφριά νύξη στο προηγούμενο Console Wars- είναι η χαμηλή ισχύς των κονσολών όγδοης γενιάς. Για καλό ή για κακό η βιομηχανία θεώρησε πως το άλμα που έπρεπε να κάνουμε πηγαίνοντας από έβδομη σε όγδοη γενιά ήταν να αυξήσουμε την ποιότητα των γραφικών. Οι δύσμοιρες οι κονσόλες μας όμως δεν ήταν έτοιμες για κάτι τέτοιο μιας και το υλικό τους ήταν εκ σχεδιασμού low end και οικονομικό. Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με μία αδύναμη και οικονομική κονσόλα αλλά όταν απαιτούμε από αυτή να σηκώσει τα ασήκωτα, καταλήγουμε με games που φαίνονται όμορφα αλλά παίζουν άθλια. Έτσι πλέον οι ΑΑΑ κυκλοφορίες που τρέχουν στα 60 fps είναι η εξαίρεση και όχι ο κανόνας.
Όταν διαμαρτυρόμαστε συνέχεια για τα γραφικά σε ένα παιχνίδι , όταν θέτουμε ως σοβαρό ζήτημα το γεγονός πως τρέχει στα 900p αντί για τα 1080p -λες και έχει καμία πραγματική σημασία αυτό- στέλνουμε το μήνυμα στις εταιρίες πως αυτά είναι που θεωρούμε σημαντικά και όχι ο ορθός τεχνικός σχεδιασμός. Προφανώς είναι λογικό να θέλουμε όλο και καλύτερα γραφικά στα games μας αλλά πρέπει κάποια στιγμή να συνειδητοποιήσουμε πως δεν είναι δυνατόν να τα τοποθετούμε πρώτα στην λίστα των προτεραιοτήτων μας.
Θα βγει συνεπώς η Sony να ανακοινώσει το φημολογούμενο PS4 Neo και αντί να μας πει πως επιτέλους θα έχουμε στάνταρ 60 fps gameplay σε όλες τις κυκλοφορίες θα μας πει για 4K ανάλυση και υψηλότερη ποιότητα γραφικών. Γνώμη μου: αν το PS4 Neo δεν μας εγγυηθεί σοβαρά frame rates (όπερ σημαίνει 60 ακατέβατο) κανονικά δεν πρέπει να το αγοράσει κανένας.
Και δεν θέλω να ακουστώ σαν PC master race προβοκάτορας, κάθε άλλο. Απλά έχω μπουχτίσει με το να βλέπω τις μεγάλες εταιρίες της βιομηχανίας να συμπεριφέρονται οι ίδιες στις κονσόλες σαν gaming δευτέρας διαλογής, γιατί το το πραγματικό χάσμα ανάμεσα σε PC gaming και console gaming δεν είναι η ποιότητα των γραφικών -όπως λέμε συνήθως- αλλά η ικανότητα παραμετροποίησης αυτών. Ακόμα και αν το PC μου μείνει πίσω τεχνολογικά μπορώ πάντα να παίζω σε χαμηλότερο επίπεδο γραφικών ώστε να έχω πάντα εξασφαλισμένο το frame rate της επιθυμίας μου. Αντίθετα στις κονσόλες που το επίπεδο γραφικών βρίσκεται εκτός ελέγχου του gamer βρισκόμαστε στο έλεος του θεού και των βλέψεων της κάθε εταιρίας, που έχουν αποδείξει ότι τοποθετούν τα πομπώδη γραφικά πάνω από όλα.
Όσοι από εσάς λέτε πως δεν σας ενδιαφέρει να παίζετε σε υψηλότερο frame rate και είστε ευχαριστημένοι με την κατάσταση ως έχει, είναι κρίμα να στερείτε από τον εαυτό σας αυτό που θα έπρεπε πλέον να θεωρούμε δεδομένο απλά και μόνο επειδή έχετε συνηθίσει σε κάτι αντικειμενικά υποδεέστερο. Φυσικά ακόμα και αν συλλογικά συμφωνήσουμε πως το πρόβλημα των 30 fps πρέπει να πάψει να υπάρχει δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι παραπάνω από το να γκρινιάζουμε για αυτό. Αλλά η γκρίνια του καταναλωτή είναι μεγάλο όπλο αρκεί να χρησιμοποιείται σωστά και στοχευμένα.
Εσάς ποια είναι η άποψη σας για το ζήτημα των frame rates; Σας ενοχλεί το gameplay στα 30 fps ή δεν έχετε πρόβλημα; Πείτε μας στα σχόλια και στο σχετικό forum topic.
Comments
εξηγούμαι
Η διακριτική ικανότητα τού ανθρώπου είναι γύρω στα 20fps. Οι ταινίες τόσα χρόνια έτρεχαν στα 24fps. Στα 30fps ήμαστε ήδη αρκετά ψηλά ώστε να μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι ο άνθρωπος απλά δεν τα αντιλαμβάνεται. Υπάρχουν κάποιες ενδείξεις ότι επηρεάζουν το immersion αλλά μέχρι εκεί.
Αυτό που αντιθέτως εξακολουθεί να έχει μεγάλη σημασία είναι το latency. Εμπειρικά όταν ένα παιχνίδι στον υπολογιστή μου που είναι ρυθμισμένο να τρέχει στα 60fps και ζοριστεί και πέσει πιο κάτω έχω σοβαρή χειροτέρευση τού gameplay αλλά αυτό δεν οφείλεται καθόλου στα λιγότερα fps οφείλεται επειδή ακριβώς ζορίζεται και χαλάνε όχι μόνο αυτά αλλά και άλλες παράμετροι (βλέπε latency).
Αποδέχομαι πλήρως το επιχείρημα ότι ο χρήστης θα πρέπει να έχει την ελευθερία να παραμετροποιήσει τα χαρακτηριστικά τού παιχνιδιού του, ακόμη περισσότερο όταν αυτό το «κλείδωμα» δεν έχει καμμία απολύτως τεχνική βάση. Αλλά ένα «προτεινόμενο» κλείδωμα σε χαμηλότερα fps μπορεί να είναι ακόμα και καλή ιδέα καθώς χαμηλότερα fps σημαίνει χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας για ένα χαρακτηριστικό που δεν μάς επηρεάζει στην πραγματικότητα και ενδεχομένως το λιγότερο ζόρι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ώστε να βελτιώσει άλλα χαρακτηριστικά που έχουν περισσότερη σημασία.
Τα πολλά fps όσο ξέρω υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι επηρεάζουν το immersion και αυτό θα παίξει ρόλο κυρίως στο VR. Αλλά γενικά ας μην κοιτάμε το δάχτυλο αντί την Σελήνη
Όχι, είναι το πλέον σημαντικό από άποψη gameplay. Πολύ πιο σημαντικό από οποιαδήποτε άλλο μετρήσιμο, τεχνικό μέγεθος και θα ήταν σημαντικό ακόμα και αν δεν ήταν μετρήσιμο διότι είναι κυριολεκτικά το μέτρο "ομαλότητας" της "ροής" της εικόνας.
Όχι, 20 fps είναι το κατώτατο όριο που ξεχωρίζουμε κάτι που μοιάζει με βίντεο με κάτι που μοιάζει με slide show. Αυτό σε καμία -μα καμία όμως- περίπτωση δεν σημαίνει πως δεν καταλαβαίνουμε την διαφορά ανάμεσα σε χαμηλά (20-30) με υψηλά (60+) frame rates. H διαφορά στην ομαλότητα της εικόνας και των antimation είναι τεράστια.
Αυτό το επιχείρημα έχει ακουστεί πάρα πολύ και ειλικρινά δεν καταλαβαίνω το γιατί. Ναι οι ταινίες είναι παραδοσιακά στα 24 fps, και ; Τα video games δεν είναι ταινίες και οι ταινίες δεν είναι video games. Αν το πρόβλημα των 30 fps περιοριζόταν στα cut scenes τότε κανένας δεν θα είχε πρόβλημα και τότε θα έστεκε η σύγκριση με τις ταινίες, ως έχει τα games είναι διαδραστικό μέσο που απαιτεί αλληλεπίδραση με τον χρήστη και ως εκ τούτου τα υψηλά frame rates κάνουν την όλη διαδικασία πιο ομαλή.
Όχι δεν είναι απλά θέμα immersion, είναι θέμα ότι η κίνηση στα χαμηλά fps είναι de facto πιο σπασμωδική γεγονός που είναι ηπίως άβολο και ενοχλητικό σε συνθήκες συμβατικού gameplay αλλά μπορεί να προκαλέσει ναυτία και ζαλάδα σε συνθήκες VR.
Συμφωνώ απόλυτα ότι αν είχα να διαλέξω ανάμεσα σε 30 σταθερά και 60 που ανεβοκαταβαίνουν σαν τρελά, θα διάλεγα τα σταθερά 30, διότι όντως τα drops του framerate είναι πολύ πιο ενοχλητικά. Δεν είναι αυτή όμως η συζήτηση, το θέμα είναι ότι ανάμεσα σε σταθερά 30 και σταθερά 60, τα σταθερά 60 είναι πολύ πιο κατάλληλα για gameplay Και η διαφορά ανάμεσα τους δεν είναι αμελητέα αλλά σημαντική. Επιπλέον, όσον αφορά τα drops, δεν συμβαίνουν μόνο σε παιχνίδια που είναι φτιαγμένα να τρέχουν στα 60 fps αλλά και σε παιχνίδια που τρέχουν στα 30, και όπως ανέφερα και στο άρθρο οι πτώσεις από τα 30 είναι πολύ πιο έντονες και ενοχλητικές.
Όπως ; Τι μπορεί να έχει μεγαλύτερη σημασία από το παιχνίδι να παίζει ομαλά και όμορφα ;
Και εδώ συμφωνούμε πλήρως, γιατί μπορεί όντως εσύ να μην βλέπεις με τα μάτια σου τόσο σημαντική διαφορά όσο βλέπω εγώ ή να μην σε ενδιαφέρει αυτή η διαφορά, οπότε η χρυσή τομή είναι να αφεθεί η επιλογή στα χέρα του gamer.
όχι! το latency είναι μακράν καλύτερο μέτρο ομαλότητας τής ροής τής εικόνας. (αλλά δυστυχώς είναι πολύ πιο δύσκολο να μετρηθεί, οπότε δεν ασχολείται ο κόσμος)
Μιλώ για κονσόλες , οι οποίες αναφέρθηκαν :
Καλύτερα να έχουμε 30 Fps Kαι να είμαστε Οκ παρά 60 fps(συνοδευόμενα από 1080p), να κόβονται από το μάτι textures , να βγαίνει θολούρα και το μηχάνημα να κάνει σαν τρελό.(γκούχου γκούχου ps4).
Προτιμώ τα 60Fps , αλλά αν είναι να ανεβοκατεβαίνουν σαν τρελά , και να τρώνε downgrade τα γραφικά άσ'το καλύτερα.
Καταρχήν τα σε μερικα παιχνίδια τα 60 fps φαινονται αθλια. Σε συνδυασμο με το χαλια animation που εχουν μερικα παιχνίδια, αν τρεχουν με 60 fps και χωρις motion blur, οι κινησεις των χαρακτηρων φαινονται σαν να βλεπω καρτουνιστικο παιδικο στο σινεμά
Δευτερον δεν πρόκειται να μεινουν οι PC gamers ευχαριστημένοι ουτε με τα 60. Σε λιγο θα βγουν 120 HZ τηλεοράσεις και παει λεγοντας. Καποια στιγμη θα λενε ότι τα 60 fps (ΚΑΙ ΚΑΛΑ) είναι λιγα.
Τριτον αν κάθε κονσολα θα πρεπει να εχει standar 1080p60 fps, η επομενη κονσολα 4κ120fps και παει λεγοντας, ΠΟΤΕ δεν θα δουμε εξελιξη στην ποιοτητα των γραφικων. Εννοω να δουμε αληθοφανη γραφικα.
Τεταρτον αν στην αρχη καθε κονσολα όλα τα παιχνίδια τρεχουν στα 60fps μετα πρεπει να διαλεξουν. Ειτε μετρια γραφικα και 60 fps ειτε γραφικα Ultra των pc στα 30 fps. Ότι και να θελουμε δεν γινεται να εχουν και τα δυο από την στιγμη που οι κονσόλες δεν αναβαθμίζονται. Θα εχει αρνητικη εικονα το PS4 αν σε 4 χρονια εχει τα ιδια γραφικα με το τωρα επειδή καποιοι θελουν 60 fps.
Πεμπτον τα 30 fps για τους περισσοτερους gamers δεν είναι πρόβλημα. Οι περισσοτεροι κοιτανε τα γραφικα όχι τις αναλυσεις ουτε τα fps καθως ειδικα η αναλυση βελτιώνεται κατά καποιο τροπο με upscale από την τηλεοραση.
Έχεις την καλοσύνη να αναφέρεις μερικά παραδείγματα από games που φαίνονται άθλια στα 60fps;
Μέχρι να προμηθευτεί ο κόσμος αυτές τις τηλεοράσεις θα περάσουν χρόνια. Ακόμη και οι 4Κ τηλεοράσεις αποτελούν πολυτέλεια για την μεγαλύτερη πλειοψηφία των παικτών.
Το θέμα είναι στα games. Κάποια απαιτούν 60fps, όπως τα shooters πάσης φύσεως, τα Fighting και τα Action Hack 'n' slash τύπου Devil May Cry, God of War, Bayonetta κ.ο.κ. Τα 30fps όταν παίζεις Dark Souls ή Bloodborne είναι πρόβλημα. Το ότι οι περισσότεροι κοιτάνε τα γραφικά και όχι το performance δεν σημαίνει ότι είναι και το σωστό.
Εγω επιμενω ότι είναι σωστο να κοιταμε τα γραφικα και όχι τοσο την αποδοση την στιγμη που εχει 30 fps. Είναι υπερβολή να λεμε ότι είναι πρόβλημα τα 30 fps. Ακούγεται σαν δικαιολογια για να παρει καποιος καινουρια καρτα γραφικων ενώ δεν χρειαζεται. Μια χαρα παιζεις και με 30. Με 60 καλυτερα (σε ορισμενα παιχνίδια) αλλα και με 30 είναι μια χαρα. Όπως και να εχει ειπα και πανω ότι είναι ανεφικτο να στοχευουν στα 60. Θα πρεπει να γινουν πολλες παραχωρησεις στα γραφικα. Δεν γινεται το 2020 να εχουν τα ιδια γραφικα τα παιχνίδια με το 2016 μονο και μονο επειδή θελουν να αυξησουν τα fps
Ακομα και το PS4,5 να εχει 60 fps είναι αυτονοητο ότι τα τελευταια παιχνίδια(προν βγει η επομενη αναβαθμισμενη κονσολα), θα τρεχει στα 30 fps για να μην φαινονται χαλια τα γραφικα μπροστα στο PC. Λογικο ειναι
Οσο για το ποια παιχνδια φαινονται χαλια στα 60 fps είναι πολλα. Κυριως τα παιχνιδια που είναι φαντασιας αλλα και τα παλια. Φαινεται τοσο ΚΑΘΑΡΗ η κινηση και τοσο ψευτικη σε μερικα παιχνιδια που νομιζεις οτι βλεπεις καποιο παιδικο που εχουν σπασμοδικες κινησεις. Το animation στα 60 fps αν είναι αθλιο φαινεται ΚΑΘΑΡΑ η κάθε ατελεια σε κάθε κινηση του χαρακτηρα. Με τα 30 fps και με Motion Blur δεν φαινονται οι ατελειες. Ας πουμε το καινουριο Devil May Cry δειχνει καπως στα 60fps. Καθολου κινηαμτογραφικη αισθηση παρολο που εχει καλη σκηνοθεσια.
https://www.youtube.com/watch?v=oN5DfCJwmNY
Πάντως για να λέμε και του στραβού το δίκιο, σε λιγότερο action-based παιχνίδια, το σταθερό 30άρι είναι κομπλέ και δίνει ενα πιο κινηματογραφικό feel. Για παράδειγμα στο Mortal Kombat το τελευταίο στο port για pc στα fatalities και τα x-rays το παιχνίδι από 60 σε έριχνε στα 30 καρέ, κακό optimizaiton μεν, γούσταρα τρελά δε.
Διαφωνώ μόνο στο οτι το frame rate δεν χρησιμοποιήται για λόγους marketing.Γιατί το έιδαμε κι αυτό με τα live demos του The Division και του Watch Dogs.Τα demos έπαιζαν στα 60 frames ενώ το τελικό παιχνίδι είναι κλειδωμένο στα 30.
Για ποιό άλλο λόγο να το κάνουν αυτό οι εταιρίες,που σίγουρα το έχουν κάνει κι άλλες στο παρελθόν όχι μόνο η Ubisoft.
Ερμ ανάποδα τα λές. Οι εταιρίες συμπεριφέρονται στους pc users ως 2nd class gamers, γεγονός ότι οι κονσόλες παράγουν τα περισσότερα $$. Για παράδειγμα ορισμένα παιχνίδια απαιτούν gamepad ή είναι optimized για αυτό, και στην pc version δεν ασχολούνται να το αλλάξουν, ειδικά πλέον που το port απο κονσόλα σε pc είναι πολύ πιο απλό λόγω ίδιας αρχιτεκτονικής. Άλλο παράδειγμα, ορισμένα παιχνίδια όπως το GTA καθηστερούν εσκεμένα μήνες να βγούν στα pc.
Θα έπρεπε, μπας και δούμε καλήτερα games. Απο την στηγμή που αρχίσαν να βγαίνουν pc games σε κονσόλες και το αντίστροφο, έχω παρατηρήσει πτώση στην ποιότητα των γραφικών (true story, αν φτιαχνόταν βάση το διαθέσιμο pc hardware τώρα θα είχαμε παπάδες), άνοδο στην τιμή που τώρα πλέον έχουν con$ole price tag aka $59, απλοϊκό (μην πω ηλίθιο) gameplay σε καινούργιους τίτλους, αποβλάκωση του gameplay σε sequels ή reboots (Thief, Planetside 2;;;;;). Επίσεις, αυτό που επιδυνώνει την κατάσταση είναι ότι δεν μπορείς να περιμένεις απο τον μέσο console user να διαμαρτυρηθεί ή έστω να δώσει επικοδομητικό feedback, γιατί απλά σώθηκες. Αν έχει απλά εντυπωσιακά γραφικούλια και τρέχει στα 30fps τότε θα υπεριφανεύεται κιόλας. (Ναι είμαι PC Race Supremacist, έχετε πρόβλημα; )
Amen brother!!! Συμφωνώ απόλυτα.
Δεν είναι εξωρπαγματικοί οι στόχοι. Για Nvidia 780ti, 960, 970, 980ti, TitanX, AMD 290x, 380x, 390x, FuryX συστήματα που ειπάρχουν τώρα δεν είναι. Απλά η 7850 που έχει το PS4 τι να σου κάνει η κακομοίρα; Ειδικά όταν οι εταιρίες με το πολύ πιο εύκολο λόγω ίδιας αρχιτεκτονικής port δεν ασχολούνται να κάνουν optimize ανα πλατφόρμα. Απλά κάνουν ότι πιο οικονομικό και χειρότερο. Καλά γραφικά, locked at 30fps και σιγά μην ασχοληθεί ο κονσολάς, ενώ ο pc είναι minority/who cares. Εδώ δεν ξέρει ο κονσολάς ότι πολές φορές η ανάλυση πέφτει προκειμένου να διατυρηθεί το target framerate των 30fps θα διαμαρυρηθεί κιόλας; Διότι αυτό σημαίνει το "κλείδωμα στα 30". Η μηχανή γραφικών κάνει ότι δυνατό για να διατηρήσει το target framerate ρίχνοντας το resolution και αφήνοντας την τηλεόραση να κάνει upscale απόσω γνωρίζω.
(#KillAllConsoles, #PCPower)
(τελικά έχω γίνει μεγάλος console hater )
(έτσι πρέπει )
Εν κατακλείδι είναι ειδεχθές για εμένα να βασίζονται στην άγνοια και ανοχή είτε των pc, είτε των console users για να προσφέρουν ήμιτελή unoptimized, ούτε καν poorly optimized games, με $59 price tag. Επίζω να αλλάξει αλλα μπά...
Ξέρεις πως όποιο παιχνίδι κυκλοφορεί για την συγκεκριμένη κονσόλα θα παίζει πάντα.Δεν υπάρχει αυτό που αποκαλούμε "minimum requirements"
Δεν ειναι απολυτα σωστο αυτο για τον κυριο λογο οτι αν το παιχνιδι στο pc παιξει σε low details χανει τρομερα απο την ομορφια του σε αντιθεση με την κονσολα που οτι βλεπεις παιρνεις τελικα. Αν δεν κανει κλικ ενα παιχνιδι απ'την αρχη δεν θα κανει ουτε αργοτερα. Δεν αναφερω καθολου τα frames σκοπιμα γιατι δεν μπορει να παιχτει κατι καινουριο σε ultra details σε καποιο συστημα 5ετιας σαν το δικο μου π.χ. Αναγκαστικα θα κανω παραχωρησεις στην αναλυση και παει λεγοντας. Στην κονσολα ειναι διαφορετικη η φιλοσοφια.
Το κείμενο που παρέθεσες δεν το έγραψα εγώ..ήταν μέρος του κειμένου που είχε γράψει ο συντάκτης του άρθρου και το είχα κάνει παράθεση για να του απαντήσω πάνω σε αυτό.
Και εδώ ερχόμαστε στο ζήτημα το οποίο ανέλυσα στο προηγούμενο Console Wars, οι κονσόλες όγδοης γενιάς είναι πολύ αδύναμες αναλογικά με τις απαιτήσεις των σύγχρονων games οπότε πρέπει να κάνουμε -κατά την γνώμη μου απαράδεκτους- συμβιβασμούς.
Γενικά ισχύει το "περί ορέξεως κολοκυθόπιτα" σε τέτοια ζητήματα. Δικαίωμά σου να παίζεις τα games σου σε ότι frame rate θες, δικαίωμά μου και εμένα όμως. Εντέλει αυτό στο οποίο θέλω να καταλήξω είναι πως η χρυσή τομή στο εν λόγω ζήτημα είναι να δίνεται η επιλογή στον gamer αν θέλει χειρότερα γραφικά με υψηλότερο framerate ή τούμπαλι. Το Nioh στο PS4 είναι από όσο ξέρω το πρώτο παιχνίδι που δίνει τέτοια επιλογή και μπράβο στους developers.
Ήδη έχουν βγει monitors με 120 ΗΖ ή και ακόμα 144 Hz και οι περισσότεοι που τα δοκιμάζουν όντως δεν θέλουν να γυρίσουν ούτε καν στα 60. Όλο αυτό συμβαίνει ενώ οι κονσόλες πασχίζουν να πιάσουν τα 30.
Προφανώς η διαφορά ανάμεσα σε 30 και 60 είναι σημαντικότερη από ότι αυτή ανάμεσα σε 60 και 120, οπότε ας φτάσουμε πρώτα τα 60 και μετά συζητάμε και το τι θα γίνει παρακάτω, μην προτρέχεις.
Προς ενημέρωσιν σου πάντως οι κονσόλες ούτε την πρώτη μέρα μετά την κυκλοφορία τους δεν είχαν Ultra του PC. Ανέκαθεν έπαιζαν γύρω στο Medium με High.
Θα σου απαντήσω με την απάντηση του Παντελή.
Μαζί σου, και για αυτό έβαλα τελικά υψηλή βαθμολογία στο Hyper Light Drifter παρά το lock στα 30 fps. To θέμα είναι ότι θα μπορούσαμε να έχουμε και καλά παιχνίδια και καλά framerates διότι δεν αναιρεί το ένα το άλλο.
Ευχαριστώ πολύ.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση ας πέσει και στα 24 fps και ας βάλει και μαύρες μπάρες πάνω κάτω , δεν με απασχολεί καθόλου, το ίδιο έκανε και το Dragon Age 3 στα cut scenes του. Το θέμα είναι κατά την διάρκεια του gameplay να έχουμε ένα υψηλό και σταθερό frame rate.
Ο λόγος που συμβαίνει αυτό που λες είναι πως πολλές φορές σε τέτοιες παρουσιάσεις οι εταιρίες χρησιμοποιούν PC αντί για κονσόλες, χωρίς καν να το ξεκαθαρίζουν όμως. Πάντως δεν έχεις άδικο όντως χρησιμοποιούν και το frame rate στο marketing, απλά το point μου ήταν πως τελικά τα γραφικά πουλάνε πιο πολύ οπότε ανάμεσα στο κόβουμε γραφικά ή frames, διαλέγουν πάντα τα frames.
Ακριβώς, οι κονσόλες όγδοης γενιάς κυκλοφόρησαν με ήδη ξεπερασμένο hardware και τώρα πληρώνουμε τα σπασμένα της Sony και της Microsoft. Τα είπα όμως πιο αναλυτικά στο προηγούμενο Console Wars σχετικά με αυτό.
Έχε υπόψιν σου πως και οι κονσόλες είναι συστήματα 3ετίας με hardware που ήταν ανταγωνιστικό με αυτά των σύγχρονων PC προ 4ετίας. Συνεπώς το PC σου δεν είναι σημαντικά πιο αδύναμο από ένα PS4 και όλοι αυτοί οι συμβιβασμοί που αναφέρεις γίνονται και σε αυτό απλά δεν τους βλέπεις και δεν τους ξέρεις γιατί τους κάνουν άλλοι για εσένα.