- Μόνιμες Στήλες
- Console Wars
- Η Sony στο Παρίσι: Εντυπώσεις
Η Sony στο Παρίσι: Εντυπώσεις
HotΗ Sony στο Παρίσι: Εντυπώσεις
Πληροφορίες
Η αναμονή δυόμιση μηνών, τα exclusives και το virtual reality.
Για πρώτη φορά η Sony αποφάσισε φέτος να παρακάμψει την Gamescom της Γερμανίας και να εμφανιστεί με πλήρη press conference στην Paris Games Week.
Το event της Γαλλίας ανεβάζει το value του στα μάτια των gamers με την παρουσία της κατασκευάστριας εταιρείας του PlayStation. Παρότι στην Gamescom τα ρεκόρ προσέλευσης των 300.000 επισκεπτών ανά έτος μιλούν από μόνα τους, η Sony όπως σας είχαμε δείξει απ' τις φωτογραφίες μας στην Κολωνία είχε κανονικά το περίπτερό της. Απλά δεν διεξήγαγε την καθιερωμένη συνέντευξη τύπου διότι θεώρησε το διάστημα που μεσολαβούσε από την E3 αρκετά μικρό για να μας δείξει κάτι νέο. Άλλωστε, φέτος η Gamescom 2015 διεξήχθη στις αρχές Αυγούστου, συνεπώς δεν συμπληρώθηκαν καν δύο μήνες απ' την E3.
Συνεπώς η Sony έδωσε το παρόν στην Gamescom, αλλά κράτησε τα καλά "φιλέτα" για την Paris Games Week του Οκτωβρίου και τo PlayStation Experience τον Δεκέμβριο. Όπου φιλέτα βάλτε τα νέα games. Διότι πέρα από το Project Morpheus και μερικά ακόμη exclusives που είδαμε στο περίπτερο της Sony στην Gamescom, σαφώς και απουσίαζαν τα νεότερα games του Παρισιού και όσα δούμε τον Δεκέμβριο στο PlayStation Experience.
Με αέρα...10 εκατομμυρίων
Εδραιώνοντας μία διαφορά 10 εκατομμυρίων πωλήσεων (περίπου 26,5 έναντι 14,4 του Xbox One σύμφωνα με το VGChartz), η Sony περνάει αυτές τις ημέρες την "καταιγίδα" των Xbox One exclusives. Μια καταιγίδα που ξεκίνησε με Forza Motorsport 6, συνέχισε με Halo 5 και θα φτάσει στο Rise of the Tomb Raider, έναν τίτλο με πολύ φανατικό κοινό, που ωστόσο δεν παύει να είναι timed exclusive, με κυκλοφορία σε PC και PS4 ενός του 2016. Το κερασάκι στην τούρτα θα είναι το backwards compatibility, το οποίο στην όγδοη γενιά απουσιάζει μόνο από το PS4.
Στην καταιγίδα τίτλων του Xbox One η Sony θέλησε να μπει στο σωστό timing και να δηλώσει "Είμαστε και εμείς εδώ" προκειμένου να ανακόψει τις πωλήσεις της Microsoft που επιχειρεί να μειώσει την ψαλίδα σε κάτω από 10 εκατομμύρια μέχρι το τέλος του έτους. Θέλει να πείσει τον κόσμο και συγκεκριμένα όποιον έχει χρήματα μόνο για μία κονσόλα, ότι τα exclusives που θα φέρει στο PS4 θα είναι καλύτερα από τα αντίστοιχα του Xbox One. Συνεπώς εστίασε την παρουσίασή της κυρίως στα exclusives και στην παρουσίαση ορισμένων launch titles του PlayStation VR, πλέον οριστικό όνομα του Project Morpheus. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν ακούστηκε πουθενά η λέξη PS Vita, μιας κονσόλας που θάφτηκε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας μέσα σε 3 χρόνια, λιγότερα κι από το πρώτο Xbox της Microsoft που υποχώρησε έναντι του Xbox 360 στην τετραετία.
Η πρώτη γραμμή της Sony
Τελικά η τακτική της ιαπωνικής εταιρείας να εμφανιστεί στο Παρίσι εφόσον...είχε κάτι να δείξει, απεδείχθη σοφή. Πλέον, αριθμητικά τα PS4 exclusives δείχνουν περισσότερα από αυτά του Xbox One, τουλάχιστον μέχρι να φτάσουμε στην E3 και η Microsoft να παρουσιάσει τα projects που δεν γνωρίζουμε.
Για το 2015 τα PS4 exclusives τελείωσαν με το DriveClub Bikes. Για το 2016 αναμένεται να ξεχωρίσουν κυρίως τα Uncharted 4, Ratchet & Clank, No Man's Sky (console exclusive), Dreams, Gran Turismo Sport, Street Fighter 5 (console exclusive), Gravity Rush 2, Horizon Zero Dawn (στην καλύτερη των περιπτώσεων τέλος της χρονιάς αλλιώς 2017), MatterFall και το PlayStation VR. Το virtual reality headset του PS4 θα συνοδευτεί από διάφορα games (σ.σ. exclusives εννοείται) όπως τα RIGS, The London Heist και Robison: The Journey.
Του χρόνου αναμένουμε επίσης και το Deep Down (free-to-play) της Capcom, ενώ πολλά indie games θα κάνουν την εμφάνισή τους και συγκεκριμένα τα Shadow of the Beast, The Tomorrow Children, Alienation, Fat Princess Adventures, VizionEck, Wattam, Vector κ.α. Ορισμένα εξ αυτών θα βγάλουν λαβράκια. Πολλά όμως θα μείνουν στην αφάνεια και μαντεύω από τώρα ότι θα έχουν μικρή διάρκεια ζωής. Τέλος, πιθανότατα το 2017 θα δούμε τα WiLD, Detroit: Become Human (δεν αποκλείεται τέλη 2016 αν και χρειάζεται πολύ δρόμο ακόμη) και...κάποια στιγμή το The Last Guardian, που απουσίαζε παντελώς απ' την προχθεσινή παρουσίαση.
Από το Detroit: Become Human προσωπικά περιμένω δυνατό σενάριο και κλασικό Adventure με quick-time events από την Quantic Dream. Μην ενθουσιάζεστε πολύ, καθώς αν ακολουθηθεί η πεπατημένη του Beyond: Two Souls, που έγινε ακόμη πιο ταινία από το Heavy Rain, τότε θα αποθεώνουμε τα γραφικά και το voice acting αλλά θα μουρμουράμε στο gameplay. Αν υπάρξει περισσότερη δράση και οι Γάλλοι κάνουν το κάτι παραπάνω, τότε είμαι βέβαιος ότι θα πετύχουν σε πωλήσεις. Επίσης, το No Man's Sky θα προσεγγίσει το κοινό που επιθυμεί exploration Adventures μέσω ενός τεράστιου κόσμου, απλά ελπίζουμε να μην γίνουν τα λάθη που είδαμε στο Everybody's Gone to the Rapture.
Πρακτικά λοιπόν η Sony μέχρι τώρα είχε ελάχιστα μεγάλα exclusives μέσα στα δύο χρόνια κυκλοφορίας του PS4. Επιβεβαιωθήκαμε δε όσοι λέγαμε "Περιμένετε και αγοράστε την κονσόλα όταν θα έχουν βγει καλά games και θα έχει πέσει η τιμή της". Το Bloodborne, το Until Dawn, ίσως και το Killzone: Shadow Fall (δύσκολα το InFamous: Second Son) είναι οι λόγοι για να αγοράσει κάποιος PS4 αντί να αναβαθμίσει το PC του, όπου τον περιμένουν εκατοντάδες free-to-play games και συχνά Steam Sales. Άντε ας πούμε και το Destiny που δεν βγαίνει στα PC.
Από το νέο lineup τίτλων τα "σιγουράκια" της Sony είναι το Uncharted 4 και το Gran Turismo Sport, που μόλις κυκλοφορήσει θα αναγκάσει τα δύο εκατομμύρια χρηστών που παίζουν DriveClub να αδειάσουν τους servers του για να ζήσουν μια πιο ολοκληρωμένη racing εμπειρία. Στα racing η Microsoft έχει το πάνω χέρι. αντίθετα, στον τομέα των Fighting, η Sony θέλει να αποκτήσει μεγάλο μερίδιο με το Street Fighter 5 να είναι κυρίαρχος του είδους από πλευράς gameplay και πωλήσεων έναντι του Killer Instinct.
Εκεί όπου θα παιχτούν οι κρίσιμες μάχες είναι στα Action games. Συγκεκριμένα οι δύο αιώνιοι "σπρώχνουν τα πιόνια τους" στα Action Shooters, όπου η Sony θα λανσάρει το Uncharted 4 τον Μάρτιο και η Microsoft θα ετοιμάζει το Quantum Break για τον Απρίλιο και το Gears of War 4, πιθανόν στα τέλη 2016. Επίσης, το Matterfall της Sony που πιθανότατα θα αποτελέσει επίσης Action Shooter, θα μπει κι αυτό στην κούρσα των exclusives.
Χρυσό βέλος στην φαρέτρα της Sony θα αποτελέσει το Horizon Zero Dawn, το οποίο συνεχίζει να κερδίσει έδαφος. Action-Adventure/RPG, πιθανότατα με Stealth μηχανισμούς και με ηρωίδα πρωταγωνίστρια να μάχεται ενάντια σε...ρομποτικούς δεινοσαύρους. Μπορεί να ακούγεται περίεργο αλλά τόσο τα γραφικά, όσο και οι μηχανισμοί του gameplay δείχνουν τα δόντια τους εκ πρώτης όψεως. Η δε ύπαρξη crafting ήταν για μένα άλλο ένα plus και με βάση την ποιότητα της Guerilla στα Killzone δεν αμφιβάλλω ούτε λεπτό για το ότι θα έχουμε ένα καλό αποτέλεσμα.
Από τα νέα games προσωπικά μου άρεσε και το WiLD, αν και θα ήθελα να δω περισσότερα σχετικά με τους gameplay μηχανισμούς του για να σιγουρευτώ ότι θα πρόκειται όντως για αξιόλογο τίτλο πρώτης γραμμής. Τέλος, μετά το Killzone: Shadow Fall, περίμενα να δω περισσότερα exclusive FPS για το PS4. Εκεί η Sony άφησε την Microsoft να την νικήσει κατά κράτος, με τα exclusives Titanfall και Halo 5. Δεν παίζω FPS σε κονσόλα, αλλά το θεωρώ πλέον ένα από τα selling points για όσους από εσάς βολεύεστε με gamepad.
"Virtual Reality; Τι είπατε;"
Ένα σημαντικό μέρος από την παρουσίαση της Sony αναλώθηκε στο PlayStation VR. Σε αυτό το σημείο θέλω να τονίσω για άλλη μια φορά ότι η ιστορία της βιομηχανίας του gaming μας έχει διδάξει πως ότι δοκιμάζεται και δεν πετυχαίνει την πρώτη φορά, αποτυγχάνει για πάντα.
Το casual gaming δοκιμάστηκε πολλές φορές την δεκαετία του '90 -πριν το Wii- και απέτυχε. Μετά το Wii που πούλησε μόνο τις μονάδες και όχι τα games, τα Kinect και PlayStation Move, θάφτηκαν στο χρονοντούλαπο όπως είχα προβλέψει. Αντίστοιχα, όπως το Virtual Boy θάφτηκε στο χρονοντούλαπο της Nintendo, έτσι και το οποιοδήποτε Oculus Rift και PlayStation VR, θα φάνε μια γερή "σφαλιάρα" από τις πωλήσεις που θα ξεραθούν από τον πρώτο κιόλας χρόνο.
Δεν φταίνε οι εταιρείες. Έτσι έχουν μάθει οι gamers. Είμαστε άνθρωποι, βλέπουμε με τα μάτια μας, κάποιοι αντέχουν το VR για 10 λεπτά, κάποιοι για μισή ώρα και κάποιοι για μία ώρα. Αν ήμασταν στο 2100 μπορεί να μιλούσαμε με άλλα δεδομένα. Είμαστε όμως στο 2015. Για να αγοράσει κάποιος VR headset θα πρέπει να παίζει FPS, Survival Horror, First-Person Racing ή άλλα παρεμφερή games. Δεν θα το αγοράσει για την συντριπτική πλειοψηφία των games. Θα το δοκιμάσει σε μερικά καταστήματα και θα αγνοήσει την υψηλή τιμή του που ανέρχεται σε αυτή μιας κονσόλας.
Αν στο μέλλον πέσει η τιμή τουλάχιστον στο 50% για όλα τα VR Headset και οι developers τα στηρίξουν τότε ίσως μιλήσουμε με διαφορετικά δεδομένα. Μπορεί η Sony να θελήσει να ανοιχτεί προς τα PC (δύσκολο) όπως έκανε η Microsoft με το Kinect και να σκεφτεί να χτυπήσει το Oculus Rift. Όλα είναι ανοιχτά, όσο πωλούνται μονάδες στην αγορά και όσο οι developers ενδιαφέρονται. Αλλά το αγοραστικό ενδιαφέρον, κρίνοντας από τις χαμηλές προπαραγγελίες του Oculus Rift, είναι ιδιαίτερα μειωμένο.
Ο gamer θέλει χειριστήριο, οθόνη και να βλέπει τον χαρακτήρα του. Αφήστε δε που πολλοί PS4 gamers είναι φοβισμένοι από την ιστορία του PS Vita και σκέφτονται σοβαρά κάθε τους επένδυση. Στον αντίποδα όσοι τα ...έχουν, θα τα δώσουν απλόχερα. Πάντως κανένα από τα games του PlayStation VR δεν με ενθουσίασε, με μια εξαίρεση για το Robison: The Journey, επειδή σέβομαι την δουλειά της Crytek ειδικά στον τομέα των γραφικών.
PS4 vs Xbox One: Round 2
Η press conference της Sony στο Paris Games Week κράτησε μία ώρα και 40 λεπτά. Άξιζε να την παρακολουθήσει κάθε gamer αφού εστίασε κυρίως σε αποκλειστικούς τίτλους του PS4, δίνοντάς μας αρκετά gameplay videos, κάτι που άλλωστε είναι και το ζητούμενο. Έχω αναφέρει πολλές φορές ότι ο Console War στην όγδοη γενιά κερδήθηκε από την Microsoft να μοχθεί φέτος και την Sony να το πηγαίνει στο χαλαρό.
Η μείωση τιμής του PS4, το 1080p που σε πολλά games έγινε σήμα κατατεθέν και υπερκέρασε τις εντυπώσεις του καλύτερου texture filtering στο Xbox One, η ευχρηστία και η ποιότητα στα livestream (που κατ' επέκταση προβάλουν περισσότερα PS4 games), το user interface, τα ξεκαθαρα exclusives έναντι των console exclusives για το Xbox One, οι προσφορές PlayStation Plus που ξεκίνησαν προγενέστερα και διατηρούν την βάση χρηστών του PS3 που τα τελευταία δύο χρόνια ήταν πιο ενεργή από αυτή του Xbox 360, είναι μόνο μερικοί απ' τους λόγους που η Sony όπως όλα δείχνουν μάλλον θα βρίσκεται μονίμως πρώτοι στις πωλήσεις της σε συνδυασμό με τα καλά exclusives της.
Βάση της χημείας, "τα πολλά έλκονται". Όσο κι αν η Microsoft κάνει προσφορές, όσο κι αν αποσύρει πολιτικές DRM και always online, όσο κι αν βγάζει Elite Controller (με υψηλό κόστος) για να κερδίσει το DualShock 4, όσο κι αν βγάζει στο Β' Εξάμηνο του 2015 μακράν καλύτερα exclusives, ακόμα κι αν τινάζει την μπάνα στον αέρα με το EA Access...το PS4 πήρα κεφάλι στις πωλήσεις εξ αρχής. Κάπως έτσι και εν μέσω συνομιλιών μεταξύ των gamers καθώς και της ήδη υπάρχουσας εγκατεστημένης βάσης χρηστών που επηρεάζει τους επόμενους console gamers, ο κόσμος αρχίζει να αποκτά μια τάση που δύσκολα αλλάζει όταν φτάνει εν τέλει στο ταμείο.
Διαβάστε αναλυτικά όσα games παρουσιάστηκαν στην Sony press conference κατά την διάρκεια της Paris Games Week. Συζητήστε εκτενώς για την παρουσίαση σε αυτό το forum topic.
Comments
Πάντως εγώ περιμένω να δω τουλάχιστον Horizon Zero Dawn, Uncharted 4, Gran Turismo Sport.Θα έχει ενδιαφέρον το 2016.
Xαραμίζεται η crytek στο παιχνίδι που αναπτύσσει...
Horizon zero dawn-καλό φαίνεται αλλά πίσω από το παιχνίδι κρύβεται η guerilla που τα παιχνίδια που έχει φτιάξει είναι μετριότατα.
Το GT μου είναι αδιάφορο από τη στιγμή που υπάρχει forza
Το no man's sky φαίνεται πολύ εντυπωσιακό.....θα δείξει και από το gameplay.
Από τα games που παρουσίασε η Sony (και) στο Paris Games Week, μου αρέσε ιδιαίτερα το Horizon Zero Dawn και το Matterfall. Για να δούμε, η όγδοη γενιά φαίνεται πως αρχίζει να παίρνει τα πάνω της.
Edit: Δώστε μου No Man's Sky. Σήμερα!
Αντίθετα η Sony ξέρεις ότι θα σου δώσει πολλά καλά exclusives που δεν θα τα δεις αλλού ούτε σε 10 χρόνια.Προσωπικά κυρίως τα Horizon Zero Dawn,Tekken 7,Deep Down και Gran Turismo Sport θα ήθελα να παίξω.Ειδικά το πρώτο πιστεύω θα είναι AAA title με χίλια.
Ειδικά το Dreams μου φάνηκε αρκετά ενδιαφέρον, καινοτόμο και πρωτοποριακό. Τυγχάνει να έχω φίλο που έχει χειροποίητο 3D printer!
Μπράβο στο GameWorld που μας κράτησε ενήμερους