- Μόνιμες Στήλες
- Console Wars
- Next-gen gaming εμπειρία
Next-gen gaming εμπειρία
HotNext-gen gaming εμπειρία
Πληροφορίες
Ζούμε κάτι νέο ή απλά παίζουμε τα ίδια games με καλύτερα γραφικά.
Το PS4 και το Xbox One έχουν μπει για τα καλά πλέον στην ζωή μας και πλέον απολαμβάνουμε games στα 1080p και στα 60 frames ανά δευτερόλεπτο. Φυσικά οι κονσόλες αυτές είναι εξοπλισμένες με μεγαλύτερη RAM και καλύτερες GPU από τους προκατόχους τους και όπως είναι φυσικό οι νέες κυκλοφορίες παρουσιάζουν ένα εξαιρετικό οπτικό αποτέλεσμα. Αρκεί όμως αυτό; Κατά πόσο τα PS4 και Xbox One προσφέρουν μια next-gen εμπειρία στο κομμάτι του gameplay; Τα ερωτήματα αυτά σίγουρα βασανίζουν μια αρκετά μεγάλη μερίδα κόσμου, οπότε ήρθε η ώρα να δώσουμε κάποιες απαντήσεις.
"Περιμένουμε τη νέα γενιά για να βγάλουμε νέα IP"
Με μία γρήγορη ματιά στις κυκλοφορίες του 2012 και του 2013 διαπιστώνουμε ότι κυκλοφόρησαν δεκάδες sequels και πραγματικά ελάχιστα νέα IP (Dishonored, The Last of Us). Καλώς ή κακώς μια μεγάλη μερίδα παικτών ψάχνει επιτακτικά για νέες εμπειρίες που ξεφεύγουν από τα τετριμμένα και δεν “βολεύεται” με κυκλοφορίες τύπου Assassin's Creed, κοινώς με μια παραλλαγμένη εκδοχή του ίδιου game που κυκλοφορεί κάθε χρόνο.
Η... καραμέλα των developers τώρα ήταν ότι περίμεναν την όγδοη οικιακή γενικά οικιακών κονσολών για να αρχίσουν την ανάπτυξη νέων IP. Τα PS4 και Xbox One είναι ένα χρόνο στην αγορά, το Wii U ακόμη παραπάνω αλλά η βιομηχανία των video games δεν λέει να αλλάξει το βιολί της. Συν τις άλλοις, μαζί με τα δεκάδες sequels έχουμε και αναρίθμητα remasters. Παρακάτω θα δούμε συνοπτικά τις αποκλειστικές κυκλοφορίες σε κάθε format, αλλά και κάποιες multiplatform και όπως θα διαπιστώσετε ελάχιστες καταφέρνουν να πρωτοτυπήσουν και να προσφέρουν κάτι ξεχωριστό από πλευράς gameplay.
Το ίδιο ξαναζεσταμένο φαγητό
Ξεκινάμε με το PS4, μια κονσόλα που σημειώνει τεράστια εμπορική επιτυχία γεμίζοντας τα ταμεία της Sony με ζεστό χρήμα. Στο launch line-up είχαμε Killzone: Shadow Fall, Resogun και Knack. To Killzone: Shadow Fall ήταν σαφώς πιο open ended από τους προκατόχους του και με κορυφαία γραφικά, αλλά δεν είχε ουσιαστικές διαφορές από τους προκατόχους του. Ομοίως το Knack ήταν ένα αδιάφορο Platform που σημειωτέον έπασχε από αρκετά ελαττώματα στο game design του. To ακριβώς αντίθετο συνέβη με το Resogun, το οποίο απέδειξε ότι τα shoot 'em up μπορούν κάλλιστα να βρουν απήχηση σε μία μεγαλύτερη μερίδα παικτών. Το θέμα είναι ότι από τεχνικής πλευράς μιλάμε για έναν τίτλο που θα μπορούσε να κυκλοφορήσει κάλλιστα για PS3 και PS Vita, όπως και έγινε μάλιστα πριν από μερικούς μήνες.
Περνάμε στο Infamous: Second Son, έναν τίτλο-διαφήμιση των δυνατοτήτων της κονσόλας. Από πλευράς gameplay όμως, το μόνο πρωτότυπο στοιχείο ήταν η δημιουργία γκραφίτι με το DualShock 4. Στην ίδια κατηγορία συγκαταλέγεται και το The Order: 1886, ένας τίτλος που σε κάνει να παραμιλάς από τεχνικής πλευράς, αλλά από gameplay είναι επιεικώς ένα Third-Person Shooter β' διαλογής. Πριν το The Order: 1886 βέβαια είχαν κυκλοφορήσει τα Driveclub και LittleBigPlanet 3. To πρώτο κατά την καθαρά προσωπική μου άποψη όχι μόνο δεν προσφέρει μια next-gen εμπειρία, αλλά είναι και το χειρότερο Racing του 2014, ενώ το LittleBigPlanet 3 ήταν ένα sequel που απλά βγήκε για να... βγει. Κλείνουμε με το The Last of Us: Remastered, το οποίο ήταν απλά ένα συμπαθητικό HD remaster που διασώζεται βεβαίως από την αναμφισβήτητη ποιότητα της πρωτότυπης δημιουργίας.
Λίγες νέες ιδέες που δεν αρκούν
Στο launch line-up του Xbox One συναντάμε περισσότερα exclusives, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αλλάζει δραστικά το σκηνικό που περιγράψαμε παραπάνω. Το Forza Motorsport 5 προσπάθησε να κάνει κάτι διαφορετικό με τα Drivatars, αλλά το θέμα είναι ότι η εύστοχη αυτή ιδέα δεν υλοποιήθηκε όπως θα έπρεπε. Από την άλλη πλευρά, το Ryse: Son of Rome διαφήμιζε τις hardware δυνατότητες τις κονσόλες, αλλά το γραμμικό και σε σημεία επαναλαμβανόμενο gameplay του δεν το άφησε να διακριθεί. Στο Crimson Dragon τώρα όχι μόνο δεν είδαμε κάτι νέο, αλλά αντίθετα οι developers στην προσπάθειά τους να αλλάξουν κάπως τους μηχανισμούς της σειράς, κατάφεραν να καταστρέψουν ένα μοντέλο χειρισμού που λειτουργούσε εξαιρετικά από τα μέσα της δεκαετίας του ΄90.
Στο Dead Rising 3, τον κατά γενική ομολογία καλύτερο launch τίτλο του Xbox One, οι μόνες πρωτότυπες ιδέες ήταν η αλληλεπίδραση του παίκτη με τα zombies και τα bosses μέσω του Kinect. Κατά τ' άλλα είχαμε μια ποιοτική μεν, συμβατική δε open-world Action-Adventure εμπειρία. Ούτε το Killer Instinct κατάφερε να προσφέρει κάτι νέο στην πρώτη σεζόν του, αν και από την στιγμή που το πήρε η Iron Galaxy Studios βλέπουμε πολλές νέες ιδέες. Το σημαντικότερο είναι ότι κάθε μαχητής έχει ένα πραγματικά ξεχωριστό kit, οπότε η εμπειρία που σας προσφέρεται έχει μεγαλύτερη ποικιλία.
Στις exclusive κυκλοφορίες τώρα του περσινού φθινοπώρου, είδαμε ένα εξαιρετικό Forza Horizon 2, το οποίο όμως ακολούθησε ευλαβικά τα βήματα του προκατόχου του, την συλλογή Halo: The Master Chief Collection που ως πακέτο προσφέρει τεράστιο value for money, αλλά δεν παύει να είναι ένα remaster και το Sunset Overdrive. To τελευταίο αποτελεί τρανό παράδειγμα ότι όταν οι developers θέλουν να πρωτοτυπήσουν θα βρουν το τρόπο. Από όλα τα games του PS4 και του Xbox One που αναφέραμε το Sunset Overdrive είναι πραγματικά το μόνο που καταφέρνει να ξεχωρίσει από την μάζα, χάρις τους πρωτοποριακούς parkour μηχανισμούς του και το άκρως διασκεδαστικό gameplay του.
Η χαμένη ευκαιρία του GamePad
Με δεδομένο ότι το Wii U έχει πολύ περισσότερα exclusives δεν θα αναφερθούμε σε καθένα ξεχωριστά, καθώς υπάρχει ένας κοινός παρανομαστής. Κοινώς κατά πόσο ή όχι αξιοποιούν το GamePad. Κακά τα ψέμματα το Wii Remote και το motion gaming ήταν το βασικό selling point του Wii κάτι που ενδεχομένως έκανε τη Nintendo να θεωρήσει ότι κάτι αντίστοιχο θα συμβεί και με το GamePad. Πρακτικά όμως ελάχιστοι τίτλοι αναδεικνύουν τις δυνατότητές του προσφέροντας μια πραγματικά ξεχωριστή εμπειρία, όπως το ZombiU. Καλό χρυσό και άγιο το πολυδιαφημισμένο Bayonetta 2, αλλά οι διαφορές με τον προκάτοχό του ήταν ελάχιστες και όπως είναι φυσικό η προσθήκη του co-op δεν είναι αρκετή για να μας κάνει να αλλάξουμε άποψη.
Pilots Stand Ready for Titanfall
Περνώντας στους multiplatform τίτλους, την περασμένη χρονιά είδαμε πολλές overhyped κυκλοφορίες, όπως το Destiny και το Watch Dogs, αλλά και κάποιες που κατάφεραν να προκαλέσουν τεράστια αίσθηση. Για παράδειγμα, το Titanfall της Respawn Entertainment είναι η επιτομή της next-gen εμπειρίας. Σίγουρα το ύφος του μπορεί να κάποιους να αφήνει αδιάφορους, αλλά ακόμη και ο πιο στενόμυαλος παίκτης οφείλει να παραδεχθεί ότι χρόνια είχαμε να ζήσουμε κάτι πραγματικά πρωτοποριακό στα FPS.
Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει και στο Middle-earth: Shadow of Mordor, το οποίο στηρίζεται στο καινοτόμο Nemesis System. Τέτοιες ιδέες θέλουμε αγαπητοί developers, γιατί καλά τα γραφικά, αλλά αν βγάλεις το Nemesis System από την δημιουργία της Monolith το μόνο που απομένει είναι ένα τυπικό open world Action-Adventure με σύστημα μάχης από την σειρά Batman της Rocksteady. Θα κλείσουμε την αναφορά μας στις πρωτοποριακές multiplatform κυκλοφορίες με το Dying Light της Techland, ένα πραγματικό underrated διαμάντι. Από τεχνικής πλευράς είναι ένας από τους αρτιότερους τίτλους των τελευταίων ετών και χάρις του εξαιρετικού optimization που έχει γίνει μπορείτε να το απολαύσετε ακόμη σε ένα mid-end σύστημα. Στο κομμάτι του gameplay τώρα οι εξαιρετικά υλοποιημένοι first-person μηχανισμοί του parkour κλέβουν την παράσταση. Προσωπικά κάναμε parkour για αρκετές ώρες απλά απολαμβάνοντας τον open world κόσμο του, χωρίς να ασχολούμαστε με τα quests. O ορισμός του απόλυτου immersion.
Συμπεράσματα
Η νέα γενιά κονσολών ήρθε αλλά οι "παιδικές ασθένειες" των περασμένων ετών παραμένουν. Οι developers συνεχίζουν να προτιμούν την εύκολη λύση, κοινώς sequels, remasters και άγιος ο θεός. Τα games που προσφέρουν μια πραγματικά next-gen εμπειρία στο κομμάτι του gameplay είναι λίγα, καθώς έχουμε φτάσει στο σημείο να βλέπουμε πρωτότυπες ιδέες μόνο από τους indie developers. Δυστυχώς λοιπόν στο σύνολό τους οι next-gen κυκλοφορίες προσφέρουν απλά καλύτερα γραφικά και κοινότυπες, σχεδόν τυποποιημένες, εμπειρίες. Ευτυχώς που υπάρχουν και οι εξαιρέσεις όπως το Titanfall, το Middle-earth: Shadow of Mordor, το Dying Light και το Sunset Overdrive. Εμείς από την πλευρά μας καλούμαστε να στηρίξουμε αυτές τις προσπάθειες, για να υπάρξουν και τα απαραίτητα νούμερα πωλήσεων που θα δώσουν την ώθηση στους developers που δουλεύουν με μεράκι να συνεχίσουν το έργο τους.
Comments
Ισως το Wii U να εχει βγαλει τα καλυτερα exclusives αλλα στα multiplatform ειναι θαμενο τελειως.
Ετσι ειναι!Εγώ τα λέω αλλά ποιος με ακούει.Πήρα Wii U πρόσφατα κι έχω μια πολύ μεγάλη γκάμα από games να παίξω.Από Super Mario 3D World,Mario Kart μέχρι Pikmin.Σίγουρα αυτό που έριξε τις πωλήσεις του Wii U είναι η έλλειψη υποστήριξης στα multiplatform αλλά για αυτό υπάρχει το PC.Πάντως στα αποκλειστικά είναι μπροστά.
Τα HD remasters όπως είπε κι ο Παντελής και τα indie games που τα περισσότερα τα βρίσκεις στο Steam εχουν παραγινει.Δεν νομιζω ότι όποιος έχει σκάσει 400 για νεα κονσόλα έχει κάνει απόσβεση.Από φέτος κυρίως με Halo 5,Uncharted 4 ότι γίνει.
Πιστεύω ότι ένας από τους λόγους που δε βλέπουμε πολλά νέα IP ή κάτι καινούριο στα ήδη υπάρχοντα franchises, είναι το μεγάλο κόστος ανάπτυξης ενός video game. Οι publishers φοβούνται ότι αν δοκιμάσουν κάτι καινούριο, μπορεί να μην αρέσει με αποτέλεσμα τις χαμηλές πωλήσεις και την ζημιά στα έσοδά τους. Ελπίζω σύντομα όμως να δούμε να προσπαθούν τουλάχιστον περισσότερο να δείξουν κάτι νέο. Βέβαια, στη συζήτηση μπορεί να μπει και ο όρος της παρθενογένεσης και ότι είναι πλέον πιο δύσκολο να παρουσιάσεις κάτι καινούριο στο gameplay. Σε αυτό είμαι αντίθετος πάντως γιατί ακόμα και την ίδια συνταγή να ακολουθήσεις, μπορείς να προσφέρεις νέες εμπειρίες που αξίζουν.
Ένα από τα παραδείγματα που θέλω να θέσω είναι το No Man's Sky. Έχουμε δει και στο παρελθόν open-world sandbox games, αλλά η κλίμακα και μόνο του κόσμου του παιχνιδιού μπορεί να προσφέρει emergent gameplay, κάτι που έχει γίνει και της μόδας τα τελευταία 2-3 χρόνια. Έτσι, κατά μια έννοια αυτή την στιγμή έχουμε τα linear/semi-linear games όπως τα The Order, The Last of Us, Bayonetta 2, Tomb Raider, Shadow of Mordor κτλ και από την άλλη έχουμε τα sandbox games όπως τα 7 Days to Die, H1Z1, Minecraft, Project Spark, Elite: Dangerous, Fortnite, DayZ και αρκετά άλλα.
Ανάμεσα σε αυτά μπαίνουν σφήνα τα open-world games όπως τα State of Decay, Watch Dogs, Grand Theft Auto V, Saints Row IV, Dead Rising 3, Sleeping Dogs κτλ. Τα sandbox βλέπουμε ότι έχουν γίνει της μόδας και στα MMORPG, με πολλά παραδείγματα από sandbox και sandpark games όπως τα ArcheAge, Black Desert, EverQuest Next, Life is Feudal, Pathfinder, Eve Online, Star Citizen και άλλα.
Αυτό που βλέπω λοιπόν είναι ότι από την μια οι κόσμοι των games έχουν γίνει μεγαλύτεροι και υπάρχει μια τάση να ακολουθούν λίγο ή πολύ την open-world λογική και από την άλλη έχουμε μια σχετική στασιμότητα στην εισαγωγή νέων μηχανισμών στο gameplay ή την βελτίωσή τους σε βαθμό που να θεωρούνται "κάτι καινούριο". Βέβαια, υπάρχουν και εξαιρέσεις, αλλά αυτή την στιγμή δε θα έπρεπε να μιλάμε για τις εξαιρέσεις, αλλά για τον κανόνα. Σίγουρα θα δούμε πολλούς σημαντικούς τίτλους στο άμεσο μέλλον όπως τα Bloodborne, Quantum Break, The Division, The Witcher 3, Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, The Legend of Zelda Wii U, Uncharted 4, No Man's Sky, Rise of the Tomb Raider, Halo 5, Inside, Final Fantasy XV, Captain Toad, Mighty No9, Xenoblade Chronicles X και δεκάδες άλλα games.
Αυτό που ελπίζω είναι οι developers να αποκτήσουν τουλάχιστον τα απαραίτητα έσοδα από τα ήδη υπάρχοντα IPs τους ώστε να είναι σε θέση να μας παρουσιάσουν περισσότερα νέα IPs και πιο εξελιγμένους μηχανισμούς στο gameplay. Πιστεύω ότι θα φτάσουμε εκεί, ίσως και μέσα στο 2016. Αυτή την στιγμή όμως, για να απολαμβάνει κάποιος πολλά ποιοτικά games δεν αρκεί να διαθέτει μόνο μια από τις τρεις κονσόλες.
Αυτη ειναι η αληθεια.Σιγουρα τα επομενα χρονια θα αρχιζουν να βγαινουν παιχνιδια που θα τριβουμε τα ματια μας αλλα η διαφορα με τις προηγουμενες κονσολες ειναι οτι τριβαμε τα ματια μας απο την πρωτη μερα.....
Ο κυριότερος λόγος για μένα όπου υπάρχει έλλειψη πρωτοτυπίας είναι ότι οι περισσότεροι gamers έλκονται από τα ωραία γραφικά και έχουμε καταλήξει να θεωρούμε ένα παιχνίδι "next gen" με βάση τον οπτικό τομέα. Πόσες φορές όμως δεν έχετε αγοράσει κάτι, που ενώ οπτικά έδειχνε "γαμάτο" αλλά στο τέλος "κάτι σας χάλαγε" και το παιχνίδι δεν ήταν αυτό που αναμενόταν;
Λογικό αν σκεφτούμε ότι ένα καλό game εκτός από γραφικά οφείλει να έχει:
-Καλό story
-Gameplay
-Hxo-soundtrack
-Immersion
-A.I.
-Replayability
-Physics
-Πρωτοτυπία
...και πολλά άλλα που δεν έχω αναφέρει.
Οι developers για μένα εστιάζουν στα καλά γραφικά γιατί εν τέλει αυτά πουλάνε. Αυτό που τους νοιάζει είναι να δώσουν ένα όμορφο οπτικά παιχνίδι, προκειμένου να έχει το τμήμα marketing υλικό για διαφήμηση, όπως "φανταστικές" screenshots, scripted, "leaked gameplay" videos, τα οποία θα κάνουν διαθέσιμα σε reviewers και gaming sites. Όλα αυτά γίνονται προκειμένου να εντυπωσιάσουν-εξαπατήσουν τον καταναλωτή με τα ωραία γραφικά ( τα οποία θα πασάρουν σαν next-gen), και να κρύψουν ατέλεις όπως για παράδειγμα το γεγονός ότι οι "κακοί" έχουν IQ ραδικιού ( το οποίο είναι και ο κανόνας πλέον)
Οπότε λογικό η πρωτοτυπία ( η οποία μπορεί να ξενίσει κιόλας) και οι άλλοι τομείς να περνούν σε δεύτερη μοίρα. Καθαρά για μένα, next big thing ΔΕΝ είναι τα graphics.
Tα παραπάνω αποτελούν προσωπική άποψη.
Οχι ,μην το κανεις αυτο!!!!Θα το μετανιωνεις...
Ενώ ταυτόχρονα είναι πρωτοποριακά το Titanfall, Sunset Overdrive, Dying Light
Τα αρχίζω ένα ένα
Που είναι η πρωτοπορία στο Titanfall? Γιατί έχει mechs? (Shogo: Mobile Armor Division 1996, Battlefield 2142 κυκλοφορία 2006, Mobile Suit Gundam: Battle Operation 2012,) Μάλλον είμαι στενόμυαλος
To sunset overdrive μια αντιγραφή με χιπστερικο houmor του Jet set radio και του infamous.
Το dying light open world με zombies, αααα που το έχουμε δει αυτό; μήπως στα δυο προηγούμενα dead island? Βέβαια, εδώ ο Ήρωας δεν οδηγάει κινείται ευέλικτα. Ξέρεις που είναι το πρωτοποριακό σε αυτό το game το multiplayer!
Πως δεν ανέφερες και το advance warfare? στην κατηγόρια των πρωτοπόρων? Έχεις δει πως ηταν στην προηγούμενη γενιά πυροβολούσαν στο έδαφος, τώρα πηδάνε σαν τα καγκουρό και πυροβολανε αμέ!
Η Γενιά αυτή ξεκάθαρα έχει ονομαστεί η γενιά για το εύκολο χρήμα για τους developers Τα multiplayer games only οπως το Titanfall, Το evolve, Το destiny που εχουν δεκα χαρτες και 2 modes και τα πουλάνε 70 ευρω, Τα Remasters που κοστίζουν το ίδιο και στη ουσία δεν αλλάζουν τίποτα, Τα εpisodic games
Για αυτά πρέπει να γίνετε λόγος οχι για το ΄’’πάλι καλά που ειναι και το one ζουμε κάτι το μαγικό’
Υ.Γ Το Middle-earth: Shadow of Mordo ειναι rpg Δεν ξρω απο rpg
συγγνωμη που θα στο πω αλλα...και τι θα κανεις δηλαδη με τη καρτα γραφικων?ναι θα παιζεις 4κ με 60 fps το battlefield ξερω γω ...και???...ΔΕΝ ειναι λυση αυτο...(παντως αν το πουλας οντως στειλε μνμα χαχαχ)τελος παντων..
ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
για τα sequels firstly...οι σειrες god of war/ uncharted (εκτος του 3 ισως/) batman(εκτος του origins) και εννοειται gta ειναι υποδειγματα για τις εταιρειες στο θεμα των sequels....ΑΛΛΑ assassin's creed/ far cry/ battlefield/ COD το μονο που εχουν καταφερει ειναι ειτε κορεσμο η να εχουν ΤΕΡΑΣΤΙΑ τεχνικα προβληματα βλ.-->Unity/ battle.4 etc.
φετος βαζω κ το απαραδεκτο φιφα..
Επισης ΜΗΝ ακουμε δικαιολογιες budget...ποιος δεν εχει χεστει στο ταλιρο. τα τελευταια χρονια?/η activsion και η ΕΑ με τα εκατομμύρια(ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΜΑΖΙ) ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ που βγαζουν???απλα ειναι η πολιτικη τους ειναι το Milking....αφου τρεχουν και κανουν preorder καθε χρονο την ιδια συνταγη λογικο ειναι
τελος τωρα στην αρχη της νεας γενειας εχουμε το θεμα του χρονου...ναι μεν θελουν να μας προσφερουν κατι ικανοποιητικο σαν το order1886/son of rome αλλα φανηκε οτι δεν προλαβαιναν τις διοριες των αφεντικων τους ...κατι που δυστηχως θα γινει και sto uncharted 4...
επισης, το νεο tomb raider που φοβαμαι ειλικρινα μην γινει annual!
τελος το shadow of mordor ηταν κατι τελειως απροσμενο και ειναι καλοδεχουμενες και αλλες σκεψεις σαν αυτη
Δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο μαζί σου Γιώργο,με κάλυψες απόλυτα.Το ρίσκο που δεν παίρνουν οι μεγάλες εταιρίες το παίρνουν οι indie devs γιατί απλά δεν έχουν τίποτα να χάσουν.Γι αυτό βομβαρδιζόμαστε από πολλά και πρωτότυπα indie games τον τελευταίο καιρό.
Ως συμπληρωματικό σχόλιο, θα ήθελα να προσθέσω επίσης ότι έχω την αίσθηση πως από την μια οι τρεις εταιρείες (MS, Nintendo, Sony) ίσως βιάστηκαν να κυκλοφορήσουν τις κονσόλες τους και από την άλλη έχει ανέβει κατά πολύ ο πήχης και για αυτό είναι δύσκολο πλέον να μας ενθουσιάσει ένας νέος τίτλος. Αυτό που περιμένω όμως είναι μεγαλύτερη ελαστικότητα από τους publishers προς τους developers όσον αφορά τα deadlines, ώστε να αποκτήσουν οι τελευταίοι περισσότερη ελευθερία να ολοκληρώσουν το έργο τους όπως το φαντάζονται.
Έτσι θα έχουμε περισσότερα ποιοτικά games. Δεν είμαι κατά των sequels με την προϋπόθεση ότι θα είναι αυτά που θα φέρουν το σίγουρο κέρδος, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί εν μέρη και για την ανάπτυξη των νέων ιδεών και καινούριων IPs. Αυτός είναι ο δρόμος που πρέπει να ακολουθήσουν από την στιγμή που υπάρχει ο φόβος της μη επιτυχίας μιας καινοτόμας ιδέας.