Η έκτη γενιά κονσολών

Hot
Γιώργος Κυρενές
Η έκτη γενιά κονσολών

Η έκτη γενιά κονσολών

Πληροφορίες

Κυκλοφορία
0000-00-00

Η επιτυχία του PS2, το ντεμπούτο της Microsoft με το Xbox, το Gamecube και το φινάλε της Sega με το Dreamcast!

Η ιστορία των κονσολών συνεχίζεται με το σημερινό μας αφιέρωμα στην έκτη γενιά. Πρόκειται για μια περίοδο την οποία σίγουρα θα θυμάστε οι περισσότεροι (ακόμη και οι μικρής ηλικίας) μιας και είναι η αμέσως προηγούμενη γενιά από αυτή που διανύουμε. Στο σημερινό αφιέρωμα θα δούμε την δυναμική είσοδο της Microsoft, την συνέχεια της κυριαρχίας της Sony, την Nintendo στα πρώτα της βήματα στα οπτικά μέσα, καθώς και τις προσπάθειες της Sega να παραμείνει ανταγωνιστική.

Η έκτη γενιά, η οποία σε κάποιες περιπτώσεις αναφερόταν και ως "Η εποχή των 128-bit", είναι εκείνη κατά την διάρκεια της οποίας αλλάξαμε αιώνα και χιλιετία. Οι κονσόλες που κυριάρχησαν ήταν το PlayStation 2 της Sony, το Dreamcast της Sega, το GameCube της Nintendo και το Xbox της (νεοσύστατης τότε στον χώρο) Microsoft. Όλα ξεκίνησαν στις 27 Νοεμβρίου του 1998 στην Ιαπωνία με την κυκλοφορία του Dreamcast και τελείωσαν το 2007. Η Sony συνεχίζει άτυπα την έκτη γενιά, καθώς εν έτει 2012 το PlayStation 2 βρίσκεται ακόμη σε παραγωγή και συνεχίζει να πουλάει με σταθερούς ρυθμούς.

Το PS2 δεν κυριάρχησε απλά στην έκτη γενιά, αλλά είναι η πρώτη κονσόλα σε πωλήσεις μέχρι σήμερα, με πάνω από 150 εκατομμύρια αντίτυπα σε καταγραφή που ανακοινώθηκε τον Φεβρουάριο του 2011. Δεύτερο αλλά με μεγάλη διαφορά έρχεται το Xbox, με πωλήσεις άνω των 24 εκατομμυρίων μέχρι τον Μάιο του 2006. Ακολουθεί το GameCube με 21,6 εκατομμύρια ως τον Σεπτέμβριο του 2010, και τελευταίο (παρόλο που κυκλοφόρησε πρώτο) το Dreamcast, το οποίο πούλησε μόλις 10,6 εκατομμύρια έως το 2001 που σταμάτησε και την παραγωγή του. Η αρχή του τέλους για την έκτη γενιά ήρθε στα τέλη του 2005, όταν την σκυτάλη του Xbox παρέλαβε το Xbox 360. To GameCube βρισκόταν ακόμη σε παραγωγή όταν κυκλοφόρησε το Wii, αλλά δεν άργησε να σταματήσει τον Φεβρουάριο του 2007. Τον Φεβρουάριο του 2008 αξίζει να σημειωθεί ότι το PlayStation 2 ξεπέρασε σε πωλήσεις στην Αμερική το Xbox 360 αλλά και το PlayStation 3. Νέα games για το Xbox και το GameCube συνέχισαν να κυκλοφορούν έως το 2007, ενώ το Dreamcast σταμάτησε επίσημα να κυκλοφορεί games το 2002. Μερικοί ακόμη τίτλοι παρασκευάστηκαν για το Dreamcast το 2007 στην Ιαπωνία, αλλά ήταν μεταφορές από Arcade. Το PS2 συνεχίζει ακόμα και σήμερα με τις όποιες ελάχιστες κυκλοφορίες.

Χαρακτηριστικά της έκτης γενιάς
Το Dreamcast ήταν η πρώτη κονσόλα αυτής της γενιάς με πολλές καινοτομίες, όπως την επιλογή να παίζουμε online, καθώς διέθετε εσωτερικό modem! Επιπλέον, ήταν η πρώτη κονσόλα που διέθετε web browser και προβολή σε full SD ανάλυση. Αρχικά το Dreamcast επανέφερε την φήμη της Sega σε καλά επίπεδα, έπειτα και από τις αποτυχίες των Saturn, Sega 32X και Mega-CD. Παρόλα αυτά, διάφοροι λόγοι οδήγησαν την κονσόλα στην αποτυχία κι αποσύρθηκε από την αγορά σε μικρό χρονικό διάστημα από την κυκλοφορία της. Ο σημαντικότερος λόγος είναι ότι καθυστερούσε τις πωλήσεις το υπερβολικά διαφημισμένο PS2 κι αυτό λόγω του ενσωματωμένου DVD player αλλά και της τεράστιας βάσης που είχε δημιουργήσει το PS1. Η επένδυση της Sega στο GD-ROM αρχικά την έσωσε από έξοδα αλλά δεν μπορούσε να συγκριθεί με το PS2 και τις DVD δυνατότητές του. Επίσης, η Sega δεν ήταν διατεθειμένη να ξοδέψει μεγάλα ποσά σε διαφήμιση σε αντίθεση με την Sony. Το χαριστικό χτύπημα για το Dreamcast ήρθε με την ανακοίνωση των Xbox και GameCube. Τότε θεωρήθηκε από πολλούς ξεπερασμένη ως κονσόλα μικραίνοντας ακόμη περισσότερο το μερίδιο της Sega στην αγορά. Όλα αυτά και σε συνδυασμό με τις προηγούμενες αποτυχίες της ιαπωνικής εταιρείας, την ανάγκασαν να αποσυρθεί οριστικά από την παραγωγή κονσολών το 2001 και να αφιερωθεί αποκλειστικά στην ανάπτυξη video games για τις υπόλοιπες κονσόλες.

Το όνομα που δημιούργησε η Sony γύρω από το αρχικό PlayStation ήταν και ο κυριότερος λόγος της μετέπειτα κυριαρχίας του PlayStation 2. To PS2 δεν είχε μόνο την δυνατότητα να αναπαράγει DVDs, αλλά υποστήριζε και τα παιχνίδια του PS1, κάτι που βοήθησε και τις περαιτέρω πωλήσεις τίτλων του. Επιπλέον, η Sony υπέγραψε συμβόλαια αποκλειστικότητας με παιχνίδια-κλειδιά, όπως τα Final Fantasy X, Grand Theft Auto: San Andreas και Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty, δίνοντας την δυνατότητα στο PS2 να ξεπεράσει τους ανταγωνιστές του.

Η Nintendo είχε δημιουργήσει την εικόνα της προσφέροντας "οικογενειακή ψυχαγωγία". Είχε καλές σειρές από games, πιστούς “οπαδούς” και πολλά χρόνια εμπειρίας στην βιομηχανία. Τίποτα όμως από αυτά δεν στάθηκε ικανό για να νικήσει τον ανταγωνισμό, καθότι τα PS2 και Xbox τράβηξαν το κοινό που αποζητούσε περισσότερο ενήλικους τίτλους, κάτι στο οποίο το GameCube υστερούσε. Επίσης, το GameCube δεν έκανε σημαντικά βήματα προς τα online games. Αντ' αυτού έδωσε την προσοχή της στην συνδεσιμότητα του Game Boy Advance. Ωστόσο η Nintendo κατάφερε να αναθερμάνει τις σχέσεις τις με πολλούς developers, δίνοντάς τους την ανάπτυξη δικών της σειρών από games κι άρχισε να χρησιμοποιεί οπτικά μέσα για το λογισμικό της κονσόλας σε μικρότερου διαμέτρου δισκάκια των 8 εκατοστών και χωρητικότητας 1.5 GB.

Παρόλο που το Xbox είχε από πίσω του τον "κολοσσό" που λέγεται Microsoft, δεν κατάφερε να "τα βάλει" με το PS2. Ωστόσο κατάφερε να τραβήξει το ενδιαφέρoν πολλών προγραμματιστικών εταιριών κι έγινε δημοφιλές σε Αμερική και Ευρώπη. Η υπηρεσία Xbox Live ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένη, ωθώντας και την Sony προς αυτή τη κατεύθυνση, ενώ έδωσε στη Microsoft ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι του GameCube. Το παιχνίδι "σημαία" για το Xbox Live ήταν το Halo 2, το οποίο σημείωσε τις περισσότερες πωλήσεις ξεπερνώντας τα 8 εκατομμύρια παγκοσμίως. Απ' την άλλη, στην Ιαπωνία οι πωλήσεις του Xbox ήταν απογοητευτικές. Η Microsoft δεν κατάφερε να προσελκύσει Ιαπωνικές προγραμματιστικές εταιρίες αλλά ούτε και το Ιαπωνικό κοινό, στο οποίο αμφότερες Sony και Nintendo είχαν ήδη πολύ γερές βάσεις.

xbox

Φορητά συστήματα
Στην έκτη γενιά η Nintendo συνεχίζει την κυριαρχία της στις φορητές κονσόλες, κυκλοφορώντας το 2001 το Game Boy Advance το οποίο ήταν σαφώς πιο αναβαθμισμένο από τις προηγούμενες εκδόσεις. Ακολούθησαν δύο επανασχεδιασμοί της κονσόλας, το Game Boy Advance SP το 2003 και το Game Boy Micro το 2005 αντίστοιχα. Άλλες φορητές κονσόλες της εποχής ήταν το Neo Geo Pocket Color (1998) και το Bandai’s WonderSwan Color (1999). Η εταιρία Game Park από την Νότιο Κορέα κυκλοφόρησε το GP32 το 2001, το οποίο για πρώτη φορά μας συνέστησε με τις φορητές κονσόλες ανοιχτού λογισμικού.

Στη συνέχεια της περιόδου ξεκίνησε η "μόδα" των διαφόρων χαρακτηριστικών μιας φορητής κονσόλας που δεν έχουν να κάνουν με τα games, όπως κινητά τηλέφωνα, MP3 players και PDAs. Η κονσόλα που ξεκίνησε αυτή τη "μόδα" ήταν το N-Gage της Nokia που κυκλοφόρησε το 2003 και το οποίο διαφημιζόταν κυρίως σαν κινητό τηλέφωνο και κατά δεύτερον ως κονσόλα. Το N-Gage επανασχεδιάστηκε το 2004 και μετονομάστηκε σε N-Gage QD. Το Zodiac της Tapwave ήταν ένα ακόμη φορητό σύστημα που παρουσιάστηκε το 2004 και ήταν βασισμένο στο Palm OS. Κατά την διάρκεια της έκτης γενιάς κυκλοφορούσαν όλο και περισσότερα PDAs τα οποία βοήθησαν στο να γίνει φθηνότερη η τεχνολογία των κονσολών. Εκείνη την περίοδο πολλοί έλεγαν πως τα PDAs είναι "οι υπολογιστές των φορητών συστημάτων", καθώς είχαν την δυνατότητα πολλαπλής επεξεργασίας όπως επίσης και πολύ ισχυρές επιδόσεις για την εποχή. Όμως αυτά τα χαρακτηριστικά δεν ήταν αρκετά για να ανταγωνιστούν τις φορητές κονσόλες κι έτσι έμειναν κυρίως στα χέρια επιχειρηματιών.

gameboy micro

Τάσεις
Κορυφαίες προγραμματιστικές εταιρίες, όπως η Activision, η Electronic Arts και η Ubisoft ακολούθησαν ένα πλάνο κατά το οποίο κυκλοφορούσαν τα games τους σε όλες τις κονσόλες, στα PC και κάποιες φορές και στα φορητά συστήματα. Κατά την έκτη γενιά, για πρώτη φορά τα PC games ήρθαν πιο κοντά στα αντίστοιχα των κονσολών και μαζί κατάφεραν να ξεπεράσουν την αγορά των Arcades σε χαρακτηριστικά, γραφικά και πωλήσεις. Σε αυτό βοήθησαν και οι πολλές μεταφορές από υπολογιστή σε Dreamcast και Xbox, καθώς το Dreamcast είχε προνοήσει και διέθετε λογισμικό ανάπτυξης για τον συγκεκριμένο σκοπό και το Xbox έμοιαζε έτσι κι αλλιώς στην αρχιτεκτονική του με υπολογιστή.

Εκείνες τις χρονιές υπήρχε η μεγαλύτερη κατακραυγή για games από συντηρητικά πολιτικά πρόσωπα αλλά και από μία σημαντική μερίδα του κόσμου. Οι κατηγορίες ενάντια στα βιντεοπαιχνίδια αφορούσαν κυρίως σεξ, βία, βωμολοχίες, ναρκωτικά, θρησκεία και πολλούς ακόμη λόγους. Μάλιστα το θέμα, εκτός από κοινωνικό φαινόμενο, πολλές φορές έφτανε στα δικαστήρια με περισσότερο γνωστές τις περιπτώσεις του Grand Theft Auto και του Manhunt της Rockstar Games.

Λόγω της αυξανόμενης υπολογιστικής ισχύος των κονσολών και την ευρεία χρησιμοποίηση των emulators, δημιουργήθηκε μια τάση, γνωστή και ως "retro gaming". Οι εταιρίες, μη θέλοντας να χάσουν την ευκαιρία να κονομήσουν, οδηγήθηκαν σε επανεκδόσεις παιχνιδιών με καλύτερα γραφικά και καινούρια χαρακτηριστικά, όπως και απευθείας μεταφορές από παλαιότερα συστήματα. Οι φορητές κονσόλες ήταν πλέον αρκετά ικανές για το ίδιο εγχείρημα κι έτσι είδαμε πολλές μεταφορές στο Game Boy Advance από την ίδια την Nintendo αλλά κι από άλλες εταιρίες, οι οποίες με την σειρά τους κυκλοφόρησαν συλλογές με ιστορικά games.

Για πολλά χρόνια την αποκλειστικότητα στα online games κατείχαν τα PC. Αυτό άρχισε να αλλάζει στην έκτη γενιά, ξεκινώντας από το Dreamcast, το οποίο πρόσφερε εκτός των άλλων και πλοήγηση στο internet. Οι υπόλοιπες κονσόλες της περιόδου είχαν επίσης διαδικτυακές δυνατότητες με σημαντικές διαφορές μεταξύ τους. Το Xbox είχε την υπηρεσία Xbox Live η οποία και χρεωνόταν με 50 δολάρια το χρόνο και ήταν συμβατή μόνο με ευρυζωνική σύνδεση στο διαδίκτυο. Το Xbox Live ήταν και η πιο επιτυχημένη υπηρεσία στην δύση καθώς έφερε πιο κοντά ανθρώπους που ήθελαν να παίξουν online games. Η Sony από την άλλη, άφηνε την διαδικτυακή της υπηρεσία στα χέρια των προγραμματιστικών εταιριών που ανέπτυσσαν παιχνίδια για το PS2. Έτσι, παρότι ήταν δωρεάν, δεν ήταν πάντα μία ιδανική εμπειρία. Στο GameCube για να χρησιμοποιήσουμε την διαδικτυακή υπηρεσία χρειαζόταν να συνδέσουμε στην κονσόλα έναν αντάπτορα, χωρίς όμως να υπάρχει η ανάλογη υποστήριξη σε τίτλους. Πέρα από το Phantasy Star Online της Sega, το εγχείρημα δεν προχώρησε, αφήνοντας την Nintendo εκτός ανταγωνισμού στο συγκεκριμένο τομέα.

Στην έκτη γενιά είχαμε επίσης πολλές συγχωνεύσεις εταιριών του χώρου, με κυριότερες την αγορά της Rare από την Microsoft το 2002 και την συγχώνευση της Square με την Enix ως Square Enix το 2003.

gamecube

Σημαντικοί τίτλοι
- Το Final Fantasy X ήρθε βελτιωμένο σε πολλούς τομείς από τα προηγούμενα και εισήγαγε ένα καινούριο σύστημα μάχης. Μέσα σε τέσσερις ημέρες από την κυκλοφορία του στην Ιαπωνία πούλησε πάνω 1,4 εκατομμύρια τεμάχια, σημειώνοντας άλλο ένα ρεκόρ.
- Τα Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto Vice City και Grand Theft Auto San Andreas για PS2, Xbox και PC μας δελέαζαν να πειραματιστούμε στα μεγάλα αστικά του περιβάλλοντα όπου και υπήρχε άφθονη εγκληματικότητα.
- Το Halo: Combat Evolved ήταν ο πιο επιτυχημένος τίτλος κατά την κυκλοφορία του Xbox.
- Το Halo 2 έθεσε νέο ρεκόρ ταχύτητας πωλήσεων και ήταν από τα πιο επιτυχημένα online games της προηγούμενης γενιάς. Παιζόταν στο διαδίκτυο έως και τον Απρίλιο του 2010 και το ρεκόρ έσπασε μόνο με την κυκλοφορία του Halo 3.
- Τα Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty και Metal Gear Solid 3: Snake Eater έφεραν την εξέλιξη στο είδος των action stealth καθώς περιείχαν βελτιώσεις σχεδόν σε όλους του τομείς.
- Το Metroid Prime είναι ένα από τα καλύτερα games της Nintendo για την έκτη γενιά.
- Το Resident Evil 4 άλλαξε το στυλ της σειράς, τείνοντας περισσότερο προς το action στοιχείο και θεωρείται ένας από τους πιο ποιοτικούς τίτλους της γενιάς.
- Το Shenmue για το Dreamcast ήταν το ακριβότερο παιχνίδι που είχε αναπτυχθεί (70 εκατομμύρια δολάρια) σύμφωνα με το βιβλίο Guinness του 2006. Επίσης έθεσε νέα στάνταρ στην ποιότητα των γραφικών στην εποχή του.
- Το SoulCalibur για το Dreamcast ήταν το πρώτο fighting game οποιασδήποτε κονσόλας που βαθμολογήθηκε με 10 από αμφότερα τα IGN και GameSpot και 40/40 από το Ιαπωνικό περιοδικό Famitsu.

dreamcast

Κλείνοντας
Αυτή ήταν η έκτη γενιά των κονσολών κατά την οποία η βιομηχανία των video games αναπτύχθηκε όσο ποτέ άλλοτε και μας χάρισε "άπειρες" ώρες ψυχαγωγίας. Στο επόμενο άρθρο της στήλης Console Wars θα μιλήσουμε για την έβδομη γενιά των κονσολών, την οποία και διανύουμε. Η κόντρα μεταξύ Xbox 360, Wii και PlayStation 3 θα είναι σκληρή καθώς θα αναλύουμε όλες τις καινοτομίες και ιδιαιτερότητες της εποχής.

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 Genji (Level12) 13/11/2012 22:53
Πολύ χορταστικό αφιέρωμα. Τα συγχαρητηρια μου. The best so far!
Το PS2 ήταν κυρίαρχος τότε και το Xbox άνοιξε το δρόμο με το live του. Μεγάλη αδικημένη για μένα η Sega.Εχει Dreamcast ενας φιλος και πραγματικά όταν το βλέπεις μετά από τόσα χρόνια απορείς πως είναι δυνατόν να μην πέτυχε.Φυσικά η απάντηση είναι λόγω των ελάχιστων games. Η Sony τότε με το DVD και σήμερα με το blu-ray ήταν πάντα ένα βήμα πιο μπροστά!
#2 Acquiescence (Level10) 13/11/2012 23:04
Playstation 2.Με μια λέξη η πιο διαχρονική κονσόλα όλων των εποχών.
Όσο για το Xbox ήταν να απορείς τότε πως μέσα σε 3 χρόνια (2002-2005) η Microsoft έβγαλε το Xbox 360. Ευτυχως/Δυστυχως το πρώτο Xbox πούλησε μόνο 24 εκατομμύρια γιατί όταν ανακοινώθηκε το 360 όλοι την μυρίστηκαν τη δουλειά.
#3 geokiren (Level19) 13/11/2012 23:05
Συμφωνώ μαζί σου αγαπητέ όσο αναφορά το Dreamcast...το είχα αγοράσει τότε όπως και το εκπληκτικό Shenmue...η κονσόλα πλέον τα έχει παίξει και μόνο να την χαζεύω μπορώ...ίσως κάποιος που να ξέρει από hardware να μπορούσε να την επισκευάσει...θα ήθελα πολύ να ξαναπαίξω Shenmue...!!!
#4 asmilon (Level26) 13/11/2012 23:31
Φανταστικο αφιερωμα για μια απο τις πιο ενδιαφερουσες γενιες κονσολων! Ακομα μου φαινεται απιστευτο που η Sega αποχωρησε απο το hardware, δεν ειχα ποτε καποια κονσολα της, αλλα παρολα αυτα την θεωρουσα αρκετα αξιολογη...

Φυσικα ειχαμε αρκετες παιχνιδαρες που εχουν μεινει κλασσικες, θα ηθελα να προσθεσω σε αυτες που αναφερθηκαν το ICO και το Shadow of the Colossus!
#5 geokiren (Level19) 13/11/2012 23:37
Ναι αυτή η γενιά είχε πάρα πολλά αξιόλογα games...και σίγουρα μέσα σε αυτά είναι τα Shadow of the Colossus και ICO...όπως και τα πρώτα 2 God of War και το Wind Waker...!!!
#6 BillyB (Level12) 14/11/2012 00:51
Παραδέχομαι τις πωλήσεις του PS2 αλλά οφείλω να ομολογήσω ότι η Microsoft είχε απίστευτα games τότε με το Xbox. Halo 1-2, Project Gotham Racing 1-2, τα Cod, Dead or Alive 3, Star Wars KOTOR 1-2 και άλλα. Και φυσικά καλύτερο hardware. Απλά η Microsoft ήθελε να βγει πιο μπροστά απ' τη Sony γι' αυτο και έτρεξε με το Xbox 360 και με βάση τις πωλήσεις δικαιώθηκε.
#7 Lordwinter (Level28) 14/11/2012 03:00
O λόγος που το Dreamcast απέτυχε ήταν η λανθασμένη πολίτικη της Sega των περασμένων ετών καθώς πραγματικά ήταν έτη φωτός μπροστά από τον τότε ανταγωνισμό. Συγκεκριμένα, το εσπευσμένο λανσάρισμα του Saturn το 1995 εξαγρίωσε αρκετούς από τους retailers της Αμερικής, οι οποίοι έκτοτε δεν ξαναστήριξαν την Sega. Με το Dreamcast η Sega στόχευσε στην Αμερικη για να επανακτήσει την χαμένη εμπιστοσύνη της και θεώρησε δεδομένη την Ιαπωνική αγορά, στην οποία το Saturn είχε σημειώσει πολύ μεγάλη επιτυχία. Τα JRPG του Dreamcast ήταν καταπληκτικά αλλά ελάχιστα, ενώ σε αντίθεση το PS2 με το που κυκλοφόρησε είχε περισσότερα για να στηρίξει το λανσάρισμα στην χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Επιπλέον, δεν πρέπει να ξεχνάμε την πειρατεία καθώς το Dreamcast δεν ήθελε καν τσιπαρισμα, κατέβαζες το game έκανες burn το iso file στο cd και έπαιζες! Τόσο απλά.

Πάντως βλέποντας αυτή τη γενιά κονσολών εν ετη 2012 είναι τελείως διαφορετικό από το να την ζεις τότε. Καλός ή κακώς ο fanboyισμός είναι ο εχθρός του gamer που σέβεται τον εαυτό του και τοτε τα fanboys έλεγαν PS2 και ο κόσμος ακολουθούσε. Εγώ προσωπικά μετανιώνω που αγόρασα PS2 τότε και όχι Dreamcast ή Xbox και εύχομαι η Sega καποια στιγμη να βγάλει το Dreamcast 2, όσο κι αν αυτό ακούγεται αφελές σε κάποιους.
#8 MrDingo (Level10) 14/11/2012 09:43
PlayStation 2 και για μένα, αν και το έπιασα στα χέρια μου περίπου στα μέσα της γενιάς. Άπειρες ώρες με πολλά και αξιόλογα games!
#9 Vasilis (Level25) 14/11/2012 14:26
Αυτά είναι. Αυτές ήταν εποχές.
#10 geololj (Level28) 14/11/2012 15:05
Πέρα από τις πωλήσεις, θεωρώ ακόμα και σήμερα το Dreamcast ως την καλύτερη κονσόλα. Κρίμα που δε τα κατάφερε. Η έξοδος της Sega από τη δημιουργία hardware ήταν ένα μεγάλο πλήγμα για την βιομηχανία πιστεύω. Κατά τη γνώμη μου, αν δεν υπήρχε το DC, δε θα κυκλοφορούσε ποτέ το Xbox/Xbox 360, τουλάχιστον όχι με τη μορφή που έχει σήμερα.

Ήταν η πρώτη φορά που μπορούσες να παίξεις παιχνίδια εφάμιλλα με αυτά που κυκλοφορούσαν στα arcades.. Οι ανταγωνιστές της Sega πήραν ιδέες για δικά τους προϊόντα. Το χειριστήριο του Xbox βασίστηκε πάνω σε αυτό του DC, ενώ η Sony είχε κυκλοφορήσει memory card με οθόνη (πρώτα το είδαμε αυτό στο DC με το VMU, που είχε οθόνη και mini games βασισμένα στα παιχνίδια που είχες κάνει save).

Τα παιχνίδια που κυκλοφόρησαν στο Dreamcast μπορείς να τα παίξεις άνετα ακόμα και σήμερα. Shenmue, Sega Rally, Phantasy Star Online, Skies of Arcadia, Soul Calibur, Virtua Striker και πόσα άλλα. Συγχαρητήρια για το αφιέρωμα Γιώργο.
#11 mike kodima (Level20) 14/11/2012 15:25
Εγώ είχα πρώτη κονσόλα το GameCube μετά απο λίγο καιρό αγόρασα το PS2,κορυφή για τη γενιά του με απίστευτες πώλησης.
#12 LatinMaster (Level10) 14/11/2012 18:11
πολύ καλό μπράβο.... για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι...!!!
#13 geokiren (Level19) 15/11/2012 11:59
Σε ευχαριστώ συνονόματε για τα καλά σου λόγια. Το Dreamcast είχε πολλές καινοτομίες πάνω στις οποίες πάτησαν οι ανταγωνιστές. Βέβαια και η μαμά Nintendo ήταν πάντα καινοτόμος αλλά σε αυτή την γενιά τα εύσημα για μένα πηγαίνουν στο Dreamcast. Η Nintendo σταμάτησε να καινοτομεί για μία γενιά και πάτωσε. Αν δεν έβγαινε το Wii δεν ξέρω τι άλλο θα μπορούσε να την είχε σώσει.
#14 Aliengoa (Level23) 16/11/2012 11:51
E όχι και καλύτερη κονσόλα το Dreamcast ή το πρώτο xbox. Θα κλάψω. Ειδικά για το Dreamcast επειδή πέρασε μερικά φεγγάρια από τα χέρια μου δεν ξετρελάθηκα. Λίγα παιχνίδια. Και κάλιστα μπορώ να σας βρω όχι ένα αλλα δύο αντίστοιχα παιχνίδια για το PS2 και μάλιστα ίδιας ποιότητας. Το PS2 είχε πολύ περισσότερα και ποιοτικότερα παιχνίδια. Γιατί να πάρει κάποιος το Dreamcast; Για να λέει πως είχε την ουαου next-gen κονσόλα.
Φίλε Παντελή διαφωνώ κάθετα με τον χαρακτηρισμό σου περι φανμποισμού και ότι ακολουθούσαν οι άλλοι.
Αφού το PS2 ήταν η πιο διάσημη κονσόλα τότε γιατί κάποιος που δεν ήταν μεσα στα πράγματα να έπαιρνε κάποια άλλη κονσόλα; Θα έπαιρνε Φυσικά την πιο διάσημη με τα περισσότερα παιχνίδια. Αυτό δεν νομίζω να είναι fanboyσμός.
Xbox, με εξαίρεση κάποιες αποκλειστικότητες όλα τα παιχνίδια ήταν port απο τα pc. Δυστυχώς το είχα το μηχάνημα με το τεράστιο χειριστήριο (και άβολο) που θύμιζε λίγο Dreamcast :P Μόνο το Forza θυμάμαι!
Ευτυχώς έμαθε η Microsoft και όχι μόνο δεν έκανε τα ίδια λάθη με το 360, ίσα ίσα που το έκανε κορυφαίο και αυτό το κατάφερε και απο τα παιχνίδια (πχ δείτε blue dragon στην αρχή της κυκλοφορίας του. jrpg)
#15 gman13 (Level10) 17/11/2012 01:07
συγχαρητηρια για το αφιερωμα!παρα πολυ καλο!ο,τι και να πει καποιος για το ps2 ειναι λιγο!!!
#16 psmaniac (Level15) 17/11/2012 01:33
Αρε sega κρίμα..... :cry:
#17 Karibito (Level4) 19/11/2012 00:59
Το Dreamcast ήταν αξιόλογη κονσόλα αλλά δεν πρόλαβε να αξιοποιηθεί καθόλου με μόλις 2,5 χρόνια ζωής και ως εκ τούτου δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να συγκριθεί με τις άλλες 3.
Καλή η νοσταλγία αλλά όχι και μέχρι το σημείο να θολώνει τόσο η κρίση μερικών ώστε να συγκρίνουν την πληθώρα ΑΑΑ τίτλων του PS2 με το DC του οποίου τα περισσότερα "διαμάντια" κατέληξαν στις άλλες κονσόλες (Shenmue 2, SoA, PSO, Grandia 2, RE:CV, Ikaruga κ.α.).
Σαν early adopter της κονσόλας της Sega λυπήθηκα με την "λεηλασία" που υπέστη όταν 1st party games πήγαν multiplatform αλλά έτσι και αλλιώς η κληρονομιά του DC δεν είναι στο software αφού, αν εξαιρέσουμε το Soul Calibur δεν παρουσίασε σε κανέναν άλλο τομέα κάτι το εξαιρετικό, αλλά στο hardware.

Συγχαρητήρια για το ενδιαφέρον αφιέρωμα.
Να προσθέσω ότι με την γενιά αυτή και την επικράτηση (ξανά) της Sony άρχισε να δημιουργείται μια περίεργη παράδοση. Η εταιρεία που έρχεται πρώτη το καταφέρνει για 2 γενιές, αλλά στην τρίτη θα χάσει. Το είδαμε με τη NIntendo(NES, SNES) αλλά και με τη Sony(Psone, Ps2).
#18 geokiren (Level19) 24/11/2012 23:26

Quoting Aliengoa:

E όχι και καλύτερη κονσόλα το Dreamcast ή το πρώτο xbox. Θα κλάψω.



Νομίζω πως αυτό που είπαμε είναι ότι είχε αρκετές καινοτομίες κι όχι ότι ήταν η καλύτερη κονσόλα. Διαφέρει το ένα από το άλλο. Όσο αναφορά για το θέμα καλύτερη κονσόλα(αν και υποκειμενικό συνήθως) πιστεύω πως καλύτερη θεωρείτε εκείνη που έχει το πιο ποιοτικό software και τραβάει την βιομηχανία μπροστά.
#19 Aliengoa (Level23) 25/11/2012 15:23
geokiren δεν αναφερόμουν σε σένα αλλά στο σχόλιο του geololj που λέει "Πέρα από τις πωλήσεις, θεωρώ ακόμα και σήμερα το Dreamcast ως την καλύτερη κονσόλα."
Σίγουρα θα το είδες και εσύ! Επίσης, δεν λες κάτι διαφορετικό από τα λεγόμενα μου καθότι είχα γράψει
"ο PS2 είχε πολύ περισσότερα και ποιοτικότερα παιχνίδια." εννοώντας ότι αυτό είναι που έχει σημασία.
Πρέπει να αποβάλουμε επιτέλους την μανία μας για τα super-duper τεχνολογικά χαρακτηριστικά (είδαμε πχ και το Kinect πως αξιοποιείται!)
Η κονσόλα είναι κλειστό σύστημα, έτσι ήταν και έτσι θα είναι ακόμα και αν μπορεί στο μέλλον να αναβαθμίζετε γιατί είναι μιας συγκεκριμένης εταιρίας που ελέγχει τα πάντα. Οπότε ξεκάθαρα παίζει ρόλο το software δηλαδή τα games που κυκλοφορούν.
#20 Lordwinter (Level28) 26/11/2012 04:31

Quoting Aliengoa:

E όχι και καλύτερη κονσόλα το Dreamcast ή το πρώτο xbox. Θα κλάψω. Ειδικά για το Dreamcast επειδή πέρασε μερικά φεγγάρια από τα χέρια μου δεν ξετρελάθηκα. Λίγα παιχνίδια. Και κάλιστα μπορώ να σας βρω όχι ένα αλλα δύο αντίστοιχα παιχνίδια για το PS2 και μάλιστα ίδιας ποιότητας. Το PS2 είχε πολύ περισσότερα και ποιοτικότερα παιχνίδια. Γιατί να πάρει κάποιος το Dreamcast; Για να λέει πως είχε την ουαου next-gen κονσόλα.
Φίλε Παντελή διαφωνώ κάθετα με τον χαρακτηρισμό σου περι φανμποισμού και ότι ακολουθούσαν οι άλλοι.
Αφού το PS2 ήταν η πιο διάσημη κονσόλα τότε γιατί κάποιος που δεν ήταν μεσα στα πράγματα να έπαιρνε κάποια άλλη κονσόλα; Θα έπαιρνε Φυσικά την πιο διάσημη με τα περισσότερα παιχνίδια. Αυτό δεν νομίζω να είναι fanboyσμός.
Xbox, με εξαίρεση κάποιες αποκλειστικότητες όλα τα παιχνίδια ήταν port απο τα pc. Δυστυχώς το είχα το μηχάνημα με το τεράστιο χειριστήριο (και άβολο) που θύμιζε λίγο Dreamcast :P Μόνο το Forza θυμάμαι!
Ευτυχώς έμαθε η Microsoft και όχι μόνο δεν έκανε τα ίδια λάθη με το 360, ίσα ίσα που το έκανε κορυφαίο και αυτό το κατάφερε και απο τα παιχνίδια (πχ δείτε blue dragon στην αρχή της κυκλοφορίας του. jrpg)



Ο fanboyισμος έχει να κάνει με το γεγονός ότι όταν κυκλοφόρησε το Dreamcast οι χρήστες PS One δεν του έδωσαν καμμιά ευκαιρία και το καταδικάσαν περιμένοντας να πάρουν το νέο PlayStation. Ο χαρακτηρισμός με τα περισσότερα games είναι άτοπο καθώς όταν κυκλοφόρησε το PS2 το Dreamcast είχε ήδη μια αξιοπρεπή library από games. Shenmue, Skies of Arcadia, Grandia II, Soul Calibur, Street Fighter 3, Resident Evil: Code Veronica καποια από αυτά που θυμάμαι πρόχειρα.

Όσο για το Xbox θα συμφωνήσω ότι ήταν κατώτερο του PS2 καθώς είχε ελάχιστα exclusives και ακόμα πιο λίγοι τίτλοι αναδείκνυαν το ανώτερο hardware του.
#21 geokiren (Level19) 03/12/2012 02:13
Πάντως και το GameCube είχε ποιοτικό software αλλά δυστυχώς με μικρή ποικιλία. Συμφωνώ με τελευταίο post του Lordwinter. Τα fanboys μας είχαν ζαλίσει εκείνη την περίοδο.
#22 Yermawilldo (Level2) 08/12/2012 04:44
4 Μήνες μείνανε για το unholy wars! Οι yermawilldo είναι Ελληνική PVP guild και σας προσκαλεί όλους στον κόσμο του df ! Δείτε και διαβάστε τα rules μας στο site και αν ενδιαφέρεστε κάντε ένα apply στο site μας: http://yermawilldo.superforum.pro/ rulez: http://yermawilldo.superforum.pro/t75-topic
#23 Glamorous (Level27) 08/12/2012 12:23

Quoting Yermawilldo:

4 Μήνες μείνανε για το unholy wars! Οι yermawilldo είναι Ελληνική PVP guild και σας προσκαλεί όλους στον κόσμο του df ! Δείτε και διαβάστε τα rules μας στο site και αν ενδιαφέρεστε κάντε ένα apply στο site μας: http://yermawilldo.superforum.pro/ rulez: http://yermawilldo.superforum.pro/t75-topic


Το Unholy Wars βγαίνει στις 12 Δεκέμβρη, δηλαδή σε τέσσερις ημέρες από σήμερα.
#24 Yermawilldo (Level2) 08/12/2012 15:25

Quoting Glamorous:


Quoting Yermawilldo:

4 Μήνες μείνανε για το unholy wars! Οι yermawilldo είναι Ελληνική PVP guild και σας προσκαλεί όλους στον κόσμο του df ! Δείτε και διαβάστε τα rules μας στο site και αν ενδιαφέρεστε κάντε ένα apply στο site μας: http://yermawilldo.superforum.pro/ rulez: http://yermawilldo.superforum.pro/t75-topic


Το Unholy Wars βγαίνει στις 12 Δεκέμβρη, δηλαδή σε τέσσερις ημέρες από σήμερα.



τυπογραφικό λάθος! Ευχαριστώ για την διόρθωση! Υπάρχει 1 μεγάλη πιθανότητα να βγει και σε 4 μήνες :PPP
#25 corpsegrinderyo (Level2) 08/12/2012 16:40
Κρινοντας απο το forum του df λογικα οι yerma θα ειναι η μονη ελληνικη clan στο release εκτος αν o υπαρχουν και αλλοι που δεν εχουνε postarei κατι.Διαβαστε τα rules και αν συμφωνειται pm στον yermawilldo η σε μενα.Θα ειμαστε allies με τους furia(ισπανικη clan) και υπολογιζουμε να ειμαστε περιπου στα 100+ ατομα.
Σκοπος μας ειναι να παρουμε γρηγορα μια πολη και απο εκει και περα να προσπαθουμε να βελτιωνομαστε σαν clan και να μπορουμε να κανουμε pvp σαν ομαδα μιας και το παιχνιδι ειναι pvp