- Μόνιμες Στήλες
- Console Wars
- PS3 vs Xbox 360: Τα Gamepads
PS3 vs Xbox 360: Τα Gamepads
HotΠληροφορίες
Το ντέρμπι των αιωνίων συνεχίζεται.
Η κόντρα μεταξύ των δυο μεγάλων κονσολών, PS3 και Xbox 360, ήταν, είναι και θα είναι μια από τις μεγαλύτερες διαμάχες που έχουμε δει ποτέ στον τομέα των video games. Οι περισσότεροι τσακωμοί γίνονται γύρω από το ποια κονσόλα έχει τα καλύτερα γραφικά, αλλά και τις περισσότερες αποκλειστικότητες. Πολλές φορές η κουβέντα γυρνάει σε δευτερεύοντα πράγματα, όπως το ποια είναι η πιο όμορφη, η πιο ελαφριά και ποια...γυαλίζει καλύτερα κάτω από το φως του φεγγαριού.
Αυτό συμβαίνει με τα περισσότερα πράγματα της καθημερινότητάς μας, καθώς πάντα πρέπει να υπάρχει ο μεγάλος νικητής, το νούμερο ένα, ο οποίος ισοπεδώνει τα πάντα στο πέρασμά του και μένει στην ιστορία. Θα μπορούσαμε να κάτσουμε με τις ώρες, ίσως και με τις μέρες και να αναλύουμε τα υπέρ και τα κατά του PS3 και του Xbox 360, αλλά ως συνήθως δεν πρόκειται να βγάλουμε άκρη. Ανεξάρτητα με το τι πιστεύει ο καθένας από εμάς, τα τεχνικά χαρακτηριστικά των κονσολών είναι «στάνταρ» και δεν αλλάζουν. Το PS3 έχει μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ και το Xbox 360 έχει πλεονέκτημα στον τομέα της μνήμης χάρη στην «μονοκόμματη» RAM που διαθέτει.
Εκτός από αυτά τα «στάνταρ» πράγματα που δεν χρήζουν αμφιβολίας, υπάρχουν μερικά ακόμη που διαφοροποιούν το gameplay σε αρκετά μεγάλο βαθμό. Ένα από αυτά είναι τα gamepads και σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσω να αναλύσω την προσωπική μου άποψη πάνω σε αυτό το θέμα, έχοντας «λιώσει» παίζοντας με τα χειριστήρια των PS3 και Xbox 360. Κατά συνέπεια, το κείμενο που θα διαβάσετε δεν είναι αντικειμενικό και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζει την γνώμη των υπόλοιπων συντακτών.
Η μπαταρία
Ξεκινώ με το βασικότερο κατ’ εμέ στοιχείο πάνω στα gamepads, που δεν είναι άλλο από την διάρκεια ζωής της μπαταρίας τους. Είναι απελπιστικό να σου τελειώνει η μπαταρία πάνω στο καλύτερο σημείο και να μην ξέρεις τι να κάνεις. Και για όσους δεν καταλαβαίνουν τι εννοώ, θα το πω με πιο απλά λόγια. Φανταστείτε να παίζετε στο PC κάποιο MMORPG και πάνω στο PvP να τελειώσουν οι μπαταρίες από το mouse ή το keyboard. Κάτι παρόμοιο μπορεί να συμβεί και στις κονσόλες.
Σε περίπτωση που τελειώσει η μπαταρία παίζοντας το campaign ενός παιχνιδιού, τότε (συνήθως) ενεργοποιείται αυτόματα το pause και έχουμε όσο χρόνο θέλουμε για να οργανωθούμε, οπότε μικρό το κακό. Αν όμως παίζουμε online, είτε FPS, είτε racing και τα «φτύσει» η μπαταρία, τότε…τα λέμε! Το gamepad του PS3 είναι «κλειστό» και δεν παίρνει μπαταρίες, οπότε η μόνη λύση είναι να βρούμε αυτό το μικροσκοπικό καλωδιάκι που μας έδωσε η Sony και να το ενώσουμε με την κονσόλα, με αποτέλεσμα να καθόμαστε μπροστά από την τηλεόραση, εκτός και αν έχουμε προμηθευτεί κάποιο μεγαλύτερο καλώδιο.
Από την άλλη, το χειριστήριο του Xbox 360 παίρνει δυο εξωτερικές μπαταρίες ΑΑ, οι οποίες όσο να ‘ναι κοστίζουν. Το πιο τραγικό από όλα συμβαίνει όταν το καπάκι του gamepad αρχίσει και ξελασκάρει, είτε από τις τούμπες, είτε από τις μπαταρίες που δεν έχουν όλες το ίδιο ακριβώς μέγεθος, με αποτέλεσμα να αποσυνδέεται συνεχώς. Εκεί θέλει πατέντα με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, καθώς θα πρέπει να βάλουμε κάτι ανάμεσα στις μπαταρίες ώστε να τις στριμώξουμε και να μην «παίζουν» μέσα στη θήκη τους. Πραγματικά, δεν υπάρχει πιο εκνευριστικό πράγμα από το να αποσυνδέεται το gamepad με την παραμικρή κίνηση του χεριού.
Αν δεν θέλουμε να αγοράζουμε συνεχώς μπαταρίες, μπορούμε να αγοράσουμε μια και καλή ένα πακετάκι με επαναφορτιζόμενες, μαζί με την συσκευή τους. Σε περίπτωση που ούτε αυτό μας εξυπηρετεί, μπορούμε να αγοράσουμε ένα gamepad με καλώδιο και να τελειώσουν τα βάσανά μας εκεί ή να προμηθευτούμε το ειδικό καλώδιο φόρτισης για το Xbox 360.
Τα κουμπιά
Το σύνολο των κουμπιών και των δυο χειριστηρίων είναι σχεδόν ίδια στο πάτημά τους, εκτός από τις δυο πίσω σκανδάλες, στις οποίες το Xbox 360 έχει πλεονέκτημα. Τα L2 και R2 στο PS3 θα μπορούσαν να ήταν πιο σταθερά και να εφάρμοζαν πιο σωστά στα δάχτυλα των χεριών, κάτι που φαίνεται αρκετά στα racing games, με το γκάζι και το φρένο να πιάνουν πιο σωστά και πιο αναλογικά στο Xbox 360. Απ’ την άλλη, η Sony έχει παίρνει άριστα στο βάπτισμα των πλήκτρων του gamepad, καθώς και η κουτσή Μαρία ξέρει που βρίσκονται τα Δ, Χ, Ο και το τετράγωνο, ενώ η Microsoft προτίμησε τα A, B, X, Y, τα οποία πρέπει να αποστηθίσεις πολύ καλά πριν ξεκινήσεις το game.
Να μη μιλήσω καλύτερα για τα RB, RT, LB, LT, των οποίων τα ονόματα είναι μια σκέτη αποτυχία. Ειδικά σε παιχνίδια που σου ζητάει να πατήσεις έγκαιρα ένα από αυτά, τότε…βάστα Τούρκε να γεμίσω! Το πρώτο διάστημα, πολλοί αρχάριοι κάτοχοι Xbox 360 τα πατούσανε στην τύχη και με τον καιρό καταλάβαιναν πως το “B” είναι το button και το “T” είναι το trigger. Τι πιο εύκολο και απλό από το L1 και L2; Και εδώ η Sony έχει το πάνω χέρι, τουλάχιστον στους πρωτάρηδες.
Στο θέμα της ευελιξίας, το PS3 controller αποδεικνύεται πιο αξιόπιστο. Αυτό μπορούμε να το δούμε καλύτερα κατά την πληκτρολόγηση, καθώς όποτε γράφετε κάποιο κείμενο, είτε χρησιμοποιώντας d-pad είτε analog stick, το sixaxis επιτρέπει μεγαλύτερη ακρίβεια και ευχρηστία κατά τις κινήσεις σας, κάτι που διαπιστώνουμε στην πράξη ακόμη και στα games.
Οι αναλογικοί μοχλοί
Η σημαντικότερη διαφορά στα δυο gamepads, τουλάχιστον οπτικά, είναι η θέση του αριστερού μοχλού. Στο PS3 βρίσκεται ακριβώς απέναντι από τον δεξιό αναλογικό μοχλό, ενώ στο Xbox 360 είναι πάνω αριστερά, εκεί που υπάρχει ο σταυρός στο Dualshock. Εδώ για εμένα υπερέχει η Microsoft, καθώς είναι πραγματικά πολύ πιο ξεκούραστο να παίζεις με τον αναλογικό μοχλό σε εκείνη την θέση, ειδικά στα FPS. Ακόμα καλύτερο θα ήταν αν είχαμε και τον δεξιό μοχλό στο ίδιο ύψος, αλλά τότε θα είχαμε πρόβλημα με τα υπόλοιπα κουμπιά. Στο PS3, ο αντίχειρας κάνει κλίση 90 μοιρών σε σχέση με το υπόλοιπο χέρι, με αποτέλεσμα να μην στέκεται στο ύψος που θέλαμε, όπως στο Xbox 360.
Βάρος και δόνηση
Από μόνο του, το gamepad του Xbox 360 είναι αρκετά βαρύ. Αν προσθέσουμε και τις δυο μπαταρίες γίνεται ακόμα βαρύτερο, με αποτέλεσμα το χειριστήριο του PS3 να φαίνεται σαν μπρελόκ μπροστά του. Εδώ μάλλον νικάει η Sony, χωρίς όμως να με «χαλάει» το έξτρα βάρος του gamepad της Microsoft. Όσον αφορά όμως την δόνηση και την έντασή της, εκεί το PS3 μας τα χαλάει και δεν συγκρίνεται με την δόνηση του Xbox 360. Απ’ την άλλη όμως, όσο πιο ισχυρή δόνηση υπάρχει, τόσο πιο πολύ ενέργεια καταναλώνουν τα μοτέρ, με αποτέλεσμα να τελειώνει πιο γρήγορα η μπαταρία, οπότε ένα και το αυτό.
Τιμές
Οι τιμές των δύο χειριστηρίων έχουν αυτή τη στιγμή ως εξής:
Αυθεντικό Sixaxis: Από 30 ευρώ
Συμβατικό Eaxus Double Shock II: Από 9.9 ευρώ
Αυθεντικό Xbox 360 controller: Από 22.5 ευρώ
Στο θέμα σύγκρισης τιμών παρατηρούμε ότι το αυθεντικό χειριστήριο του Xbox 360 είναι πιο οικονομικό από αυτό του PS3, εκτός κι αν ο χρήστης προτιμήσει κάποιο συμβατικό, το οποίο σε κάθε περίπτωση δεν θα καταφέρει να του προσφέρει την εμπειρία και την ποιότητα του sixaxis.
Τελικά ποιο νικάει;
Μάλλον κανένα από τα δύο δεν υπερισχύει στο σύνολο. Μεγαλύτερη διάρκεια παιχνιδιού στο ένα, ανατομικά σχεδιασμένο το άλλο. Φυσικά και δεν ξέχασα τον gyro sensor του PS3, όπως επίσης και την συμβατότητα του gamepad της Microsoft με το PC και τα Games for Windows. Το θέμα είναι πως τα χειριστήρια μπορούν να βελτιωθούν ακόμα περισσότερο, ώστε να μας βοηθούν να διασκεδάζουμε όπως πρέπει, χωρίς να μας βγάζουν το λάδι και να μας βασανίζουν. Είναι δύσκολο να ξεσυνηθίσουν οι gamers από τα αγαπημένα τους gamepads, αλλά κάποια στιγμή, αργά ή γρήγορα, θα γίνει και αυτό.
Comments
Τωρα που μιλάμε για χειριστήρια, αναρωτιέμαι πως θα ήταν αυτο το άρθρο άν η Sony είχε κυκλοφορήσει το PS3 με το αρχικό banana controler :s
Το σημαντικότερο πρόβλημα του Xbox 360 controller είναι η ευελιξία στα analog sticks. Αυτό φαίνεται πολύ απλά αν προσπαθήσετε να γράψετε κείμενο. Τα analog sticks του PS3 είναι πολύ πιο ευέλικτα κι όσοι έχουν και τις δύο κονσόλες για τουλάχιστον τρεις μήνες μπορούν να το διαπιστώσουν. Αντίστοιχα τα LT-RT είναι πιο εύκολα προσβάσιμα απ' τα R1-R2 αλλά αυτό έχει μικρότερη σημασία σε σχέση με τους αναλογικούς μοχλούς.
ΥΓ. Ωραίες φωτογραφίες έβαλες
Η καθαρά υποκειμενική μου άποψη είναι ότι το χειριστήριο του xbox 360 είναι κλάσεις ανώτερο από το αντίστοιχο του ps3. Καταρχήν εγώ προσωπικά θεωρώ ότι το πιο σημαντικό στοιχείο που πρέπει να προσφέρει ένα pad είναι άνεση και όχι πόσο κρατάνε οι μπαταρίες.Άλλωστε το ίδιο usb καλώδιο για φόρτιση έχει και το xbox 360. Το θέμα με το control pad το οποίο βρίσκεται πάνω αριστερά στο Ps3 είναι το μεγάλο πρόβλημα, καταρχήν μιλάμε για ένα σχεδιασμό ο οποίος έχει μείνει ίδιος 15 χρόνια τώρα, οι ανάγκες του gaming επιβάλλουν σε εκείνη την θέση να υπάρχει αναλογικός μοχλός. Τη μαγκιά την ξεκίνησε το Dreamcast και τη συνέχισε μετά το Gamecube.
Το μόνο πράγμα στο οποίο υπερτερεί το χειριστήριο του ps3 είναι η λειτουργία sixaxis.
π.χ τώρα αναλύσατε τα gamepads και στο επόμενο θα μπορούσατε να αναλύσετε για το hardware ή για το software κ.τ.λ και τέλος να φτάσετε στον νικητή
Για εμενα πιο ανετο και πιο ευέλικτο στο παιξιμο ειναι το χειριστηριο του 360, το οποιο με εχει βγαλει ασπροπροσωπο σε πολυωρα gaming sessions χωρις προβλημα. Το θεματακι του χειριστηριου αυτου ειναι το d-pad το οποιο στο νεο redesign το φτιαξανε και πλεον εχει την ακριβεια που χρειαζεται.
Λιγο περιεργο μου φαινεται το σχολιο πως τα κουμπια του PS ειναι καλυτερα μαρκαρισμενα με το Δ, Χ, Ο και το τετράγωνο απο το A,B,X,Y. Επειδη στην Ελλαδα υπαρχει μια σαφη προτιμηση στο Playstation και το χρησιμοποιουν οι πιο πολλοι δε το κανει αυτο καλυτερο, πιστευω ενας εντελως νεος θα βρει πιο σαφη και ευκολο να μαθει το A,B,X,Y, το οποιο εχει τις ριζες του απο το κλασσικο χειριστήριο του SNES, αρα και ενας παλαιοτερος ειναι πιο οικειος με αυτο το mapping.
Ο ανθρώπινος νους αντιλαμβάνεται καλύτερα τα σύμβολα από τα γράμματα της λατινικής αλφαβήτου, γι' αυτό άλλωστε και τα σύμβολα προηγήθηκαν των γραμμάτων. Συν ότι στον πλανήτη δεν είμαστε μόνοι μας, υπάρχουν Ρώσοι, Κινέζοι και Ιάπωνες που δεν έχουν την λατινική γραφή στην καθημερινότητά τους.
Οπως και να εχει 4 κουμπια ειναι, ενας εντελως καινουριος στον χωρο θα τα μαθει ειτε στο ενα χειριστηριο ειτε στο αλλο μεσα σε μερικα λεπτα ενασχολησης ή εστω ωρες, απλα δε μπορω να πιστεψω πως θα μαθει πιο γρηγορα που ειναι το τετραγωνο και που ο κυκλος απο την ακολουθια Α,Β,Χ,Υ που εχει μια λογικη.
Πρώτα αγοράστε PS3, δοκιμάστε τις κονσόλες για 6 μήνες την καθεμία και μετά διαφωνήστε όσο θέλετε.
Το Wii έχει 1,2, Α,Β και τα C, Z τα οποία είναι στο Nunchuk και δεν τα βλέπει καν ο χρήστης. Και ναι, το σύστημα αυτό μπερδεύει πολύ.
σαφως ανωτερο ειναι του xbox 360
τοu ps3 einai polu avolo!