- Μόνιμες Στήλες
- Console Wars
- Στον πυρετό των achievements
Στον πυρετό των achievements
HotΠληροφορίες
Κυκλοφορία
0000-00-00
Το Veteran mode πολλοί εμίσησαν, το gamerscore ουδείς!
Ο όρος Achievements χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2005 από την Microsoft, παράλληλα με την δημιουργία του Xbox 360. Τα achievements τα συναντάμε σε όλα τα games του Xbox 360, καθώς επίσης και σε μερικούς τίτλους για PC με την ετικέτα "Games for Windows Live". Επίσης, η ίδια ορολογία έχει υιοθετηθεί και από την Steam για τα παιχνίδια της πλατφόρμας της. Τα achievements είναι μια μορφή επιβράβευσης των παιχτών και επιτυγχάνονται μέσα από την ολοκλήρωση εργασιών, παράλληλα με την πρόοδο του παιχνιδιού. Τα κερδισμένα achievements εξαργυρώνονται σε πόντους, οι οποίοι προσθέτονται στο γενικό σκορ του παίχτη, γνωστό ως gamerscore ή αλλιώς G. Όσο πιο δύσκολο είναι το κατόρθωμα τόσο πιο πολλοί πόντοι αντιστοιχούν σε αυτό. Κάθε παιχνίδι που κυκλοφορεί έχει περίπου 40-50 επιτεύγματα συνολικής αξίας 1000G, ενώ τα παιχνίδια του Xbox Live Arcade που είναι πιο μικρά σε διάρκεια, έχουν 12 επιτεύγματα με αξία 200G.
Τρία χρόνια μετά, τον Ιούλιο του 2008, η Sony με μια αναβάθμιση λογισμικού του Playstation 3 (firmware 2.40) συμπεριέλαβε τα Trophies, ένα παρόμοιο σύστημα επιβράβευσης για την κονσόλα της. Εκεί, αντί για πόντους ο παίκτης κερδίζει χάλκινα, ασημένια, χρυσά και πλατινένια κύπελλα, ανάλογα με την δυσκολία του ζητούμενου. Λόγο της καθυστέρησης της προσθήκης των Trophies, τα παιχνίδια που είχαν κυκλοφορήσει μέχρι τότε δεν έχουν την συγκεκριμένη λειτουργία, εκτός από αυτά για τα οποία κυκλοφόρησε ειδικό patch γι’ αυτήν ακριβώς την δουλειά. Όλα τα games του Playstation 3 που κυκλοφόρησαν μετά τον Ιανουάριο του 2009 υποστηρίζουν κανονικά το σύστημα των Trophies. Πλέον, οι τίτλοι που κυκλοφορούν και στις δυο κονσόλες, έχουν τα ίδια ζητούμενα σε Trophies και Achievements.
Κάθε παίχτης, τόσο στο Xbox 360 όσο και στο PS3, έχει το δικό του μοναδικό προφίλ, το οποίο αρχικά δημιουργείται στην κονσόλα και στη συνέχεια αποθηκεύεται στο Xbox Live και στο Playstation Network αντίστοιχα. Έτσι, δημιουργείται μια λίστα με όλα τα προφίλ που έχουν δημιουργηθεί, στην οποία μπορούμε να βρούμε φίλους και γνωστούς και να παίξουμε μαζί τους. Κάτι σαν τους φίλους μας στο Facebook. Όταν κάποιος βρει το προφίλ μας, ακόμα κι αν δεν είναι στην λίστα των φίλων μας, μπορεί να δει σημαντικές πληροφορίες για μας όπως τα games που έχουμε παίξει συνολικά, αυτά που παίξαμε πρόσφατα, το gamerscore μας ή ακόμα και τα achievements που έχουμε ξεκλειδώσει, ώστε να τα συγκρίνει με τα δικά του. Σε περίπτωση που δεν θέλουμε να φαίνονται όλες αυτές οι πληροφορίες, μπορούμε να το κάνουμε εύκολα, αλλάζοντας τις ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου του λογαριασμού.
Αλήτες, ρουφιάνοι, progressογράφοι
Όλοι μας κάποτε λίγο πολύ έχουμε πει μικρά ψεματάκια τύπου: τερμάτισα το GTA σε δύο ώρες, σκότωσα 40 άτομα σερί μόνο με μαχαίρι στο Counter-Strike, έχω τελειώσει όλες τις σεζόν στο Master League του Pro Evolution Soccer χωρίς να κάνω save και διάφορες άλλες αθώες κακιούλες, απλά και μόνο για να την πούμε σε κάποιον. Πλέον όλα αυτά φαίνονται στους φίλους μας, όπως και εμείς μπορούμε να δούμε τις αντίστοιχες πληροφορίες σε εκείνους, απλά τσεκάροντας το προφίλ τους. Ουσιαστικά το προφίλ μας λειτουργεί σαν «ρουφιάνος», αφού ενημερώνεται αυτόματα και με τη σειρά του ενημερώνει ολόκληρο το Internet! Γι' αυτό λοιπόν, την επόμενη φορά που θα παρατήσετε το Killzone 3 για να βγείτε με την κοπελιά σας, να θυμάστε ότι η απάντηση «έπαιζα τέσσερις ώρες σερί» δεν θα είναι αποδεκτή από τους φίλους σας, όταν σας ρωτήσουν «που χάθηκες ρε».
Περίεργα φαινόμενα
Εάν παίξουμε ένα παιχνίδι απλά και μόνο για να το τερματίσουμε, θα ολοκληρώσουμε περίπου το 20-25% των συνολικών επιτευγμάτων. Για να ανεβάσουμε παραπάνω το σκορ μας, θα πρέπει να παίξουμε το παιχνίδι ξανά και ξανά, ξεκλειδώνοντας περισσότερα achievements. Η λίστα των achievements κάθε παιχνιδιού είναι διαθέσιμη προς όλους στις επίσημες ιστοσελίδες των κονσόλων και φυσικά σαν επιλογή στο μενού του κάθε παιχνιδιού. Υπάρχουν όμως και achievements τα οποία είναι κρυφά και εμφανίζονται αφού ολοκληρωθεί το επίτευγμα.
Ένα achievement μπορεί να ζητάει από το πιο απλό μέχρι το πιο παράξενο πράγμα, ανάλογα με τις εμπνεύσεις των δημιουργών. Τα περισσότερα από αυτά θα είναι μικροδουλειές χωρίς κάποιο ιδιαίτερο νόημα, ενώ τα πιο δύσκολα θα απαιτούν υπερβολικά πράγματα όπως το να σκοτώσετε 100.000 εχθρούς. Θα υπάρξουν φορές όμως που θα ξεκλειδώσετε επιτεύγματα χωρίς να το θέλετε. Για παράδειγμα, στο Command & Conquer 3: Tiberium Wars, το achievement "Secret: Welcome to 2047" θα ξεκλειδωθεί αν και όταν πατήσουμε το κουμπί A 2.047 φορές! Αντίστοιχα, σε λίγες ημέρες που θα κυκλοφορήσει το Crysis 2, θα δούμε και ένα εύκολο achievement που δεν θα θέλει να κάνουμε απολύτως τίποτα, αλλά δυστυχώς θα μας πάρει έξι μήνες για να το ξεκλειδώσουμε, το achievement "Dedication" όπου θα πρέπει να παίξουμε online έξι μήνες ύστερα από την πρώτη φορά που θα εγκαταστήσουμε το παιχνίδι.
Αρκετά achievements είναι εμπνευσμένα από την πραγματική ζωή, όπως για παράδειγμα στο F1 2010 το achievement "Schuperb" ζητάει να κερδίσουμε 41 αγώνες, έχοντας πάρει την pole position στο career mode, όπως ο Michael Schumacher. Μη σας φανεί περίεργο αν δούμε στο επόμενο FIFA το achievement "Ki ego kalipta ton Katsourani" όπου θα πρέπει να σκοράρουμε κανονικό γκολ και ο διαιτητής να το ακυρώσει ως οφ-σάιντ!
Απόλυτος gamer ή… ψευτόμαγκας;
Όπως ήταν φυσικό, κάποιοι βρήκαν εναλλακτικούς τρόπους για να ξεκλειδώνουν τα achievements και να μεγαλώνουν το gamerscore τους, όπως για παράδειγμα αυτό το παιδάκι το οποίο αποδείχτηκε πως δεν ήταν και τόσο αθώο τελικά. Τι κι αν πρόκειται απλά για εικονικούς πόντους; Όταν κάποιος θέλει να το παίξει «κάποιος», τότε θα κάνει τα πάντα για να ανέβει στα μάτια των άλλων. Ευτυχώς όμως, τόσο η Microsoft όσο και η Sony έχουν πάρει αυστηρά μέτρα, τιμωρώντας αυτούς που κλέβουνε μηδενίζοντας το σκορ τους και βάζοντας στο προφίλ τους μια ετικέτα που γράφει “Cheater”, σημαδεύοντας τους έτσι για πάντα.
Εν κατακλείδι
Θα έχετε παρατηρήσει σε αρκετά forums πως κάποια άτομα στην υπογραφή τους (βλέπε συντάκτη του άρθρου) έχουν μια εικόνα με το όνομά τους, το σκορ τους, τα τρόπαια τους και τα παιχνίδια που παίζουνε. Πρόκειται για μια νέα μόδα, γνωστή ως gamercard ή αλλιώς η ψηφιακή ταυτότητα του καμένου gamer. Με αυτή, καθένας μας μπορεί να επιδεικνύει στο ευρύ κοινό τις ικανότητες του στο gaming, κάτι που βρίσκεται μέσα στα όρια του θεμιτού και υγιούς ανταγωνισμού.
Η ελληνική κοινότητα των online gamers αυξάνεται προοδευτικά, σε αντίθεση με την οικονομική κατάσταση της χώρας. Μόλις πριν τρεις μήνες έγινε και επίσημα διαθέσιμο στην Ελλάδα το Xbox Live, ενώ το Playstation Network υποστηρίζεται εδώ και χρόνια. Ας μη μιλήσουμε για τις εγκαταστάσεις και την ταχύτητα του Internet, γιατί αυτό είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο. Οι Έλληνες είναι και θα είναι εθισμένοι (με την καλή έννοια) στα ηλεκτρονικά παιχνίδια, αλλά και στο τζόγο και τα φρουτάκια (με την κακή έννοια). Καλά είναι τα games, καλή και η καζούρα στον φίλο μας που έφαγε τρία μπαλάκια χθες στο Pro, αλλά να μην ξεχνάμε που και που να βγαίνουμε και λίγο έξω για κανένα καφέ.
Ο όρος Achievements χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2005 από την Microsoft, παράλληλα με την δημιουργία του Xbox 360. Τα achievements τα συναντάμε σε όλα τα games του Xbox 360, καθώς επίσης και σε μερικούς τίτλους για PC με την ετικέτα "Games for Windows Live". Επίσης, η ίδια ορολογία έχει υιοθετηθεί και από την Steam για τα παιχνίδια της πλατφόρμας της. Τα achievements είναι μια μορφή επιβράβευσης των παιχτών και επιτυγχάνονται μέσα από την ολοκλήρωση εργασιών, παράλληλα με την πρόοδο του παιχνιδιού. Τα κερδισμένα achievements εξαργυρώνονται σε πόντους, οι οποίοι προσθέτονται στο γενικό σκορ του παίχτη, γνωστό ως gamerscore ή αλλιώς G. Όσο πιο δύσκολο είναι το κατόρθωμα τόσο πιο πολλοί πόντοι αντιστοιχούν σε αυτό. Κάθε παιχνίδι που κυκλοφορεί έχει περίπου 40-50 επιτεύγματα συνολικής αξίας 1000G, ενώ τα παιχνίδια του Xbox Live Arcade που είναι πιο μικρά σε διάρκεια, έχουν 12 επιτεύγματα με αξία 200G.
Τρία χρόνια μετά, τον Ιούλιο του 2008, η Sony με μια αναβάθμιση λογισμικού του Playstation 3 (firmware 2.40) συμπεριέλαβε τα Trophies, ένα παρόμοιο σύστημα επιβράβευσης για την κονσόλα της. Εκεί, αντί για πόντους ο παίκτης κερδίζει χάλκινα, ασημένια, χρυσά και πλατινένια κύπελλα, ανάλογα με την δυσκολία του ζητούμενου. Λόγο της καθυστέρησης της προσθήκης των Trophies, τα παιχνίδια που είχαν κυκλοφορήσει μέχρι τότε δεν έχουν την συγκεκριμένη λειτουργία, εκτός από αυτά για τα οποία κυκλοφόρησε ειδικό patch γι’ αυτήν ακριβώς την δουλειά. Όλα τα games του Playstation 3 που κυκλοφόρησαν μετά τον Ιανουάριο του 2009 υποστηρίζουν κανονικά το σύστημα των Trophies. Πλέον, οι τίτλοι που κυκλοφορούν και στις δυο κονσόλες, έχουν τα ίδια ζητούμενα σε Trophies και Achievements.
Κάθε παίχτης, τόσο στο Xbox 360 όσο και στο PS3, έχει το δικό του μοναδικό προφίλ, το οποίο αρχικά δημιουργείται στην κονσόλα και στη συνέχεια αποθηκεύεται στο Xbox Live και στο Playstation Network αντίστοιχα. Έτσι, δημιουργείται μια λίστα με όλα τα προφίλ που έχουν δημιουργηθεί, στην οποία μπορούμε να βρούμε φίλους και γνωστούς και να παίξουμε μαζί τους. Κάτι σαν τους φίλους μας στο Facebook. Όταν κάποιος βρει το προφίλ μας, ακόμα κι αν δεν είναι στην λίστα των φίλων μας, μπορεί να δει σημαντικές πληροφορίες για μας όπως τα games που έχουμε παίξει συνολικά, αυτά που παίξαμε πρόσφατα, το gamerscore μας ή ακόμα και τα achievements που έχουμε ξεκλειδώσει, ώστε να τα συγκρίνει με τα δικά του. Σε περίπτωση που δεν θέλουμε να φαίνονται όλες αυτές οι πληροφορίες, μπορούμε να το κάνουμε εύκολα, αλλάζοντας τις ρυθμίσεις προσωπικού απορρήτου του λογαριασμού.
Αλήτες, ρουφιάνοι, progressογράφοι
Όλοι μας κάποτε λίγο πολύ έχουμε πει μικρά ψεματάκια τύπου: τερμάτισα το GTA σε δύο ώρες, σκότωσα 40 άτομα σερί μόνο με μαχαίρι στο Counter-Strike, έχω τελειώσει όλες τις σεζόν στο Master League του Pro Evolution Soccer χωρίς να κάνω save και διάφορες άλλες αθώες κακιούλες, απλά και μόνο για να την πούμε σε κάποιον. Πλέον όλα αυτά φαίνονται στους φίλους μας, όπως και εμείς μπορούμε να δούμε τις αντίστοιχες πληροφορίες σε εκείνους, απλά τσεκάροντας το προφίλ τους. Ουσιαστικά το προφίλ μας λειτουργεί σαν «ρουφιάνος», αφού ενημερώνεται αυτόματα και με τη σειρά του ενημερώνει ολόκληρο το Internet! Γι' αυτό λοιπόν, την επόμενη φορά που θα παρατήσετε το Killzone 3 για να βγείτε με την κοπελιά σας, να θυμάστε ότι η απάντηση «έπαιζα τέσσερις ώρες σερί» δεν θα είναι αποδεκτή από τους φίλους σας, όταν σας ρωτήσουν «που χάθηκες ρε».
Περίεργα φαινόμενα
Εάν παίξουμε ένα παιχνίδι απλά και μόνο για να το τερματίσουμε, θα ολοκληρώσουμε περίπου το 20-25% των συνολικών επιτευγμάτων. Για να ανεβάσουμε παραπάνω το σκορ μας, θα πρέπει να παίξουμε το παιχνίδι ξανά και ξανά, ξεκλειδώνοντας περισσότερα achievements. Η λίστα των achievements κάθε παιχνιδιού είναι διαθέσιμη προς όλους στις επίσημες ιστοσελίδες των κονσόλων και φυσικά σαν επιλογή στο μενού του κάθε παιχνιδιού. Υπάρχουν όμως και achievements τα οποία είναι κρυφά και εμφανίζονται αφού ολοκληρωθεί το επίτευγμα.
Ένα achievement μπορεί να ζητάει από το πιο απλό μέχρι το πιο παράξενο πράγμα, ανάλογα με τις εμπνεύσεις των δημιουργών. Τα περισσότερα από αυτά θα είναι μικροδουλειές χωρίς κάποιο ιδιαίτερο νόημα, ενώ τα πιο δύσκολα θα απαιτούν υπερβολικά πράγματα όπως το να σκοτώσετε 100.000 εχθρούς. Θα υπάρξουν φορές όμως που θα ξεκλειδώσετε επιτεύγματα χωρίς να το θέλετε. Για παράδειγμα, στο Command & Conquer 3: Tiberium Wars, το achievement "Secret: Welcome to 2047" θα ξεκλειδωθεί αν και όταν πατήσουμε το κουμπί A 2.047 φορές! Αντίστοιχα, σε λίγες ημέρες που θα κυκλοφορήσει το Crysis 2, θα δούμε και ένα εύκολο achievement που δεν θα θέλει να κάνουμε απολύτως τίποτα, αλλά δυστυχώς θα μας πάρει έξι μήνες για να το ξεκλειδώσουμε, το achievement "Dedication" όπου θα πρέπει να παίξουμε online έξι μήνες ύστερα από την πρώτη φορά που θα εγκαταστήσουμε το παιχνίδι.
Αρκετά achievements είναι εμπνευσμένα από την πραγματική ζωή, όπως για παράδειγμα στο F1 2010 το achievement "Schuperb" ζητάει να κερδίσουμε 41 αγώνες, έχοντας πάρει την pole position στο career mode, όπως ο Michael Schumacher. Μη σας φανεί περίεργο αν δούμε στο επόμενο FIFA το achievement "Ki ego kalipta ton Katsourani" όπου θα πρέπει να σκοράρουμε κανονικό γκολ και ο διαιτητής να το ακυρώσει ως οφ-σάιντ!
Απόλυτος gamer ή… ψευτόμαγκας;
Όπως ήταν φυσικό, κάποιοι βρήκαν εναλλακτικούς τρόπους για να ξεκλειδώνουν τα achievements και να μεγαλώνουν το gamerscore τους, όπως για παράδειγμα αυτό το παιδάκι το οποίο αποδείχτηκε πως δεν ήταν και τόσο αθώο τελικά. Τι κι αν πρόκειται απλά για εικονικούς πόντους; Όταν κάποιος θέλει να το παίξει «κάποιος», τότε θα κάνει τα πάντα για να ανέβει στα μάτια των άλλων. Ευτυχώς όμως, τόσο η Microsoft όσο και η Sony έχουν πάρει αυστηρά μέτρα, τιμωρώντας αυτούς που κλέβουνε μηδενίζοντας το σκορ τους και βάζοντας στο προφίλ τους μια ετικέτα που γράφει “Cheater”, σημαδεύοντας τους έτσι για πάντα.
Εν κατακλείδι
Θα έχετε παρατηρήσει σε αρκετά forums πως κάποια άτομα στην υπογραφή τους (βλέπε συντάκτη του άρθρου) έχουν μια εικόνα με το όνομά τους, το σκορ τους, τα τρόπαια τους και τα παιχνίδια που παίζουνε. Πρόκειται για μια νέα μόδα, γνωστή ως gamercard ή αλλιώς η ψηφιακή ταυτότητα του καμένου gamer. Με αυτή, καθένας μας μπορεί να επιδεικνύει στο ευρύ κοινό τις ικανότητες του στο gaming, κάτι που βρίσκεται μέσα στα όρια του θεμιτού και υγιούς ανταγωνισμού.
Η ελληνική κοινότητα των online gamers αυξάνεται προοδευτικά, σε αντίθεση με την οικονομική κατάσταση της χώρας. Μόλις πριν τρεις μήνες έγινε και επίσημα διαθέσιμο στην Ελλάδα το Xbox Live, ενώ το Playstation Network υποστηρίζεται εδώ και χρόνια. Ας μη μιλήσουμε για τις εγκαταστάσεις και την ταχύτητα του Internet, γιατί αυτό είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο. Οι Έλληνες είναι και θα είναι εθισμένοι (με την καλή έννοια) στα ηλεκτρονικά παιχνίδια, αλλά και στο τζόγο και τα φρουτάκια (με την κακή έννοια). Καλά είναι τα games, καλή και η καζούρα στον φίλο μας που έφαγε τρία μπαλάκια χθες στο Pro, αλλά να μην ξεχνάμε που και που να βγαίνουμε και λίγο έξω για κανένα καφέ.
Comments
Αν υπάρχουν κι άλλοι στο site οι οποίοι κυνηγάνε achievements ας με κάνουν add στο Xbox LIVE κι αν έχουμε κανέναν ίδιο τίτλο να παίξουμε και λίγο. Gamertag : MaTeKoN
Δηλώνω κι εγώ κολλημένος με τα achievements. Είναι ένας ωραίος (και έξυπνος από πλευρά marketing) τρόπος να ασχολείσαι περισσότερο με τους αγαπημένους σου τίτλους.
Gamertag αν επιτρέπεται..