- Μόνιμες Στήλες
- Best Of
- Top 10: Οι καλύτεροι developers όλων των εποχών
Top 10: Οι καλύτεροι developers όλων των εποχών
HotTop 10: Οι καλύτεροι developers όλων των εποχών
Πληροφορίες
Τα λαμπρότερα μυαλά στην gaming βιομηχανία.
Τα πάντα ξεκινούν από κάπου. Έτσι ακριβώς και τα video games που τόσο πολύ λατρεύουμε ξεκινούν αρχικά από μια ιδέα. Από τη σύλληψη της ιδέας μέχρι την υλοποίηση του τελικού προϊόντος παρεμβάλλονται διάφορα στάδια ανάπτυξης κατά τη διάρκεια των οποίων απαιτούνται πολλαπλές αποφάσεις. Το σύνολο των αποφάσεων αυτών κρίνει κατά ένα μεγάλο ποσοστό την ποιότητα και την καινοτομία ενός παιχνιδιού και τα άτομα που καλούνται να πάρουν αυτές τις αποφάσεις κρίνονται ανάλογα με το αποτέλεσμα. Οι άνθρωποι όμως που φέρνουν συνεχώς θετικά αποτελέσματα είναι λίγοι και αξίζουν την προσοχή μας.
Οι περισσότεροι δημοφιλείς developers ξεκίνησαν ως απλοί προγραμματιστές σε μια εταιρεία ανάπυξης ή δημιούργησαν απευθείας την δική τους εταιρεία μικρής κλίμακας. Ο δρόμος προς την κορυφή δεν είναι εύκολος και πιο κερδισμένοι από το ταξίδι των developers είμαστε εμείς, οι gamers. Χωρίς αυτούς δεν θα είχαμε ζήσει ορισμένες από τις πιο δυνατές, ξεχωριστές, διασκεδαστικές, τρομακτικές και συγκινητικές εμπειρίες που θα μπορούσε να μας χαρίσει ο κόσμος της τεχνολογίας. Τα video games θεωρούνται από πολλούς ως μια μορφή τέχνης και πίσω από κάθε έργο τέχνης κρύβεται ένας ταλαντούχος καλλιτέχνης.
Στο σημερινό Top 10 θα ταξινομήσουμε τους καλύτερους game designers, lead developers, coders και sound engineers όλων των εποχών βάσει την διάρκεια προσφοράς τους στον χώρο και την ποιότητα των video games που έχουν δημιουργήσει. Κάθε Best of δημιουργείται με βάση τις ψήφους σας στο forum topic Best Of και τις ψήφους των συντακτών. Για κάθε 5 ψήφους αναγνωστών έχουμε μία καταχώρηση στο Top 10, με maximum τις 25 ψήφους που δίνουν 5 καταχωρήσεις. Όλες οι απόψεις είναι υποκειμενικές, οπότε αν δεν βρήκατε κάποιο παιχνίδι σε ένα Top 10 τότε σημαίνει ότι αυτό δεν κατάφερε να μπει, έστω και οριακά.
10) Peter Molyneux
Περίοδος δραστηριότητας: 1982 - Σήμερα
Ο Άγγλος προγραμματιστής και video game designer Peter Molyneux γεννήθηκε στις 5 Μαΐου του 1959 στο Guildford της Αγγλίας και η αρχή της καριέρας του μόνο φυσιολογική δεν μπορεί να θεωρηθεί. Ο Molyneux ξεκίνησε την καριέρα του το 1982 πουλώντας δισκέτες που περιείχαν video games για λογαριασμό της Atari και για το Commodore 64. Λίγο καιρό αργότερα συνειδητοποίησε τις ενδεχόμενες δυνατότητες της συγκεκριμένης βιομηχανίας και αποφάσισε να δημιουργήσει το δικό του video game. Το "The Enterpreneur", όπως ονομάστηκε, ήταν ένα Text-based Business Simulation που απέτυχε παταγωδώς, οδηγώντας τον Molyneux να αποσυρθεί από τον χώρο και να ξεκινήσει την Taurus Impex Limited, μια εταιρεία... εξαγωγής κοκκινιστών φασολιών στην Μέση Ανατολή.
Η τύχη όμως χαμογέλασε στον Molyneux ακριβώς πάνω στην πιο κρίσιμη καμπή της καριέρας του. Η Commodore International συγχέοντας την Taurus Impex με την εταιρεία δημιουργίας λογισμικών δικτύωσης TORUS, πρόσφερε στον Molyneux 10 δωρεάν κονσόλες Amiga ώστε εκείνος να μεταφέρει το υποτιθέμενα δικό του λογισμικό στην κονσόλα. Ο Άγγλος προγραμματιστής δεν μπορούσε να παρατήσει την μεγαλύτερη ευκαιρία του να επανέλθει στον χώρο των video games και δέχτηκε την πρόταση. Αφού ξεκαθάρισε την παρεξήγηση στην Commodore, ο Molyneux δημιούργησε μια βάση δεδομένων για την Amiga με την ονομασία "Acquisition - The Ultimate Database for Amiga" και γνώρισε την πρώτη του επιτυχία.
Με τα λεφτά και την τεχνογνωσία από την τελευταία συμφωνία, ο Molyneux ίδρυσε το 1987 την Bullfrog Productions και λίγο αργότερα δημιούργησε το επιτυχημένο Populous, το οποίο θεωρείται και το πρώτο God game. Η Bullfrog Productions εξαγοράστηκε από την EA στην οποία ο Molyneux έφτασε μέχρι και τη θέση του αντιπροέδρου πριν δημιουργήσει το εξίσου επιτυχημένο Dungeon Keeper και αποχωρήσει για την ίδρυση της Lionhead Studios. Εκεί η επιτυχία ήρθε μέσω του Black & White και η Lionhead εξαγοράστηκε από την Microsoft στην οποία ο Molyneux εργάστηκε μέχρι το 2012. Πλέον, ο διάσημος developer εργάζεται στην 22 Cans, μια νέα εταιρεία ανάπτυξης που έχει προς το παρόν κυκλοφορήσει μόνο Early Access εκδόσεις διαφόρων video games, παρά το γεγονός ότι η ανάπτυξη τους έχει ξεκινήσει εδώ και τρία χρόνια.
Σημαντικότερη προσφορά: Populous, Dungeon Keeper, Black & White, Theme Park, σειρά Fable, Curiosity - What’s Inside the Cube?
9) Ken Levine
Περίοδος δραστηριότητας: 1995 - Σήμερα
Ο διάσημος Αμερικάνος developer ξεκίνησε την καριέρα του το 1995 όταν και απάντησε σε αγγελία εργασίας που είδε σε περιοδικό για μια θέση στην εταιρεία ανάπτυξης Looking Glass Studios. Στην Looking Glass, ο Levine συνεργάστηκε με τον σχεδιαστή Doug Church και δημιούργησαν το αρχικό concept του γνωστού Thief: The Dark Project. Μετά την ολοκλήρωση της δουλειάς του στο Thief, ο Levine αποχώρησε από την Looking Glass με δύο συναδέλφους του για να δημιουργήσει την Irrational Games.
Το πρώτο του project στην Irrational Games ήταν το System Shock 2, ένα από τα πρώτα games που πραγματοποίησαν μίξη στοιχείων RPG και First-person Shooting και γνώρισε τεράστια επιτυχία. Ακολούθησαν διάφορα μικρότερα games, ενώ παράλληλα γινόταν προετοιμασία για κάτι μεγαλύτερο. Αυτό το μεγαλύτερο ήρθε το 2007 στην μορφή του BioShock. Δύο χρόνια νωρίτερα, η Irrational Games είχε εξαγοραστεί από την Take - Two Interactive και λίγο πριν την κυκλοφορία του BioShock μετονομάστηκε σε 2K Games. Το BioShock γνώρισε τεράστια οικονομική επιτυχία, απέσπασε πολύ υψηλές κριτικές, απέκτησε δύο sequels και θεωρείται πλέον ένα από τα καλύτερα games όλων των εποχών.
Το 2014 μετά την κυκλοφορία του BioShock Infinite, ο Levine ανακοίνωσε το κλείσιμο της Irrational και την απόφασή του να ασχοληθεί από εδώ και στο εξής μόνο με ψηφιακές κυκλοφορίες παιχνιδιών που επικεντρώνονται στο σενάριο. Δύο χρόνια αργότερα, ο Αμερικανός developer εξήγησε σε συνέντευξή του ότι αποφάσισε να αποσυρθεί από την σειρά BioShock λόγω της υψηλής πίεσης που υπήρχε κατά την διάρκεια της ανάπτυξης του τελευταίου παιχνιδιού της σειράς. Μάλιστα ανέφερε ότι αυτή η πίεση του είχε προκαλέσει προβλήματα υγείας και επιπλοκές στις προσωπικές του σχέσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Ken Levine έχει σπουδάσει σε δραματική σχολή και πριν την ενασχόληση του με τα video games είχε ολοκληρώσει την συγγραφή δύο σεναρίων ταινιών.
Σημαντικότερη προσφορά: Thief: The Dark Project, System Shock 2, σειρά BioShock.
8) Shinji Mikami
Περίοδος δραστηριότητας: 1990 - Σήμερα
Ο Shinji Mikami έχει καταφέρει να ταυτιστεί με την έννοια Survival Horror και θεωρείται ο άνθρωπος που μπορεί να ξυπνήσει τους χειρότερους εφιάλτες σας. Όσο κι αν δεν του φαίνεται όμως ο Ιάπωνας προγραμματιστής είχε αρκετές φοβίες, γεγονός που συνέβαλε μάλιστα στην τοποθέτησή του ως επικεφαλής ανάπτυξης μιας συγκεκριμένης Horror δημιουργίας πίσω στο μακρινό 1993. Ο Mikami ξεκίνησε να εργάζεται το 1990 για την Capcom και αφού δημιούργησε ένα Quiz game που κυκλοφόρησε μόνο στην Ιαπωνία για το Game Boy, συμμετείχε στην ανάπτυξη των Aladdin και Goof Troop για το SNES. Μετά την ολοκλήρωση των δύο παιχνιδιών της Disney και την επιτυχία που σημείωσε το Aladdin, ο Mikami αποφάσισε να δοκιμάσει κάτι καινούργιο.
Το 1993 ήταν η χρονία κατά την οποία ο Ιάπωνας προγραμματιστής Tokuro Fujiwara αποφάσισε να δημιουργήσει ένα remake ενός παλαιότερου παιχνιδιού του που ονομαζόταν Sweet Home. Το Sweet Home είχε κυκλοφορήσει μόνο στην Ιαπωνία για το Famicom και η επανέκδοσή του είχε σχεδιαστεί να περιλαμβάνει μια στοιχειωμένη έπαυλη. Ο Fujiwara αποφάσισε να δώσει τα σκήπτρα της ανάπτυξης στον Mikami, δηλώνοντας μάλιστα ότι "εκείνος ξέρει τι είναι τρομακτικό", μετά από παραδοχή του τελευταίου ότι μισεί το να τρομάζει. Το αποτέλεσμα; Τρία χρόνια αργότερα το PlayStation υποδέχθηκε το παιχνίδι-σταθμός και σημείο ανάφορας για το Survival Horror genre που εδραίωσε την κονσόλα της Sony ως επικεφαλή της συγκεκριμένης γενιάς. Καλώς ήρθατε στον κόσμο του Resident Evil.
Μετά την επιτυχία του πρώτου Resident Evil ο Mikami προήχθει στην θέση του παραγωγού, αναλαμβάνοντας την δημιουργία του Resident Evil 2 και του παραπλήσιου Dino Crisis. O Ιάπωνας παραγωγός πλέον έστρεψε το 2001 την προσοχή του στην νεότερη τότε κονσόλα της Nintendo, το GameCube. Μετά την κυκλοφορία μιας ορδής από τίτλους Resident Evil, αλλά και άλλων games όπως τα Viewtiful Joe και P.N. 03, ήρθε το αποκορύφωμα της ευφυίας του Mikami. Το Resident Evil 4 επαναπροσδιόρισε το Action genre και αποτέλεσε ένα από τα σημαντικότερα games της έκτης γενιάς. Μετά από αυτήν την επιτυχία, ο Mikami εργάστηκε στο God Hand και το 2007 αποχώρησε από την Capcom για λογαριασμό της Platinum Games, στην οποία κορυφαία στιγμή του ήταν η κυκλοφορία του Vanquish. Η τελευταία δημιουργία του Shinji Mikami φέρει το όνομα The Evil Within και αναπτύχθηκε από την εταιρεία ανάπτυξης Tango Gameworks που ίδρυσε ο ίδιος. Το The Evil Within αποτελεί το τελευταίο παιχνίδι στο οποίο ο Mikami θα εκτελέσει χρέη παραγωγού σύμφωνα με δηλώσεις του ίδιου.
Σημαντικότερη προσφορά: Σειρά Resident Evil εως και το Resident Evil 4, Viewtiful Joe, Devil May Cry, σειρά Ace Attorney, Vanquish.
7) Gabe Newell
Περίοδος δραστηριότητας: 1983 - Σήμερα
Ο Αμερικανός Gabe Newell ή "Gaben" είναι γνωστός και ως ο λόρδος του PC gaming. Στο πρόσωπό του εκφράζεται κάθε αμαρτία που έχει πραγματοποιήσει το πορτοφόλι μας για χάρη της πλατφόρμας του Steam. Όλα ξεκίνησαν το μακρινό 1983 όταν ο νεαρός τότε Gabe Newell παράτησε τις σπουδές του στο Harvard University για να εργαστεί για λογαριασμό της Microsoft. Εκεί παρέμεινε για 13 ολόκληρα χρόνια κατά τη διάρκεια των οποίων ανέπτυξε τις τρεις πρώτες εκδόσεις των Windows κερδίζοντας παράλληλα ένα τεράστιο χρηματικό ποσό μετά την επιτυχία τους. Το 1996 ο Newell με τον συνεργάτη του Mike Harrington αποχώρησαν από την Microsoft για να δημιουργήσουν την Valve όντας εμπνευσμένεοι από τον πρώην συνεργάτη τους Michael Abrash που είχε πράξει το ίδιο για να δημιουργήσει την id Software και το Quake.
Η Valve χρηματοδοτήθηκε από τα χρηματικά αποθέματα των δύο συνεργατών και σύντομα ξεκίνησε η ανάπτυξη της GoldSrc engine και του Half-Life. Μετά την τεράστια απήχηση του πρώτου Half-Life και τα αμέτρητα mods που δημιουργήθηκαν για αυτό, o Newell αποφάσισε ότι θα έπρεπε να υπάρχουν περισσότερες ευκαιρίες για μικρότερα projects, τουλάχιστον στα PC. Έτσι, κατά την διάρκεια της ανάπτυξης του Half-Life 2, ο Αμερικανός developer εργαζόταν παράλληλα σε μια πλατφόρμα που θα πραγματοποιούσε τις επιθυμίες του και είναι πλέον γνωστή ως Steam. Με την κυκλοφορία του Steam, ο Newell κατάφερε να αλλάξει ριζικά τον κόσμο του PC gaming κι όχι μόνο.
Ο Newell γεννήθηκε στις 3 Νοεμβρίου του 1962 στο Seattle, αλλά μεγάλωσε στο Davis της California. Παντρεύτηκε το 1996 κι έχει αποκτήσει δύο παιδιά. Σύμφωνα με δηλώσεις του, αγαπημένα του video games είναι τα Doom, Star Trek και Super Mario 64. Ο πολυμήχανος developer πείστηκε από το Doom ότι το μέλλον στον τομέα της διασκέδασης βρισκόταν στα video games, ενώ λόγω του Super Mario 64 πίστεψε ότι τα video games είναι μια μορφή τέχνης. Το 2013 κέρδισε το βραβείο Bafta για την συνολική προσφορά του στην gaming βιομηχανία, ενώ σύμφωνα με το Forbes η χρηματιστηριακή του αξία αγγίζει τα 2,2 δις. δολάρια.
Σημαντικότερη προσφορά: Developer στα Windows 1.0, 1.02 και 1.03, ιδρυτής της Valve, δημιουργός του Steam.
6) Gunpei Yokoi
Περίοδος δραστηριότητας: 1965-1997
Ο Gunpei Yokoi θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους θρύλους της Nintendo. Ο Ιάπωνας developer γεννήθηκε το 1941 και ξεκίνησε να εργάζεται για την Nintendo το 1965 μετά την απόκτηση του πτυχίου του στα ηλεκτρονικά. Το πρώτο πόστο που ανέλαβε αφορούσε την συντήρηση του εξοπλισμού της ιαπωνικής εταιρείας, που τότε κατασκεύαζε παιχνίδια. Κατά την διάρκεια του ελεύθερού του χρόνου, ο Yokoi κατασκεύασε ένα πλαστικό χέρι που μπορούσε να επιμηκύνεται μόνο και μόνο για να περνάει την ώρα του. Ο τότε πρόεδρος της Nintendo, Hiroshi Yamauchi, είδε την κατασκευή σε μια επίσκεψη ρουτίνας στο συγκεκριμένο εργοστάσιο και έδωσε εντολή στον Yokoi να το παράγει μαζικά για την περίοδο των Χριστουγέννων. Το Ultra Hand έκανε πάταγο στην ιαπωνική αγορά και ο Yokoi ξεκίνησε να εργάζεται πάνω σε διάφορα παιχνίδια για λογαριασμό της Nintendo μέχρι και το 1974, όταν η εταιρεία αποφάσισε να κάνει στροφή προς τα video games.
Στα πρώτα στάδια της νέας πορείας της Nintendo, ο Yokoi υπήρξε ο μόλις δεύτερος χρονικά developer, πίσω μόνο από τον Genyo Takeda. Ο νέος πλέον developer παρατήρησε κατά την διάρκεια ενός ταξιδιού του με το τρένο έναν άντρα που βαριόταν και πατούσε άσκοπα πλήκτρα σε μια αριθμομηχανή. Εκεί του ήρθε η ιδέα που θα οδηγούσε στον πρώτο συνδυασμό φορητότητας με video game, το Game & Watch. Στη συνέχεια, ο Yokoi εκτέλεσε χρέη επόπτη στην ανάπτυξη του Donkey Kong, δημιουργία του νεοεισελθόντα στον χώρο Shigeru Miyamoto. Ο Yokoi θεωρείται μέντορας του Miyamoto και συμμετείχε αργότερα στα Mario Bros., Metroid και Kid Icarus, ενώ είχε ήδη αφήσει την κληρονομιά του στην βιομηχανία με την εφεύρεση του D-pad. Το μεγαλύτερο επίτευγμα του Yokoi όμως ήταν αναμφίβολα o σχεδιασμός και η υλοποίηση της πρώτης φορητής κονσόλας αποκλειστικά για video games, το Game Boy.
Η τελευταία δημιουργία του Yokoi για λογαριασμό της Nintendo ήταν το Virtual Boy, το οποίο θεωρείται η πιο αποτυχημένη κονσόλα της Nintendo με ιδέες που απείχαν πολύ από την διαθέσιμη τεχνολογία της εποχής. Παρόλα αυτά, έγινε γνωστό αργότερα ότι ο Yokoi δεν είχε ολοκληρώσει το Virtual Boy στην μορφή που ήθελε και η Nintendo το κυκλοφόρησε βιαστικά ώστε να επικεντρωθεί στο Nintendo 64. Μετά από 31 χρόνια εργασίας στην Nintendo, ο Yokoi αποχώρησε το 1996 και δημιούργησε το WonderSwan για λογαριασμό της Bandai. Δυστυχώς, μόλις έναν χρόνο αργότερα και σε ηλικία 56 ετών, ο Yokoi έχασε την ζωή του σε ατύχημα πάνω στον αυτοκινητόδρομο Hokuriku. To 2003 βραβέυτηκε μετά θάνατον από την International Game Developer Association με το βραβείο Lifetime Achievement.
Σημαντικότερη προσφορά: Δημιουργός του Game & Watch, δημιουργός του Game Boy, εφευρέτης του D-pad, παραγωγός των Donkey Kong, Mario Bros., Metroid και Kid Icarus.
5) Hironobu Sakaguchi
Περίοδος δραστηριότητας: 1983 - Σήμερα
Ο Hironobu Sakaguchi γεννήθηκε στις 25 Νοεμβρίου του 1962 στο Ibaraki της Ιαπωνίας. Σπούδασε ηλεκτρολόγος μηχανολόγος στο Εθνικό Πανεπιστήμιο της Yokohama, αλλά εγκατέλειψε τις σπουδές του το 1983 για να εργαστεί ως ημιαπασχολούμενος σε ένα νεοσύστατο τμήμα της Denyusha Electric Company με την ονομασία Square. Με αυτή του την αποφάση, ο Sakaguchi θα γινόταν βασικό γρανάζι σε μια από τις ομορφότερες ιστορίες που έχουν ακουστεί στον χώρο του gaming. Τρία χρόνια αργότερα η Square ανεξαρτητοποιήθηκε και ο Sakaguchi ξεκίνησε να εργάζεται με πλήρες ωράριο ως Διευθυντής Προγραμματισμού και Ανάπτυξης. Τα περιθώρια για ένα επιτυχημένο video game είχαν όμως στενέψει και ο Sakaguchi είχε αποφασίσει ότι σε περίπτωση που το επόμενο project του δεν πετύχαινε, τότε θα αποσυρόταν από των χώρο και θα επέστρεφε στο πανεπιστήμιο για να συνεχίσει τις σπουδές του. Για αυτόν τον λόγο αποφάσισε να ονομάσει την δημιουργία του Final Fantasy.
Είναι περιττό να αναφέρουμε ότι το Final Fantasy έγινε παγκόσμια επιτυχία κι έθεσε τα θεμέλια για τα υπόλοιπα RPG στο μέλλον. Η καριέρα του Sakaguchi σώθηκε και η μοίρα της Square άλλαξε για πάντα. Ο Ιάπωνας developer εξέλιξε το Final Fantasy σε ένα επιτυχημένο franchise και μετά την κυκλοφορία του Final Fantasy IV κέρδισε την θέση του Εκτελεστικού Αντιπροέδρου μέσα στην Square, ενώ το 1995 έγινε πρόεδρος της Square Βορείου Αμερικής. Το Final Fantasy V ήταν το τελευταίο project της σειράς στο οποίο ο Sakaguchi διατέλεσε ως director, αφού στη συνέχεια ανέλαβε το πόστο του παραγωγού μέχρι και το Final Fantasy IX. Οι επιτυχίες του Sakaguchi δεν σταμάτησαν εκεί, μιας και υπήρξε Εκτελεστικός Παραγωγός στο Vagrant Story και σε σειρές όπως τα Kingdom Hearts και Parasite Eve μέχρι και το 2003 όταν και παραιτήθηκε εθελοντικά από την Square.
Το 2004 και μετά από ένα μικρό πέρασμα από την σκηνοθεσία ταινιών με το Final Fantasy: The Spirits Within, ο Sakaguchi ίδρυσε την Mistwalker με την υποστήριξη της Microsoft Game Studios. Από αυτή την συνεργασία γεννήθηκαν τα Blue Dragon και Lost Odyssey, δύο αποκλειστικά RPG για το Xbox 360 που δεν γνώρισαν όμως την ανάλογη επιτυχία με τα προηγούμενα έργα του Sakaguchi. Μετά από μια επανάληψη της κατάστασης του πρώτου Final Fantasy, ο Sakaguchi συνεργάστηκε με την Nintendo για την παραγωγή ενός νέου RPG για το Wii που κυκλοφόρησε το 2011 (2012 στην Ευρώπη). Το εν λόγω RPG ονομάστηκε για προφανείς λόγους The Last Story. Πλέον, ο Sakaguchi ετοιμάζει μια νέα εταιρεία ανάπτυξης που θα ονομάζεται πιθανότα Dawnwalker. Τα games του Ιάπωνα developer έχουν σημειώσει συνολικά πάνω από 100 εκατομμύρια πωλήσεις.
Σημαντικότερη προσφορά: Σειρά Final Fantasy, ιδρυτής της Mistwalker.
4) Sid Meier
Περίοδος δραστηριότητας: 1982 - Σήμερα
Ο Sid Meier γεννήθηκε στο Ontario του Καναδά στις 24 Φεβρουαρίου του 1954 και απέκτησε και την ελβετική ως δεύτερη υπηκοότητα λόγω καταγωγής της μητέρας του. Μεγάλωσε στο Michigan και σπούδασε στο ομώνυμο πανεπιστήμιο Ιστορία και Πληροφορική, αποκτώντας πτυχίο στην δεύτερη επιστήμη. Το 1982 ο Meier σε συνεργασία με τον Bill Stealey ίδρυσαν την εταιρεία ανάπτυξης MicroProse και ξεκίνησαν να εργάζονται σε Simulation games όπως τα F-19 Stealth Fighter και Silent Service. To 1987, μετά από απόφαση του Meier να αλλάξει ο προσανατολισμός της εταιρείας, κυκλοφόρησε το Sid Meier’s Pirates! και ξεκίνησε η παράδοση της τοποθέτησης του ονόματος του Meier στον τίτλο κάθε παιχνιδιού.
Η ιστορία της παραπάνω απόφασης έχει ενδιαφέρον. Σύμφωνα με τον Stealey, εκείνος και ο Meier δειπνούσαν στην Software Publishers Association, όπου βρισκόταν και ο γνωστός ηθοποιός Robin Williams. Κάποια στιγμή o Robbin Williams λέει μεταξύ σοβαρού και αστείου στον Stealey ότι θα πρέπει να βάλει το όνομα του Meier σε μερικά από "αυτά τα κουτιά" και να τον προωθήσει ως τον πρωταγωνιστή. Τότε ο Stealey σκέφτηκε ότι η αλλαγή προσανατολισμού του Sid Meier’s Pirates! από τα προηγούμενα games της εταιρείας θα επωφελούταν από μια τέτοια κίνηση, αφού θα μπορούσε να προσελκύσει παίκτες που έπαιζαν τα προηγούμενα games. Αμέσως μετά ακολούθησε η δημιουργία του Sid Meier’s Railroad Tycoon και στη συνέχεια η σειρά από την οποία ο Meier γνώρισε την μεγαλύτερη αναγνώριση, το Sid Meier’s Civilization.
Το Sid Meier’s Civilization άλλαξε τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τα Strategy games και απέκτησε πολλαπλά sequels. Όλα τους φέρουν το όνομα του Meier στον τίτλο ακόμα κι αν ο ίδιος δεν υπήρξε παραγωγός τους. Το 1996 ο Meier ίδρυσε μαζί με τον προγραμματιστή Jeff Briggs την Firaxis Games, εταιρεία ανάπτυξης που ασχολείται κυρίως με Strategy games. Μέσω της Firaxis επιτεύχθηκαν οι κυκλοφορίες των sequels του Sid Meier’s Civilization καθώς και η επανέκδοση το 2004 του Sid Meier’s Pirates!.
Σημαντικότερη προσφορά: Σειρά Civilization, συνιδρυτής της MicroProse, συνιδρυτής της Firaxis Games.
3) John Carmack
Περίοδος δραστηριότητας: 1990 - Σήμερα
Ο John Carmack γεννήθηκε στις 20 Αυγούστου του 1970 στο Kansas των Ηνωμένων Πολιτειών και θεωρείται η αυτοπροσωποποίηση του λαμπρού μυαλού. Μόλις σε ηλικία 14 ετών, ο Cormack συμμετείχε σε μια ληστεία υπολογιστών Apple II όταν και χρησιμοποίησε μια μίξη ουσίας από θερμίτη με βαζελίνη για να λιώσει τα τζάμια των παράθυρων και να εισβάλλει η ομάδα του απαρατήρητη. Παρόλα αυτά, ένας βαρύτερος συνεργός του δεν κατάφερε να περάσει το παράθυρο και ενεργοποίησε τον συναγερμό. Ο John Carmack συνελήφθη και καταδικάστηκε σε ένα έτος σε αναμορφωτήριο. Η ψυχιατρική αξιολόγηση του Carmack εκείνο το διάστημα ανέφερε "καμία ενσυναίσθηση για τους ανθρώπους γύρω του" και τον χαρακτήριζε ως "εγκέφαλο με πόδια".
Μετά από μια μικρή θητεία στην Softdisk και την δημιουργία του πρώτου Commander Keen, οι John Carmack, John Romero, Adrian Carmack και Tom Hall αποχώρησαν το 1991 για να ιδρύσουν την id Software. Στην id Software o Carmack απελευθερώθηκε κι έλαμψε δια της παραγωγικότητας του, αφού ανέπτυξε και εφηύρε πολλαπλές προγραμματιστικές τεχνικές που διαμόρφωσαν το PC developing όπως το ξέρουμε σήμερα. Σημαντικότερη όλων ήταν ο αλγόριθμος Carmack’s Reverse που εφηύρε ο ίδιος ως τεχνική σκίασης για το Doom 3. Οι μεγαλύτερες επιτυχίες του Carmack θεωρούνται τα Doom, Quake και Wolfenstein, ενώ οι μηχανές γραφικών που ανέπτυξε αποτέλεσαν βάση για άλλα δημοφιλή First-person Shooters όπως τα Half-Life, Call of Duty και Medal of Honor.
Το 2000 ο Cormack αποφάσισε να επενδύσει χρήματα πάνω στο δεύτερο του χόμπυ, την αεροδιαστημική, ιδρύοντας την Armadillo Aerospace. Εκεί ο Carmack διατέλεσε ως επικεφαλής μηχανικός της εταιρείας, αφού αυτοδιδάχθηκε αεροδιαστημική μηχανική. Η Armadillo Aerospace παρουσίασε σταθερή πρόοδο σε projects όπως το υποτροχιακό διαστημικό ταξίδι και τα μελλοντικά οχήματα τροχιάς, κερδίζοντας πρώτες θέσεις και χρηματικά έπαθλα σε διαγωνισμόυς της NASA. Το 2013 ο Cormack ανέλαβε το πόστο του Επικεφαλή Τεχνολογίας στην Oculus VR και λίγους μήνες αργότερα αποχώρησε από την id Software, μιας και η τελευταία δεν ήθελε να υποστηρίξει το Oculus Rift.
Σημαντικότερη προσφορά: Σειρά Commander Keen, σειρά Doom, σειρά Quake, Rage, σειρά Wolfenstein, συνιδρυτής της id Software, αλγόριθμος Carmack’s Reverse, επικεφαλής τεχνολογίας στην Oculus VR.
2) Hideo Kojima
Περίοδος δραστηριότητας: 1986 - Σήμερα
Ο Hideo Kojima γεννήθηκε στο Tokyo της Ιαπωνίας στις 24 Αυγούστου του 1963 και γνώρισε από μικρός την έννοια του θανάτου όταν σε ηλικία 13 ετών έχασε τον πατέρα του. Οι οικονομικές δυσκολίες της οικογένειάς του και τα πρότυπα της κοινωνίας, αποθάρρυναν τον Kojima από το να εκφράσει τις καλλιτεχνικές του ανησυχίες. Ακόμα και όταν δοκίμασε να γράψει μικρές ιστορίες και να τις στείλει σε περιοδικά ανά την χώρα, κανένα δεν απάντησε θετικά. Μετά από μια σύντομη ενασχόληση με την δημιουργία ταινιών, ο Ιάπωνας developer έλαβε την ξαφνική απόφαση να ασχοληθεί με την gaming βιομηχανία. Μάλιστα δήλωσε ότι εκείνη την εποχή στα πρώτα βήματά της, η gaming βιομηχανία ήταν γεμάτη με άτομα που είχαν ζήσει την απόρριψη σε άλλους τομείς και το γεγονός αυτό τον διευκόλυνε στην προσαρμογή του. Εμπνεύσεις του Kojima για την κίνηση του αυτή αποτέλεσαν τα The Portopia Serial Murder Case του Yuji Horii (κυκλοφόρησε μόνο Ιαπωνία) και το Super Mario Bros. του Shigeru Miyamoto.
Η αρχή της καριέρας του Kojima ήταν εξίσου δύσκολη, αφού απορρίφθηκε από αρκετές εταιρείες μέχρι τελικά την αποδοχή του από την Konami, η οποία τον τοποθέτησε προς μεγάλη δυσαρέσκειά του στο τμήμα του MSX, αντί για το αντίστοιχο του NES ή των Arcades όπως επιθυμούσε ο ίδιος. Το Penguin Adventure αποτέλεσε ιστορικά το πρώτο video game πάνω στο οποίο εργάστηκε ο Kojima, ενώ παράλληλα ζούσε τον παραγκωνισμό μέσα στην Konami λόγω της έλλειψής του σε προγραμματιστικές γνώσεις. Παρόλα αυτά, μετά από την παραγωγή και τελικά την ακύρωση του πρώτου του video game, ο Kojima απέκτησε την εμπειρία ώστε να εργαστεί στο επόμενο project που του ανατέθηκε και ονομαζόταν Metal Gear. Οι τεχνικοί περιορισμοί του MSX ώθησαν τον Kojima στο να αφαιρέσει τα στοιχεία γρήγορης δράσης και να δημιουργήσει επιτυχώς ένα από τα πρώτα ιστορικά Stealth games.
Μετά το Metal Gear, ο Kojima ανέπτυξε το Metal Gear 2: Solid Snake που κυκλοφόρησε μόνο στην Ιαπωνία για MSX, ενώ η Konami είχε κυκλοφορήσει το δικό της sequel, το Snake’s Revenge, για το NES χωρίς την συμμετοχή του Kojima. Τα επόμενα χρόνια κυλήσαν με τον Kojima να αναλαμβάνει κυρίως Visual novels και Adventures που επικεντρώνονται στην ποιότητα του σεναρίου και χρησιμοποιούν voice-acting, όπως το Policenauts. Η παγκόσμια αναγνώριση στο πρόσωπο του Kojima ήρθε το 1998 με την κυκλοφορία του Metal Gear Solid για το PlayStation, το οποίο έγινε ένα από τα πρώτα cinematic games που εξερευνούσε παράλληλα πολύπλοκα θέματα όπως η διάδοση των πηρυνικών όπλων και η γενετική μηχανική. Μετά από χρόνια επιτυχιών, το 2015 ο Kojima και η Konami ακολούθησαν χωριστούς δρόμους και η εταιρεία ανάπτυξης του Kojima, Kojima Productions, έκλεισε συμφωνία με την Sony για την κυκλοφορία του Death Stranding.
Σημαντικότερη προσφορά: Σειρά Metal Gear, Snatcher, Policenauts, σειρά Zone of the Enders, σειρά Boktai, Castlevania: Lords of Shadow, ιδρυτής της Kojima Productions.
1) Shigeru Miyamoto
Περίοδος δραστηριότητας: 1977 - Σήμερα
Στην κορυφή της λίστας μας συναντούμε τον άνθρωπο που προσφέρει καινοτομίες στην βιομηχανία εδώ και 35 χρόνια και έχει ταυτίσει το όνομά του με το πρόσωπο της Nintendo. Ο Shigeru Miyamoto γεννήθηκε στις 16 Νοεμβρίου του 1952 στο Kyoto της Ιαπωνίας και αποφοίτησε από το Δημοτικό Κολλέγιο Βιομηχανικών Τεχνών της Kanazawa με πτυχίο στον βιομηχανικό σχεδιασμό. Μετά από άκαρπες προσπάθειες εύρεσης εργασίας, ο πατέρας του Miyamoto κανόνισε το 1977 μέσω κοινού γνωστού μια συνέντευξη για τον γιο του με τον προέδρο της Nintendo, Hiroshi Yamauchi. Στην συνέντευξη ο Miyamoto έδειξε ορισμένα παιχνίδια που είχε κατασκευάσει και προσελήφθη ως εκπαιδευόμενος στο τμήμα σχεδιασμού. Το 1979 ο Miyamoto βοήθησε στον σχεδιασμό του πρώτου arcade της Nintendo, ενώ την επόμενη χρονιά ανέπτυξε το πρώτο του video game με την ονομασία Radar Scope για τα arcades.
Το Radar Scope γνώρισε επιτυχία στην Ιαπωνία, όμως η Nintendo δεν κατάφερε να κάνει την είσοδο της στην αμερικάνικη αγορά και μαλίστα τα χιλιάδες απούλητα arcades οδήγησαν την ιαπωνική εταιρεία κοντά στην χρεοκωπία. Τότε, η καίρια συνεισφορά τριών ατόμων έσωσε την εταιρεία. Ο πρόεδρος Yamauchi αποφάσισε να μετατρέψει τα απούλητα arcades σε ένα νέο arcade game και η δουλειά αυτή ανατέθηκε στον Shigeru Miyamoto υπό την επίβλεψη του Gunpei Yokoi. Η νέα δημιουργία ονομάστηκε Donkey Kong και διασφάλισε το μέλλον της εταιρείας. Ο Miyamoto συνέχισε να προσθέτει την μια επιτυχία μετά την άλλην στο βιογραφικό του. Αρχικά, χρησιμοποίησε τον κεντρικό ήρωα του Donkey Kong για να δημιουργήσει το σύμβολο της Nintendo, Super Mario, ως πρωταγωνιστή του Mario Bros., ενώ στην συνέχεια εμπνευσμένος από τις παιδικές του εξερευνήσεις στα προάστια του Kyoto δημιούργησε την διαχρονική σειρά The Legend of Zelda.
Ο Miyamoto συνέχισε να προσθέτει επιτυχίες στην πλάτη του με το πέρασμα των χρόνων αναπτύσσοντας τίτλους όπως τα Star Fox, F-Zero και Pikmin, ενώ έχει συμβάλλει από κάποιο πόστο σχεδόν σε όλα τα games της Nintendo από τα Mario Kart και τα Mario Party ως τα Pokemon Red and Blue και τα Metroid Prime. Μεγαλύτερα επιτεύγματά του θεωρούνται η χρήση της 3D κάμερας του Super Mario 64, η μοναδική ποιότητα προγραμματισμού του The Legend of Zelda: Ocarina of Time, την πρωτοποριακή χρήση της οθόνης αφής του DS με το Nintendogs και τον σχεδιασμό της πρώτης κονσόλας που παρείχε χειρισμό με motion controls, το Wii. Βασικό χαρακτηριστικό του Ιάπωνα developer είναι η προτίμηση καινοτόμων στοιχείων στο gameplay από τα υπερρεαλιστικά γραφικά. Ο Miyamoto πλέον συνεχίζει να εργάζεται για την εταιρεία που ξεκίνησε την καριέρα του πάνω σε games του 3DS και του Wii U, ενώ παράλληλα αναπτύσσει το πρώτο Mario game που θα κυκλοφορήσει σε smartphones, το Super Mario Run.
Σημαντικότερη προσφορά: Δημιουργός των σειρών Mario, The Legend of Zelda, F-Zero, Wii, Pikmin, Star Fox, παραγωγός των Super Mario Bros., Super Mario 64 και The Legend of Zelda: Ocarina of Time.
Άξιοι αναφοράς:
- Satoshi Tajiri
- Tim Schafer
- Satoru Iwata
- Michael Morhaime
- Will Wright
Επόμενο Best Of
Αυτοί ήταν οι 10 developers με την μεγαλύτερη προσφορά στον χώρο του gaming. Η επιλογή έγινε με βάση τις ψήφους σας στο forum και την γνώμη των συντακτών του GameWorld. Εσείς ποιον θεωρείτε τον σημαντικότερο developer όλων των εποχών; Περιμένουμε τις απόψεις σας στα σχόλια! Κάθε Top 10 που διαβάζετε προκύπτει μετά από ψηφοφορία αναγνωστών και συντακτών που διεξάγεται πάντοτε μέσω του forum.
Το επόμενο Top 10 θα αφορά τα καλύτερα Manager games όλων των εποχών. Φορέστε το κοστούμι σας, αρπάξτε το μπλοκάκι σας και ψηφίστε το αγαπημένο σας Manager game στο forum topic της στήλης Best Of.
Comments
Έφτιαξε τα αριστουργήματα ονόματι Metal Gear!
Επίσης δεν ήξερα τον λόγο του ονόματος Final Fantasy αλλά τώρα τον έμαθα! (και είμαι εντυπωσιασμένος! :o)
Όντως και μακάρι να δούμε και άλλα τέτοια ονόματα στην ελληνική Gaming βιομηχανία!