- Μόνιμες Στήλες
- Best Of
- Top 10: Τα καλύτερα Games βασισμένα σε ταινίες
Top 10: Τα καλύτερα Games βασισμένα σε ταινίες
HotTop 10: Τα καλύτερα Games βασισμένα σε ταινίες
Πληροφορίες
Όταν ο κινηματογράφος έρχεται στις κονσόλες.
Τα video games που βασίζονται σε ταινίες υπάρχουν σχεδόν από την αρχή των games γενικότερα. Δυστυχώς, το πρώτο πράγμα που μας έρχεται στο μυαλό όταν ακούμε για αυτά είναι το πόσο χάλια μπορεί να είναι. Η αλήθεια είναι ότι αυτά τα games είναι κατά συντριπτική πλειοψηφία χαμηλής ποιότητας. Είναι παιχνίδια που κυκλοφορούν με μοναδικό σκοπό να αποκομίσουν κέρδη από μια ήδη γνωστή ταινία ή ακόμα και να την προωθήσουν, πολλές φορές χωρίς κανένα ίχνος ντροπής για το περιεχόμενο τους. Άλλωστε οι πωλήσεις τους είναι δεδομένες, ειδικά αν η ταινία στην οποία βασίζονται έχει κάνει μεγάλη επιτυχία. Δεν είναι τυχαίο που ένα τέτοιο game (E.T. the Extra-Terrestrial για Atari 2600) θεωρείται ως ο κύριος λόγος της κρίσης που γνώρισαν τα video games το 1983.
Παρόλα αυτά, υπάρχουν και περιπτώσεις οπού τα συγκεκριμένα games δεν ανήκουν στην κατηγορία της “αρπαχτής”. Υπάρχουν εταιρίες παραγωγής που πήραν στα σοβαρά το brand της ταινίας στην οποία θα βάσιζαν το παιχνίδι τους και ταυτόχρονα είχαν τις δυνατότητες να δημιουργήσουν κάτι αξιόλογο. Αυτά τα games μπορεί να είναι ελάχιστα, όμως ξεχωρίζουν εύκολα μέσα σε μια θάλασσα απογοητεύσεων και αποτυχιών.
Στην σημερινή λίστα θα επιχειρήσουμε να ταξινομήσουμε τα καλύτερα games που βασίζονται σε ταινίες βάση των κριτικών που έχουν δεχθεί και του αντίκτυπου τους στη βιομηχανία των video games. Κάθε Best of δημιουργείται με βάση τις ψήφους σας στο forum topic Best Of και τις ψήφους των συντακτών. Για κάθε 5 ψήφους αναγνωστών έχουμε μία καταχώρηση στο Top 10, με maximum τις 25 ψήφους που δίνουν 5 καταχωρήσεις. Όλες οι απόψεις είναι υποκειμενικές, οπότε αν δεν βρήκατε κάποιο παιχνίδι σε ένα Top 10 τότε σημαίνει ότι αυτό δεν κατάφερε να μπει, έστω και οριακά.
Τονίζουμε ότι η σημερινή λίστα αφορά μόνο games που βασίζονται σε συγκεκριμένη ταινία. Έτσι δεν έχουν συμπεριληφθεί games όπως τα Alien: Isolation, The Lord of the Rings Online και Star Wars: Knights of the Old Republic, καθώς κρίνουμε ότι θα ταίριαζαν καλύτερα σε ένα “Top 10: Καλύτερα Licensed games”. Ακολουθεί αναλυτικά η λίστα.
10) Spider-Man 2
Developers: Treyarch (GC, PS2, Xbox), The Fizz Factor (PC), Digital Eclipse (GBA), Vicarious Visions (DS, PSP), Activision (N-Gage), Aspyr (Mac)
Publishers: Activision, Nokia (N-Gage)
N-Gage (02/07/2004), Gamecube, PC, PS2, Xbox (09/07/2004), Mac (2004), DS (11/03/2005), PSP (01/09/2005)
Το Spider-Man 2 κυκλοφόρησε το 2004 από την Activision σε όλες τις κονσόλες της εποχής Οι εκδόσεις που κυκλοφόρησαν στις οικιακές κονσόλες είναι και ο λόγος που το Spider-Man 2 κάνει την εμφάνιση του στη σημερινή λίστα μιας και περιλαμβάνουν open-world gameplay με πληθώρα επιλογών και δραστηριοτήτων. Οι εκδόσεις στις φορητές κονσόλες από την άλλη, έχουν γραμμικό gameplay και συγκαταλέγονται στην κατηγορία των Platform.
Το συγκεκριμένο παιχνίδι ξεχωρίζει από τα προηγούμενα της σειράς που χρησιμοποιούσαν παραδοσιακά άλματα και πτήσεις για τον Spidey. Αυτό το πετυχαίνει με τη χρήση ενός καινοτόμου συστήματος κίνησης με τον ιστό αράχνης σε τρεις διαστάσεις που δημιουργείται από αλγόριθμους φυσικής. Στα θετικά του προστίθεται ότι σας δίνεται η δυνατότητα να ακολουθήσετε το σενάριο ή να περιηγηθείτε στο χάρτη, όπου μπορείτε να κάνετε side quests και να συνατήσετε εχθρούς που δεν βρίσκονταν στην ταινία.
Οι εκδόσεις των PS2, Xbox και GameCube δέχτηκαν θετικές κριτικές. Τα κύρια σημεία που ξεχώρισαν είναι το μέγεθος του Manhattan και το gameplay mechanic με τον ιστό της αράχνης, όπου για πρώτη φορά έπρεπε να πετύχετε κτήριο κι όχι να ρίξετε τυχαία στον αέρα ώστε να πιαστείτε με τον ιστό. Οι φορητές εκδόσεις δέχτηκαν ανάμικτες κριτικές, ενώ τις χειρότερες κριτικές άκουσε η έκδοση των PC, η οποία δεν ήταν port από τις κονσόλες. Πιο συγκεκριμένα, η έκδοση για PC απευθυνόταν σε μικρές ηλικίες και είχε χαμηλότερο επίπεδο δυσκολίας και πολύ πιο απλοϊκό gameplay. Μάλιστα είχε προκαλέσει αντιδράσεις το γεγονός ότι η Activision δεν είχε δώσει καμία ένδειξη για την διαφορετικότητα της συγκεκριμένης έκδοσης.
9) Lego Star Wars II: The Original Trilogy
Developers: Traveller’s Tales, Robosoft Technologies (Mac)
Publishers: LucasArts, Feral Interactive (Mac)
DS, Gamecube, PC, Xbox, Xbox 360 (11/09/2006). PS2 (15/09/2006), PSP (10/11/2006), Mac (2007)
Τα Lego Star Wars είναι η σειρά που ξεκίνησε τη φρενίτιδα με τα Lego games που βασίζονται σε ταινίες. Μετά την τρομερή επιτυχία του πρώτου, κυκλοφόρησε το Lego Star Wars II: The Original Trilogy. Όπως αποκαλύπτει κι ο τίτλος, το δεύτερο παιχνίδι της σειράς καλύπτει και τις τρεις πρώτες ταινίες της δημοφιλούς σειράς ταινιών Star Wars.
Οι χαρακτήρες Lego που μπορείτε να επιλέξετε ξεπερνούν τους 50, ενώ για πρώτη φορά υπάρχει και δυνατότητα δημιουργίας νέων χαρακτήρων από χαρακτηριστικά ήδη υπάρχοντων. Ακόμα υπήρξε εμφανής βελτίωση στην κίνηση της κάμερας σε σχέση με το πρώτο παιχνίδι, καθώς και περισσότερη προσοχή στα επίπεδα με τα οχήματα. Τέλος, το χιούμορ που χαρακτήριζε το πρώτο παιχνίδι επιστρέφει ακόμα πιο δυναμικά σατιρίζοντας ένα από τα μεγαλύτερα έπη του κινηματογράφου.
Το Lego Star Wars II: The Original Trilogy ήταν εμπορική επιτυχία σημειώνοντας πωλήσεις άνω των 8,2 εκατομμυρίων αντιτύπων. Απέσπασε θετικές κριτικές με εξαίρεση τις εκδόσεις των DS και Game Boy Advance. Λατρεύτηκε για την αξιαγάπητη κωμική αναπαράσταση των ταινιών και η επιτυχία του ήταν το έναυσμα για τα κύματα των Lego games που ακολούθησαν. Αργότερα συμπεριλήφθηκε μαζί με το πρώτο παιχνίδι της σειράς στο Lego Star Wars: The Complete Saga.
8) The Warriors
Developers: Rockstar Toronto (PS2, Xbox), Rockstar Leeds (PSP)
Publisher: Rockstar Games
PS2, Xbox (21/10/2005), PSP (23/02/2007)
Η έκπληξη της λίστας από τη Rockstar βασίζεται στην ταινία The Warriors του 1979. Πρόκειται για ένα Action-Adventure με μάχες μεγάλης κλίμακας σε 3D περιβάλλοντα. Το gameplay του βασίζεται στα κλασικά Beat ‘em up και προσθέτει και άλλες δραστηριότητες, όπως σκηνές καταδίωξης. Τέλος, η Rockstar προσέθεσε και στοιχεία από άλλα παιχνίδια όπως συνηθίζει να κάνει, όπως το ζωγράφισμα τοίχων με σπρέι από το Grand Theft Auto: San Andreas.
Το The Warriors εκτυλίσσεται στη Νέα Υόρκη της δεκαετίας του ’70. Θεωρείται ένα από τα καλύτερα σύγχρονα brawler games χάρη στο βαθύ σύστημα μάχης του. Το υπέρχο soundtrack του αναδεικνύει τον μοναδικό τρόπο που η Rockstar κατάφερε να αιχμαλωτίσει την ατμόσφαιρα της ταινίας. Το παιχνίδι περιλαμβάνει φυσικά και σκηνές βιας, ύβρεις και σεξουαλικά θέματα.
Όλες οι εκδόσεις του The Warriors είχαν θετική ανταπόκριση από αγοραστικό κοινό. Το παιχνίδι επευφημήθηκε για την αξιόπιστη αναπαράσταση των σκηνών από την ταινία, καθώς και τον ηχητικό του τομέα. Η Rockstar προσέφερε για άλλη μια φορά μια ολοκληρωμένη εμπειρία που ικανοποίησε τους fans τόσο της ταινίας όσο και των κλασικών Beat ‘em up.
7) The Lord of the Rings: The Return of the King
Developers: EA Redwood Shores (PC, PS2), Hypnos Entertainment (GC, Xbox), Griptonite Games (GBA)
Publisher: Electronic Arts
PC, PS2, Xbox, Gamecube (14/11/2003)
Η τεράστια επιτυχία των ταινιών The Lord of the Rings προσέλκυσε αναμενόμενα και το ενδιαφέρον για δημιουργία video games βασισμένων σε αυτές. Από την τρίτη ταινία προέκυψε και το καλύτερο παιχνίδι της σειράς. Η EA κυκλοφόρησε το The Lord of the Rings: The Return of the King στα τέλη του 2003 το οποίο περιλαμβάνει και τμήματα από τη δεύτερη ταινία.
Παρά την ομοιότητα του στο gameplay με το προηγούμενο παιχνίδι της σειράς, το The Return of the King προσθέτει πολλαπλά σενάρια, περισσότερους χαρακτήρες και περισσότερη αλληλεπίδραση με το περιβάλλον. Το στοιχείο του Co-Op στις αποστολές του παιχνιδιού μας έφερε στη διαδικασία να καλέσουμε φίλους μας που είχαν την ίδια πώρωση με εμάς για το Lord of the Rings και να ζήσουμε μαζί επικές στιγμές. Το Return of the King αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τους παραγωγούς της ταινίας κι έτσι είναι αρκετά πιστό στο περιεχόμενο του.
Το The Lord of the Rings: The Return of the King θεωρείται το καλύτερο Action εμπνευσμένο από τη σειρά ταινιών του Άρχοντα των Δαχτυλιδιών με άκρως εθιστικό gameplay. Διακρίθηκε στον τομέα των γραφικών και του ήχου. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός πως η EA είχε τα δικαιώματα μόνο για τις σειρές ταινιών The Lord of the Rings κι έτσι δεν ήταν εφικτό να εμφανιστούν στο παιχνίδι σκηνές από την αντίστοιχη σειρά μυθιστορημάτων.
6) Disney’s Aladdin
Developers: Virgin Games, Disney Software
Publisher: Sega
Mega Drive (11/11/1993), Amiga, DOS (1994), NES (31/12/1994), PC (2006)
Το Disney’s Aladdin που βασίζεται στην ομώνυμη ταινία κινουμένων σχεδίων από την Disney κυκλοφόρησε για το Mega Drive το 1993 από την Virgin Games. Την ίδια εποχή κυκλοφόρησε ένα άλλο game με τον ίδιο τίτλο από την Capcom για το SNES. Οι συγκρίσεις ήταν αναπόφευκτες, αλλά παρά την ποιότητα και του τίτλου της Capcom, η έκδοση του Mega Drive ήταν ανώτερη. Άλλωστε το παραδέχτηκε κι ο ίδιος ο Shinji Mikami λέγοντας ότι η ύπαρξη σπαθιού στην έκδοση της Virgin Games της δίνει το πάνω χέρι.
Η συγκεκριμένη έκδοση είναι ένα κλασικό 2D Platform. Τα επίπεδα του Alladin ήταν υπεράριθμα για το μέγεθος της ταινίας. Βασικό προτέρημά του όμως σε σχέση με την αντίστοιχη έκδοση του SNES ήταν η συνεργασία της Disney με τη Sega. Μέσω αυτής της συμφωνίας, animators της πρώτης συνεργάστηκαν με τη Virgin Games και δημιούργησαν ένα από τα πιο ζωντανά animations χαρακτήρων που υπήρχαν μέχρι τότε στον χώρο των video games.
Το Disney’s Aladdin πούλησε 4 εκατομμύρια αντίτυπα κι έγινε το παιχνίδι με τις περισσότερες πωλήσεις στο Mega Drive που δεν συμπεριλαμβανόταν με την κονσόλα. Κέρδισε βραβεία καλύτερου παιχνιδιού της κονσόλας και απέσπασε άριστη βαθμολογία σε αρκετές κριτικές. Κυκλοφόρησε αργότερα ως port και σε άλλες κονσόλες, ενώ λόγω της επιτυχίας του υπήρχαν σχέδια για δεύτερο παιχνίδι τα αποία απορρίφθηκαν από τη Disney.
5) RoboCop 3
Developer: Digital Image Design
Publisher: Acclaim Entertainment
Amiga, Atari ST, PC (1992-1993)
Όσοι από εσάς καταφέρατε να δείτε την τριλογία ταινιών Robocop, θα θυμάστε ότι από την μία ταινία στην άλλη, η ποιότητα παραγωγής και σεναρίου έπεφτε διαρκώς. Στα games ωστόσο ίσχυσε το ακριβώς αντίθετο. Το πρώτο Robocop video game διαρκούσε μόλις 25 λεπτά. Αντίθετα, το Robocop 3 είναι ένα από τα πρώτα 3D games και σε αντίθεση με τους προκατόχους του (Platform) μπήκε δυνατά στην αγορά των First-Person Shooters.
Το 1992, το FPS που συζητούσε ο περισσότερος κόσμος ήταν το Wolfenstein 3D. Θυμάστε όλοι τότε στα PC σας τα αγαπημένα εκείνα pixels που μας έκαναν να αναστενάζουμε. Όταν η id Software γύρισε την πλάτη της στην Amiga, τότε όσοι Amigάδες ήθελαν να παίξουν ένα από τα πρώτα τότε FPS στράφηκαν στο Robocop 3, το οποίο παραδοσιακά είχε την καλύτερη ποιότητα γραφικών και ήχου στον υπολογιστή της Commodore. Στις τρεις δισκέτες που αποτελούνταν το παιχνίδι είδαμε σχεδόν τα πάντα, με εξαίρεση καλοσχεδιασμένους εχθρούς. Δυστυχώς παρότι η μηχανή γραφικών ήταν ρεαλιστική και όχι καρτουνίστικη σε σύγκριση με το Wolfenstein 3D, τα resources δεν επαρκούσαν κι έτσι οι εχθροί και οι όμηροι που βλέπαμε μπροστά μας αποτελούνταν από...σκιές.
Η έκδοση για Amiga, PC Και Atari ST περιλαμβάνει τόσο First-Person Shooting, όσο και καταδιώξεις αυτοκινήτων με κάμερα πρώτου προσώπου. Καταφέρνει να αναπαραστίσει επιτυχώς τα όσα έγιναν στην ταινία, ενώ προσφέρει υψηλότατο επίπεδο πρόκλησης, αφού από ένα σημείο και μετά το A.I. σας την πέφτει άσχημα, αφού οι εχθροί έρχονται κατά πάνω σας πυροβολώντας, εκτοξεύουν δυνατές βόμβες κι εσείς θα πρέπει να αντιδράσετε εγκαίρως, αποφεύγοντας να πυροβολήσετε ομήρους, κάτι που ρίχνει το health σας. Υπάρχουν τρία διαφορετικά modes στα οποία μπορείτε είτε να ακολουθήσετε το σενάριο της ταινίας RoboCop 3, στο δεύτερο να παίξετε ξεχωριστά επίπεδα (Arcade mode) και τέλος να κάνετε...training με τους γνωστούς αστείους Samurai του παιχνιδιού.
Κάθε επίπεδο του RoboCop 3D συνοδεύεται από εντυπωσιακά cutscenes. Οι παρουσιαστές των ειδήσεων, ο λοχίας Reed και ο McDagget ήταν όλοι εκεί σε ένα πραγματικά όμορφο επίτευγμα για την εποχή. Τα γραφικά σε περιβάλλοντα που μπορούσαν να εξερευνηθούν πλήρως ήταν κορυφαία για την εποχή και η μουσική προετοίμαζε την ατμόσφαιρα σε κάθε στροφή του παιχνιδιού. Ένα παράπονό μας πάντως ήταν η αργή ανταπόκριση χειρισμού, καθώς ο Robocop καθυστερούσε στο στρίψιμο παραπάνω απ' το συνηθισμένο, κάτι που μας είχε κοστίσει σε πολλές περιπτώσεις.
4) The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay
Developers: Starbreeze Studios, Tigon Studios
Publisher: Vivendi Games
Xbox (13/08/2004)
Το The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay κυκλοφόρησε αποκλειστικά στην πρώτη κονσόλα της Microsoft και πρόκειται για ένα First-Person Action Stealth. Το σενάριο του ξεκινάει λίγο πριν την αντίστοιχη ταινία. με τον Vin Diesel να αναλαμβάνει και πάλι τον ρόλο του Richard B. Riddick. Οι δημιουργοί του παιχνιδίου θέλησαν να αποκαλύψουν νέες πτυχές του χαρακτήρα του Riddick που δεν εμφανίστηκαν στην ταινία.
Το Escape from Butcher Bay αντλεί έμπνευση από την ταινία Escape from Alcatraz και από άλλα video games όπως τα Half-Life και Tom Clancy’s Splinter Cell. Αυτό δεν σημαίνει ότι απογοήτευσε ως αντιγραφή, το αντίθετο μάλιστα. Κατάφερε να συνδυάσει εξαιρετικά το First-Person Shooting με στοιχεία Stealth κι όλα αυτά σε μια εκπληκτική ατμόσφαιρα. Την περίοδο που κυκλοφόρησε δεν υπήρχε άλλο video game που να συνδυάζει επιτυχώς αυτά τα στοιχεία, πόσο μάλλον άλλο game βασισμένο σε ταινία.
Κέρδισε ακόμα και βραβεία για τις επιδόσεις του κι έφερε πίσω λίγη από την χαμένη εμπιστοσύνη των gamers στα παιχνίδια που συνοδεύουν ταινίες. Οι πωλήσεις του δεν ήταν αντίστοιχες της ποιότητας του, αλλά αυτό οφείλεται και στην κυκλοφορία του σε μόνο μια κονσόλα. Αργότερα βέβαια και μετά τις θετικές κριτικές, κυκλοφόρησε σε PC μια ανασχεδιασμένη έκδοση του με τον τίτλο The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay - Director's Cut.
3) Star Wars Rogue Leader: Rogue Squadron II
Developers: Factor 5, LucasArts
Publisher: Activision
GameCube (03/05/2002)
Το δεύτερο παιχνίδι της λίστας μας που βασίζεται σε ταινίες Star Wars είναι ένα Action Arcade. Στο Rogue Leader χειρίζεστε τον Luke Skywalker και τον φίλο του Wedge Antilles σε δέκα αποστολές που λαμβάνουν χώρα σε διάφορους πλανήτες. Για άλλη μια φορά, η τριλογία των πρώτων ταινιών Star Wars χρησιμοποιήθηκε ως χώρος δράσης.
Η σειρά Rogue Squadron κυκλοφορούσε αποκλειστικά σε κονσόλες της Nintendo και το Rogue Leader ήταν ο καλύτερος τρόπος να βελτιωθεί το launch line-up του GameCube. Η LucasArts παρουσίασε απίστευτη δουλειά στον τομέα των γραφικών, εκπληκτικό soundtrack και ποιότητα ήχου. Ο χειρισμός ακριβείας στα αεροσκάφη προσέφερε εκείνη την εποχή την πιο ζωντανή αναπαράσταση μαχών σε video game βασισμένο στον κόσμο του Star Wars.
Το Star Wars Rogue Leader: Rogue Squadron II είχε θετική ανταπόκριση και στο κοινό με τις συνολικές του πωλήσεις να αγγίζουν το 1 εκατομμύριο. Η LucasArts σχολίασε μάλιστα ότι το Rogue Leader έγινε το παιχνίδι με τις γρηγορότερες πωλήσεις από όσα είχε δημοσιεύσει μέχρι εκείνη τη χρονική στιγμή. Κέρδισε βραβείο καλύτερου Action στην E3 του 2001 και το Official Nintendo Magazine το συγκαταλέγει στα 100 καλύτερα games που μπορείτε να παίξετε σε κονσολα της Nintendo.
2) Dune II: Battle for Arrakis
Developer: Westwood Studios
Publisher: Virgin Interactive
MS-DOS (01/01/1992), Amiga (1993)
Το Dune II: Battle for Arrakis βασίζεται στην ταινία επιστημονικής φαντασίας Dune του 1984 από τον David Lynch. Πρόκειται για ένα από τα καλύτερα Real-time Strategy όλων των εποχών. Παρά την ύπαρξη ορισμένων games με στοιχεία RTS (Herzog Zwei, Command HQ, Stonkers), το Dune II είναι σίγουρα το πρώτο που γνώρισε τέτοια απήχηση.
Ένα χρόνο μετά το Adventure Eye of the Beholder, το Dune II αποτέλεσε μία ακόμη μεγάλη επιτυχία της Westwood. Καθιέρωσε τη φόρμουλα που θα ακολουθούσαν πολλά games στα επόμενα χρόνια. Θεωρείται το αρχέτυπο RTS εισάγοντας στοιχεία όπως η συλλογή πόρων για κατασκευή οικοδομημάτων, ο παγκόσμιος χάρτης, η ιδέα της βάσης της κάθε ομάδας και της δημιουργίας μονάδων και οι διαφορετικοί οίκοι με τα δικά τους ξεχωριστά υπερόπλα. Αρκεί να πούμε ότι έθεσε τα θεμέλια για το Warcraft της Blizzard το '94, το Command & Conquer (επίσης της Westwood, το 1995), το StarCraft και πολλά ακόμη RTS.
Το gameplay του Dune II παρουσίαζε ορισμένες δυσκολίες για την εποχή, όπως η αναγκαστική επιλογή μίας και μόνο μονάδας. Θα έπρεπε κάθε φορά να κάνετε ένα κλικ πάνω στην μονάδα που επιθυμούσατε, μετά κλικ στα δεξιά της οθόνης στην εντολή (Move ή Attack κτλ.) και στη συνέχεια κλικ στο μέρος που έπρεπε να πάει. Στα κτίρια έπρεπε κάθε φορά να χτίσετε concrete slabs στο έδαφος και μετά τα κτίρια από πάνω τους ώστε να έχουν φουλ ενέργεια. "Όλα αυτά έκαναν το micro-management κουραστικό. Κατά τα άλλα, οι τρεις φυλές (υπήρχαν και οι Ordos, εφεύρεση της Westwood), η πληθώρα οχημάτων, μονάδων, κτιρίων και τεχνολογιών, καθώς και τα τρία επίπεδα δυσκολίας, προσέφεραν κορυφαίο για την εποχή replayability, παρά την απουσία multiplayer.
Ως ένα τόσο καινοτόμο παιχνίδι για την εποχή του, το Dune II δέχτηκε διθυραμβικές κριτικές. Αρχικά θεωρήθηκε ως το καλύτερο Strategy της περιόδου στους τομείς του ήχου και των γραφικών. Το Amiga Power το έβαλε στην 11η θέση των καλύτερων video games όλων των εποχών το 1996. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι η χρήση του fog of war στην οθόνη και το οικονομικό μοντέλο συλλογής πόρων συναντώνται σχεδόν σε κάθε RTS που έχει υπάρξει από τότε.
1) GoldenEye 007
Developer: Rare
Publisher: Nintendo
Nintendo 64 (25/08/1997)
Στην κορυφή της λίστας μας βρίσκεται το GoldenEye 007 που βασίζεται στην ομόνυμη ταινία με τον Βρετανό πράκτορα James Bond. Αναπτύχθηκε από την Rare αποκλειστικά για το Nintendo 64. Η Rare αργότερα χρησιμοποίησε την εμπειρία από το συγκεκριμένο παιχνίδι και κυκλοφόρησε το Perfect Dark.
Το GoldenEye 007 είναι ο λόγος που παίζουμε σήμερα First-Person Shooters και σε κονσόλες εκτός από PC. Απέδειξε το 1997 ότι το συγκεκριμένο genre είναι δυνατόν να ανθίσει και σε οικιακές κονσόλες με την εισαγωγή του γνωστού σήμερα Deathmatch για τέσσερις παίκτες (με split-screen στην ίδια κονσόλα παρακαλώ). Ακόμη, πρωτοπόρησε σε στοιχεία όπως οι ατμοσφαιρικές αποστολές στο single-player με ρεαλιστικότερο τόνο από άλλα FPS της εποχής και η εισαγωγή στοιχείων Stealth.
Τα βραβεία που κέρδισε το GoldenEye 007 ποικίλουν από καλύτερο FPS εώς καλύτερο παιχνίδι της χρονιάς. Πούλησε πάνω από 8 εκατομμύρια αντίτυπα και βρίσκεται στην τρίτη θέση της λίστας με τις περισσότερες πωλήσεις παιχνιδιών στο Nintendo 64, πίσω μόνο από τα Super Mario 64 και Mario Kart 64. Θεωρείται παιχνίδι-σταθμός για τα First-Person Shooters εμπνέοντας σειρές όπως τα Perfect Dark και TimeSplitters. Tο 2010 κυκλοφόρησε ένα remake του στα Wii και DS, ενώ λίγο αργότερα μεταφέρθηκε με αναβαθμισμένα γραφικά στα PS3 και Xbox 360 ως GoldenEye 007: Reloaded.
Άξια αναφοράς:
- The Thing (PC, PS2, Xbox)
- The Lord of the Rings: The Two Towers (GBA, GC, PS2, Xbox)
- X-Men Origins: Wolverine (Uncaged Edition) (PC, PS3, Xbox 360)
- Disney’s Aladdin (SNES, GBA)
- Peter Jackson's King Kong: The Official Game of the Movie (DS, GBA, GC, PC, PS2, PSP, Xbox, Xbox 360)
Επόμενο Best Of
Αυτά ήταν τα 10 καλύτερα games βασισμένα σε ταινίες. Η επιλογή έγινε με βάση τις ψήφους σας στο Forum και την γνώμη των συντακτών του GameWorld. Εσείς ποιο θεωρείτε το καλύτερο παιχνίδι που μας χάρισε ο κινηματογράφος; Περιμένουμε τις απόψεις σας στα σχόλια! Κάθε Top 10 που διαβάζετε προκύπτει μετά από ψηφοφορία αναγνωστών και συντακτών που διεξάγεται πάντοτε μέσω του forum.
Το επόμενο Top 10 θα αφορά τα 10 καλύτερα Reboots.
Κάντε κλικ εδώ και ψηφίστε τα αγαπημένα σας Reboots, διαμορφώνοντας το επόμενο άρθρο της στήλης Best Of!
Comments
Πιο 1998 δεν γίνεται!
Ίσως το καλύτερο παιχνίδι για N64, μαζί με Mario Kart 64.
Πραγματικα ηταν απιστευτο.Και θυμαμαι υπηρχε μια πιστα,που αμα δεν προχωραγες στο σημειο που επρεπε(για να συνεχιστει η πιστα),μπορουσες να σκοτωσεις απειρα Ορκς.
Και ανεβαζαμε ολους τους παικτες level πολυ γρηγορα και ξεκουραστα..
Ωραιες εποχες!!!
Στα πιο πολλα συμφωνω.
Με αυτο το top10 εχετε αποδειξει οτι εχω πολυ ανωμαλο γουστο,αφου και σε αυτο αλλα και στο προηγουμενο οι προτιμησεις μου επεσαν αρκετα εξω απο την τελικη 10αδα.
Ως τεράστιος fan του Riddick χάρηκα που πήρε το παιχνίδι που άξιζε.Ένα δυνατό mix απο shooting,rpg και stealth.Μπορεί να δανείστηκε στοιχεία απο πολλά παιχνίδια όπως το Half Life που ανέφερε ο Μάνος η το κλασικό Deus Ex όμως χάραξε το δικό του δρόμο με μπόλικο stealth,δυνατό Α.Ι. και αρκετά killer-one liners του Riddick που τα θυμάμαι ακόμα.Mου άρεσε που και τα 2 παιχνίδια αλλά πιο πολύ το πρώτο πήραν αυτόν το δρόμο και εμβάθυναν περισσότερο στο σύμπαν του Riddick και στον χαρακτήρα τον ίδιο.