- Μόνιμες Στήλες
- Best Of
- 10 Μύθοι και Easter eggs στην ιστορία των video games
10 Μύθοι και Easter eggs στην ιστορία των video games
Hot10 Μύθοι και Easter eggs στην ιστορία των video games
Πληροφορίες
Οι εκπλήξεις των developers και οι μυθοπλασίες.
Μία από τις αγαπημένες ατάκες του διαδικτύου είναι η “If it’s on the Internet, it’s real”. Η φράση έχει ειρωνικό χαρακτήρα, καθώς απευθύνεται σε κάθε χρήστη, λέγοντάς του “Mην πιστεύεις όσα γράφει κάποιος στο Internet”.
Κάποτε οι παραμυθάδες σύχναζαν στα χωριά κι έβγαζαν φήμες για φαντάσματα που είδαν στην εκκλησία, κατάρες, συγχωριανούς που υπνοβατούσαν και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο. Το τόσο το έκαναν τόοοσο. Έπαιρναν ένα μπαλόνι και στο “φούσκωναν” μέχρι να γίνει αερόστατο. Όλοι αυτοί οι Βαρόνοι Μιχάουζεν κυκλοφορούν σήμερα στο Internet.
Στην αγορά των video games οι παραμυθάδες εμφανίστηκαν τα τελευταία χρόνια, φτιάχνοντας ιστορίες της πλάκας στο Creepypasta. Ιστορίες που αφορούσαν “στοιχειωμένα” games τα οποία όποιος έπαιζε αυτοκτονούσε ή σκοτωνόταν κατά τύχη σε φάση “Βλέπω το θάνατό σου”. Τα σενάρια αφορούσαν ακόμα και games που…δεν υπήρξαν ποτέ! Η πλάκα είναι ότι κάποιοι είναι τόσο αφελείς ώστε πιστεύουν αυτές τις ιστορίες. Επειδή λοιπόν στο GameWorld μας αρέσουν τα Top 10, τόσο στο σημερινό άρθρο στήλης Best Of, όσο και στη στήλη Critical Hit, ετοιμάζονται νέα Top 10 για διαφορετικούς λόγους. Στο σημερινό άρθρο θα διαβάσετε τις 10 μεγαλύτερες μούφες που γράφτηκαν και θα αποδείξουμε ακριβώς γιατί είναι μουσαντένιες.
Το σημερινό Best Of δεν αφορά Top 10 που ψηφίσατε στο forum καθώς ήταν αποτέλεσμα εντατικής έρευνας. Αφορμή για το άρθρο στάθηκαν τα topics που βρήκα πρόσφατα στο GameWorld.gr Forum σχετικά με το Pokemon Lavender Town και το Arcade Polybius.
Η ψηφοφορία για το επόμενο Best Of συνεχίζει κανονικά σε αυτό το forum topic και αφορά τα 10 καλύτερα games 7ης γενιάς.
10)Berzerk
1981
Stern Electronics, Atari
Ένα πραγματικό παιχνίδι που κυκλοφόρησε το 1980 από την Stern Electronics. Μία αμερικάνικη εταιρεία ανάπτυξης που δημιουργεί games απ’ το 1977 κι έχει συνεισφέρει πολλά στη βιομηχανία. Το Berzerk είναι ένα top-down Shoot ‘Em Up στο οποίο θα πρέπει να σκοτώσετε φαντάσματα. Ο μύθος αναφέρει ότι δύο άτομα τα οποία έκαναν high score, το 1981 ο Jeff Dailey ετών 18 με 16.660 πόντους και το 1982 ο Peter Burkowski ετών 18, πέθαναν λίγα δευτερόλεπτα μετά.
Γιατί δεν ισχύει
Πολύ απλά διότι τα ονόματα των gamers δεν είναι γνωστά, δεν υπάρχουν μαρτυρίες για θανάτους, ενώ υπάρχουν εκατοντάδες υψηλότερα σκορ. Στο “Fast bullet” setting προηγείται ο Steve Wagner με 350.000 πόντους. Το υψηλότερο στον κόσμο το έχει από το 2008 ο Phil Younger με 401.130 πόντους. Ακόμα και για την τότε εποχή όμως, ο Ron Bailey το 1982 πέτυχε 178.500 πόντους. Όλοι αυτοί είναι υπαρκτά πρόσωπα, ζουν και βασιλεύουν.
9) Super Mario Galaxy 2
Beyond Hell Valley
Προειδοποιούμε ότι το Top 10 περιέχει όχι μόνο μύθους αλλά και easter eggs από developers που αποτελούν όντως πραγματικότητα.
Όλοι οι μεγάλοι fans της Nintendo θα έχετε παίξει τουλάχιστον ένα Super Mario Galaxy. Το Supar Mario Galaxy 2 πάντως στο level Shiverburn Galaxy, εμφανίζει τρεις μυστηριώδεις φιγούρες (σκιές για την ακρίβεια) που σας κοιτούν συνεχώς από ψηλά στην κορυφή ενός απροσπέλαστου βουνού.
Όσοι έχουν ψάξει τα αρχεία του παιχνιδιού βρήκαν ότι οι φιγούρες αυτές βρίσκονται σε ένα αρχείο με το όνομα “BeyondHellValley”. Μήπως ο Shigeru Miyamoto ήθελε να δημιουργήσει ένα ακόμη level και ξεχάστηκε…αγαπητή Nintendo;
8)Killswitch
Karvina Corporation
1989
Στο site InvisibleGames.net υπάρχουν μια σειρά από ιστορίες σχετικά με…games που δεν υπήρξαν ποτέ. Μία από αυτές αφορά το Killswitch, που υποτίθεται ότι κυκλοφόρησε το 1989. Ήταν ένα ασπρόμαυρο 2D Platform (σε εποχή όπου τα έγχρωμα games ήταν δεδομένα) που σας επέτρεψε να επιλέξετε ανάμεσα σε έναν δαίμονα, τον Ghast και μία γυναίκα, την Porto.
Ο Ghast ήταν αόρατος επομένως ήταν αδύνατο να πηδήξετε πάνω από κενά και να περάσετε το level. Πέταγε ωστόσο φλόγες κι ήταν πιο ισχυρός από την Porto. Το αποτέλεσμα τέλος πάντων ήταν σχεδόν κανείς να μην μπορεί να τερματίσει το παιχνίδι. Ο μύθος μάλιστα αναφέρει ότι δημιουργήθηκαν ελάχιστα αντίτυπα. Ένας Ιάπωνας, ο Yamamoto Ryuichi, αγόρασε ένα αντίτυπο το 2005 για 733.000 στο Ebay, προσπάθησε να το τερματίσει αλλά δεν τα κατάφερε και έκλαψε on camera.
Γιατί δεν υπήρξε ποτέ
Διότι πολύ απλά δεν υπήρξε η Karvina Corporation, ούτε το ίδιο το παιχνίδι. Ο δημιουργός του hoax δεν έγραψε καν τα format που κυκλοφόρησε. Τα ελάχιστα βίντεο που κυκλοφορούν ασφαλώς και είναι φτιαχτά. Έχω την τύχη να παίζω games απ’ το 1988, ξέρω απ’ έξω ακόμη και τα indie, έχω παλιά τεύχη του περιοδικού Pixel με reviews νέων κυκλοφοριών και το συγκεκριμένο το άκουσα πρόσφατα. Τέλος, η τιμή των 733.000 δολάρια είναι εντελώς ηλίθια. Τα πιο σπάνια games στον κόσμο πωλούνται κοντά στα 10.000 ευρώ. Με τα χρήματα αυτά παίρνεις εξομοιωτή αεροσκαφών και σου μένουν και ρέστα.
7) Elders Scrolls 3: Morrowind
Το ψεύτικο Mod jvk1166z.esp
Τα mods στη σειρά Elder Scrolls υπάρχουν όντως απ’ την Τρίτη έκδοση, το Morrowind. Το συγκεκριμένο mod έχει τον μύθο ότι αν το τρέξετε θα κολλήσει το παιχνίδι στην οθόνη τίτλων και θα κάνει corrupt τα save σας. Αν όμως το τρέξετε μέσω DOSbox emulator (το οποίο παίζει retro PC games για όσους δεν γνωρίζουν) τότε θα δουλέψει.
Όταν ξεκινάτε το mod, υποτίθεται ότι όλοι οι βασικοί χαρακτήρες θα είναι νεκροί. Επίσης, αν μείνετε σε ένα σημείο για πολύ ώρα, το health σας θα αρχίσει να αδειάζει. Αν πεθάνετε από αυτό τότε ένας νέος χαρακτήρας θα αποκαλυφθεί, τον οποίο οι παίκτες έχουν ονομάσει “assassin”. Έμοιαζε με άνδρα με εξαίρεση τα χέρια και τα πόδια του που θυμίζουν αράχνη. Μάλιστα ορισμένοι ανέφεραν ότι έβλεπαν τον assassin να εμφανίζεται σε διάφορα σημεία της πόλης ή ότι οι ζωντανοί NPC έκαναν εφόδους τα βράδια και αν προσπαθούσατε να μιλήσετε μαζί τους θα σας έλεγαν “Δες τον ουρανό”.
Το πιο τραγικό είναι ότι το mod πρόσθετε ένα dungeon που είχε πορτραίτα με φωτογραφίες από τον…folder “My Pictures” του PC σας! Στο τέλος του διαδρόμου του dungeon υπήρχε μια πόρτα την οποία κανείς δεν κατάφερε να ανοίξει.
Γιατί είναι μούφα
Γιατί απλά το mod δεν υπάρχει εδώ και χρόνια. Αν ωστόσο το δημιούργησε κάποιος πρόσφατα ή μελλοντικά ενώ διαβάζετε αυτό το άρθρο, σίγουρα θα πρέπει να έχει πολύ χρόνο για χάσιμο. Δείτε και το άρθρο στο Creepypasta για του λόγου το αληθές: http://creepypasta.wikia.com/wiki/Jvk1166z.esp
6)Στοιχειωμένο The Legend of Zelda: Majora’s Mask
Μια πλάκα που δημιουργήθηκε μέσω του 4Chan από έναν χρήστη που λέει ότι “αγόρασε ένα μαύρο cartridge με το The Legend of Zelda: Majora’s Mask” στο Nintendo 64. Ανέβασε φωτογραφίες και βίντεο με την ιστορία του, δείχνοντας έναν...δαιμονισμένο Link!
Η ιστορία αναφέρει πως όταν έβαλε το παιχνίδι για να παίξει, υπήρχε ήδη ένα save με το όνομα “Ben”. Το αγνόησε, έφτιαξε νέο παιχνίδι και διαπίστωσε ότι όλοι οι NPC τον ανέφεραν ως Ben. Όταν διέγραψε το αρχείο και δημιούργησε ξανά νέο παιχνίδι, το Majora’s Mask έγινε ακόμη πιο ασταθές. Η μουσική άρχισε να παίζει ανάποδα, ο Link να εμφανίζεται διπλός (η δεύτερη όψη του σε γωνία 90 μοιρών) και στην πλάτη του είχε έναν…δεύτερο Link με σατανικό χαμόγελο. Το save file “Ben” επανεμφανίστηκε, μαζί με ένα ακόμη με την ονομασία “Drowned” ενώ όποτε ο παίκτης μιλούσε σε NPC, ο Link λαμπάδιαζε από την φωτιά και έβλεπε περίεργους χαρακτήρες στην οθόνη και ατάκες του στυλ “You’ve met with a terrible fate, haven’t you?”
Το πειραγμένο cartridge
Τέτοια glitches δεν έχουν υπάρξει ποτέ, ούτε οι developers θα ρίσκαραν την θέση τους. Ο ίδιος ο χρήστης ομολόγησε μετά ότι πείραξε το cartridge. Ποιος θα περίμενε ότι θα μπορούσε να προγραμματίσει σε cartridge, έτσι;
5) Pokemon Red/Blue: Lavender Town
Game Boy
Nintendo, 1997
Τα Pokemon Red και Blue όντως είχαν κυκλοφορήσει στο Game Boy. Μετά την κυκλοφορία του παιχνιδιού στην Ιαπωνία, παρατηρήθηκε ότι υπάρχει ένα level με την ονομασία Lavender Town, όπου υποτίθεται ότι εδρεύει ένα “νεκροταφείο” των Pokemon και εκεί η μουσική είναι κάπως...τρομακτική. Δείτε ή μάλλον...ακούστε και κρίνετε μόνοι σας.
Η Nintendo αποφάσισε να την αλλάξει πριν την ευρωπαϊκή κυκλοφορία. Τι σημαίνει αυτό; Στρωμένη πάσα για Creepypasta σενάριο!
Σύμφωνα με το άρθρο του Creepypasta, υπήρχαν μια σειρά από αυτοκτονίες στην Ιαπωνία όταν κυκλοφόρησε το παιχνίδι. Φυσικά όλα αυτά είναι μούφες, αλλά οι Ασιάτες δεν έχουν τόσο καλή σχέση με τα αγγλικά. Αν ένα Ασιατικό άρθρο έλεγε ότι “Το 1971 ένα χρόνο πριν το Magnavox Odyssey οι Έλληνες είχαμε κυκλοφορήσει prototype της πρώτης κονσόλας αλλά δεν βγήκε στην αγορά κι ορίστε μερικές φωτογραφίες” θα βρίσκατε ποτέ που γράφτηκε αυτό το άρθρο στα Ιαπωνικά; Προφανώς και όχι. Πως περιμένετε λοιπόν οι άνθρωποι αυτοί με τα λίγα αγγλικά που ξέρουν να μπουν σε όλα τα sites και να το διαψεύσουν;
Το σενάριο του Creepypasta λέει ότι οι 2 αστυνομικοί που έψαχναν την υπόθεση αυτοκτονιών μικρών παιδιών έμαθαν ότι ο developer αυτοκτόνησε ύστερα από την κυκλοφορία, μετά αυτοκτόνησε ο game designer και τέλος ο sound designer. Αυτοκτοντούσαν…όποτε πήγαιναν οι αστυνομικοί να τους ανακρίνουν. Μάλιστα ο game designer σκότωσε και δύο αστυνομικούς κατά την ανάκριση. Ύστερα από 10 χρόνια -λέει το story- πέθανε ακόμα κι ο διοικητής της υπόθεσης, γιατί λέει "Όταν έπαιξε με το Game Boy του το level Lavender Town στο Pokemon Red άρχιζαν να εμφανίζονται γύρω οι πρόγονοί του και πνεύματα παιδιών που είχαν αυτοκτονήσει και κλαίγανε. Ένας απο τους τρεις developers λέει του έδωσε ένα πιστόλι για να αυτοκτονήσει και να συναντήσει την πεθαμένη γυναίκα του".
Γιατί είναι μούφα
Έψαξε κανείς στο Google τα ονόματα των developers και πρώτου και καλύτερου του Kohji Nisino; Ο τύπος ζει και βασιλεύει μέχρι σήμερα, είναι μια χαρά και συνεχίζει να φτιάχνει games. Καλές οι ιστορίες αλλά μην πεθαίνουμε και ανθρώπους δεκαετίες ολόκληρες πριν την ώρα τους.
4)Herobrine
Χαρακτήρας του Minecraft
Έχει περάσει ένας μύθος που αναφέρει ότι οι παίκτες έχουν βρει έναν μυστηριώδη χαρακτήρα να εμφανίζονται στον χάρτη τους και να έχει κατάλευκα μάτια. Μάλιστα φημολογείται ότι το πλάσμα αυτό είχε σχεδιαστεί με το σκεπτικό να απεικονίζει τον…νεκρό αδελφό του Markus Persson (Notch) που πέθανε ενώ ο άμοιρος developer βρισκόταν στο κολλέγιο.
Φυσικά ο Notch δεν αρνήθηκε τον μύθο γιατί δημιούργησε hype στο Minecraft τον πρώτο καιρό κι αυτό ήταν προς συμφέρον του.
Ένα glitch
Ο χαρακτήρας που έχει λάβει την ονομασία Herobrine ήταν απλά ένα...glitch. Είτε το πιστεύετε είτε όχι, προοριζόταν αρχικά για τελικό boss στα αρχικά στάδια του development. Τελικά επικράτησε ο Ender Dragon ως τελικό boss, αλλά ο Herobrine έμεινε ως αρχείο. Στους επίσημους servers δεν είχε εντοπιστεί, όμως ορισμένοι developers βρήκαν το αρχείο και το εισήγαγαν σε...cracked clients/servers. Το αποτέλεσμα ήταν όσοι δεν είχαν αγοράσει το επίσημο παιχνίδι και έπαιζαν σε cracked Minecraft να βρεθούν αντιμέτωποι μαζί του.
Δεν υπήρχε κάποιας μορφής cheat, θα έπρεπε είτε να τον σκοτώσουν, είτε να σκοτωθούν. Επειδή όμως αποτέλεσε μισοτελειωμένο χαρακτήρα, τα μάτια του παρέμειναν λευκά. Η Mojang σε ένα patch ανέφερε ότι “αφαίρεσε τον Herobrine”. Δείτε το παρακάτω βίντεο που εξηγεί πολλά, καθώς και το ότι μπορεί να φτιαχτεί μέσω mod.
Σε ελάχιστες συνεντεύξεις του πάντως, ο Notch έχει δηλώσει πως δεν έχει αδερφό. Εδώ που τα λέμε όποιος έχανε τον αδερφό του...σίγουρα δεν θα είχε και πολύ όρεξη να τον προσθέσει σε παιχνίδι!
3)World of Warcraft
Τα απόκρυφα σημεία
Το παρακάτω δεν είναι ακριβώς μύθος, αλλά απλά ένα easter egg των developers της Blizzard. Το WoW δεν…στοιχειώθηκε από τίποτα. Απλά η Blizzard για κάποιο μυστηριώδη λόγο έβαλε στο παιχνίδι έξι παιδιά να περπατούν σαν υπνωτισμένα στην περιοχή Goldshire. Κάνουν βόλτες γύρω από το σπίτι τους, σχηματίζουν πεντάλφα και επιστρέφουν πίσω στην ίδια διάταξη.
Σύμφωνα με το WoW wiki τα ονόματά τους είναι Cameron, John, Jose, Lisa, Dana και Aaron και ενώ λέγονται Goldshire Children, οι χρήστες τα αναφέρουν και ως “Creepy Children” ή “CC”.
Δεν ξέρω ποιο ήταν το σκεπτικό της Blizzard πίσω από αυτή την κίνηση. Προφανώς ήθελε να τρομάξει τους χρήστες της, έτσι για τον χαβαλέ. Όσοι παίζετε WoW πείτε μας αν υπάρχουν τα παραπάνω παιδιά in-game. Εκτενής συζήτηση στο forum topic στο επίσημο forum της Blizzard.
Karazhan Crypts
Ένα ακόμη σημείο που υπήρχε στην πρώτη έκδοση του WoW και ήταν προσβάσιμο αργότερα μόνο μέσω glitch, είναι το Karazhan Crypts. Τα crypts αρχικά δημιουργήθηκαν για να στεγάσουν κάποιο dungeon που το project του απορρίφθηκε αργότερα και έτσι έμειναν ημιτελή και σφραγισμένα. Είναι ουσιαστικά ένα raid που στεγάζει τον Prince Malchezaar, ένα eredar που ταξιδεύει σε παράλληλους κόσμους (έτσι τουλάχιστον λένε) και είναι και πολύ brutal γι' αυτό και τα Krypts είναι τόσο creepy μιας και όποιος κάνει το raid karahzan θα δει εκατοντάδες spectrals-ghosts να είναι απλά mobs και να θρηνούν.
Στα Karazhan Crypts βρίσκονταν πτώματα νεκρών ανθρώπων μέσα σε νερό, κρεμασμένα από τεράστιους γάντζους. Επίσης, στις κρύπτες μπορούσατε να βρείτε οστά νεκρών. Η Blizzard αφαίρεσε το συγκεκριμένο σημείο για να μπορέσει να εξασφαλίσει την έγκριση καταλληλότητας T (Teens) αντί για M (Mature).
Βέβαια κάποιοι κατάφεραν να αποκτήσουν πρόσβαση έστω με την βοήθεια glitch.
2) Polybius
Arcade game
Υποτιθέμενος developer: Sinnesloschen
Υποτιθέμενη κυκλοφορία: 1981
Το 1981 η Atari κυκλοφόρησε το Tempest (το συγκεκριμένο όντως είναι πραγματικό παιχνίδι), ένα Shoot ‘Em Up που κάποιοι αναφέρουν ότι τους προκαλούσε ζαλάδες. Σε πάρα πολύ μικρό βαθμό βέβαια σε σχέση με το παρακάτω φανταστικό παιχνίδι.
Εμπνευσμένοι από την επιτυχία του Tempest, μια ομάδα χρηστών αποφάσισαν να εφεύρουν την εξής ιστορία. Ότι το 1981 υπήρξε ένα Arcade game με την ονομασία “Polybius”, το οποίο εμφανίστηκε για λίγους μήνες στα Arcade του Portland της Αμερικής και “προκαλούσε παρενέργειες” σε όσους το δοκίμασαν, όπως ιλίγγους, ζαλάδες, εφιάλτες κτλ. Οι πελάτες έκαναν ουρές για να το παίξουν. Το Arcade υποτίθεται ότι αποσύρθηκε γιατί…ήταν πείραμα της CIA. Whatever.
Οι τύποι που έφτιαξαν το hoax ήταν τόσο οργανωμένοι που έκαναν τα εξής. Πρώτον δημιούργησαν ένα Arcade μηχάνημα με την ονομασία Polybius και το τράβηκαν φωτογραφίες, τόσο έγχρωμες, όσο και ασπρόμαυρες. Όλοι ξέρουμε ότι οποιοσδήποτε ξυλουργός μπορεί να φτιάξει ένα Arcade και να το ντύσει τριγύρω με όποια λογότυπα επιθυμεί. Δεύτερον, ανέβασαν στο Internet το site Sinnesloschen.com όπου μπορείτε όλοι σήμερα να κατεβάσετε το παιχνίδι Polybius και να το παίξετε.
Σχετικά με τις παρενέργειες, απλά τα πολύ έντονα χρώματα κουράζουν τα μάτια σας. Το να κάθεστε να ρίχνετε σφαίρες με ένα διαστημόπλοιο κινούμενοι προς τα πίσω και περιστρέφοντας τον πλανήτη στα αριστερά σας δεν το βρήκα τόσο ενδιαφέρον. Προσωπικά βαρέθηκα από το πρώτο κιόλας level και το έκλεισα. Είμαι περίεργος πάντως να δω πόσοι από εσάς θα αντέξετε. Κατεβάστε το απ’ το Sinnesloschen.com και γράψτε το σκορ σας στο forum topic.
Γιατί είναι μούφα
Υπάρχουν πολλά “κενά” στην όλη ιστορία.
1)Δεν υπάρχει εταιρεία Sinnesloschen. Δεν υπάρχουν μαρτυρίες πουθενά στο Internet για το πότε ιδρύθηκε, ποιους developers είχε, ποια games δημιούργησε κτλ.
2)Καταρχήν οι εφευρέτες του παραμυθιού ξέχασαν να φτιάξουν κι ένα ROM για το MAME. Καθότι αν όντως υπήρξε το Polybius ως παιχνίδι θα υπήρχε κάπου κι ένα ROM. Δείτε στο γράμμα "P" του PlanetEmu.net.
4)Στο Whois.net παρατηρούμε ότι τo domain SINNESLOSCHEN.COM κατοχυρώθηκε στις 20/7/2007. Το Internet προϋπάρχει απ’ το 1989. Αν η εταιρεία αυτή υπήρχε πριν από το 1981 γιατί δεν κατοχύρωσε το domain της απ’ τις αρχές του Internet; Το Microsoft.com έχει κατοχυρωθεί απ’ το 1991, το Atari.com απ’ το 1998, το SensibleSoftware.com απ’ το 2002, το Taito.com το 2004, οι συγκεκριμένοι υποτιθέμενοι developers το σκέφτηκαν τελευταίοι απ’ όλους;
5)Τα fonts του Polybius είναι αντιγραφή από το λογότυπο του Magnavox Odyssey, της πρώτης κονσόλας που κυκλοφόρησε το 1971.
6)Τα γραφικά του παιχνιδιού προσπαθούν να είναι retro, πείθουν τους περισσότερους, αλλά δεν δίνουν απόλυτα την αισθητική της εποχής. Επίσης σε κανένα retro game δεν δινόντουσαν 6 ζωές στον χρήστη.
7)Ο Πολύβιος ήταν ένας αρχαίος Έλληνας που έζησε απ’ το 203π.χ. έως το 120π.χ. Μία από τις ατάκες του ήταν "Δεν θα πρέπει να υποστηρίζουμε κάτι για το οποίο δεν υπάρχουν πραγματικές μαρτυρίες". Ήταν ένας από τους πρώτους ιστορικούς οι οποίοι παρουσίασαν την Ιστορία ως μία αλληλουχία αιτιών και αποτελεσμάτων, βασιζόμενη σε μια προσεκτική εξέταση της παράδοσης. Διηγήθηκε την Ιστορία βάσει των όσων είχε ο ίδιος δει και είχε αποκομίσει από την επικοινωνία του με αυτόπτες μάρτυρες και συμμετέχοντες στα δρώμενα. Κοινώς, είναι σαν να σου λέει ο δημιουργός του Hoax “Αφού το ίδιο το όνομα του παιχνιδιού το αναιρεί γιατί το πιστεύεις;” Φυσικά οι Αμερικανοί δεν έχουν ιδέα από ελληνική ιστορία οπότε ήρθε κι έδεσε το “γλυκό”.
1)Εκατομμύρια games της Atari είναι θαμμένα στην Αμερική
Ολοκληρώνουμε το αφιέρωμά μας με μια ιστορία που τελικά απεδείχθη ότι δεν ήταν μύθος αλλά πραγματικότητα!
Στην πολιτεία Νέο Μεξικό των ΗΠΑ υπάρχουν θαμμένα εκατομμύρια Atari 2600 cartridges τα οποία η εταιρεία τότε αναγκάστηκε να θάψει λόγω των οικονομικών προβλημάτων που παρουσίασε το τελευταίο τρίμηνο του 1982. Δυστυχώς, η Atari είχε κατασκευάσει εκείνο το έτος 12 εκατομμύρια Pac-Man πιστεύοντας ότι θα τα πουλήσει. Όλα αυτά παρότι μέχρι τότε είχε πουλήσει 10 εκατομμύρια Atari 2600. Το port ήταν τρισάθλιο καθώς η ισχύς μιας κονσόλας πενταετίας δεν φτούραγε μπροστά σε ένα Arcade. Ακόμη χειρότερο ήταν το E.T., με κάκιστο gameplay, για το οποίο κατασκευάστηκαν 5 εκατομμύρια cartridges.
Eν τέλει πουλήθηκαν 7 εκατομμύρια Pac-Man και έμειναν 5…απούλητα. Αντίστοιχα, αποκτήθηκε 1,5 εκατομμύριο E.T. και έμειναν 3,5 εκατομμύρια απούλητα. Σύνολο 8,5 εκατομμύρια απόλυτα games, χωρίς να συνυπολογίσουμε το Ms. Pac-Man που επίσης δεν ικανοποίησε στο Atari 2600.
Η κρίση των games του 1983 ανάγκασε την Atari να θάψει στο διάστημα 10-20 Σεπτεμβρίου κάποια εκατομμύρια cartridges, κυρίως από E.T., Pac-Man και Ms. Pac-Man..Βέβαια επίσημα ο James Heller, πρώην επικεφαλής της Atari έχει δηλώσει ότι η εταιρεία έθαψε 723.000 cartrdiges. Όταν όμως υπάρχουν 8,5 εκατομμύρια απούλητα…δεν μπορεί παρά να θάφτηκαν τα μισά από αυτά! Κατά το παραπάνω δεκαήμερο οι “ταφές” των games έγιναν νύκτα καθότι επίσημα δεν επιτρεπόταν η καταστροφή/ταφή τόσο μεγάλου όγκου απορριμάτων.
Οι δικαιολογίες της Atari ήταν αρχικά ότι απλά θάφτηκαν γιατί υπήρξε μετάβαση από το Atari 2600 στο Atari 5200. Η δεύτερη δικαιολογία που δόθηκε ήταν ότι απλά τα συγκεκριμένα cartridges δεν λειτουργούσαν! Οι κάτοικοι της περιοχής διαμαρτυρήθηκαν για τις ταφές των games καθώς δημιουργούσαν τόνους απορριμάτων, κάτι που δεν είναι ότι καλύτερο για το υπέδαφος.
Τελικά ο μύθος έγινε πραγματικότητα. Τον Απρίλιο του 2014 βρέθηκαν 1.300 cartridges του E.T. σε ανασκαφές στο Νέο Μεξικό!
Αν αναλογιστούμε ότι τουλάχιστον εκατοντάδες χιλιάδες (αν όχι εκατομμύρια) είναι θαμμένα ακόμη κάτω από την Γη και ακόμη πιο βαθιά, αντιλαμβάνεστε ότι αυτή η ιστορία μπορεί να κρατήσει για δεκαετίες, αν όχι για αιώνες!
Black Dahlia στο GTA 5: Ένα ακόμη easter
Το παρακάτω βγήκε εκτός Top 10 καθώς αφορά κάτι πιο πρόσφατο για το οποίο θέλουμε την άποψή σας. Έχετε ακούσει για το easter egg του Grand Theft Auto 5 με το φάντασμα της Black Dahlia; Εμφανίζεται μέσα στη θάλασσα στο παρακάτω σημείο, ανάμεσα στις 23:00-00:00.
Το έχετε πετύχει live; Πείτε μας την γνώμη σας στα σχόλια.
Κόψτε την Creepypasta
Οι περισσότερες από τις παραπάνω ιστορίες που διαβάσατε προέρχονται από την CreepyPasta και από…εμπνεύσεις των developers οι οποίοι θέλουν μόνο να σας διασκεδάσουν με διαφορετικό τρόπο και σε κάθε περίπτωση όχι να σας εξοργίσουν (οκ, εξαιρείται η From Software). Τα games δεν είναι “στοιχειωμένα”, δεν κρύβουν πνεύματα τύπου The Ring που θα σας κυνηγούν real life και δεν σκοτώνουν. Εκτός κι αν μείνετε ξύπνιοι για 3 ημέρες σερί παίζοντας, οπότε οτιδήποτε κι αν κάνατε σε αυτή την περίπτωση (πέρα από games) πάλι θα ήσασταν ένα βήμα πριν να δείτε τα ραδίκια ανάποδα.
Είναι κρίμα να χάνουμε τον χρόνο μας στο Internet με τις ώρες ψάχνοντας για αποδείξεις του αν οι μύθοι των games ισχύουν ή όχι. Οι περισσότεροι δεν ισχύουν, deal with it. Το Creepypasta είναι ένα site όπου ο καθένας αναπαράγει ότι φανταστεί ή δει στον ύπνο του. Κάπως έτσι το Internet καταλήγει να γίνεται ένα εργαλείο όπου “κερδίζει” μόνο όποιος καταφέρνει να κεντρίσει την περιέργεια του άλλου με Clickbait τίτλους.
Στόχος του σημερινού άρθρου στήλης Best Of ήταν να ρίξουμε λίγο φως στις παραπάνω υποθέσεις ώστε να μην αναλώνεστε σε αναζητήσεις. Αυτή τη φορά έφαγα κάποιες μέρες για να βρω έτοιμες τις απαντήσεις για εσάς. Προτείνω να ασχοληθείτε με κάτι πιο παραγωγικό ή να ξεκουραστείτε βρε αδερφέ μέρες που είναι και να παίξετε τα αγαπημένα σας games.
Στο επόμενο Best Of τα 10 καλύτερα games 7ης γενιάς. Ψηφίστε σε αυτό το forum topic.
Καλό τριήμερο σε όλους!
Comments
εδω θα κολλησω και το 'hype' που 8 μην πω 9 στα 10 βγαινει 'μυθος'...
Πολυ καλο αρθρο Μανο...
Υπάρχει σε 8 σημεία του άρθρου. Που θέλεις να καταλήξεις δεν καταλαβαίνω. "Hoax" σημαίνει φάρσα/απάτη. Το Creepypasta ανήκει στην ευρύτερη κατηγορία των sites που αποτελούν hoaxes.