- Μόνιμες Στήλες
- Best Of
- Top 10: Tα κορυφαία indie games
Top 10: Tα κορυφαία indie games
HotTop 10: Tα κορυφαία indie games
Πληροφορίες
Ανεξάρτητες δημιουργίες που μας προκάλεσαν... εξάρτηση!
Τυπικά, τα indie games είναι παιχνίδια που αναπτύσσονται από ομάδες ανθρώπων που δεν έχουν την οικονομική υποστήριξη μιας μεγάλης εκδοτικής εταιρείας, στην ίδια λογική με άλλες ανεξάρτητες δημιουργίες (πχ. κινηματογραφικές ταινίες). Αν είμαστε εντελώς ακριβολόγοι, indie developer θα μπορούσε να θεωρείται πχ. και η Valve Corporation, καθώς δεν ανήκει σε κάποιον publisher, αλλά πλέον στο μυαλό μας η έννοια αυτή έχει αποκτήσει μια διαφορετική σημασία και η πάμπλουτη Valve δεν χωράει στον χαρακτηρισμό αυτόν. Όταν μιλάμε για indie developers στις μέρες μας εννοούμε κάτι πιο... ρομαντικό!
Τα indie games είναι δημιουργίες μικρών στούντιο, πολλές φορές με ρετρό αισθητική, βασίζονται στην φαντασία των δημιουργών περισσότερο παρά σε τεχνικά ή άλλα χαρακτηριστικά όπως συμβαίνει σε "μεγάλους" τίτλους και διαθέτουν μια αύρα διαφορετική. Τα εν λόγω games συνήθως χτίζονται γύρω από κάποια πρωτότυπη ιδέα και διανέμονται ψηφιακά, δύο λόγοι που έχουν οδηγήσει στη άνοδό τους το τελευταίο διάστημα καθώς πλέον υπάρχουν τόσο τα εργαλεία για τους developers για να υλοποιούσουν τις ιδέες τους, όσο και οι διάφορες online πλατφόρμες για άμεση και εύκολη διανομή.
Ας δούμε λοιπόν δέκα από τα κορυφαία indie games που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα, συγκεκριμένα αυτά που θεωρούμε πως έχουν ξεχωρίσει για διάφορους λόγους. Όπως πάντα, στην τελική επιλογή μας βοηθήσατε και εσείς, καθώς οι μισές επιλογές προέκυψαν από την δική σας ψήφο στο σχετικό topic του forum και οι άλλες μισές από την συντακτική ομάδα του GameWorld.
10: Spelunky (PC: 1/9/2009, Xbox 360: 4/7/2012)
Derek Yu, Andy Hull
PC, Xbox 360
Ένα παλαιάς κοπής Platform που ουσιαστικά φέρνει εξαρχής στο νου το Rick Dangerous, το Spelunky είναι ένα από εκείνα τα games που παλαιότερα φτύναμε αίμα για να τερματίσουμε. Τα random generated επίπεδά του διαθέτουν υψηλότατο βαθμό δυσκολίας και απαιτούν γρήγορα αντανακλαστικά και συνεχή ετοιμότητα.
Σαρκοβόρα φυτά, τεράστιες αράχνες, φαντάσματα, σκελετοί και ένα σωρό ακόμα μπελάδες σας περιμένουν στο Spelunky, με το οποίο εάν είστε παίκτης που αρέσκεται στα Platforms θα κολλήσετε εγγυημένα! Σίγουρα μία από τις καλύτερες indie προτάσεις των τελευταίων ετών.
9: World of Goo (13/10/2008)
2D Boy
PC, Wii, Mac, Linux, iPhone, Android
Ποιος είπε ότι το απλό πρέπει να είναι και απλοϊκό; Ποιός είπε ότι το indie πρέπει να είναι και casual; Ποιος είπε ότι δεν μπορείς να χτίσεις με μπαλάκια από γλίτσα; Το εξαιρετικά διασκεδαστικό puzzle World of Goo δίνει την απάντηση στα παραπάνω ερωτήματα, καθώς το λιτό του gameplay είναι εθιστικό και πανέξυπνα στημένο, η δυσκολία του το καθιστά αρκετά ζόρικο από ένα σημείο και ύστερα, ενώ τα συμπαθή... μπαλάκια προσφέρονται για ένα σωρό κατασκευές.
Το World of Goo δίδαξε πως μια πρωτότυπη ιδέα μπορεί να μετατραπεί σε ένα επιτυχημένο game χωρίς να χρειάζεται τεράστιο budget. Η αισθητική του επίσης αποτέλεσε σημείο αναφοράς, αφού η σαρκαστική διάθεση και η Tim Burton-ική του ατμόσφαιρα έδωσαν το κάτι παραπάνω στο σύνολο.
8: Braid (Xbox 360: 6/8/2008, PC: 10/4/2009, Mac: 20/5/2009, PS3: 17/12/2009, Linux: 14/12/2010)
Number None, Inc (XBLA, Windows), Hothead Games (PS3, Mac)
PC, Xbox 360 (XBLA), Mac, Linux, PS3
Ένα ακόμη ξεχωριστό indie game που κατάφερε να δημιουργήσει hype γύρω από το όνομά του. Ένα Platform/Puzzle το οποίο βάζει την έννοια του χρόνου στους γρίφους του και αποτελεί μια διαφορετική από τα συνηθισμένα πρόταση.
Τα "χειροποίητα" γραφικά του Braid και η γενικότερα... ευγενική του ατμόσφαιρα δίνουν ιδιαίτερο χαρακτήρα στο παιχνίδι, το οποίο, παρά τα προβληματάκια του (τα κλασικά για indie game -μικρή διάρκεια, ξεπερασμένος τεχνικός τομέας) αξίζει τον χρόνο που θα του δώσετε και θα πρέπει να βρίσκεται στις πρώτες σας indie επιλογές.
7: The Stanley Parable (17/10/2013)
Davey Wreden (mod), Galactic Cafe (Davey Wreden and William Pugh) (remake)
PC, Mac
Είναι παιχνίδι; Είναι ένα αστείο; Είναι τροφή για σκέψη; Ότι και να είναι, το The Stanley Parable είναι το πιο ιδιαίτερο video game που έχετε πιάσει στα χέρια σας. Μια ψυχεδελική περιπλάνηση σε ένα παιχνίδι που προσπαθεί να μας ξεναγήσει σε αυτά που συμβαίνουν πίσω από τα παιχνίδια και να μας προβληματίσει για την φύση της επιλογής σε αυτά.
Αν και η διάρκειά του δεν είναι αξιομνημόνευτη, η ατμόσφαιρα και η πρωτοτυπία του The Stanley Parable απλά "δεν υπάρχουν"! Τόσο πολύ μάλιστα, που δεν είμαι καν σίγουρος αν μπορούμε τελικά να μιλάμε για ένα video game όσο για μια interactive εμπειρία. Στα θετικά συγκαταλέγεται και ο καλοφτιαγμένος τεχνικός τομέας για indie δεδομένα.
6: Limbo (Xbox 360: 21/07/2010, PS3: 20/07/2011, PC: 02/08/2011, Mac: 21/12/2011)
Playdead Studios, Double Eleven (Vita)
PC, PS3, Xbox 360, Mac, PS Vita, Linux, iOS
Ένα ασπρόμαυρο, μυστηριώδες και ατμοσφαιρικό Puzzle/Platform που αποτελεί ένα από τα πιο ιδιαίτερα games που έχουμε δει. Το Limbo διαθέτει τρομερούς γρίφους και απλό μα εθιστικό gameplay, αλλά το κερασάκι στην τούρτα είναι το δέσιμο με τον χαρακτήρα και τα έντονα συναισθήματα που προκαλεί.
Μία indie δημιουργία που μας παρουσίασε έναν διαφορετικό κόσμο με ξεχωριστή άποψη και αποτέλεσε οδηγό για παρόμοια games του είδους. Παρά την μικρή του διάρκεια, είναι μια απολαυστική εμπειρία από την αρχή μέχρι το τέλος και μας δείχνει τον δρόμο που μπορεί να ανοιχθεί εάν συνεργαστούν η καλλιτεχνική άποψη με το game design.
5: Bastion (Xbox 360: 20/7/2011, PC: 16/8/ 2011)
Supergiant Games
PC, Xbox 360. Mac, Linux, iΟS
Το Bastion διαθέτει όλα τα στοιχεία που αναζητάει ο σωστός RPG fan. Μια συναρπαστική ιστορία που ξετυλίγεται μοναδικά, γρήγορη δράση με ταχύτατες μάχες και όπλα που αναβαθμίζονται, ποικιλία customizations, όμορφα γραφικά και εξαιρετικό χειρισμό. Όταν κυκλοφόρησε αρχικά στα Arcade games του Xbox 360 πολλοί βιάστηκαν να το χαρακτηρίσουν σαν μια ακόμη μετριότητα, όμως έκαναν πολύ μεγάλο λάθος.
Το Bastion είναι ένα από τα κορυφαία indie Action RPG και προσφέρει έναν διαφορετικό και ξεχωριστό κόσμο αλλά και μια προσεγμένη αφήγηση, ξεπερνώντας μάλιστα εν τέλει αρκετά υψηλότερου προφίλ αντίστοιχα games.
4: Fez (13/4/2012)
Phil Fish, Microsoft Studios, Trapdoor, Polytron
PC, Xbox 360, PlayStation 3, PlayStation 4, PlayStation Vita, Linux, Mac
Το indie που ποτέ δεν ντράπηκε να βροντοφωνάξει πως είναι indie! Από την pixel-ιασμένη του αισθητική, την ρετρό Adventure διάθεσή του, τον ονειρικό '80s ηχητικό τομέα και το πανέξυπνο και εθιστικό gameplay του, το Fez στέκει περήφανα και εξυμνεί το ύφος και το είδος που εκπροσωπεί.
Με επαναστατικό gameplay και με γραφικά τα οποία θυμίζουν τις «χρυσές» εποχές από τα platform των 90’s, το Fez κατάφερε να καθηλώσει τους gamers και να τους ταξιδέψει σε παλαιότερες εποχές. Σίγουρα ένα από τα κορυφαία indie games της εποχής μας.
3: Path of Exile (23/9/2013)
Grinding Gear Games
PC
Το "Diablo των φτωχών" είναι ουσιαστικά μια indie δημιουργία που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από το μεγάλο ξαδερφάκι της Blizzard, ενώ συν τοις άλλοις ακολουθεί το free-to-play μοντέλο! Το εξαιρετικό Action RPG της Grinding Gear διαθέτει αχανές skill tree, εξαιρετική ατμόσφαιρα και πλούσιο end game αποτελώντας μια πραγματικά ολοκληρωμένη πρόταση για τους φίλους του είδους.
Στον τομέα του gameplay συναντάμε μεγάλη γκάμα από skills, επικές μάχες με bosses κι ένα ιδιόρρυθμο πλην όμως πετυχημένο σύστημα οικονομίας. Το Path of Exile διαθέτει ποιότητα που ξεφεύγει από τα συνηθισμένα στάνταρ των indie games και καταφέρνει εύκολα να κερδίσει μια θέση στα κορυφαία.
2: Super Meat Boy (PC: 30/11/2010, Xbox 360: 20/10/2010)
Team Meat
PC, Xbox 360, Linux
Μπορεί να είναι απλά ένα Platform και να μην σας γεμίζει το μάτι, αλλά σας διαβεβαιώνουμε πως είναι ίσως το πιο διασκεδαστικό και σκαλωματικό παιχνίδι του είδους που παραπέμπει σε κλασικά retro platform games. Το Super Meat Boy, αν και δεν έχει πρωτοποριακά στοιχεία, καινοτομεί στη διασκέδαση.
Το απλοϊκό του στυλ αφήνει χώρο για το ταχύτατο και εθιστικό gameplay, το οποίο και φυσικά κλέβει την παράσταση παρέα με το μακάβριο χιούμορ του. Η μεγάλη του διάρκεια εγγυάται τις αρκετές ώρες διασκέδασής σας ενώ η δυσκολία του θα σας... βγάλει το λάδι, όπως τότε!
1: Minecraft (10/11/2011)
Mojang
PC, PS3, PS4, PS Vita, Wii U, Xbox 360. Xbox One, Mac, Linux, iOS, Android
Όταν ο Markus Petterson, ένας developer που δημιουργούσε κάποτε Flash Games για άλλες εταιρίες, αποφάσισε να φτιάξει ένα δικό του, διαφορετικό και πρωτότυπο παιχνίδι, νομίζω ούτε ο ίδιος φανταζόταν την απήχηση που θα είχε η έμπνευσή του σε εκατομμύρια ανθρώπους σε όλον τον κόσμο.
Παρόλο που δεν γεμίζει το μάτι εκ πρώτης όψεως, το Minecraft έχει καταφέρει να δώσει κάτι διαφορετικό, με αποτέλεσμα να σημειώνει τεράστια επιτυχία. Η αίσθηση του αχανούς κόσμου που προσφέρεται για εξερεύνηση, η ελευθερία δράσης, ο ρεαλισμός της επιβίωσης και η διασκέδαση που χαρίζει έτσι απλά το παιχνίδι, το καθιστούν μάλλον το κορυφαίο indie game, ένα πραγματικό παράδειγμα προς μίμηση.
Επόμενο Best Of
Αυτά ήταν τα δέκα κορυφαία indie games τα οποία για τον ένα ή τον άλλο λόγο έχουν καταφέρει να ξεχωρίσουν. Σίγουρα δεν είναι τα μόνα, αφού πλέον υπάρχουν εκατοντάδες τέτοια games και ο καθένας θα έχει ενδεχομένως ανακαλύψει κάποιο που θεωρεί καλύτερο και αγαπημένο. Όπως και να έχει, περιμένουμε να ακούσουμε την δική σας άποψη στα σχόλια.
Την επόμενη φορά η στήλη μας θα ασχοληθεί με τα κορυφαία Star Wars games! Η δημιουργία του George Lucas έχει εμπνεύσει πολλούς τίτλους από αρκετά genres και από διάφορες χρονολογίες, έτσι θα επιχειρήσουμε να καθαρίσουμε το τοπίο, επιλέγοντας τα δέκα κορυφαία όλων των εποχών. Use the force λοιπόν, αγαπητοί αναγνώστες και κάντε κλικ εδώ για να ψηφίσετε τις δικές σας επιλογές στο forum του GameWorld! Όπως πάντα η τελική επιλογή θα είναι αποτέλεσμα τόσο της δικής σας ψηφοφορίας όσο και των επιλογών της συντακτικής ομάδας.
Comments
Επίσης η ταινία για το Minecraft έχει ενδιαφέρον αν και δεν εμβαθύνει τόσο πολύ στις προσωπικότητες των δημιουργών. Δείχνει όμως λίγο από τη ζωή τους, αφού είχε γίνει μεγάλη επιτυχία το παιχνίδι αλλά μάλλον πριν κολυμπήσουν σε λεφτά.
το world of goo υποστηρίζει λίνουξ (το έχω)
το limbo υποστηρίζει λίνουξ (το έχω, όχι στο steam αλλά στην DRM-free έκδοση στο humble bundle
το super meat boy υποστηρίζει λίνουξ (το έχω)
το minecraft υποστηρίζει λίνουξ
αυτά τα ξέρω χωρίς να χρειάζομαι να το κοιτάξω, θα έλεγα να ρίχνετε μια ματιά στην wikipedia, συνήθως είναι ενημερωμένη, τα άλλα δεν το κοίταξα.
Λέγοντας PC περιλαμβάνουμε και την περίπτωση Linux. Δεν γράφουμε ούτε "Microsoft Windows" πχ.
όταν λένε PC γενικά δεν εννοείται Linux όπως και δεν εννοείται Mac. Εξάλλου στο Fez κάνετε τον κόπο να το γράψετε σωστά. Το PC είναι πολύ προβληματικός όρος από τότε που φύγαμε από την DOS ως βάση τού λειτουργικού (τελευταίο λειτουργικό που βασιζόταν στον πυρήνα τής DOS ήταν τα windows me). Συνήθως PC εννοεί απλά windows αν και οπωσδήποτε δεν είναι σαφής όρος.
OK το καταλαβαίνω αυτό που λες, αλλά τεχνικά ισχύει πως ο όρος PC είναι "πιο πάνω" από τα λειτουργικά που τυχόν θα υπάρχουν. Στο Fez μπήκε ΚΑΙ το "Linux" όντως εκ παραδρομής. Απλά όπως το σκέφτομαι εγώ, ή θα γράφεις "Windows" και "Linux" σαν platforms, ή απλά "PC"
όχι κάνεις λάθος.
"PC" σημαίνει το στάνταρ και μόνο το στάνταρ που είναι τα ms windows και μόνο τα ms windows. Ούτε το mac, ούτε το Linux, ούτε το FreeBSD, ούτε το ReactOS. Στο Fez και στο Braid είναι σωστά και στο Super Meat Boy είναι λάθος. Τόσο απλό. Απλά άνοιξε και δες οποιαδήποτε σελίδα στην wikipedia και θα δεις ότι έχω δίκιο. πχ http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Meat_Boy
τώρα προσωπικά θεωρώ τον όρο "PC" προβληματικό, και ότι θα έπρεπε να λέμε κανονικά Microsoft Windows. Έτερον εκάτερον.
Any OS (εννοώντας οποιοδήποτε)
Steam Play (εννοώντας τουλάχιστον δύο)
PC (εννοώντας windows)
Mac (εννοώντας mac)
Linux (εννοώντας λίνουξ)
όπως βλέπεις PC δεν σημαίνει λίνουξ. και θα ήταν προβληματικό να μην αναφέρεται το λίνουξ όταν υπάρχει επίσημη υποστήριξη (και όχι μαϊμουδιές με το wine)
Τέλoς πάντων βάζω και το Linux δεν υπάρχει πρόβλημα, απλά δεν κάνουμε ψηφιακή διανομή εδώ ώστε να πρέπει καθαρά να αναγράφεται επακριβώς η πλατφόρμα. Όπως δεν θα γράψω ότι το Minecraft τρέχει και σε Java Applet, περιλαμβάνεται στην έννοια "PC"
Updated με Linux φίλε lucinos
Είπα να μην το αναφέρω καθώς την έχουμε κάνει ξανά τη συζήτηση αλλά αφού επιμένεις στο θέμα, PC σημαίνει, όπως σήμαινε ΠΑΝΤΑ, υπολογιστής συμβατός με την αρχιτεκτονική επεξεργαστή της Intel. Σε ΚΑΜΙΑ περίπτωση PC δε σημαίνει Windows. Ο διαχωρισμός στα Mac είναι επειδή παλιότερα είχαν διαφορετική αρχιτεκτονική. Πλέον έχουν κι αυτά x86 αρχιτεκτονική οπότε είναι PC. Δεν τα λέμε PC κατά σύμβαση και συνήθειο. Είναι όμως PC. Τέλος το Steam έχει όντως την κατηγοριοποίηση που λες, κακώς. Σε καμία περίπτωση δεν είναι το steam η αυθεντία για να παίρνουμε ως σωστό ότι κάνει. Η διαφοροποίηση, όμως, που κάνει, οφείλεται στο ότι το Linux δεν είναι λειτουργικό μόνο των PC. Βγαίνει και σε ARM επεξεργαστές και αλλού. Στο link που έδωσες από την Wikipedia, Windows και Linux αναφέρει. Όχι Linux και PC. Αναφέρει μάλλιστα κάπου Windows PC προκειμένου να κάνει τη διαφοροποίηση από PC με άλλο λειτουργικό.
Επίσης αξιοσημείωτα indie τα papers please, don't starve, mark of the ninja, banished, FTL
Επίσης αξιοσημείωτα που δεν μπορούν να μην αναφερθούν Kerbal Space Program και A Virus Named Tom.