- Μόνιμες Στήλες
- Best Of
- Τop 10: Τα καλύτερα Strategy
Τop 10: Τα καλύτερα Strategy
HotΤop 10: Τα καλύτερα Strategy
Πληροφορίες
Στρατηγέ μου...τα σέβη μου!
Κάποτε για να γίνει κάποιος στρατηλάτης και ηγέτης ενός έθνους έπρεπε να έχει πονηρό μυαλό, ατσαλένια νεύρα, ευγενή καταγωγή, την εύνοια των θεών, πιστούς ...ρουφιάνους, μία δυναμική γυναίκα να τον "ζαλίζει" και γενικώς δεν ήταν και ότι πιο εύκολο, για αυτό άλλωστε λίγοι είναι εκείνοι που ξεχώρισαν είτε με τον ένα είτε με τον άλλο τρόπο στην ανθρώπινη ιστορία. Στην εποχή μας όμως, δεν χρειάζονται όλα αυτά. Μέσα από την οθόνη του PC (άντε και της κονσόλας, αν και μιλάμε για Strategy) μπορεί ο καθένας μας να βιώσει την εμπειρία του θριάμβου μιας μάχης, της δόξας ενός κερδισμένου πολέμου, της δημιουργίας μιας τεράστιας αυτοκρατορίας και της καταγραφής του ονόματός του στις "χρυσές" σελίδες της ιστορίας.
Αν το σκάκι ήταν το πρώτο Strategy, η διαχρονικότητά του αποδεικνύει την ανάγκη του ανθρώπου να νιώσει για λίγο ηγέτης και να καθοδηγήσει τους άντρες του με μαεστρία στο πεδίο της μάχης, χωρίς την στενοχώρια της πραγματικής απώλειάς και καταστροφής. Την ίδια ακριβώς ανάγκη καλύπτουν με πιο εξελιγμένο και πολύπλοκο τρόπο τα απανταχού video games στρατηγικής, αποτελώντας στο σύνολό τους ένα από τα πλέον δημοφιλή είδη και το "καμάρι" των PC gamers! Στο Top 10 αυτής της εβδομάδας, όπως ίσως έχετε καταλάβει τόση ώρα, θα δούμε τα δέκα κορυφαία Strategy όλων των εποχών. Όπως πάντα, οι μισές επιλογές προέκυψαν από την δική σας ψήφο στο σχετικό topic του forum και οι άλλες μισές από την συντακτική ομάδα του GameWorld.
10: Age of Mythology (11/11/2002)
Ensemble Studios, Microsoft Game Studios, MacSoft
PC, Mac
«Ένα game με ήρωες και Θεούς; Της Αιγυπτιακής και της Νορβηγικής μυθολογίας; Τί; Και της Ελληνικής; Πώρωση!» Είμαι σίγουρος πως κάπως έτσι ήταν η πρώτη αντίδραση όλων όταν άκουσαν πρώτη φορά για το Age of Mythology. Η Ensemble Studios, κάνοντας ένα μικρό «διάλλειμα» από την αμιγώς Age of Empires θεματολογία, μας χάρισε ένα φοβερό Strategy που και λόγω του έντονου Ελληνικού στοιχείου έγινε ιδιαίτερα αγαπητό στη χώρα μας.
Ολύμπιοι και μη Θεοί και τρανοί ήρωες βγαλμένοι από τις ιστορίες της παγανιστικής μυθολογίας έρχονταν αντιμέτωποι σε θρυλικές συγκρούσεις και θέματα όπως ο Τρωικός Πόλεμος, ο Άδης ή η Ατλαντίδα είχαν την τιμητική τους σε ένα RTS που μας καθήλωσε στις οθόνες μας. Το απολαυστικό multiplayer του παιχνιδιού προσφερόταν για επικές …τιτανομαχίες και η Ensemble Studios δημιούργησε ακόμα ένα κλασικό παιχνίδι. Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στις ελληνικότατες ιαχές των «υποτακτικών» μας που έγιναν σήμα-κατατεθέν. «Βούλομαι» να παίξω Age of Mythology!
9: Warcraft II: Tides of Darkness (PC: 1996, Saturn, PlayStation: 91/8/1997)
Blizzard Entertainment, Climax Studios (Saturn, PlayStation)
PC, Mac, Saturn, PlayStation
Ένα όνομα, μια ιστορία! Το Warcraft II: Tides of Darkness ήταν το game που μαζί με τη σειρά Command & Conquer ανέβασαν το είδος των RTS στον θρόνο του PC gaming στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του '90. Ταυτόχρονα, ήταν ο τίτλος που αναβάθμισε το όνομα της Blizzard Entertainment, τοποθετώντας την στην ελίτ της εποχής μαζί με τις Westwood Studios, id Software και LucasArts, αποτελώντας την αρχή της ξέφρενης πορείας της (νομίζω όλοι γνωρίζουν πλέον την συνέχεια). Πέρα από όλα αυτά όμως, το Warcraft II: Tides of Darkness ήταν και ένα πραγματικά πρωτοπόρο και ιστορικό Strategy που χάραξε τον δικό του δρόμο και έβαλε την λέξη Warcraft στο λεξιλόγιο κάθε gamer.
Orcs εναντίον humans ή humans εναντίων Orcs, όπως και να το θέσετε το αποτέλεσμα ήταν ένα: Εθιστικές μέχρι τελικής πτώσεως και συναρπαστικές μάχες, μουσική από ...άλλο πλανήτη, εξαιρετικά γραφικά και φυσικά "σκαλωματικό" gameplay σε ένα RTS συνώνυμο με την "χρυσή" εποχή του είδους! Τι κι αν έχουν περάσει σχεδόν 18 χρόνια από την κυκλοφορία του; Η Blizzard μπορεί ακόμη και σήμερα να είναι περήφανη για το δημιούργημά της, καθώς μιλάμε για ένα πραγματικά διαχρονικό διαμάντι.
8: Sid Meier's Civilization IV (25/10/2005)
Firaxis, 2K Games
PC, Mac
Όταν μιλάμε για το Civilization, όλοι ξέρετε πως μιλάμε για τον τίτλο που απλά είναι συνώνυμος με τους όρους turn-based strategy και 4X game. Η τέταρτη συνέχεια του πνευματικού παιδιού του Sid Meier είναι το καλύτερο παιχνίδι της σειράς η οποία μας ταξιδεύει εδώ και πάνω από είκοσι χρόνια στην μεγαλειώδη ιστορία του ανθρωπινού γένους. Η εξέλιξη, ο πολιτισμός, οι κοινωνίες, οι επιστήμες, οι μεγάλες φυσιογνωμίες και ουσιαστικά ολόκληρη η πορεία στο χρόνο αυτού που ονομάζουμε κόσμος εξομοιώθηκαν ιδανικά στην κορυφαία δημιουργία της Firaxis.
To turn-based θαύμα που ονομάζεται Civilization IV ήταν ένα πραγματικά επικών διαστάσεων game. Ξεκινώντας ουσιαστικά από το μηδέν, αναλαμβάνατε να χτίσετε μια παντοδύναμη αυτοκρατορία, επεκτείνοντας την κυριαρχία σας και εξελίσσοντας τον πολιτισμό, τις τέχνες, τα γράμματα, τον στρατό και οτιδήποτε καθιστά βασικό συστατικό ενός πανίσχυρου κράτους. Τα γραφικά, το gameplay, ο ήχος και η μουσική ήταν αριστουργηματικά, ενώ οι άπειρες πτυχές του παιχνιδιού ήταν ο πραγματικός "θησαυρός" ενός τίτλου που έχει εδώ και πολλά χρόνια καθιερωθεί στη συνείδηση των απανταχού gamers.
7: Age of Empires II: The Age of Kings (PC: 30/9/1999, PS 2: 2/11/2001)
Ensemble Studios, Microsoft Game Studios
PC, Mac, PS 2
Αν το Age of Empires ήταν τουλάχιστον επικό, το Age of Empires II: The Age of Kings ανέλαβε να τελειοποιήσει αυτό που ξεκίνησε ο προκάτοχός του. Το μεγαλείο του παιχνιδιού είναι δύσκολο να περιγραφεί σε λίγες μόνο σειρές. Πέντε συναρπαστικά campaigns με άφθονη δράση και συναρπαστικές μάχες, τεράστια ιστορικά πρόσωπα όπως ο William Wallace ή ο Τζένγκις Χαν, 13 διαφορετικοί λαοί για να ηγηθείτε και ένα σωρό ακόμη στοιχεία "έχτισαν" το μοναδικό και πολυσύνθετο gameplay ενός ακόμη αριστουργήματος που βρίσκεται στην λίστα μας.
Το παιχνίδι περιελάμβανε την εξέλιξη ενός πολιτισμού μέχρι το σημείο όπου θα ήταν έτοιμος να κατατροπώσει του αντιπάλους του. Η απλή αυτή ιδέα δεν ήταν καθόλου απλοϊκή και μας έβαζε στο ρόλο ενός πραγματικά μεγάλου ηγέτη σε μια από τις πλέον επικές στιγμές στην ιστορία των video games. Απλά να πούμε πως τo Age of Empires II: The Age of Kings ανήκει στους τίτλους αυτούς που έχουν παίξει όλοι -και όταν λέμε όλοι, εννοούμε όλοι! Πρόκειται για ένα διαχρονικό, αγαπημένο και κάρα-κλασικό game, ενώ φυσικά δεν ξεχνάμε να κάνουμε ιδιαίτερη μνεία στο εθιστικότατο multiplayer του.
6: Company of Heroes (29/9/2006)
Relic Entertainment, THQ
PC, Mac
Ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος και τα video games έχουν μια πολύ ιδιαίτερη σχέση μεταξύ τους, πράγμα που αποδεικνύεται από τους δεκάδες τίτλους κάθε είδους που έχουν κυκλοφορήσει με θέμα την σκοτεινή εκείνη περίοδο της ανθρωπότητας. Το Company of Heroes δεν ήταν ακόμα ένα τέτοιο παιχνίδι. Όχι φυσικά γιατί δεν είχε σαν θέμα τον Β'ΠΠ, αλλά γιατί πολύ απλά δεν άνηκε στον ...σωρό, καθώς ήταν το κορυφαίο RTS βασισμένο σε αυτά τα γεγονότα (εξαιρείται το εναλλακτικό σύμπαν της σειράς C&C). Η δημιουργία των ορκισμένων strategy-άδων της Relic Entertainment διέθετε απίστευτο βαθμό λεπτομέρειας, ένα μεγαλειώδες campaign κινηματογραφικών προδιαγραφών και τεχνικό τομέα για ...Oscar.
Αναβιώνοντας μεγάλες ιστορικές μάχες στην Γαλλία της εποχής εκείνης, το Company of Heroes μας έβαζε στην καρδιά του πολέμου μέσα από 15 συναρπαστικές αποστολές. Ο τεχνικός τομέας του παιχνιδιού ήταν ανυπέρβλητος, με την κάμερα να μπορεί να ζουμάρει σε σημείο που νομίζαμε ότι παίζαμε Action τρίτου προσώπου! Οι κραυγές και οι φωνές των στρατιωτών έχουν μείνει επίσης αξέχαστες, ενώ το gameplay ήταν σχεδόν άρτιο. Φυσικά δεν θα μπορούσε ένα τέτοιο RTS να μην διαθέτει και ένα αναλόγου ποιότητας multiplayer, ολοκληρώνοντας ιδανικά την συγκλονιστική αυτή gaming εμπειρία.
5: Dune II: Battle for Arrakis (PC: 1992, Amiga: 05/1993, Mega Drive: 1993)
Westwood Studios, Virgin Interactive
PC, Amiga, Mega Drive
Τιμής ένεκεν και μόνο, δεν θα μπορούσε με τίποτα να λείπει το συγκεκριμένο game από την λίστα μας. Ο "παππούς" των μοντέρνων RTS ήταν το πρώτο παιχνίδι του είδους που μας καθήλωσε μπροστά από τις οθόνες μας και μας έβαλε στη διαδικασία να υπολογίζουμε τα αποθέματα spice και τα διαθέσιμα harvesters ακόμα και στον ύπνο μας! Βασισμένο στην ομώνυμη σειρά μυθιστορημάτων επιστημονικής φαντασίας του Frank Herbert, το Dune II ήταν μια πρωτοποριακή δημιουργία που ουσιαστικά όρισε αυτό που σήμερα ονομάζουμε "real-time strategy".
Για να καταλάβετε χωρίς πολλά-πολλά τη σημασία του εν λόγω παιχνιδιού, απλά θα αναφέρουμε κάποια στοιχεία κλασικού RTS gameplay που πλέον όλοι γνωρίζετε, αλλά εμφανιστήκαν για πρώτη φορά στο Dune II. Πρώτο και καλύτερο, η συλλογή resources για την χρηματοδότηση των κατασκευών κτιρίων και μονάδων. Δεύτερον, η ιεραρχική δομή των κατασκευών, κοινώς το technology tree, όπου κάθε εξελιγμένη μονάδα διαδέχεται κάποια απλούστερη. Τρίτον, η ύπαρξη τριών διαφορετικών φυλών (Atreides, Harkonnen και Ordos), καθεμιά με έναν αριθμό από μοναδικά όπλα και ξεχωριστές μονάδες. Αυτά και άλλα πολλά περιελάμβανε πρώτο το Dune II: Battle for Arrakis και εάν προσθέσουμε σε αυτά το εθιστικό gameplay, το κορυφαίο σπικάζ, την εξαιρετική και πολύ ανταγωνιστική A.I. και την ατμοσφαιρική μουσική και θεματολογία έχουμε σαν αποτέλεσμα το πρώτο μεγάλο Strategy όλων των εποχών.
4: Rome: Total War (22/9/2004)
The Creative Assembly, Activision (πρώην εκδότης), Sega (νυν εκδότης), Feral Interactive (Mac)
PC, Mac
Όπως δηλώνει και το όνομά του ευθαρσώς, το Rome: Total War (και γενικά η ομώνυμη σειρά) αποτελεί την απόλυτη πολεμική εμπειρία! Το 2004 που κυκλοφόρησε η δημιουργία της The Creative Assembly θεωρήθηκε το κορυφαίο Strategy game της χρονιάς, ενώ πολλοί τότε μίλησαν για το καλύτερο game του είδους όλων των εποχών. Επειδή όπως λέει και ο λαός "μεγάλη μπουκιά φάε, μεγάλη κουβέντα μη πεις", εγώ δαγκώνοντας το σουβλάκι μου με πάθος δεν θα πω έτσι χωρίς σκέψη πως είναι το καλύτερο Strategy ever, αλλά θα το τοποθετήσω χωρίς δισταγμούς στην Top δεκάδα.
Η σειρά των Βρετανών developers επενδύει πάντα στην ιστορική ακρίβεια και το Rome: Total War δεν αποτέλεσε εξαίρεση. Διαθέτοντας μια πληθώρα συναρπαστικών χαρακτηριστικών και ένα μοναδικό gameplay που το ξεχώρισε από τα υπόλοιπα Strategy, το εν λόγω game μας έβαλε πιο ωμά από ποτέ στο πεδίο της μάχης με σκοπό να οδηγήσουμε τους στρατούς μας στον θρίαμβο της νίκης και την αιώνια δόξα. Οι μεγαλειώδεις real-time συγκρούσεις, τα εκπληκτικά γραφικά και η τρομερή αίσθηση μαζικότητας σε συνδυασμό με το βαθύ υπόβαθρο στρατηγικής σκέψης που απαιτούσε το παιχνίδι, ήταν αρκετά για να χτίσει το Rome: Total War την δική του αυτοκρατορία!
3: Warcraft III: Reign of Chaos (5/7/2002)
Blizzard Entertainment, Sierra Entertainment
PC, Mac
Τo World of Warcraft πλέον το γνωρίζει και η ...κουτσή Μαρία. Το MMORPG της Blizzard κυκλοφόρησε το 2004 και σε συνδυασμό με την όλο και ευκολότερη πρόσβαση σε γρήγορο internet ήταν ένα παιχνίδι που άλλαξε το σκηνικό στον χώρο των video games τα τελευταία δέκα χρόνια. Ωστόσο, σίγουρα ένα μεγάλο κομμάτι της συντριπτικής επιτυχίας του οφείλεται στον προκάτοχό του, στο game που προετοίμασε το έδαφος και έβαλε τις βάσεις για αυτό που θα επακολουθούσε, που έθεσε αν προτιμάτε το πολεμικό μηχάνημα σε κίνηση! Αυτή η κάπως "ανάποδη" εισαγωγή έγινε για να δείξει την τεράστια σημασία του Warcraft III: Reign of Chaos, ενός RTS που έγινε κλασικό σχεδόν από τη στιγμή που κυκλοφόρησε.
Το Warcraft III: Reign of Chaos ήταν ένα από τα αρτιότερα Strategy που είχαμε δει μέχρι εκείνη την εποχή, συνδυάζοντας μάλιστα στοιχεία RTS και RPG, αποτελώντας ένα άκρως εθιστικό game. Έχοντας πιο πλούσιο περιεχόμενο από τον προκάτοχό του, καθώς περιελάμβανε μεταξύ άλλων δύο επιπλέον φυλές (Νight Εlves και Undead), το δημιούργημα της Blizzard μπορεί ακόμη και σήμερα να υπερηφανεύεται για το εξαιρετικό και "σκαλωματικό" gameplay του. Κάθε race είχε τις δικές του δυνάμεις και αδυναμίες και η στρατηγική προσέγγιση άλλαζε ανάλογα με το ποιά φυλή ελέγχατε, γεγονός που προσέδιδε βάθος στην όλη εμπειρία. Βάλτε σε όλα τα παραπάνω το τρομερό Multiplayer -προφανώς- και το θρυλικό πλέον World Editor (με άλλα λόγια ... DotA) και έχετε απλά ένα από τα τελειότερα real-time strategy ever.
2: StarCraft (1998)
Blizzard Entertainment
PC, Mac, Nintendo 64
Το εν λόγω Strategy είναι σίγουρα ένα από τα πιο επιδραστικά games όλων των εποχών στο είδος του. Η δημιουργία της Blizzard εξέλιξε τα RTS εκείνης της εποχής με επαναστατικές ιδέες, ενώ προσέφερε ένα εκπληκτικό gameplay που "κατέστρεψε" κόσμο (ειδικά στην Ασία, όπου ακόμη και σήμερα υπάρχει ισχυρό community). Οι τρεις φυλές που διέθετε το StarCraft, οι πρώην Γήινοι άνθρωποι Terrans, οι ανθρωποειδείς, προηγμένοι και μυστηριώδεις Protoss και τα σιχαμένα εντομοειδή Zerg, είχαν αποδοθεί τόσο ξεχωριστά η καθεμιά, με μοναδικά units και διαφορετικά technology trees, αλλάζοντας κατά πολύ την εμπειρία του παιχνιδιού ανάλογα με την επιλογή.
Μία ακόμη συναρπαστική πτυχή του StarCraft ήταν το βαθύ και ατμοσφαιρικό στόρι που έβαζε τον παίκτη κατευθείαν στο κλίμα της επικής σύγκρουσης που ξετυλιγόταν. Τρία εξαιρετικά campaigns, ιστορικά cut-scenes και χαρακτήρες όπως η εμβληματική Sarah Kerrigan έδωσαν στο παιχνίδι την "στάμπα" του κλασικού, ενώ το άκρως ανταγωνιστικό Multiplayer του εξασφάλισε μια τεράστια διάρκεια ζωής. Το StarCraft ήταν και είναι ακόμη ένα από τα κορυφαία RTS που κυκλοφόρησαν ποτέ και αποτελεί μια διαχρονική αξία!
1: Command & Conquer: Red Alert (PC: 1996, PS: 11/1997)
Westwood Studios, Virgin Interactive
PC, PlayStation
Επειδή το να σταματήσεις έναν παγκόσμιο πόλεμο δεν είναι τόσο εύκολο όσο να ταξιδέψεις στο παρελθόν, να βρεις τον Αδόλφο Χίτλερ σε νεαρή ηλικία και να τον εξοντώσεις προκαταβολικά, το Command & Conquer: Red Alert μας μαθαίνει πως με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, ότι είναι να γίνει θα γίνει! Μιλάμε φυσικά για τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, που στο εναλλακτικό σύμπαν της δημιουργίας της Westwood Studios δεν έχει καθόλου Ναζί, αλλά πολύ Σοβιετική Ένωση, πολλούς Συμμάχους και επικές μάχες για την Ευρωπαϊκή κυριαρχία! Το ...σεναριακό prequel ουσιαστικά του Command & Conquer του 1995 αποτελεί ένα θρυλικό game που έχουμε όλοι παίξει σε κάποια φάση της ζωής μας και είναι ίσως το κορυφαίο RTS που κυκλοφόρησε ποτέ.
Το Command & Conquer: Red Alert συνδυάζει πραγματική πολεμική ατμόσφαιρα, άφθονη δράση, εκπληκτικά οπτικά και ηχητικά εφέ, ενώ τα cutscenes σήμα-κατατεθέν έχουν μείνει στην ιστορία, συνθέτοντας στο σύνολό τους μια πραγματική cult b-mοvie μικρού μήκους! Το απολαυστικό gameplay του παιχνιδιού έθεσε νέα στάνταρ στο είδος, το interface ήταν το πιο εξελιγμένο που είχαμε δει μέχρι τότε ενώ το balancing των δύο αντίπαλων στρατοπέδων ήταν υποδειγματικό. Το δε Multiplayer του τίτλου ήταν από αυτά που άνοιξαν το δρόμο στα μετέπειτα games, τόσο με το Online όσο και μέσω LAN. Οι παλαιότεροι ειδικά θα θυμούνται τις επικές κόντρες στα lan-άδικα πριν από πολλά χρόνια, ένα ακόμη κεφάλαιο στην τεράστια κληρονομιά που άφησε το αριστούργημα της Westwood Studios!
Επόμενο Best Of
Αυτά ήταν τα 10 κορυφαία Strategy που έχουν κυκλοφορήσει ποτέ, δέκα επικά παιχνίδια με τα όποια σίγουρα όλοι μας έχουμε "λιώσει" κάποια στιγμή στη ζωή μας. Το συγκεκριμένο είδος είναι ξεχωριστό και ιδιαίτερα αγαπητό, απαιτεί σκέψη και οξύνει το νου και φυσικά περιμένουμε και τα δικά σας σχόλια πάνω στο συγκεκριμένο θέμα.
Την επόμενη φορά η στήλη μας θα προσπαθήσει να επιλέξει τα 10 κορυφαία Adventures όλων των εποχών. Ανοίξτε λοιπόν το Inventory σας, κάντε combine την εμπειρία σας με το mouse σας και στη συνέχεια πατήστε use για να κάνετε κλικ εδώ και να ψηφίσετε τις δικές σας επιλογές στο forum του GameWorld! Όπως πάντα η τελική επιλογή θα είναι αποτέλεσμα τόσο της δικής σας ψηφοφορίας όσο και των επιλογών της συντακτικής ομάδας.
Comments
Τουλάχιστον τα 3 έπρεπε να είναι, αυτά τα παιχνίδια ήταν top στην εποχή τους, η blizzard είναι μακράν η καλύερη όσον αφορα τα τεχνικά χαρακτηρηστικά, τις περισσότερες καινοτομίες, και μητέρα του έπους του warcraft!
Με την ίδια λογική το ίδιο αξίζει και η Paradox σαν εταιρία με μεγαλύτερη κιόλας παράδοση σε strategy αλλά δεν μπήκε ούτε ένας τίτλος της.
Συμφωνώ με το Νικολή. Πολλά παιχνίδια της Blizzard που δεν αλλάζουν τόσο ριζοσπαστικά τη συνταγή όταν ξεχνιούνται μεγάλοι καινοτόμοι όπως η Paradox (Hearts of Iron, Europa Universalis, Crusader Kings) και σειρές turn based γιγάντων όπως τα Heroes of Might and Magic, ιστορικές 3x σειρές στο διάστημα ή management games όπως τα Pharaoh, Ceasar, Tropico και turn based τύπου jaggged alliance ή Xcom.
Anyway έτσι κι αλλιώς δεν διαφωνώ με το top 10, το βρίσκω πολύ αξιόλογο, απλά προσωπικά έχοντας λιώσει τα pc strategy δε βλέπω τόσο groundbreaking διαφορές μεταξύ warcraft 2,3 και starcraft. Και εμένα μου αρέσουν όλα τα total war αλλά δε θα τα έβαζα όλα σε ένα top 10.
Το C&C Red Alert είχε τόσο μεγαλύτερες πωλήσεις όσο και μεγαλύτερες βαθμολογίες σε reviews.
Το Dune 2 ήταν το πρώτο real-time strategy που κυκλοφόρησε ποτέ γι' αυτό και επιλέχθηκε. Αν δεν υπήρχε αυτό το genre θα είχε καθυστερήσει για πολλά χρόνια ακόμα (παρένθεση, το Dune 2000 πάτωσε συγκριτικά με το πρώτο).
Τέλος, το Age of Mythology δεν ήταν στα top 5 που ψηφίσατε και πήρε μόλις 2 ψήφους. Οι συντάκτες επιλέξαμε το Age of Empires 2 που ήταν κορυφή για την εποχή του και πάνω στο οποίο βασίστηκε το Age of Mythology. Θυμίζω για άλλη μια φορά και το γράφουμε σε κάθε άρθρο ότι 5 επιλέγετε εσείς, 5 εμείς. Misfits, legend10 και cyclopes που αναρωτιέστε, δεν ψηφίσατε καν σε αυτό το Top 10 και ως παλιότερα μέλη ξέρετε ήδη τι συμβαίνει συνεπώς άδικα διαμαρτύρεστε. Αν είχατε ψηφίσει, το Age of Mythology θα ηταν στη λίστα. Φροντίστε λοιπόν να ψηφίζετε σε κάθε Top 10. Μου θυμίζει που απορεί ο κόσμος γιατί βγαίνει κυβέρνηση η ΝΔ αλλά το 33% κάνει αποχή
Πιθανόν να κάνουμε μια εξαίρεση για άλλη μια φορά και να βγάλουμε το Starcraft 2 από την 10η θέση και να μπει στη θέση του το Age of Mythology, δηλαδή θα έχουμε 6 δικές σας επιλογές και 4 δικές μας.
Για ποιο CoD και για ποιο GTA μιλάς, τι σχεση έχουν αυτά. Και απο πότε τα MOBA games είναι ξεχωριστό κομμάτι? αυτόνομο ίσως. Να βγάλουν τα παιδιά απο το top10 το starcraft 2, να μπει της paradox ποιο? Το ότι μία εταιρία ασχολείται αποκλειστικά με ένα άντε 2 είδη παιχνιδιών θα βγάζει και κατι καλύτερο. Και όσον αφορά τα all time αντί του company θα μπορούσε να μπει το "Z", αλλά και πάλι το company είναι 100 φορες καλύτερο..
Και κάτι για το age of mythology όντως πόλυ κάλο, ειδικά για εμάς του έλληνες, αλλά σε παγκόσμιο επίπεδο πολύ λίγο.
Ah.... δεν το γνώριζα αυτό. Εγώ εξάλου μεγάλοσα με το Starcraft και Dune200 και RedAlert οπως και Age of Empire 2.
Btw προβλεπεται κολαση για τη συνθεση της λιστας με τα καλυτερα adventures, την περιμενω με πολυ ενδιαφερον.
Loom ftw!
1ον, το Stronghold Crusader. Κανένα άλλο game δεν το ξεπερνάει στα κάστρα.
2ον, το Cossacks, για το λεπτομερέστατο σύστημα πρώτων πόρων και το τεράστο αριθμό στρατευμάτων
3ον, το Empire Earth μόνο και μόνο για το "σφίξιμο" των στρατιωτών όταν πέθαιναν
4ον και 5ον, όχι και τόσο σημαντικά, το LOTR: Battle for middle Earth ll, καλό multi και γραφικά αλλά μέχρι εκεί. Και το Warlords Battlecry 2 ή 3 για την τεράστια ποικιλία και τα RPG στοιχεία που είχε.
Μη πω και το Age of Wonders τώρα και δε σταματήσω ποτέ τη λίστα
ΝΑΙ ΡΕ ΦΙΛΕ STRONGHOLD!!!!!!