- Μόνιμες Στήλες
- Best Of
- Top 10: Τα πιο δύσκολα games όλων των εποχών
Top 10: Τα πιο δύσκολα games όλων των εποχών
HotTop 10: Τα πιο δύσκολα games όλων των εποχών
Πληροφορίες
Αν νομίζετε ότι είστε αρκετά hardcore gamers τότε δοκιμάστε να τερματίσετε τα παρακάτω!
[Αρχική δημοσίευση: 21/8/12] Τα video games από το ξεκίνημα τους είχαν ως στόχο να μας προσφέρουν άφθονες ώρες ξέγνοιαστης διασκέδασης. Βέβαια κατά το παρελθόν το μονοπάτι των gamers δεν ήταν στρωμένο με...ροδοπέταλα όπως είναι στις μέρες μας. Αναφερόμαστε στα δεκάδες walkthroughs που κατακλύζουν το internet, στους οδηγούς στρατηγικής, στα cheats ή ακόμα -όσο κι' αν ακούγεται παράξενο- στα checkpoints. Πολλά από τα games-μπαστούνια που θα αναφέρουμε παρακάτω, όφειλαν τον υψηλό βαθμό πρόκλησής τους στην απουσία όλων των παραπάνω εφοδίων που έχει στη διάθεσή του ο σύγχρονος gamer. Άλλωστε, την τότε εποχή τα games είχαν τον χαρακτήρα των arcade. Αν ξεμένατε από ζωές τότε βλέπατε τα ραδίκια ανάποδα και θα έπρεπε να ξεκινήσετε από την αρχή.
Το Best Of αυτής της εβδομάδας είναι ένα ιδιαίτερα αντιπροσωπευτικό δείγμα των πιο δύσκολων παιχνιδιών που έχουν κυκλοφορήσει ποτέ, όπως προέκυψε από τις δικές σας ψήφους στο σχετικό topic του forum. Οι τίτλοι αυτοί έχουν αποθαρρύνει πολλούς παίχτες από το να ασχοληθούν μαζί τους, ενώ κάποιοι άλλοι μπορούν δίκαια να καυχιούνται ότι τους έχουν ολοκληρώσει.
[UPDATE: 17/9/21 - Το βίντεο του Top 10] Μόλις βγάλαμε βίντεο και ανανεώσαμε πλήρως την παρακάτω λίστα με τα games που κυκλοφόρησαν όλα αυτά τα χρόνια.
Άξια αναφοράς
Πριν περάσουμε στο Top 10, ας αναφέρουμε ορισμένα games που είναι άξια αναφοράς και δεν κατάφεραν να μπουν στη δεκάδα.
1001 Spikes (3/6/2014)
8bits Fanatics, Nicalis
PC, PS4, PS Vita, Xbox One, Wii U
Οι περισσότεροι δεν το γνωρίζετε. Είναι ένα 2D Platform που μας θυμίζει το παλιό 2D Platform Rick Dangerous (κρατήστε το όνομα). Κυκλοφόρησε το 2014 και εδώ θα πρέπει να περάσετε μέσα από παγίδες, τις οποίες θα πρέπει να απομνημονεύσετε καλά.
Πλατφόρμες εμφανίζονται και εξαφανίζονται, βέλη σκάνε μέσα από τους τοίχους, ευτυχώς το μαρτύριο διαρκεί κανένα μισάωρο καθαρό χρόνο, αλλά ουσιαστικά θα χρειαστείτε πολλές ώρες την πρώτη φορά.
Alien vs. Predator (21/10/1994)
Rebellion, Atari
Atari Jaguar
Το Atari Jaguar ήταν μια από τις πιο αποτυχημένες κονσόλες όλων των εποχών. Ένας από τους λόγους που το θυμούνται κάποιοι είναι το Alien vs. Predator και αρκετός κόσμος αγόρασε τότε το Jaguar μόνο και μόνο για να παίξει το συγκεκριμένο παιχνίδι. Πρόκειται για ένα FPS που σας επιτρέπει να παίξετε ως Marine, Predator ή Alien.
Κάθε φυλή έχει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, αλλά ο κοινός παρανομαστής είναι ότι κάθε φορά που κάνετε save οι αντίπαλοί σας κάνουν respawn. Ως εκ τούτου ο καλύτερος τρόπος να ολοκληρώσετε το παιχνίδι είναι να το παίξετε “μια και έξω”. Στην περίπτωση που επιλέξετε το Alien, θα πρέπει να σώσετε την βασίλισσα σας από τα χέρια των Predators. Το Alien έχει ελάχιστα hit points, αλλά μπορεί να κάνει κουκούλια όποτε σκοτώνει κάποιον Marine, ώστε αν πεθάνει να γεννηθεί ξανά μέσα από το σώμα του άτυχου στρατιώτη.
Ο Predator αντίθετα είχε τον καλύτερο εξοπλισμό, αλλά υπήρχε και το ανάλογο scaling στους αντιπάλους, αφού θα έπρεπε να αντιμετωπίσετε πολύ περισσότερους εχθρούς από τις δυο άλλες φυλές. Ως Alien ή Predator υπάρχουν κάποιες ελάχιστες ελπίδες να ολοκληρώσετε το παιχνίδι.
Στην περίπτωση που κάνετε το λάθος να επιλέξετε τον Marine η μοίρα σας προδιαγράφεται ζοφερή. Τα πυρομαχικά δεν θα φτάνουν για να αντιμετωπίσετε τις ορδές των Aliens, ενώ χάρις στις αδυναμίες του hardware δεν υπάρχουν τα ανάλογα ηχητικά εφέ για να καταλάβετε πότε οι εχθροί σας πλησιάζουν. Υπάρχει βέβαια ένας motion sensor, ο οποίος σας κάνει να αισθάνεστε σαν τον William Hudson στην ταινία Aliens, αφού οι ενδείξεις του το μόνο που καταφέρνουν είναι να σας αγχώσουν και όχι να σας βοηθήσουν. Τα θεραπευτικά items είναι και αυτά λιγοστά και σαν να μην έφτανε αυτό, δεν μπορείτε να τα αποθηκεύσετε αλλά τα καταναλώνετε αυτόματα.
Bloodborne (24/3/2015)
FromSoftware, Sony
PS4
Το Bloodborne είναι ένα πολύ δύσκολο παιχνίδι, αλλά ταυτόχρονα το πιο εύκολο από τα Soulsgames της FromSoftware για διάφορους λόγους. Καταρχήν σας επιτρέπει να μάθετε το παιχνίδι σταδιακά. Στην αρχή, οι εχθροί δεν είναι ιδιαίτερα απειλητικοί και η δυσκολία κλιμακώνει στην πορεία. Υπάρχει επίσης πληθώρα όπλων για κάθε περίπτωση, η μάχη είναι πιο εύκολη και κατανοητή, ενώ υπάρχουν και τρόποι για να φαρμάρετε potions.
Τα bosses είναι το δυσκολότερο σημείο του παιχνιδιού, αλλά κατά μέσο όρο είναι λίγο πιο εύκολα σε σχέση με τα άλλα Soulsgames. Πάντως, ένας μέσος gamer, θα δυσκολευτεί πάρα πολύ να το τερματίσει. Απευθύνεται σε λίγους, αλλά...τόσα games της FromSoftware έχει το Top 10, ας βγάλουμε το πιο εύκολο απ' έξω.
H σειρά Castlevania
Konami
Όλα τα Castlevania games έχουν αξιοσημείωτη δυσκολία, λιγότερη ωστόσο σε σχέση με τα games της λίστας μας. Λίγο πιο δύσκολο θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι το Castlevania III. Η μεσαιωνική 2D Platform σειρά σας βάζει να πολεμήσετε ελέγχοντας την Vampire Clan των Belmont. Θα βρεθείτε μέσα σε κάστρα με δαίμονες, τους οποίους συνήθως στέλνει ο μοχθηρός Δράκουλας.
Τα όπλα σας είναι ένα μαστίγιο, που ενίοτε γίνεται αλυσίδα, ενώ ενίοτε υπάρχουν και ελάχιστα power-ups, όπως σακιά με αγιασμούς, αστεράκια κτλ. Οι απλοί εχθροί έχουν συνήθως προβλέψιμο A.I. Η μεγαλύτερη δυσκολία έγκειται στις παγίδες που θα αντιμετωπίσετε, τις αιωρούμενες πλατφόρμες και τα bosses που εξαπολύουν ξαφνικές επιθέσεις από το πουθενά.
Catherine (10/2/2012)
Atlus Persona Team, Deep Silver
PS3, Xbox 360
Ένα γοητευτικό Puzzle Platform που εμπλουτίζεται από αρκετά Adventure και Survival Horror στοιχεία. Ο κεντρικός πρωταγωνιστής ζει κάθε βράδυ έναν εφιάλτη οπού βρίσκεται στην βάση μιας σκάλας, της οποίας τα σκαλοπάτια γκρεμίζονται σιγά-σιγά και θα πρέπει να αναρριχηθεί όσο το δυνατόν πιο γρήγορα προς την κορυφή. Θα πρέπει να μετακινήσετε, να σπρώξετε και να σκαρφαλώσετε σε αυτά τα σκαλοπάτια για να τα καταφέρετε. Καθώς περνάτε όμως τα διάφορα levels ο βαθμός δυσκολίας αυξάνεται κατακόρυφα, αφού σας επιτίθενται διάφοροι εχθροί με σκοπό να σας ρίξουν από τις σκάλες, διάφορες επιφάνειες γλιστράνε και γενικά ο χρόνος αρχίζει να κυλά πιο γρήγορα οπότε τα σκαλοπάτια γκρεμίζονται με πιο γοργό ρυθμό.
Στο Catherine υπάρχουν μέχρι και boss fights, όπως για παράδειγμα όταν σας κυνηγά μια τεράστια δαιμονική φιγούρα γυναίκας για να σας καρφώσει με ένα γιγάντιο πιρούνι. Σε αυτά είναι σίγουρο ότι θα καταναλώσετε αρκετά continue. Η πρόκληση είναι τεράστια καθώς απαιτείται να σκεφτείτε σε κλάσματα δευτερόλεπτου ποια θα είναι η επόμενη κίνηση σας, ενώ πολλές φορές αν μετακινήσετε λανθασμένα ένα σκαλοπάτι θα είναι αδύνατον να συνεχίσετε παρακάτω. Για όσους παίζουν puzzle games, το Catherine αποτελεί μια ευχαρίστηση. Για όλους τους υπόλοιπους είναι απλά άλλος ένας πονοκέφαλος.
Devil May Cry 3: Dante's Awakening (1/3/2005)
Capcom
PC, PS2, PS3, Xbox 360, PS4, Xbox One, Switch
Η τρίτη έκδοση της σειράς ήταν κατά πολλούς και η πιο δύσκολη. Σε αυτή ελέγχετε τον Dante και πρέπει να τα βάλετε με ορδές δαιμόνων. Οι μάχες απαιτούν σωστά combos και dodge, δηλαδή αποφυγή επιθέσεων την κατάλληλη στιγμή. Τα bosses είναι αδίστακτα και διαθέτουν μεγαλύτερη μπάρα health.
Ευτυχώς έχετε για βοήθεια το Devil Trigger, μηχανισμό που αυξάνει attack, defense, αναπληρώνει το health και ενεργοποιεί τις ειδικές επιθέσεις. Το Devil Trigger διαρκεί όσο έχετε ενέργεια στην αντίστοιχη μπάρα, η οποία ενέργεια ανεβαίνει όσο επιτίθεστε. Δυστυχώς το power-up αυτό δεν το έχετε εξ εαρχής αλλά το αποκτάτε στην πορεία.
Flywrench (24/8/2015)
Messhof
PC, PS4, Mac
Το πιο σπασικό, το πιο εκνευριστικό παιχνίδι του σημερινού βίντεο! Ελέγχετε ένα αεροσκάφος που ονομάζεται 6802 και απεικονίζεται με κάτι σαν ρακέτα στην οθόνη και θα πρέπει να αναπηδήσετε στην οθόνη. να ενεργοποιήσετε τους διακόπτες με το σωστό χρώμα και να φτάσετε στην τελική έξοδο χωρίς να ακουμπήσετε τα τοιχώματα ή τις παγίδες λέιζερ. Αν γίνει αυτό τότε χάνετε και ξεκινάτε το κάθε level από την αρχή.
Ευτυχώς τα levels είναι μικρά καθώς διαρκούν για λίγα δευτερόλεπτα αλλά το θέμα είναι ότι χρειάζεται χειρουργική ακρίβεια στις κινήσεις σας.
Mega Man 9 (26/9/2008)
Inti Creates, Capcom
PS4, Xbox One, Wii
Το δυσκολότερο παιχνίδι της σειράς σας δίνει ζόρικους εχθρούς, πολλές παγίδες για να χάσετε ενέργεια και βέβαια boss fights τα οποία εξαπολύουν επιθέσεις από τις οποίες πολύ δύσκολα θα καταφέρετε να ξεφύγετε.
Στο Platform Shooter της Capcom ξεκινάτε με αρχικό όπλο ένα κανόνι και όσο κερδίζετε κάθε boss τόσο αποκτάτε ένα ακόμη επιπλέον όπλο. Ανάλογα με την επιλογή όπλου, ο Mega Man αλλάζει αντίστοιχα και χρώμα. Με τον οπλισμό σας μπορείτε να κάνετε μεγαλύτερο damage, να αποκτήσετε ασπίδα, να δημιουργήσετε επιπλέον τουβλάκια για να ακουμπήσετε πάνω τους και να προχωρήσετε κ.ο.κ.
Σκεφτείτε ότι το Mega Man 9 είχε και achievement με το οποίο έπρεπε να το τερματίσετε χωρίς να χάσετε ούτε μία ζωή, να τερματίσετε το παιχνίδι 5 φορές σε μία μέρα ή να το τερματίσετε σε κάτω από μία ώρα. Ποιος άρρωστος θα κάνει κάτι τέτοιο;
Ninja Gaiden Black (21/10/2005)
Team Ninja, Tecmo
Xbox
Μια από τις αρτιότερες κυκλοφορίες για το αρχικό Xbox, χάρις στο στιλιζαρισμένο και διασκεδαστικό σύστημα μάχης του. Ο Ryu Hayabusa πρωταγωνιστεί σ' ένα εκρηκτικό Αction-Adventure, στο οποίο θα πρέπει να εκδικηθεί τους δολοφόνους της clan του και να καταστρέψει το Dark Dragon Blade.
H έκδοση Black προσφέρει ένα ακόμα επίπεδο δυσκολίας, το Master Ninja, που απευθύνεται ξεκάθαρα στους hardcore παίχτες, καθώς η πρόκληση ακόμα και στο normal επίπεδο είναι κάτι παραπάνω από υψηλή. Για να ολοκληρώσετε το παιχνίδι θα πρέπει να εξοικειωθείτε σε απόλυτο βαθμό με το σύστημα μάχης του, κάτι που απαιτεί να ξοδέψετε αρκετές ώρες μπροστά από τις οθόνες σας.
Nioh (2/2/2017)
Team Ninja, Sony
PC, PS5, PS4
Η δυσκολία του Nioh είναι κάπως παράδοξη. Στο Action RPG της Team Ninja, που θέλησε να κοπιάρει το Dark Souls, τα πρώτα levels είναι δύσκολα συγκριτικά με τα Dark Souls. Αλλά αν κάνετε όλα τα side quests που βρίσκετε μπροστά σας τότε ευτυχώς το παιχνίδι γίνεται πιο εύκολο. Στην αρχή δηλαδή θα πεθάνετε αρκετές φορές, αλλά αν ψαχτείτε και δυναμώσετε φτιάχνοντας ένα καλό build τότε θα τα πάτε σχετικά καλά.
Εννοείται ότι ο μέσος όρος δυσκολίας του Nioh είναι υψηλός και δεν προτείνεται για έναν μέσο gamer. Τα boss fights του έχουν υψηλή δυσκολία και θα πρέπει να κάνετε σωστά block και dodge πριν αντεπιτεθείτε.
Prince of Persia (3/10/1989)
Broderbund
PC, Amiga, Amstrad, Apple II, NES, Master System κ.α.
Πως θα σας φαινόταν αν είχατε μόλις μία ώρα να τερματίσετε ένα παιχνίδι; Η εταιρεία ανάπτυξης Broderbund δημιούργησε το 1989 κάτι καινοτόμο που έχουμε δει σε απειροελάχιστες περιπτώσεις στην gaming βιομηχανία. Στο Prince of Persia, ο κακός μάγος Jaffar εξαφανίζει τον πρίγκιπα της Περσίας και απαγάγει την κόρη του, η οποία είναι ταυτόχρονα και αγαπημένη σας. Της δίνει μία ώρα για να τον παντρευτεί αλλιώς θα την σκοτώσει. Εσείς είστε φυλακισμένος στα dungeons, αποδράτε και πρέπει μέσα σε αυτή την ώρα να την σώσετε.
Το Prince of Persia ήταν ένα από τα πιο δύσκολα Platform για την εποχή του για πολλούς λόγους. Καταρχήν θα έπρεπε να περάσετε μέσα από παγίδες, όπως πόρτες ή καρφιά, που σας πετσόκοβαν μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Επίσης, ορισμένα πατώματα από το δάπεδο ή το ταβάνι έπεφταν. Θα έπρεπε να εκτελέσετε σωστά ακόμα και parkour καθώς αν πέφτατε στο κενό τότε χάνατε ακαριαία. Υπήρχαν και ξιφομαχίες, ενώ η λιγοστή ενέργειά σας αναπληρωνόταν με potions. Κάποια potions βέβαια ήταν ψεύτικα και σας αφαιρούσαν ενέργεια οπότε θα έπρεπε να το σημειώνετε και αυτό.
Το πιο δύσκολο μέρος σε ορισμένα σημεία ήταν να μαντέψετε τον δρόμο! Θα έπρεπε για παράδειγμα να περπατήσετε στο κενό γνωρίζοντας ότι θα δημιουργηθούν πλακάκια ή να...πηδήξετε στο κενό γνωρίζοντας σε ποιο σημείο θα αιωρηθείτε. Είχατε άπειρες ζωές αλλά μόλις μία ώρα περιθώριο και όλα αυτά όταν το ταχύτερο speedrun είναι στα 15 λεπτά και ένα playthrough κάποιου που ξέρει το παιχνίδι στα 35-45 λεπτά. Το είχα τερματίσει μία φορά και είμαι περήφανος.
Returnal (23/4/2021)
Housemarque, Sony
PS5
Το Returnal είναι επίσης κάπως δύσκολο και αποτελεί ένα από τα λίγα 3D Third-Person Shooter Roguelike Games. Είναι πολύ πιο δύσκολο Roguelike από το Hades. Τα boss fights εξαπολύουν μαζικές επιθέσεις κατά πάνω σας και είναι εξαιρετικά δύσκολο να τα νικήσετε. Αν πεθάνετε ξεκινάτε και εδώ ολόκληρο το παιχνίδι από την αρχή. Η μόνη περίπτωση να γίνει save είναι όταν ολοκληρώσετε ένα ολόκληρο biome. Έτσι, σημειώνεται ότι έχετε σκοτώσει ένα boss και κρατάτε μόνιμα αντικείμενα.
Μία καλή τακτική εδώ είναι να τελειώσετε το παιχνίδι σερί. Μένετε σε ένα δωμάτιο που έχετε καθαρίσει από τους εχθρούς και αφήνετε το PS5 ανοιχτό χωρίς rest mode. Τα checkpoints έρχονται με την μορφή των Reconstructions τα οποία δουλεύουν μόνο μία φορά σε κάθε playthrough σας. Αν πρόκειται να χρησιμοποιήσετε κάποιο τότε κάντε το όταν πρέπει.
Rick Dangerous (1989)
Core Design
PC, Amiga, Amstrad, Atari ST και άλλοι υπολογιστές της εποχής
Ο ήρωάς του θύμιζε Indiana Jones. Ένα 2D Platform που είναι από τα πρώτα games της Core Design, δημιουργού του θρυλικού Tomb Raider. Το τερμάτισα πολύ λίγες φορές. Το αεροπλάνο του είχε πέσει στη ζούγκλα και θα έπρεπε να αποδράσει από ιθαγενείς και στη συνέχεια στρατιώτες. Χρησιμοποιούσατε πιστόλι με ελάχιστες σφαίρες τις οποίες βρίσκατε σε κουτιά πυρομαχικών, βάζατε δυναμίτη, αποφεύγατε φρουρούς και σκυλιά, σώζατε ομήρους και κυρίως αποφεύγατε αυτές τις εκνευριστικές παγίδες.
Στο Rick Dangerous τόσο εσείς όσο και οι εχθροί χρειαζόσασταν μόλις μία σφαίρα για να πεθάνετε. Αν σας τελείωναν οι ζωές ξεκινούσατε από την αρχή. Το χειρότερο ήταν οι κρυφές παγίδες που εμφανίζονταν μέσα από τους τοίχους ή σε σημεία όπου δεν βλέπατε που θα πέσετε και σας σκότωναν ακαριαία οπότε θα έπρεπε να θυμάστε απ' έξω την διαδρομή που θα ακολουθήσετε. Ευτυχώς το παιχνίδι είχε καθαρή διάρκεια 35 λεπτά και θα χρειαζόσασταν ώρες για να το μάθετε. Άλλο ένα παιχνίδι που επίσης είχα τερματίσει λίγες φορές και τότε στην Amiga δεν είχαμε και άπειρα continue.
Zelda II: Adventure of Link (26/9/1988)
Nintendo
NES
Στο δεύτερο Zelda για το NES, ο Link ζήλεψε λίγο τον Super Mario, μιας και το παιχνίδι άλλαξε gameplay και έγινε 2D Platform με στοιχεία RPG. Η top-down κάμερα διατηρούνταν μόνο στο χάρτη. Η δυσκολία ανέβηκε καθώς θα έπρεπε να αντιμετωπίσετε εχθρούς που ο καθένας απαιτούσε διαφορετική τακτική αντιμετώπισης. Το ίδιο ίσχυε και για τα bosses. Τα όπλα σας ήταν το σπαθί και η ασπίδα, ενώ υπήρχαν κάποια συμπληρωματικά αντικείμενα που σας επέτρεπαν π.χ. να σπάσετε πέτρες, να περπατήσετε πάνω σε νερό, να αποκαλύψετε κρυφές περιοχές κτλ.
Στο Zelda II θα έπρεπε να αντιμετωπίσετε παγίδες, πλατφόρμες που απαιτούσαν ισορροπία, να ανεβείτε ορόφους με ασανσέρ βρίσκοντας τον σωστό όροφο και την κατάλληλη έξοδο και κυρίως να περάσετε τον χρόνο σας σε dungeons. Οι εχθροί συνήθως εντοπίζονταν σε μικρές ομάδες. Όμως όπου σας επιτίθονταν μαζικά, ε εκεί την είχατε άσχημα. Το ενδιαφέρον είναι τα RPG στοιχεία, αφού εδώ αποκτούσατε πόντους xp και κάνατε upgrade τα attack, damage και life νικώντας εχθρούς.
VVVVVV (11/1/2010)
Terry Cavanagh
PC, PS4, PS Vita, 3DS, Switch, iOS, Android
Το VVVVVV (ΒιβιβιΒιβιβι) εκτός από το ότι έχει ένα από τα πιο αστεία ονόματα όλων των εποχών, μας δείχνει πως θα μπορούσε να είναι ένα Platform game υψηλότατης δυσκολίας αν θα κυκλοφορούσε στη δύση του Atari 2600. Ελέγχετε τον Captain Viridian, ένα χαμογελαστό ανθρωπάκι που θα πρέπει να εκκενώσει το αεροσκάφος μαζί με τους συναδέλφους του. Το ιδιαίτερο στοιχείο στο gameplay είναι ότι ο ήρωάς σας δεν μπορεί να πηδήξει όπως οι χαρακτήρες των games, αλλά αντίθετα με το κουμπί του άλματος φτάνει στο ταβάνι ή σε άλλο level εκτός οθόνης.
Στο παιχνίδι θα πρέπει να περάσετε μέσα από παγίδες, η λογική των οποίων απαιτεί πειραματισμό. Θα χρειαστείτε πολύ καλά αντακλαστικά, ενώ σε πολλά σημεία θα πρέπει να μαντέψετε πως θα κινηθείτε και η λύση μπορεί κάποιες φορές να βρίσκεται και εκτός οθόνης σε κάποιο άλλο level. Επίσης, θα ενεργοποιήσετε αντικείμενα για να προχωρήσετε παρακάτω, υπάρχει ένα υποτυπώδες σενάριο και σε κάθε level υπάρχει μία μίνι επεξήγηση στην οθόνη. Παρά τα φτωχά γραφικά του, υπάρχουν εύστοχα puzzles, ενώ το παιχνίδι διακρίνεται και για τις επιρροές του soundtrack από άλλα retro games.
World's Hardest game (2008)
Snubby Land
PC
Ο τίτλος από μόνος του είναι cringe. Εδώ θα πρέπει απλά να οδηγήσετε μία τελεία στο τέλος του level. Υπάρχουν 30 levels η δυσκολία των οποίων κλιμακώνει επικίνδυνα. Για να το τερματίσεις θέλεις απλά αντανακλαστικά και τεράστια επιμονή μέχρι να μάθεις τα ακριβή σημεία από όπου θα πρέπει να περάσεις.
Σε ορισμένα levels καλείσαι να μαζέψεις κίτρινες τελείες ώστε να ανοίξει η έξοδος. Ευτυχώς εδώ έχεις άπειρες ζωές. Οριακά το λες παιχνίδι αφού κάποια στιγμή όλο και κάποιος developer θα σκεφτόταν να φτιάξει κάτι τέτοιο.
Το Top 10
Ακολουθεί το Top 10 των δυσκολότερων games. Μας έχουν βγάλει την ψυχή, αλλά δεν παύουμε να τα λατρεύουμε!
Στην τελευταία θέση έχουμε ισοβαθμία.
10: Shadow of the Beast (1989)
Reflections Interactive, Psygnosis
(Amiga, Atari ST, Atari Lynx, Amstrad CPC, Commodore 64, ZX Spectrum, SNES, Mega Drive, Master System)
To Shadow of the Beast ήταν ένα 2D Platform με έντονα Horror στοιχεία. Ήταν ένας από τους λόγους που πολλοί αγορασαν Amiga 500, καθώς τα γραφικά του, το πρωτοποριακό (τότε) parallax scrolling, η ατμόσφαιρά του, η ποικιλία εχθρών και οι απρόσμενες παγίδες του, το έκαναν τόσο εντυπωσιακό και τρομακτικό ώστε ελάχιστοι το έπαιζαν με τα φώτα σβησμένα.
Ο Aarbron, τον οποίο και ελέγχατε, ήταν ένας άντρας ο οποίος έπεσε θύμα απαγωγής όταν ήταν παιδί και μετετράπει μέσω μαγείας σε έναν τερατώδη υπηρέτη του δαιμόνιου Maletoth. Οι μνήμες σας για την ανθρώπινη φύση σας όμως επέστρεψαν και αποφασίσατε να αποδράσετε. Το αποτέλεσμα ήταν να έχετε να αντιμετωπίσετε ορδές εχθρών, όπως δαίμονες, τερατώδη ζώα, πνεύματα, σκελετούς και κάθε είδους μυθικά τέρατα που προκαλούσαν τρόμο και μόνο με την όψη τους. Κι όλα αυτά με μόλις 12 hit points τα οποία έπεφταν ασταμάτητα και χωρίς cooldown εάν δεν ήσασταν προσεκτικοί. To health αναπληρωνόταν με δόσεις και μόνο σε συγκεκριμένα σημεία. Είχατε μία ζωή, κανένα save και αν χάνατε θα έπρεπε να ξεκινήσετε το παιχνίδι από την αρχή.
Το Shadow of the Beast απαιτούσε από εσάς να μάθετε όλα τα κρυφά περάσματα, τις παγίδες και τις αδυναμίες των εχθρών σας. Aπαιτούσε ιδιαίτερη δεξιοτεχνία, αντανακλαστικά, σωστό timing και στρατηγική αξιοποίησης της ενέργειάς σας ώστε να καταφέρετε να επιβιώσετε με τις λιγότερες δυνατές απώλειες. Έπρεπε να μάθετε ακριβώς που θα κινηθεί κάθε εχθρός σας και τι παγίδες θα εμφανιστούν μπροστά σας. Υπήρχαν δεκάδες είδη εχθρών, ένας αριθμός από τους μεγαλύτερους για την εποχή εκείνη, άρα διαφορετική τακτική για τον καθένα κι είχατε μόνο τις γροθιές σας και σε κάποια σημεία αποκτούσατε κι ορισμένα όπλα για ελάχιστο χρονικό διάστημα. Τα boss fights είχαν συγκεκριμένο μοτίβο το οποίο θα έπρεπε επίσης να μάθετε. Το πιο δύσκολο πράγμα στο παιχνίδι ήταν οι αιφνίδιες παγίδες, όπως αιχμηρά αντικείμενα που έβγαιναν από το έδαφος ή το ταβάνι ή αντικείμενα διαφόρων μεγεθών που πετιούνταν από διάφορα σημεία και που θα έπρεπε να τα γρονθοκοπήσετε ή να τα αποφύγετε. Το έχω τερματίσει μόλις μία φορά και ούρλιαζα από ικανοποίηση.
10: Contra: Hard Corps (8/8/1994)
Konami
Mega Drive
Η σειρά Contra αποτελεί ένα 2D Shoot 'Em Up. Η πρώτη έκδοση που κυκλοφόρησε το 1987 για Arcade, NES και υπολογιστές της εποχής, δεν ήταν τόσο δύσκολη όσο διαφημίζεται. Το Contra Hard Corps που κυκλοφόρησε για Mega Drive όμως και το οποίο θα εξετάσουμε εδώ, βελτιώθηκε στον τεχνικό τομέα και πήγε την δυσκολία ένα επίπεδο πιο πάνω, αφού έκρυβε πολύ πιο δύσκολα boss fights, περισσότερες σφαίρες στην οθόνη και απότομες παγίδες που σας αιφνιδίαζαν.
Οι εξωγήινοι αποδεικνύονται σκληροί καριόληδες, ωστόσο ευτυχώς το παιχνίδι ήταν μικρό σε διάρκεια. Στο Contra Hard Corps η δυσκολία είναι μεγάλη, αλλά εάν γνωρίζετε ποια όπλα να χρησιμοποιήσετε κάθε φορά, τα bosses θα είναι πολύ πιο εύκολα. Στην αρχή επιλέγετε χαρακτήρα και ο καθένας έχει το δικό του ρεπερτόριο όπλων. Στην πορεία μπορείτε να συλλέξετε διάφορα power-ups που αυξάνουν την μαχητική σας ικανότητα. Κάθε φορά που δέχεστε κάποια σφαίρα από τους εχθρούς σας πεθαίνετε και παράλληλα χάνετε τα power ups που είχατε μαζέψει. Πάντως ειδικά στα bosses, που ήταν υπερβολικά δύσκολα, θα έπρεπε να γνωρίζετε πότε να πυροβολήσετε και πότε να τρέξετε ή να πηδήξετε.
Το Contra ξεχώριζε επίσης χάρις στο άκρως εθιστικό co-op που προσέφερε, εντούτοις ο βαθμός δυσκολίας ανέβαινε κατακόρυφα στο εν λόγω mode, καθώς εμφανίζονταν ακόμα περισσότεροι εχθροί στην οθόνη και θα έπρεπε να αποφύγετε εκατοντάδες σφαίρες για να επιβιώσετε. Συν τις άλλοις, τα bosses γινόντουσαν ακόμη πιο δύσκολα και δεν ψοφάγανε με τίποτα!
9: Cuphead (29/9/2017)
StudioMDHR Entertainment, Microsoft
PC, PS4, Xbox One, Switch, Mac
Το Cuphead είναι ένα 2D Platform με retro αισθητική που θυμίζει τα πρώτα καρτούν την δεκαετία του '30. Είναι πολύ δύσκολο τόσο στις πίστες, όσο ειδικά και στα boss fights, τα οποία εξαπολύουν για παράδειγμα σφαίρες, λέιζερ και κεραυνούς από το πουθενά και σας εξολοθρεύουν. Στο ρεπερτόριό σας έχετε διάφορα όπλα, σκύψιμο, αποφυγή και διπλό άλμα. Αν έχετε καλό όπλο στην κατοχή σας τότε διατηρείτε πλεονέκτημα. Επομένως θα πρέπει να προσέξετε ώστε να μην πεθάνετε εκεί που δεν πρέπει.
Το καλό με το Cuphead είναι ότι ξοδεύετε νομίσματα μετά από κάθε level για να αναβαθμίσετε τα όπλα σας. Πέρα από την αναβάθμισή τους μπορείτε να αγοράσετε και charms, τα οποια σας προσδίδουν επιπλέον ικανότητες. Τα πιο σωτήρια είναι οι hearts και το smoke bomb, που σας δίνουν ενέργεια και μια δυνατότητα τηλεμεταφοράς αντίστοιχα. Τέλος, το Cuphead μπορεί να παιχτεί και Co-op από δύο παίκτες, αλλά σε αυτή την περίπτωση τα bosses έχουν μεγαλύτερο health και μπορεί να σας φανούν πιο δύσκολα.
8: Ghosts 'n Goblins Resurrection (25/2/2021)
Capcom
PC, PS4, Xbox One, Switch
Ghouls 'n Goblins Resurrection: Το 2D Platform της Capcom που άφησε εποχή με την δυσκολία του. Δεν αναφέρομαι φυσικά μόνο στην πρώτη έκδοση, το Ghosts and Goblins του 1985. Το Ghouls and Goblins του 1988 ήταν τεχνικά καλύτερο και ακόμη πιο δύσκολο, ενώ το Ghosts 'n Goblins Resurrection είχε τέσσερα επίπεδα δυσκολίας και στο επίπεδο Legend, έσπαγε νεύρα ακόμη και σε speedrunners, καθώς έκανε διαρκώς spawn εχθρούς. Ελέγχετε έναν ιππότη, ο οποίος σκοτώνεται με ένα hit ή αποκτάει πανοπλοία κι έτσι οι εχθροί χρειάζονται δύο hits για να σας σκοτώσουν.
Το πιο σπαστικό πράγμα εδώ είναι ότι σε ορισμένα σημεία το παιχνίδι σας κάνει διαρκώς spawn τέρατα μέχρι να τελειώσετε το εκάστοτε level. Στην έκδοση Resurrection η δυσκολία ξέφευγε σε ακόμη μεγαλύτερα επίπεδα από τις αρχικές εκδόσεις, αφού θα έπρεπε να πολεμήσετε ακόμη ισχυρότερα bosses και να αποφύγετε περισσότερα είδη παγίδων και αιωρούμενες πλατφόρμες που απαιτούσαν καλό υπολογισμό για να μην βρεθείτε στο κενό. Τα δε bosses ήταν πραγματικά τεράστια και ικανά να σας κάνουν να σπάσετε το χειριστήριό σας.
Την πρώτη φορά που θα ολοκληρώσετε το παιχνίδι (ή θα νομίζετε ότι το έχετε ολοκληρώσει για να είμαστε πιο ακριβείς) θα ενημερωθείτε ότι η μάχη σας ήταν μια παγίδα κατασκευασμένη από τον Σατανά. Στη συνέχεια θα πρέπει να επαναλάβετε την όλη διαδικασία από το πρώτο level και μάλιστα με αυξημένο επίπεδο δυσκολίας (πόσο μαζοχισμός πια) ώστε να δείτε το πραγματικό ending! Αν είχατε παίξει το Ghosts 'N Goblins στα coin-op, το πιθανότερο μετά απ' όλα αυτά ήταν να χάσετε όσα κέρματα είχατε πάνω σας ή να μην προλάβετε να πάτε για ψιλά μέχρι την λήξη του Continue. Επικές εποχές. Να σημειώνω ότι έχω τερματίσει μόνο το πρώτο Ghosts 'n' Goblins λίγες φορές, στον Amstrad και το θεωρώ πιο εύκολο σε σχέση με τα επόμενα.
7. I Wanna Be The Guy, The Movie, The Game (2007)
Michael O'Reilly
PC (Δωρεάν Download)
Το Scary Movie των video games! Ένα άκρως υποτιμημένο 2D Platform, το οποίο έχει τεράστια δυσκολία! Πρωταγωνιστής είναι ο The Kid, ο οποίος περνάει από levels που αποτελούν ωδή σε όλα τα δύσκολα video games, όπως τα Ghost 'n' Goblins, Castlevania, Tetris, αλλά και λιγότερο δύσκολα όπως τα Super Mario Bros. και Street Fighter. Έχει δύο κύρια στοιχεία. Παγίδες και boss fights. Ο χαρακτήρας έχει double jump και τις περισσότερες φορές θα πρέπει να...προβλέψεις που θα κάνεις double jump ώστε να εμφανιστεί το αμέσως επόμενο block και να πηδήξεις πάνω του. Διαφορετικά απλά θα πέσεις στο κενό.
Το παιχνίδι είναι διαθέσιμο για να το παίξετε δωρεάν, σας έχουμε link στην περιγραφή, αφού λόγω δικαιωμάτων ο δημιουργός του δεν μπορούσε να το πουλήσει. Είναι απείρως δύσκολο, αλλά ταυτόχρονα είναι και το μικρότερο σε διάρκεια αυτής της λίστας, αφού κρατάει κάτι λιγότερο από μία ώρα καθαρού χρόνου (στην πραγματικότητα πολλές ώρες μέχρι να το μάθετε). Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να "βασανιστείτε" λιγότερες ώρες για να το μάθετε (αν τα καταφέρετε).
6. Celeste (26/2/2018)
Matt Makes Games
PC, PS4, Xbox One, Switch
Ένα 2D Platform το οποίο αποτελεί ένα από τα πιο εκνευριστικά δύσκολα games. Σας ζητάει να αιωρείστε διαρκώς για να γλιτώσετε από το κενό ή από παγίδες που βρίσκονται παντού διάσπαρτες. Με ένα χτύπημα πεθαίνετε. Θα πρέπει να πηδάτε στο σωστό χρόνο και σε ορισμένα σημεία να μαντεύετε που βρίσκεται η λύση διαφυγής ή η εκάστοτε πλατφόρμα. Ενίοτε το περιβάλλον θα σας μπερδέψει κιόλας λόγω της ιδιαίτερης χρωματικής παλέτας του.
Τα pixel art γραφικά είναι χαριτωμένα, αλλά δεν ισχύει το ίδιο για τους ελάχιστους εχθρούς που έχει το παιχνίδι. Μετά από μόλις 1-2 ώρες η δυσκολία ανεβαίνει κατακόρυφα, με τα τελευταία levels να είναι απλά ένας οργασμός παγίδων.
5: Dark Souls (07/10/2011)
From Software, Namco Bandai Games
PC, PS3, Xbox 360, PS4, Xbox One, Switch
Η συνέχεια του Demon's Souls αποτέλεσε μια από τις καλύτερες προτάσεις στον χώρο των Action RPG. Ο πυρήνας του gameplay έμεινε σχεδόν αμετάλλαχτος με την βασικότερη διαφορά να έγκειται στον τομέα των healing potions. Ο μόνος τρόπος για να ανακτήσετε τα hit points σας είναι να χρησιμοποιήσετε τα Estus Flasks, τα οποία όμως είναι περιορισμένα και αν θέλετε να τα αναπληρώσετε θα πρέπει να κάνετε rest.
Οι εχθροί σας όμως κάνουν respawn κάθε φορά που μπαίνετε στην παραπάνω διαδικασία και θα πρέπει να τους αντιμετωπίσετε ξανά μέχρι να φτάσετε με ασφάλεια στο επόμενο rest point. Υπάρχουν διαφωνίες για το ποιο Action RPG της FromSoftware είναι πιο δύσκολο. Τα bosses στο Dark Souls πιστεύουμε ότι είναι τα πιο δύσκολα σε όλη την σειρά, σε αντίθεση με το Demon's Souls όπου οι απλοί εχθροί παρουσιάζουν μεγαλύτερη δυσκολία από τους αντίστοιχους απλούς του Dark Souls.
4: Demon's Souls (25/6/2010)
From Software-Japan Studio, Bandai Namco Games
PS3, PS5
O πνευματικός απόγονος της σειράς King's Field έσκασε σαν βόμβα μεγατόνων όταν κυκλοφόρησε σε Ιαπωνία και Αμερική το 2009 και η εμπορική επιτυχία του ώθησε την Namco Bandai να το μεταφέρει ένα χρόνο αργότερα και στα μέρη μας.
Ο θάνατος παραμονεύει παντού, αφού ακόμα και οι πιο απλοί εχθροί μπορούν να σας κομματιάσουν με μερικά χτυπήματα. Το δε ξεκίνημά του είναι απίστευτα δύσκολο και αν δεν έχετε εμπειρία από Souls games καλύτερα να παίξετε με μαγεία που είναι πιο εύκολο και να κρατάτε τους εχθρούς σας σε απόσταση. Οι ψυχές των πεσόντων αντιπάλων είναι το μοναδικό νόμισμα στο παιχνίδι ώστε να ανεβείτε level, να αγοράσετε αντικείμενα ή να επιδιορθώσετε τις ζημιές που έχει υποστεί ο εξοπλισμός σας.
Στο Demon's Souls, κάθε φορά που θα πεθάνετε θα πρέπει να “μαζέψετε” το πτώμα σας και τις ψυχές που είχατε συγκεντρώσει ως τότε, οι οποίες εάν δεν τα καταφέρετε χάνονται. Τόσο απλά, τόσο σαδιστικά. Βέβαια, αξίζει να αναφέρουμε ότι ο θάνατος του χαρακτήρα σας αποτελεί μέρος της trial-and-error τακτικής που απαιτείται για να προχωρήσετε στο παιχνίδι. Το ανησυχητικό είναι ότι από το πουθενά μπορούν να εισβάλλουν άλλοι παίκτες στον κόσμο σας και να σας σκοτώσουν. Παρά την τεράστια δυσκολία του, το Demon's Souls είναι ιδιαίτερα εθιστικό και όσες φορές και αν αντικρίσετε...τον Χάρο, είναι σίγουρο ότι δεν θα τα παρατήσετε, αλλά θα πεισμώσετε ακόμα περισσότερο μέχρι να τα καταφέρετε.
3: Super Meat Boy (20/10/2010)
Team Meat
PC, Xbox 360, PS4, Mac, Switch, Wii U, Vita
Σε αυτό το 2D Platform retro αισθητικής, κεντρικός πρωταγωνιστής είναι ο Meat Boy, ο οποίος θα πρέπει να σώσει την αγαπημένη του από τα νύχια του Dr. Fetus. Κάπως έτσι ξεκινά ένα από τα διασκεδαστικότερα και συνάμα δυσκολότερα games των τελευταίων ετών.
Το σενάριο δεν διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας, αλλά αυτό έχει ελάχιστη σημασία καθώς ο κόσμος του παιχνιδιού αποτελείται από 300 και πλέον levels που είναι ικανά να σας κρατήσουν για πολλές ώρες μπροστά από τις οθόνες σας. Κάθε πίστα έχει διάφορες παγίδες και θανατηφόρες συσκευές, όπως πριονοκορδέλες τις οποίες θα πρέπει να αποφύγετε με υπομονή και μεθοδικότητα. Θα χρειαστείτε τέλεια αντανακλαστικά για να μπορείτε να πηδάτε από την μία πλατφόρμα στην άλλη, να ξεφεύγετε από πολλές παγίδες μαζί, να πιάνετε κλειδιά στον αέρα, να ισορροπείτε πάνω από το κενό με ακρίβεια εκατοστών και άλλα τέτοια χαριτωμένα. Θα καταλήγετε να πεθάνετε αμέτρητες φορές μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτων, μιας και το gameplay είναι πολύ γρήγορο, άρα θα πρέπει να έχετε πολύ υπομονή και επιμονή.
Στα του gameplay με ένα χτύπημα πεθαίνετε, ενώ ενάλογα με τον χρόνο που ολοκληρώνετε την κάθε πίστα βαθμολογείστε με το ανάλογο rating. Στην περίπτωση που πετύχετε το Α+ ranking σας δίνεται η δυνατότητα να παίξετε μια “Dark” έκδοση του level που είναι σαφώς δυσκολότερη.
2. Sekiro: Shadows Die Twice (22/3/2019)
FromSoftware, Activision
PC, PS4, Xbox One
Το Sekiro δεν έχει τα RPG στοιχεία των Soulsgames και σε θάβει με το καλημέρα! Είναι το πιο δύσκολο παιχνίδι για να το μάθεις, δεν έχεις τα upgrades των Soulsgames, όπως π.χ. το να χτίσεις τον χαρακτήρα σου με μαγεία από την αρχή και να παίζεις με απόσταση και θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις το stealth και μεγάλη ακρίβεια κινήσεων στη μάχη για να επιβιώσεις.
Τα boss fights είναι τα πιο δύσκολα που έχουμε δει ποτέ, αφού από την αρχή κιόλας του παιχνιδιού θα σας θερίσουν. Δεν έχουν ένα στάνταρ μοτίβο κινήσεων, αλλά έχουν υψηλό A.I. και αλλάζουν στρατηγική στη μάχη. Υπάρχουν ακόμα και mini bosses τα οποία είναι ικανά να σας συνθλίψουν με λίγα χτυπήματα. Υπάρχουν ασάφειες μέχρι και στο pathfinding και στο πως εξελίσσονται τα skill trees, λες και η FromSoftware προσπάθησε επίτηδες να μας βγάλει το λάδι. Αν πεθάνετε τότε μπορείτε είτε να επιστρέψετε στο προηγούμενο checkpoint, είτε να αναστηθείτε -όταν η λειτουργία αυτή είναι διαθέσιμη- με επιβάρυνση όμως το να ασθενήσουν οι NPCs και οι βοήθειες στο health σας να γίνουν πιο σπάνιες. Ευτυχώς που σε ορισμένα σημεία μπορείτε να παίξετε με stealth, μήπως και γλιτώσετε καμία μάχη.
1: Battletoads (18/2/1993)
Rare, Tradewest-Mindscape-Sega
NES, Amiga, Mega Drive, Game Gear, Game Boy, Amiga CD32, Xbox One
Την κορυφή στην ανασκόπηση μας με τα δυσκολότερα video games κατακτά με χαρακτηριστική ευκολία το Battletoads. Η εν λόγω δημιουργία κυκλοφόρησε στα τέλη των 8-bit κονσολών και ήταν μια εκ των κορυφαίων από τεχνικής άποψης για το NES. To gameplay αναμιγνύει στοιχεία των Side-scroller Beat 'em up εκείνης της εποχής -όπως για παράδειγμα το Streets of Rage- με αρκετές δόσεις Platform.
Η κόμικ αισθητική και το χιούμορ δεσπόζουν, αφού κάθε φορά που πραγματοποιείτε διάφορες finishing moves, οι γροθιές και οι κλωτσιές σας αποκτούν εξωπραγματικό μέγεθος, εκσφενδονίζοντας με αυτόν τον τρόπο τους εχθρούς σας στην άλλη άκρη της οθόνης (πολλές φορές χτυπώντας παράλληλα τον συμπαίχτη σας στο co-op). Πέρα από το υψηλό A.I. των εχθρών, το βασικότερο πρόβλημα με το Battletoads είναι οι παγίδες. Θα πρέπει να μάθετε απ' έξω ολόκληρα μοτίβα για να περάσετε ένα level και να αποφύγετε εμπόδια και παγίδες, καθώς αν αποτύχετε θα χάνετε ακαριαία από μία ζωή.
Σε ορισμένα μοτίβα μάλιστα θα πρέπει να βρίσκεστε σε συγκεκριμένο σημείο της οθόνης. Αυτό ισχύει τόσο όταν καβαλάτε ένα από τα οχήματα, όσο και σε περίπτωση που σας καταδιώκουν. Οι παγίδες του παιχνιδιού είναι πιο OP από τους εχθρούς, ακόμη και από τα boss fights, τα οποία ακολουθούν συγκεκριμένο τρόπο επίθεσης και αν τα χτυπάτε με σπρωξίδι πριν προσγειωθούν τότε θα τα περνάτε σχετικά εύκολα.
Στο Battletoads έχετε τρία continues για να ολοκληρώσετε το παιχνίδι και δεν υπάρχει απολύτως κανένα save point ή έστω κάποιο password για να μπορείτε να αποθηκεύσετε την πρόοδό σας. Παράλληλα, αν επιχειρήσετε να παίξετε co-op ώστε να αυξήσετε τις πιθανότητές σας για να τα καταφέρετε, θα καταλήξετε να χτυπάτε άθελα σας τον σύμμαχό σας εξαιτίας του "δύστροπου" συστήματος μάχης που έχει friendly fire. Ελάχιστοι είναι αυτοί που το έχουν τερματίσει, αλλά η ηθική ανταμοιβή τους ήταν σε κάθε περίπτωση τεράστια.
Επόμενο Best Of
Αυτά ήταν τα 10 δυσκολότερα παιχνίδια όλων των εποχών. Όπως αναφέραμε και στον πρόλογο της ανασκόπησής μας, τα περισσότερα από αυτά είναι δημιουργίες του μακρινού παρελθόντος. Μέσα από το ταξίδι στο χρόνο προσπαθήσαμε να σας παρουσιάσουμε μια όσο το δυνατόν πιο αντιπροσωπευτική λίστα, πάντα με βάση και τις δικές σας προτιμήσεις. Ευελπιστούμε ότι τα καταφέραμε.
Για τα επόμενα Best of κάντε κλικ εδώ για να ψηφίσετε την δική σας επιλογή στο forum του GameWorld!
Comments
Ghosts n Goblins και Shadow of the Beast μου ειχαν βγαλει την ψυχη.Catherine οχι και τόσο.Γενικά τα παλιά games ήταν παλούκια.Και για όσους θυμούνται από racing Sega Rally και Out Run στα arcade.Μια στραβοτιμονιά και τελείωσες.
Για τα υπόλοιπα θα φορτώσω MAME να δω τι υπάρχει και θα σας πω.Ενδιαφέρουσα η λίστα πάντως!
Το Contra το είχα παίξει πρώτη φορά σε ένα από αυτά τα family games (νομίζω έτσι λέγονταν) που είχαν μέσα εκατοντάδες παιχνίδια. Ακόμα και σήμερα θα μπορούσα να το παίξω άνετα (όπως και τα υπόλοιπα retro του Top 10). Τα νεότερα Dark Souls κλπ δε τα έχω παίξει ακόμα, δυστυχώς. Μπράβο Παντελή, thanks for the memories
pff, amateurs!