- Μόνιμες Στήλες
- Στον Πάγκο
- Fifa 18 vs Pro Evolution Soccer 2018
Fifa 18 vs Pro Evolution Soccer 2018
HotFifa 18 vs Pro Evolution Soccer 2018
Πληροφορίες
Διαφορετικοί δρόμοι.
Το αιώνιο δίλλημα “Fifa ή Pro” παίζει ολοένα και λιγότερο τα τελευταία χρόνια και ακόμη περισσότερο φέτος. Οι gamers ψάχνονται πιο πολύ, ενημερώνονται, παίζουν τα demos, μαθαίνουν τα νέα χαρακτηριστικά των δύο games και αποφασίζουν. Κυρίως όμως πέφτουν λιγότερο στις ίδιες παγίδες κακών αγορών, κάτι που ισχύει πλέον σε όλα τα games.
Ο gamer δεν πιάνεται κορόιδο όπως πιανόταν παλιά. Κάθε προτέρημα και κάθε ατέλεια αναδεικνύονται από τα μέσα λεπτομερώς. Όταν δε έχουμε να κάνουμε με ποδοσφαιράκια, γνωρίζετε πολύ καλά πως η ανάπτυξη μιας νέας έκδοσης διαρκεί λιγότερο από μια σεζόν και τελικά χρεώνεται όσο ένα πλήρες παιχνίδι. Τι έχουν όμως να μας δώσουν φέτος EA και Konami στις νέες εκδόσεις Fifa και Pro; Ας δούμε πιο προσεκτικά τι παίζει.
Gameplay: Fifa 18: 8.5, PES 2018: 8
Ο χειρισμός των δύο football games είναι πλέον γνωστός. Το Simulation του Fifa συναντάει ξανά το Arcade του PES. Στην πρώτη περίπτωση έχουμε ένα γρήγορο και ευέλικτο gameplay, με ακρίβεια και σωστή ανταπόκριση στις εντολές μας. Στη δεύτερη περίπτωση, οι οδηγίες μας ναι μεν φέτος εκτελούνται πιο γρήγορα, αλλά η ανταπόκριση σε σχέση με το Fifa παραμένει αργή. Στα σουτ είναι –όπως πάντα- πολύ εύκολο να πετύχεις γκολ στο PES, σε αντίθεση με το Fifa όπου μετά το πρώτο patch που διόρθωσε τα κακώς κείμενα, θα πρέπει να σημαδεύσεις γωνία και στο σωστό timing.
Φέτος το Fifa έχει πλέον νέο και καλύτερο σύστημα άμυνας, μιας και βάζετε την κατάλληλη δύναμη στην διεκδίκηση και προγραμματίζετε το timing όπου θα πάρετε την μπάλα από τον αντίπαλο. Αν κάνετε λάθος και βιαστείτε τότε ο αμυντικός σας έχει ήδη κάνει κίνηση, άρα ο επιθετικός μπορεί να τον περάσει ανενόχλητος. Το αποτέλεσμα είναι ότι όποιος ξέρει πραγματικά να παίζει άμυνα δικαιώνεται. Στο Pro απλά πιέζουμε τον αντίπαλο και με τον ρυθμό όπου στρίβουν οι παίκτες έχετε πολλές πιθανότητες και φέτος να μην προλάβετε να μαρκάρετε σωστά. Συνήθως, ακριβώς επειδή οι παίκτες αργούν να στρίψουν, το πάτημα Χ+τετράγωνο για διπλή πίεση αποδίδει μιας και μέχρι να κατεβάσουν και να κοντρολάρουν την μπάλα τους την έχετε κλέψει. Στο PES το σύστημα για να κλέψεις την μπάλα είναι “Γιούρια πίεση”.
Ευτυχώς που οι αμυντικοί δεν μαρκάρουν το χορτάρι όπως πέρυσι.
Εκεί όπου δεν δικαιωνόμαστε σίγουρα στο Fifa είναι στον τομέα της διαιτησίας. Οι ρέφερι σφυράνε χειρότερα ακόμα και από το Fifa 16! Είναι απορίας άξιο τι σκέφτονταν οι developers όταν έφτιαχναν το φετινό σύστημα διαιτητών, που μάλλον θα τους κόστισε λόγω του νέου συστήματος άμυνας που εφαρμόστηκε και που άλλαξε τον κώδικα της engine. Αν σε καθαρό κλέψιμο της μπάλας πάρετε (μετά) και τα πόδια το αντιπάλου σας τότε θα ακούσετε άδικο σφύριγμα για φάουλ ή πέναλτι. Το αδιανόητο είναι ότι τα πέναλτι σφυρίζονται και εκτός περιοχής. Η διαιτησία στο Fifa 18 είναι χειρότερη ακόμα κι από το μουντιάλ του 2002, αφού περαν όλων αυτών επέστρεψαν ακόμα και τα ανάποδα πλάγια/άουτ. Στο Pro η μόνη αδυναμία στη διαιτησία είναι ότι καμιά φορά οι διαιτητές δεν σφυράνε καθαρά φάουλ ή δεν δίνουν κάρτες όταν πρέπει. Σε αντίθεση δηλαδή με το Fifa τυχαίνει σε κάποιες στιγμές να είναι ελαστικοί.
Στον τομέα του A.I. δυσαρεστήθηκα και στα δύο ποδοσφαιράκια, ακόμη περισσότερο δε στο Fifa. Μου φαίνεται αδιανόητο σε Legendary επίπεδο δυσκολίας να πετάω πολλά γκολ τόσο εύκολα, ειδικά σε κόντρα επίθεση. Το Ultimate επίπεδο δυσκολίας είναι το μόνο που αξίζει, αλλά εμφανίζεται στο Ultimate Team και συνήθως με υπεράνθρωπες ομάδες που περιέχουν παίκτες με τούμπανα stats (όπως π.χ. μερικούς Icons) και εγώ παίζω με την ταπεινή ομάδα μου του 80 rating μέσο όρο, κάτι που δεν αποτελεί πλήρες κριτήριο για σύγκριση. Στο PES 2018 πάντως, το Super Star επίπεδο δυσκολίας που είναι διαθέσιμο σε όλα τα modes, είναι σχεδόν ανίκητο. Η CPU ξέρει που θα πασάρει και που θα σουτάρει και εκμεταλλεύεται κάθε αδυναμία στην άμυνά σας. Την φετινή τρομακτική αλλαγή του A.I. προς το καλύτερο ειλικρινά δεν την περίμενα.
Modes και database: Fifa 18: 8.5, PES 2018: 7
Ο τομέας όπου το Pro χάνει με κατεβασμένα χέρια δεν είναι άλλος από τα modes του. Το Fifa 18 έχει φέτος την δεύτερη σεζόν του The Journey mode που πρωτοείδαμε πέρυσι. Η ιστορία όπου ελέγχετε τον Alex Hunter και που συνοδεύεται με cutscenes, δεν υπάρχει αντίστοιχα στο Pro, ώστε να μπορέσετε να ασχοληθείτε περισσότερο με το παιχνίδι.
Το Career mode του Fifa 18 προσθέτει στις διαπραγματεύσεις παικτών 3D cutscenes όπου καθορίζετε τα χρήματα που θα δώσετε σε πρόεδρο και στη συνέχεια σε παίκτη-ατζέντη, κάτι που για μένα είναι τεράστιο βήμα στο Simulation κομμάτι. Κάποιοι παίκτες ρίχνουν τις απαιτήσεις, άλλοι παραμένουν σταθεροί, ενώ οι πιο εξαγριωμένοι ατζέντηδες παίρνουν τον παίκτη τους και φεύγουν από την πρώτη σας κιόλας προσφορά, αν δουν ότι ξεκινάτε χαμηλά και ότι η κατάσταση πάει για παζάρια. Η έναρξη διαπραγμάτευσης γίνεται επιτόπου, σε αντίθεση με το PES όπου το να “Πάρεις μέχρι 5 τηλέφωνα” απλά δεν παλεύεται. Στα υπόλοιπα modes, η Konami εξακολουθεί να έχει τα δικαιώματα Champions League και Europa League, ενώ όσο για το Become a Legend και το Virtual Pro, πιστεύω ότι πλέον με τόσες επιλογές δεν τα ακουμπάει κανείς.
Τα online modes κερδίζουν όπως πάντα τις εντυπώσεις. Εκεί το Fifa κερδίζει με το πλήρως αναβαθμισμένο Ultimate Team, όπου προστέθηκαν πολλά objectives και νέες επιλογές στα modes. Το MyClub της Konami με την μη δυνατότητα μεταγραφής συγκεκριμένου παίκτη (παρά μόνο όταν έχετε τρεις συγκεκριμένους scouts κάτι που αποτελεί grinding) δεν καταφέρνει καν να το πλησιάσει. Το 3v3 mode πάντως είναι μια ενδιαφέρουσα προσθήκη και γενικά το online του PES 2018 αξίζει, μιας και παίζετε χωρίς πολύ lag, σε αντίθεση με το Fifa που έχει άφθονο. Δυστυχώς όμως στο PES 2018 η μη ύπαρξη τόσου lag έχει να κάνει με το input lag και την καθυστέρηση των εντολών σας, που δεν είναι κι ότι καλύτερο, μιας και κερδίζει ο παίκτης που “προγραμματίζει κινήσεις” καλύτερα κι όχι ο ικανός τεχνίτης με τα καλά αντανακλαστικά.
Πέρα από την οργάνωση των modes, άλλος ένας τομέας όπου η Konami υστερεί είναι τα πρωταθλήματα, τα οποία μειώθηκαν φέτος στα δύο ποδοσφαιράκια. Η Konami βρίσκεται σε αδύναμη θέση και δεν την ενισχύει ποτέ, αγοράζοντας έστω κάποια μικρά πρωταθλήματα. Παράλληλα, δυστυχώς το θέμα ονομασίας πολλών μεγάλων ομάδων εξακολουθεί να υπάρχει και φέτος.
Τεχνικός τομέας: Fifa 18: 8.5, PES 2018: 8.5
Αμφότερα τα δύο ποδοσφαιράκια έχουν κάνει καλή δουλειά, όμως σε σύγκριση με άλλα games του 2017, θεωρώ ότι ο τεχνικός τομέας τους θα έπρεπε να είναι καλύτερος. Η Konami κερδίζει στο θέμα λεπτομέρειας των προσώπων στους παίκτες, αφού ειδικά στους διάσημους διακρίνουμε ακόμα και τα...σπυράκια στα μάγουλά τους. Στα δε animations υπάρχουν ξεχωριστά animations για τους γνωστούς παίκτες που δείχνουν και το πως κινούνται στην πραγματικότητα. Στο Fifa η Frostbite engine είναι δυνατή, με ομαλές κινήσεις και μπορώ να πω ότι έχει λιγότερα λάθη και glitches από άλλες χρονιές. Τουλάχιστον, ένας μέσος παίκτης του Fifa, θα κινηθεί πιο ρεαλιστικά και λιγότερο "μηχανικά" από έναν μέσο παίκτη στο Pro.
Στο σχεδιασμό περιβάλλοντος, κλασικά τα γήπεδα του PES 2018 και οι οπαδοί έχουν καλύτερο σχεδιασμό από τα αντίστοιχα του Fifa. Όσο για τον σχολιασμό, είδα αρκετά πισωγυρίσματα φέτος. Στο Fifa επαναλαμβάνονται οι ίδιες ατάκες, π.χ. το “Miscued the shot badly” σε κάθε χαμένο σουτ, ενώ στο Pro ο ένας σχολιαστής μιλάει πάνω στον άλλο. Μικρή βελτίωση υπήρξε και στα δύο ποδοσφαιράκια στα οπαδικά συνθήματα.
Το ταμείο: Fifa 18: 8.5, PES 2018: 8.2
Το ζητούμενο σε κάθε ποδοσφαιράκι που παίζουμε είναι κυρίως το gameplay. Στην EA έχουν κάνει πολλά τραγικά λάθη φέτος σε διαιτησία και A.I., ωστόσο σε όλα τα υπόλοιπα, όπως στην ανταπόκριση χειρισμού και στα modes, έχουν αντιληφθεί καλύτερα τι θέλουν οι παίκτες. Πολύ πιο εύκολα θα κάτσει κάποιος να παίξει το The Journey μέχρι το τέλος, να επιλέξει την αγαπημένη του ομάδα στο Career mode και να λιώνει όλη μέρα στο Ultimate Team, παρά να κάτσει σε Master League και MyClub αντίστοιχα.
Αν βάλουμε όλα τα υπόλοιπα στην άκρη, αυτό είναι και το όλο ζουμί. Ότι σαν σύνολο το Fifa υπερτερεί και φέτος, κυρίως διότι ο χειρισμός του σας ευχαριστεί, είναι πιο δίκαιος με το νέο σύστημα άμυνας και τα modes του μπορούν να σας κρατήσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αποτελεί δηλαδή ένα από τα λίγα 60άρια που σας βγάζει επαρκώς το μεγαλύτερο μέρος της σεζόν.
Επίσης, ψηφίστε στο σχετικό γκάλοπ που έχει ανοίξει στο Forum και όπου γράφουμε τις αναλυτικές μας απόψεις.
Comments
Απλα εγω προτιμω παντα Pro λογω του gameplay.Το FIFA μου φαινονταν παντα πιο βαρετο και πιο αργο.
Για αυτο θα συνεχισω παλι Pro χωρις να βγαζω απο την μεση βεβαια το FIFA που εδω και καποια χρονια περνω και τα δυο...Παντως νομιζω οτι σε γενικες γραμμες το FIFA ειναι ελαφρως χειροτερο απο περυσι,και το PRO ελαφρως καλυτερο...Αυτα
Εντυπωσιακά γραφικά και cut-scenes και επιπλέον επιλογές στις μεταγραφές... αλλά λίγο χαζό ως προς το σύστημα των πεναλτι και των κόρνερ ίσως ... Δεν είναι πολύ ρεαλιστικός ο τρόπος που εκτελείς ή προσπαθείς να πιάσεις το πεναλτι, είναι παιδιάστικο και μη ρεαλιστικό!!! Μου φάνηκε πολύ χαζό αυτό το σύστημα.
Επίσης κάθε φορά που χάνεις ένα σουτ για γκολ, επαναλαμβάνεται η ίδια φράση, ΑΥΤΟ ΙΣΩΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΓΙΑ ΤΟ FIFA 18 !!!
Τα "λάθη" των διαιτητών που είναι σπάνια ίσως προσδίδουν επιπλέον ρεαλισμό και δεν είναι "πρόβλημα"...
- Το άλμα έγινε στο Fifa 14 στο PS4 και το Xbox One, με την Ignite Engine. Η Impact Engine ήταν για τα πανηγύρια και μέχρι τότε το PES ήταν πολύ καλύτερο σε γραφικά με μεγάλη διαφορά. Στο Fifa δεν ξεχώριζες καν τους παίκτες.
- Το Fifa 17 πρόσθεσε το The Journey, τις γρήγορες πάσες κι ένα σωρό ακόμη στο Ultimate Team που εξελίχθηκε. Αλλά από το Fifa 17 στο Fifa 18 δεν υπήρξαν τόσο μεγάλες αλλαγές όσο από το Fifa 16 στο Fifa 17.
- Για να λες ότι τα λάθη των διαιτητών είναι σπάνια τότε σίγουρα δεν έχεις παίξει πολλές ώρες και κυρίως δεν παίζεις online. Παίξε τουλάχιστον 30 αγώνες online με την μπάλα κάτω (και όχι σέντρες) για να δεις τι σφυράνε οι διαιτητές. Εκτός από πέναλτι, ακόμα και τα πλάγια/κόρνερ δίνουν ανάποδα κάποιες φορές.