- Μόνιμες Στήλες
- Στον Πάγκο
- FIFA 16 vs Pro Evolution Soccer 2016
FIFA 16 vs Pro Evolution Soccer 2016
HotFIFA 16 vs Pro Evolution Soccer 2016
Πληροφορίες
Το φετινό ντέρμπι κρίνεται στις λεπτομέρειες.
Στην ιστορία των Pro Evolution Soccer και Fifa είχαμε τις περισσότερες φορές δύο games τα οποία ανάλογα με την έκδοση μας έδιναν ένα διαφορετικό πρόσωπο. Συνήθως, ο νικητής κάθε χρονιάς ήταν ξεκάθαρος, ενώ ο ηττημένος ακολουθούσε μια καμπή ανάλογη με αυτή των βιορυθμών. Έφτανε μέχρι "τον πάτο" και μετά ανέβαινε ξανά. Κάποιες φορές υπήρχε μεγάλη διαφωνία ως προς το πιο ποδοσφαιράκι είναι το καλύτερο. Ήταν το σημείο όπου η καμπή του ενός football game έπεφτε, του άλλου ανέβαινε και συναντιόνταν κάπου στη μέση.
Η φετινή χρονιά έχει αυτό ακριβώς το χαρακτηριστικό. Όταν το Fifa 14 κυκλοφόρησε για PS4 και Xbox One συνοδεύοντας το λανσάρισμά των δύο κονσολών, ήταν κατά πολύ ανώτερο τόσο της αντίστοιχης έκδοσης για PC, PS3 και Xbox 360, όσο και του Pro Evolution Soccer 2014. Η EA Sports είχε χτυπήσει "ταβάνι" σε όλους τους τομείς. Στον αντίποδα, η Konami πέρυσι άρχισε να ανακάμπτει με το PES 2015 και η EA να βγάζει το μάτι της με κάκιστους διαιτητές, τερματοφύλακες και servers. Φέτος, θα μπορούσαμε να πούμε ότι έβγαλε και το άλλο της μάτι, καθώς μπορεί οι τερματοφύλακες να βελτιώθηκαν, αλλά οι servers και η διαιτησία χειροτέρεψαν.
Αυτό που δεν μπορεί κανείς να αμφισβητήσει είναι ότι το Fifa στην αίσθηση του χειρισμού δίνει πιο γρήγορο gameplay, ενώ οι πάσες, οι σέντρες και τα σουτ είναι πιο γρήγορα και πιο Simulation έναντι της Arcade λογικής του Pro. Στα δε δικαιώματα η EA Sports έχει το πάνω χέρι. Δεδομένης της κατάστασης όμως, η Konami έκανε ότι καλύτερο μπορούσε. Στον μέσο όρο των reviews το PES 2016 ξεπέρασε το Fifa 16, ενώ στο GameWorld είχαμε ισοβαθμία. Το ερώτημα φέτος είναι πιο επίκαιρο από ποτέ. Fifa ή Pro; Ας τα δούμε όλα αναλυτικά.
Gameplay: Χειρισμός
Ο χειρισμός του νέου Fifa παραμένει ίδιος στο μεγαλύτερο μέρος του. Οι προσθήκες έχουν να κάνουν με το no touch dribbling, όπου μπορείτε να ντριπλάρετε με καλύτερη προσποίηση του σώματος και χωρίς να ακουμπάτε μπάλα, καθώς και με τις πάσες. Πλέον υπάρχει μια άμεση "καρφωτή" πάσα. Είναι πιο γρήγορη από την απλή αλλά το αν θα την κοντρολάρει ο συμπαίκτης σας εξαρτάται από το πόσο καλό κοντρόλ έχει.
Στο Pro Evolution Soccer η ανταπόκριση κινήσεων είναι πιο άμεση αλλά δεν φτάνει το Fifa. Η λογική στις πάσες παραμένει Arcade, καθώς χρειάζεται είτε οι παίκτες να έρθουν πιο κοντά για να πάρουν μπάλα, είτε να προσδιορίσετε μια αυτοματοποιημένη (scripted) κάθετη πάσα στην πλάτη της αντίπαλης άμυνας. Στα δε σουτ η λογική εξακολουθεί να παραμένει Arcade, έναντι της Simulation λογικής του Fifa. Η επιλογή βάση του gameplay έχει να κάνει καθαρά με το αν σας αρέσει να παίζετε ένα Arcade ή ένα Simulation ποδοσφαιράκι.
Στο θέμα των δικαιωμάτων, το Fifa εξακολουθεί να έχει τις αποκλειστικότητές του σε Αγγλία και Γερμανία, ενώ αριθμητικά διαθέτει άνω των 20 πρωταθλήματα, έναντι της Konami που δεν συμπεριέλαβε στο PES 2016 ούτε τα μισά. Αμφότερα τα δύο ποδοσφαιράκια δεν έχουν ελληνικό πρωτάθλημα. Η Konami μετά το patch διαθέτει Ολυμπιακό και Παναθηναϊκό, ενώ η EA της δύο αυτές ομάδες, συν τον ΠΑΟΚ. Τα πρωταθλήματα της Αργεντινής και της Χιλής δεν χρυσώνουν το χάπι, όταν υπάρχουν βασικές ελλείψεις, ακόμα και στην database των παικτών. Στο Pro Evolution Soccer ενίοτε χανόμαστε μπροστά σε ψεύτικα ονόματα παικτών και ομάδων που χρησιμοποιεί η Konami, κάτι που δεν συνέβαινε ποτέ στο Fifa. Το μόνο θετικό είναι ότι σε κάθε Pro μπορείτε να επιλέξετε τις "Άλλες ομάδες" (εκτός πρωταθλήματος) στο Master League, άρα στην προκειμένη περίπτωση και τις δύο ελληνικές.
Gameplay: Διαιτησία
Δύο εκ διαμέτρου αντίθετες λογικές ακολουθούνται φέτος. Στο Fifa 16 οι διαιτητές έχουν χειροτερέψει. Δίνουν πέναλτι ακόμα κι όταν δύο παίκτες δεν έρχονται καν σε επαφή! Ορισμένες αποφάσεις στα πλάγια είναι αντίθετες, αλλά σε μικρό ποσοστό. Το PES 2016 έχει πιο ελαστικούς διαιτητές. Μπορεί να πέφτει ξύλο αλλά ενίοτε δεν θα δώσουν κάρτα και σε πιο σπάνιες περιπτώσεις ούτε φάουλ. Τουλάχιστον, στις περισσότερες των περιπτώσεων δρουν πιο ορθά από τους διαιτητές του Fifa, ενώ δεν σφυρίζουν κάλπικα πέναλτι.
Gameplay: A.I.
Το A.I. του Fifa είναι ότι καλύτερο έχουμε δει. Σας πιέζει σε όλο το μήκος και το πλάτος του γηπέδου, ειδικά αν ο αντίπαλος βρίσκεται πίσω στο σκορ. Η πίεση είναι ασφυκτική και η εναλλαγή της μπάλας καλύτερη και πιο άμεση. Στο PES 2016 αν πιέσετε πολύ την αντίπαλη CPU σε ορισμένες περιπτώσεις (ελάχιστες είναι η αλήθεια) θα χάσει την μπάλα ακόμα και στο Super Star επίπεδο.
Modes
Το Manager Mode του Fifa 16 βελτιώθηκε σημαντικά, όπως και το σύστημα μεταγραφών, που είναι σαφώς ανώτερο από αυτό του Master League. Το μόνο μειονέκτημα για εμάς στο single-player είναι η μη δυνατότητα επιλογής ελληνικής ομάδας, τόσο στο Manager Mode όσο και στο Be a Pro. Κατά τα άλλα ο σχεδιασμός των modes γέρνει την πλάστιγγα υπέρ του Fifa, αφού διαθέτει περισσότερα και με μεγάλο του όπλο το Ultimate Team, καταφέρνει να επικρατήσει έναντι του MyClub, που δεν επιτρέπει μεταγραφές σε όποιον παίκτη επιθυμούμε.
Online
Η μεγάλη στιγμή για την Konami έφτασε. Φέτος απόρησα πως για πρώτη φορά το Pro Evolution Soccer έχει λιγότερο lag από το Fifa στο 1v1! Τα περισσότερα ματς σε ένα ποδοσφαιράκι παίζονται μεταξύ δύο αντιπάλων. Στο Fifa πολλές φορές θα τύχετε μπροστά σε lag και disconnections. Το online είναι ένας απ' τους βασικούς λόγους που εμείς οι βετεράνοι παίζουμε ποδοσφαιράκια και δυστυχώς η EA Sports καταστρέφει την συγκεκριμένη εμπειρία. Στο δε Pro Clubs όπου παίζετε πολλοί παίκτες μαζί το lag είναι μεγαλύτερο από ποτέ. Δεν θα μπορέσετε καν να παίξετε αγώνες 5v5. Δεν θέλω να δω τι θα γινόταν σε αγώνες 11v11 αλλά είμαι βέβαιος ότι το lag θα ήταν τέλειο που θα έπρεπε να παραγγείλουμε την εκάστοτε πάσα.
Πιθανόν το πρόβλημα του online στο Fifa 16 να οφείλεται στους υπερφορτωμένους servers, αφού στην Konami συνδέονται πολύ λιγότερα άτομα. Αξίζει να αναφέρουμε φυσικά ότι δεν υπάρχει Mode αντίστοιχο του Pro Clubs στο PES 2016 και ότι το 11v11 υπάρχει απλά στα χαρτιά, κυρίως διότι δεν θα βρίσκετε ποτέ επαρκή άτομα για να παίξετε. Με αυτό το σκεπτικό είναι κρίμα που δεν μπορούμε καν να το τεστάρουμε στην πράξη.
Γραφικά
Οι απόψεις διαφέρουν στον συγκεκριμένο τομέα. Το Fifa 16 έχει κάνει πολύ καλή δουλειά στην ποιότητα ανάλυσης, έχει καλύτερο φωτορεαλισμό και απεικονίζει πιο όμορφα τα γήπεδα, το γρασίδι και τους θεατές. Η Konami όμως με την Fox Engine έχει μεγαλύτερο fanbase στον συγκεκριμένο τομέα. Διακρίνεται για τον εξαιρετικό σχεδιασμό προσώπων των παικτών, ενώ βελτίωσε φέτος ακόμη περισσότερο τα animations, συνεπώς επιστρέφει μετά από δύο εκδόσεις στον παλιό καλό της εαυτό. Υστερεί κάπως στα facial expressions έναντι του Fifa, όποτε οι παίκτες ανοίγουν το στόμα τους. Σαν γενικό σύνολο, αμφότερα τα δύο ποδοσφαιράκια είναι υποδεέστερα έναντι του NBA 2K16 εκεί όπου η 2K Sports έχει ανεβάσει τον πήχη.
Ήχος
Η ακουστική του γηπέδου είναι ένα κλικ καλύτερη στο Fifa, καθώς μας δίνει καλύτερη αίσθηση της ατμόσφαιρας που επικρατεί. Στον σχολιασμό αγώνα κλασικά η EA Sports έχει το πάνω χέρι, με περισσότερες ατάκες και καλύτερη συνοχή στους παρουσιαστές. Η Konami όμως τόσο στον αγγλικό όσο και στον ελληνικό σχολιασμό, οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι έχει βελτιωθεί.
Τελικά συμπεράσματα
Για πρώτη φορά φέτος έχουμε μια ισοπαλία ανάμεσα στα δύο ποδοσφαιράκια, κυρίως διότι η EA Sports...αυτοκτόνησε. Είναι τελείως λάθος να κλείνεις τα μάτια μπροστά στα βασικά προβλήματα του παιχνιδιού και να προσθέτεις γυναικείο πρωτάθλημα ή Draft mode στο Ultimate Team, πράγματα με τα οποία λίγοι θα ασχοληθούν. Οι μόνες αξιοσημείωτες προσθήκες στο gameplay ήταν το εκπληκτικό A.I. και η άμεση πάσα. Όλα τα υπόλοιπα δεν δικαιολογούν το 60άρι.
Απ' την άλλη για πολλούς υπάρχει θέμα χειρισμού. Το Fifa έχει την αμεσότητα που επιθυμεί ο περισσότερος κόσμος γι' αυτό και οι πωλήσεις του είναι παραδοσιακά μεγαλύτερες του Pro. Θέλει να βλέπει γρήγορο ποδόσφαιρο, δεκάδες πρωταθλήματα, πραγματικούς και όχι ψεύτικα ονόματα παικτών και κυρίως ένα mode σαν το Ultimate Team και όχι το MyClub που δείχνει σαν αντίγραφό του.
Η Konami απ' την άλλη, έχοντας απογοητεύσει ειδικά στο PES 2014, ήταν λογικό να αποκτήσει τάσεις βελτίωσης. Έχει μια λογική στο gameplay που λέει ότι οι διεκδικήσεις της μπάλας μεταξύ παικτών και ο ρυθμός παιχνιδιού είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα κι όχι τόσο γρήγορος όσο του Fifa. Σίγουρα η διαιτησία του PES 2016 είναι κάπως ελαστική, αλλά σε κάθε περίπτωση ανώτερη από αυτή του Fifa 16. Στο online, κάτι που για μένα έχει μεγάλη σημασία, η Konami αποδεικνύεται πιο σταθερή στη σύνδεση δύο παικτών (παραδόξως), χωρίς ωστόσο να έχει καλοσχεδιασμένα modes που θα σας κρατήσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Εν ολίγοις η φετινή επιλογή ανάμεσα σε PES 16 και FIFA 16 έχει να κάνει για άλλη μια φορά με το στυλ παιχνιδιού που προτιμάτε. Θέλετε Arcade ή Simulation; Η επιλογή είναι δική σας. Πείτε μας τις απόψεις σας στα σχόλια και για εκτενείς απόψεις επισκεφθείτε το αντίστοιχο forum topic.
Διαβάστε τα αναλυτικά reviews των FIFA 16 και Pro Evolution Soccer 2016. Για την PC έκδοση του PES 2016 υπάρχει ξεχωριστό review.
Σημείωση: Το συγκριτικό βασίστηκε στις εκδόσεις του PS4.
Comments
Θα ήθελα όμως να σχολιάσω ένα τεράστιο φάουλ από τη KONAMI φέτος.
Είσαι μία εταιρία που τόσα χρόνια μετά τη κοιλιά που έκανες μετά το PES2008, κυνηγάς την ΕΑ. Φέτος, έχεις ένα αρκετά δυνατό gameplay, υπάρχει αρκετό hype λόγω του ότι από το demo το gameplay αρέσει σε πάρα πολύ κόσμο, ενώ αρκετοί fans του FIFA τα έχουν πάρει με την EA και τις μηδενικές αλλαγές κάθε χρόνο. Και ρε ΚΟΝΑΜΙ κάνεις το φάουλ να είσαι τόσο ανοργάνωτη, ώστε να βγάζεις το παιχνίδι με τα περσυνά ρόστερ! Μάλιστα, δεν βγάζει κάποιο DLC μέσα στη πρώτη εβδομάδα, αλλά το βγάζει σχεδόν 2 μήνες μετά! Είχε τεράστιο momentum, και το κατέστρεψε, ενώ θα μπορούσε να είχε απογειώσει τις πωλήσεις του PES2016.
Τέλος, πάλι σχετικά με τις άδειες, θα διαφωνήσω ότι η ΚΟΝΑΜΙ έκανε ό,τι μπορούσε. Δε θα πω φυσικά για τις άδειες αγγλικού και γερμανικού πρωταθλήματος, αλλά για ομάδες που παίζουν στα 2 μεγαλύτερα licenses του PES, το Champions League και το Europa League. Χαρακτηριστικά στο Europa League, υπάρχουν λιγότερες από τις μισές ομάδες που συμμετέχουν και στην πραγματικότητα στους ομίλους. Το να λείπουν ομάδες που έχουν εξασφαλίσει τη συμμετοχή τους στους ομίλους του Europa League από τον Ιούνιο (!) όπως ο Αστέρας Τρίπολης, είναι απαράδεκτο.
Κρίμα για τη ΚΟΝΑΜΙ, θα μπορούσε να κάνει τη διαφορά φέτος.
Μιλάμε για δύο διαφορετικές προσεγγίσεις, το FIFA πιο sim το PES 2016 πιο arcade.
Να τονίσω ότι δεν σημαίνει sim = καλό και arcade = κακό.
Παντως και τα δυο ειναι κλασεις κατωτερα απο το NBA 2K16.
Θελουν ψωμια ακομα για να βελτιωθουν....
Παντως για φετος Pro πολυ ευκολα.
Τα είπες όλα και εγώ fifa παίζω από παλιά και εξακολουθώ να το προτιμάω από το pro...
είναι αναλόγως τα γούστα του καθενός.