- Μόνιμες Στήλες
- Στον Πάγκο
- Fifa 12 vs Pro Evolution Soccer 2012
Fifa 12 vs Pro Evolution Soccer 2012
HotΠληροφορίες
Κυκλοφορία
0000-00-00
Εδώ μπορείτε να βγάλετε το άχτι σας!
Η κόντρα αυτή κρατάει 16 χρόνια περίπου. Δεν έχει καμία σχέση με τις υπόλοιπες κόντρες του στυλ “Call of Duty vs Battlefield” ή “Gran Turismo vs Forza Motorsport”. Σε σχέση με την μάχη των αιωνίων, οι υπόλοιποι μοιάζουν απλά…«γατάκια».
Τα δύο αυτά ποδοσφαιράκια έχουν περάσει πολλά πέτρινα χρόνια, κάτι που άλλωστε είχαμε αναφέρει στο εκτενές αφιέρωμα που είχαμε κάνει για την ιστορία τους. Τα πέτρινα χρόνια όμως τελείωσαν κι έχουμε δύο άκρως ανταγωνιστικά προϊόντα, καθώς αμφότερα σημειώνουν εκατομμύρια πωλήσεις. Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα και σε ορισμένες ακόμη χώρες της Ευρώπης το Pro πουλάει περισσότερο από το Fifa. Στον παγκόσμιο χάρτη όμως το Fifa είναι πρώτο με σημαντική πλέον διαφορά.
Ας κάνουμε λοιπόν ένα ταμείο, να βάλουμε κάτω όσα μας προσφέρουν και τα δύο games, ώστε να δούμε τελικά τι ισχύει.
Fifa 12 εναντίον Pro Evolution Soccer 2012 και η μάχη ξεκινά.
Περιβάλλον: Fifa 12: 7 – Pro Evolution Soccer 2012: 9
Ένας τομέας στον οποίο η Konami φρόντιζε πάντοτε να βάζει τα δυνατά της. Με εικονίδια σε όλα τα μενού και σαφείς επεξηγήσεις, κάθε έκδοση του PES είναι πολύ εύχρηστη ακόμα και για έναν αρχάριο χρήστη.
Δυστυχώς για το Fifa δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Ωραία τα σουτάκια που βαράμε για να περάσει η ώρα, αλλά επί της ουσίας ο σχεδιασμός των drop-down menu καθώς και οι ονομασίες που τους δίνει η EA Sports, μας αναγκάζουν να ψάχνουμε όλες τις επιλογές μία προς μία για να βρούμε αυτό που θέλουμε. Ποιος ο λόγος για παράδειγμα, στο μενού “Online Modes”, η υποεπιλογή “Online Friendlies” να σημαίνει ότι θα πρέπει να διοργανώσουμε φιλικά με τους φίλους μας; Οποιοσδήποτε θα πίστευε ότι αφορά φιλικούς αγώνες με οποιονδήποτε αντίπαλο. Αντίθετα, η επιλογή αυτή κρύβεται στο “Custom Games”.
Παρομοίως, κάθε χρονιά θα πρέπει να αλλάζουμε τα controls του χειριστηρίου. Άραγε ποιος χρησιμοποιεί για τα σουτ το δεξί κουμπί του controller; Δηλαδή το Ο (PS3) ή το B (Xbox 360); Διότι με αυτή τη λογική, η EA βαφτίζει τον συγκεκριμένο χειρισμό ως “κλασικό” για πολλές χρονιές τώρα. Επίσης, για έναν περίεργο ρόλο, αν επιλέξετε Custom μοντέλο χειρισμού, δεν μπορείτε να ορίσετε το Sprint στο R1 (PS3) ή RB (Xbox 360). Για να το πετύχετε, θα πρέπει να επιλέξετε το Classic ή Alternate χειρισμό και μετά να κάνετε την συγκεκριμένη αλλαγή.
Χειρισμός: Fifa 12: 9.5 – Pro Evolution Soccer 2012: 7
Καταρχήν θα πρέπει να διαχωρίσουμε το στυλ παιχνιδιού του Fifa από αυτό του Pro. Το Fifa είναι simulation, το Pro είναι arcade. Συνεπώς, ο χειρισμός του Fifa απευθύνεται σε ένα πιο ώριμο ηλικιακά κοινό (20-40), ενώ ο χειρισμός του Pro Evolution Soccer τείνει να ευχαριστεί περισσότερο όσους θέλουν κάτι απλό και εύκολο (12-30).
Εκεί όπου το Fifa υπερτερεί είναι στην ακρίβεια του χειρισμού. Οι πάσες, τα σουτ, οι σέντρες και κυρίως οι κινήσεις του παίκτη, ακολουθούν επακριβώς τις εντολές σας. Την στιγμή που θα πατήσετε το analog stick, το ίδιο δευτερόλεπτο θα δείτε και την κίνηση στην οθόνη.
Στο Pro Evolution Soccer κάτι τέτοιο δεν ισχύει και το φαινόμενο δεν είναι τωρινό αλλά μόνιμο. Επί σειρά ετών, οι κινήσεις των δαχτύλων σας καθυστερούσαν χαρακτηριστικά να απεικονιστούν στην οθόνη, με κάθε έκδοση του παιχνιδιού να έχει τα «χούγια» της. Στο PES 2012, βλέπουμε για άλλη μια φορά τους παίκτες να καθυστερούν στο κοντρόλ, όπως επίσης τις πάσες τους να αργούν να φτάσουν στον προορισμό τους, έστω κι αν τις εκτελείτε με πλήρη δύναμη. Όλα αυτά συντελούν στο να πέφτει ο ρυθμός του παιχνιδιού, φυσικά προς απογοήτευσή μας.
Modes: Fifa 12: 9.5 – Pro Evolution Soccer: 8.5
Ένας βασικός λόγος για να προτιμήσει κάποιος το Fifa 12 εδώ είναι η database. Απ’ τη στιγμή που τα πρωταθλήματα του PES είναι κάθε χρόνο περιορισμένα, αυτομάτως τα δεδομένα αλλάζουν. Αυτό σημαίνει ότι θα δείτε λιγότερες ομάδες, όποια διοργάνωση κι αν επιλέξετε.
Η Konami υπερτερεί μόνο στα δικαιώματα των διοργανώσεων τα οποία κατέχει. Το Champions League, το Europa League και το Copa Libertadores της ανήκουν εξ ολοκλήρου. Επίσης, το Master League έχει καλό στήσιμο στο θέμα του προπονητικού τιμ και των ακαδημιών. Μας απογοήτευσε όμως φέτος, καθώς απαιτεί 100 points για να ξεκλειδώσετε τα…πραγματικά ονόματα παικτών (!) και άλλα 100 points για το Club Boss, που σας δίνει τις αρμοδιότητες ενός προέδρου στην ομάδα σας. Θετική είναι πάντως σε κάθε περίπτωση, η νέα προπόνηση με τα challenges, κάτι που δεν διαθέτει το Fifa.
Αν υποθέσουμε όμως ότι δεν έχετε Internet, τότε το Fifa 12 μπορεί να σας καθηλώσει για πολύ περισσότερο χρονικό διάστημα. Καταρχήν να ξεκινήσουμε απ’ τα πιο ουσιώδη και αυτονόητα. Στο Fifa 12 μπορείτε να δημιουργήσετε κύπελλο ή πρωτάθλημα με τις ομάδες που θέλετε. Τι πιο απλό. Στο PES 2012 για έναν περίεργο ρόλο δεν υπάρχει αυτή η επιλογή εδώ και τόσα χρόνια. Υπάρχουν μόνο τα έτοιμα πρωταθλήματα (σεζόν) των χωρών και τα κύπελλα των εθνικών ομάδων. Τίποτε άλλο.
Το βαρύ πυροβολικό του Fifa 12 είναι παραδοσιακά το Career Mode, το οποίο προσωπικά πιστεύω ότι κάνει πολύ θετικά βήματα κάθε χρόνο. Στα Manager και Player Manager modes, τα μπάτζετ των ομάδων είναι ρεαλιστικά, μπορείτε να χτίσετε ακαδημίες σε όλο τον κόσμο και να προσλάβετε ταλέντα, ενώ οι μεταγραφές είναι επίσης ρεαλιστικές. Τα παζάρια γίνονται κάθε μέρα μέσω email και τα deals κλείνουν σε λιγότερο από μία εβδομάδα. Αντίθετα, στο Master League έχετε περιορισμένη δυνατότητα προτάσεων, οι απαντήσεις αργούν και εν τέλει οι μεταγραφές είναι σχεδόν αδύνατες, αφού ακόμα και το δεξί μπακ της Διναμό Τραχανοπλαγιάς σας το παίζει ιστορία για να έρθει.
Τέλος, στo Player mode με τον Virtual Pro, οι ρόλοι αντιστρέφονται, καθώς η Konami προσφέρει πιο ρεαλιστικά στοιχεία στην καριέρα σας. Συγκεκριμένα, σας επιτρέπει να προσλάβετε μάνατζερ, σας βάζει να ακούσετε τις ακριβείς οδηγίες του προπονητή σας και σας ξεκινάει από μια μικρή ομάδα (και όχι όποια θέλετε, όπως στο Fifa). Στο Fifa ξεκινάτε απ’ όποιο σύλλογο επιθυμείτε και αποκτάτε παιχνίδια στα πόδια σας πολύ πιο εύκολα, χωρίς να "ιδρώσετε" ιδιαίτερα.
Online: Fifa 12: 9.5 – Pro Evolution Soccer 2012: 7.5
Είναι γεγονός ότι στον τομέα του Online, το Fifa ήταν πάντοτε πολύ πιο μπροστά. Σε αυτό βοήθησε πάρα πολύ η άριστη ταχύτητα των servers, οι οποίοι κατάφεραν πέρυσι να σηκώνουν μέχρι και ματς…11 εναντίον 11 και μάλιστα με απειροελάχιστο lag. Στο Fifa 11 είδαμε επίσης το Ultimate Team να γίνεται δωρεάν, κάτι που συνέβαλε τα μέγιστα στην επέκταση της διάρκειας ζωής του παιχνιδιού.
Επιπλέον, με το EA Sports Football Club και την εισαγωγή του xp και των levels, το Fifa 12 αποκτάει ένα τελείως διαφορετικό νόημα. Όλοι θέλουν τώρα να ανέβουν level για να βοηθήσουν την αγαπημένη τους ομάδα, αλλά και να φανούν καλύτεροι προς τους φίλους τους σε κάθε συγκριτικό πίνακα. Κοινώς…δεν σταματάς να παίζεις! Το Head to Head Seasons είναι επίσης ένα πολύ καλό mode για όσους θέλουν μιας μορφής κατάταξη που θα τους επιβραβεύει για τις νίκες τους.
Η Konami έχει αντίστοιχα ένα πολύ ισχυρό όπλο, το Master League Online. Σε αντίθεση με το Ultimate Team, το MLO προσφέρει πολύ πιο απλούς κανόνες. Αγοράζεις παίκτες με τιμή που εξαρτάται από το πόσοι χρήστες τους αγόρασαν κι αντίστοιχα τους πουλάς στην τρέχουσα τιμή τους όποτε θέλεις. Η μαγκιά είναι όμως η ενιαία παγκόσμια κατάταξη πρωταθλημάτων που υπάρχει, κάτι που σημαίνει ότι όλοι βάζουν στόχο να ανέβουν κατηγορία, με απώτερο σκοπό να παίξουν μια μέρα με τους πρωταθλητές. Η κατάταξη αυτή δείχνει πραγματικά ποιοι είναι οι κορυφαίοι παίκτες PES στον κόσμο.
Όσο για το θέμα του lag, εδώ η Konami κατάφερε για πρώτη φορά στην ιστορία της σειράς να το εκμηδενίσει και συγκεκριμένα στους αγώνες 1vs1, καθώς σας συνδέει συνήθως με αντιπάλους κοντά στη χώρα σας. Σε αγώνες 2vs2 και 4vs4 όμως, χρειάζεται περισσότερη δουλειά. Το ίδιο ισχύει και στο σύνολο των online modes, εκεί όπου το Fifa σας δίνει πολύ περισσότερες επιλογές.
Γραφικά: Fifa 12: 8.5 – Pro Evolution Soccer 2012: 9
Η αχίλλειος πτέρνα του Fifa που του κόστισε στα πέτρινα χρόνια, είναι ταυτόχρονα και μια ψαλίδα που σταδιακά κλείνει ολοένα και περισσότερο. Τα πρόσωπα των ποδοσφαιριστών στο Fifa 12 έχουν φέτος ακόμη μεγαλύτερη λεπτομέρεια, δείγμα του ότι η EA Sports πλησιάζει απειλητικά την Konami. Υπερτερεί επίσης μονίμως στα animations, εκεί όπου το PES δείχνει σημάδια βελτίωσης κυρίως στις δύο τελευταίες εκδόσεις.
Το Pro Evolution Soccer 2012 συνεχίζει την εξαιρετική παράδοση της σειράς στα γραφικά. Έχει πολύ καλύτερη ανάλυση στα textures, κάτι που επηρεάζει θετικά τόσο τον σχεδιασμό των ποδοσφαιριστών, όσο και των γηπέδων. Αυτό φαίνεται άλλωστε ακόμη περισσότερο στα κοντινά πλάνα.
Ήχος: Fifa 12: 9 – Pro Evolution Soccer 2012: 7.5
Για την EA Sports, η περιγραφή αγώνα και η μουσική των μενού έχει γίνει πλέον επιστήμη. Έχει ιδιαίτερη σημασία να παίζεις ένα ποδοσφαιράκι και να ακούς ένα σωστό σχολιασμό στο background. Αλλά δεν είναι μόνο η αξία του Martin Tyler και (μέχρι πρότινος) του Andy Gray που κάνουν την διαφορά. Παίζουν μεγάλο ρόλο και τα κείμενα που τους δίνει η EA, τα οποία είναι άφθονα και εναρμονίζονται την ίδια χρονική στιγμή με τις φάσεις, παρότι η μπάλα στο Fifa παίζεται πιο γρήγορα. Η μουσική των μενού δε, μας αφήνει κάθε χρόνο άκρως ικανοποιημένους, καθώς με μικρό μπάτζετ, η EA Sports ανακαλύπτει πάντοτε πολύ καλά ταλέντα της μουσικής σκηνής.
Στο Pro Evolution Soccer, όποια γλώσσα περιγραφής κι αν επιλέξετε το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο. Δυστυχώς, οι σχολιαστές ακούγονται ως επί το πλείστον «στημένοι» (ο Σωτηρακόπουλος για να καταλάβετε είναι από τους top και το χειρίστηκε σωστά φέτος), ενώ δεν υπάρχουν κείμενα για πολλές πιθανές περιπτώσεις, όπως π.χ. όταν βγαίνει η μπάλα άουτ ή εκτελείται κόρνερ. Αυτό ως εκ τούτου έχει ως αποτέλεσμα να επικρατεί συχνά μία σιωπή. Όσο για την μουσική, φέτος η Konami αποφάσισε να κάνει περικοπές, επιλέγοντας γενικής φύσεως κομμάτια που θα ταίριαζαν περισσότερο σε...αίθουσα αναμονής παρά σε ποδοσφαιράκι.
Συνοπτικά
Το σημερινό συγκριτικό τεστ επιχείρησε να παρουσιάσει τα δύο games όσο πιο αντικειμενικά γίνεται, ώστε να έχετε μία σφαιρική άποψη. Οφείλω εδώ ωστόσο να ξεκαθαρίσω τη θέση μου. Πριν από κάποια χρόνια, όπως θα θυμάστε οι παλιοί του site, ορισμένοι γραφικοί με χαρακτήριζαν “Pro fanboy”. Τα τελευταία χρόνια με χαρακτηρίζουν “Fifάκια”. Τίποτα από τα δύο δεν ισχύει. Τα γούστα του κάθε reviewer δεν συμβαδίζουν απόλυτα με την βαθμολογία που βάζει, γιατί με αυτή τη λογική θα έπρεπε να βάζω κάθε χρόνο 10 στο Football Manager επειδή λιώνω με τις ώρες.
Τα δύο games τα έζησα από το ξεκίνημά τους και συνεχίζω να τα παίζω και τα δύο, για διαφορετικούς λόγους. Το Fifa 12 για το Ultimate Team και το Virtual Pro. Το PES 2012 για το Master League Online.
Το τι θα παίξετε εσείς είναι άλλο θέμα. Αφιερώστε μερικές ώρες με τα demos των δύο κορυφαίων παιχνιδιών ποδοσφαίρου και σιγά-σιγά θα καταλάβετε ποιο σας ταιριάζει περισσότερο, ανεξάρτητα από το τι θα σας ζητήσουν οι φίλοι σας να παίξετε. Η τελική επιλογή είναι δική σας.
Η κόντρα αυτή κρατάει 16 χρόνια περίπου. Δεν έχει καμία σχέση με τις υπόλοιπες κόντρες του στυλ “Call of Duty vs Battlefield” ή “Gran Turismo vs Forza Motorsport”. Σε σχέση με την μάχη των αιωνίων, οι υπόλοιποι μοιάζουν απλά…«γατάκια».
Τα δύο αυτά ποδοσφαιράκια έχουν περάσει πολλά πέτρινα χρόνια, κάτι που άλλωστε είχαμε αναφέρει στο εκτενές αφιέρωμα που είχαμε κάνει για την ιστορία τους. Τα πέτρινα χρόνια όμως τελείωσαν κι έχουμε δύο άκρως ανταγωνιστικά προϊόντα, καθώς αμφότερα σημειώνουν εκατομμύρια πωλήσεις. Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα και σε ορισμένες ακόμη χώρες της Ευρώπης το Pro πουλάει περισσότερο από το Fifa. Στον παγκόσμιο χάρτη όμως το Fifa είναι πρώτο με σημαντική πλέον διαφορά.
Ας κάνουμε λοιπόν ένα ταμείο, να βάλουμε κάτω όσα μας προσφέρουν και τα δύο games, ώστε να δούμε τελικά τι ισχύει.
Fifa 12 εναντίον Pro Evolution Soccer 2012 και η μάχη ξεκινά.
Περιβάλλον: Fifa 12: 7 – Pro Evolution Soccer 2012: 9
Ένας τομέας στον οποίο η Konami φρόντιζε πάντοτε να βάζει τα δυνατά της. Με εικονίδια σε όλα τα μενού και σαφείς επεξηγήσεις, κάθε έκδοση του PES είναι πολύ εύχρηστη ακόμα και για έναν αρχάριο χρήστη.
Δυστυχώς για το Fifa δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Ωραία τα σουτάκια που βαράμε για να περάσει η ώρα, αλλά επί της ουσίας ο σχεδιασμός των drop-down menu καθώς και οι ονομασίες που τους δίνει η EA Sports, μας αναγκάζουν να ψάχνουμε όλες τις επιλογές μία προς μία για να βρούμε αυτό που θέλουμε. Ποιος ο λόγος για παράδειγμα, στο μενού “Online Modes”, η υποεπιλογή “Online Friendlies” να σημαίνει ότι θα πρέπει να διοργανώσουμε φιλικά με τους φίλους μας; Οποιοσδήποτε θα πίστευε ότι αφορά φιλικούς αγώνες με οποιονδήποτε αντίπαλο. Αντίθετα, η επιλογή αυτή κρύβεται στο “Custom Games”.
Παρομοίως, κάθε χρονιά θα πρέπει να αλλάζουμε τα controls του χειριστηρίου. Άραγε ποιος χρησιμοποιεί για τα σουτ το δεξί κουμπί του controller; Δηλαδή το Ο (PS3) ή το B (Xbox 360); Διότι με αυτή τη λογική, η EA βαφτίζει τον συγκεκριμένο χειρισμό ως “κλασικό” για πολλές χρονιές τώρα. Επίσης, για έναν περίεργο ρόλο, αν επιλέξετε Custom μοντέλο χειρισμού, δεν μπορείτε να ορίσετε το Sprint στο R1 (PS3) ή RB (Xbox 360). Για να το πετύχετε, θα πρέπει να επιλέξετε το Classic ή Alternate χειρισμό και μετά να κάνετε την συγκεκριμένη αλλαγή.
Χειρισμός: Fifa 12: 9.5 – Pro Evolution Soccer 2012: 7
Καταρχήν θα πρέπει να διαχωρίσουμε το στυλ παιχνιδιού του Fifa από αυτό του Pro. Το Fifa είναι simulation, το Pro είναι arcade. Συνεπώς, ο χειρισμός του Fifa απευθύνεται σε ένα πιο ώριμο ηλικιακά κοινό (20-40), ενώ ο χειρισμός του Pro Evolution Soccer τείνει να ευχαριστεί περισσότερο όσους θέλουν κάτι απλό και εύκολο (12-30).
Εκεί όπου το Fifa υπερτερεί είναι στην ακρίβεια του χειρισμού. Οι πάσες, τα σουτ, οι σέντρες και κυρίως οι κινήσεις του παίκτη, ακολουθούν επακριβώς τις εντολές σας. Την στιγμή που θα πατήσετε το analog stick, το ίδιο δευτερόλεπτο θα δείτε και την κίνηση στην οθόνη.
Στο Pro Evolution Soccer κάτι τέτοιο δεν ισχύει και το φαινόμενο δεν είναι τωρινό αλλά μόνιμο. Επί σειρά ετών, οι κινήσεις των δαχτύλων σας καθυστερούσαν χαρακτηριστικά να απεικονιστούν στην οθόνη, με κάθε έκδοση του παιχνιδιού να έχει τα «χούγια» της. Στο PES 2012, βλέπουμε για άλλη μια φορά τους παίκτες να καθυστερούν στο κοντρόλ, όπως επίσης τις πάσες τους να αργούν να φτάσουν στον προορισμό τους, έστω κι αν τις εκτελείτε με πλήρη δύναμη. Όλα αυτά συντελούν στο να πέφτει ο ρυθμός του παιχνιδιού, φυσικά προς απογοήτευσή μας.
Modes: Fifa 12: 9.5 – Pro Evolution Soccer: 8.5
Ένας βασικός λόγος για να προτιμήσει κάποιος το Fifa 12 εδώ είναι η database. Απ’ τη στιγμή που τα πρωταθλήματα του PES είναι κάθε χρόνο περιορισμένα, αυτομάτως τα δεδομένα αλλάζουν. Αυτό σημαίνει ότι θα δείτε λιγότερες ομάδες, όποια διοργάνωση κι αν επιλέξετε.
Η Konami υπερτερεί μόνο στα δικαιώματα των διοργανώσεων τα οποία κατέχει. Το Champions League, το Europa League και το Copa Libertadores της ανήκουν εξ ολοκλήρου. Επίσης, το Master League έχει καλό στήσιμο στο θέμα του προπονητικού τιμ και των ακαδημιών. Μας απογοήτευσε όμως φέτος, καθώς απαιτεί 100 points για να ξεκλειδώσετε τα…πραγματικά ονόματα παικτών (!) και άλλα 100 points για το Club Boss, που σας δίνει τις αρμοδιότητες ενός προέδρου στην ομάδα σας. Θετική είναι πάντως σε κάθε περίπτωση, η νέα προπόνηση με τα challenges, κάτι που δεν διαθέτει το Fifa.
Αν υποθέσουμε όμως ότι δεν έχετε Internet, τότε το Fifa 12 μπορεί να σας καθηλώσει για πολύ περισσότερο χρονικό διάστημα. Καταρχήν να ξεκινήσουμε απ’ τα πιο ουσιώδη και αυτονόητα. Στο Fifa 12 μπορείτε να δημιουργήσετε κύπελλο ή πρωτάθλημα με τις ομάδες που θέλετε. Τι πιο απλό. Στο PES 2012 για έναν περίεργο ρόλο δεν υπάρχει αυτή η επιλογή εδώ και τόσα χρόνια. Υπάρχουν μόνο τα έτοιμα πρωταθλήματα (σεζόν) των χωρών και τα κύπελλα των εθνικών ομάδων. Τίποτε άλλο.
Το βαρύ πυροβολικό του Fifa 12 είναι παραδοσιακά το Career Mode, το οποίο προσωπικά πιστεύω ότι κάνει πολύ θετικά βήματα κάθε χρόνο. Στα Manager και Player Manager modes, τα μπάτζετ των ομάδων είναι ρεαλιστικά, μπορείτε να χτίσετε ακαδημίες σε όλο τον κόσμο και να προσλάβετε ταλέντα, ενώ οι μεταγραφές είναι επίσης ρεαλιστικές. Τα παζάρια γίνονται κάθε μέρα μέσω email και τα deals κλείνουν σε λιγότερο από μία εβδομάδα. Αντίθετα, στο Master League έχετε περιορισμένη δυνατότητα προτάσεων, οι απαντήσεις αργούν και εν τέλει οι μεταγραφές είναι σχεδόν αδύνατες, αφού ακόμα και το δεξί μπακ της Διναμό Τραχανοπλαγιάς σας το παίζει ιστορία για να έρθει.
Τέλος, στo Player mode με τον Virtual Pro, οι ρόλοι αντιστρέφονται, καθώς η Konami προσφέρει πιο ρεαλιστικά στοιχεία στην καριέρα σας. Συγκεκριμένα, σας επιτρέπει να προσλάβετε μάνατζερ, σας βάζει να ακούσετε τις ακριβείς οδηγίες του προπονητή σας και σας ξεκινάει από μια μικρή ομάδα (και όχι όποια θέλετε, όπως στο Fifa). Στο Fifa ξεκινάτε απ’ όποιο σύλλογο επιθυμείτε και αποκτάτε παιχνίδια στα πόδια σας πολύ πιο εύκολα, χωρίς να "ιδρώσετε" ιδιαίτερα.
Online: Fifa 12: 9.5 – Pro Evolution Soccer 2012: 7.5
Είναι γεγονός ότι στον τομέα του Online, το Fifa ήταν πάντοτε πολύ πιο μπροστά. Σε αυτό βοήθησε πάρα πολύ η άριστη ταχύτητα των servers, οι οποίοι κατάφεραν πέρυσι να σηκώνουν μέχρι και ματς…11 εναντίον 11 και μάλιστα με απειροελάχιστο lag. Στο Fifa 11 είδαμε επίσης το Ultimate Team να γίνεται δωρεάν, κάτι που συνέβαλε τα μέγιστα στην επέκταση της διάρκειας ζωής του παιχνιδιού.
Επιπλέον, με το EA Sports Football Club και την εισαγωγή του xp και των levels, το Fifa 12 αποκτάει ένα τελείως διαφορετικό νόημα. Όλοι θέλουν τώρα να ανέβουν level για να βοηθήσουν την αγαπημένη τους ομάδα, αλλά και να φανούν καλύτεροι προς τους φίλους τους σε κάθε συγκριτικό πίνακα. Κοινώς…δεν σταματάς να παίζεις! Το Head to Head Seasons είναι επίσης ένα πολύ καλό mode για όσους θέλουν μιας μορφής κατάταξη που θα τους επιβραβεύει για τις νίκες τους.
Η Konami έχει αντίστοιχα ένα πολύ ισχυρό όπλο, το Master League Online. Σε αντίθεση με το Ultimate Team, το MLO προσφέρει πολύ πιο απλούς κανόνες. Αγοράζεις παίκτες με τιμή που εξαρτάται από το πόσοι χρήστες τους αγόρασαν κι αντίστοιχα τους πουλάς στην τρέχουσα τιμή τους όποτε θέλεις. Η μαγκιά είναι όμως η ενιαία παγκόσμια κατάταξη πρωταθλημάτων που υπάρχει, κάτι που σημαίνει ότι όλοι βάζουν στόχο να ανέβουν κατηγορία, με απώτερο σκοπό να παίξουν μια μέρα με τους πρωταθλητές. Η κατάταξη αυτή δείχνει πραγματικά ποιοι είναι οι κορυφαίοι παίκτες PES στον κόσμο.
Όσο για το θέμα του lag, εδώ η Konami κατάφερε για πρώτη φορά στην ιστορία της σειράς να το εκμηδενίσει και συγκεκριμένα στους αγώνες 1vs1, καθώς σας συνδέει συνήθως με αντιπάλους κοντά στη χώρα σας. Σε αγώνες 2vs2 και 4vs4 όμως, χρειάζεται περισσότερη δουλειά. Το ίδιο ισχύει και στο σύνολο των online modes, εκεί όπου το Fifa σας δίνει πολύ περισσότερες επιλογές.
Γραφικά: Fifa 12: 8.5 – Pro Evolution Soccer 2012: 9
Η αχίλλειος πτέρνα του Fifa που του κόστισε στα πέτρινα χρόνια, είναι ταυτόχρονα και μια ψαλίδα που σταδιακά κλείνει ολοένα και περισσότερο. Τα πρόσωπα των ποδοσφαιριστών στο Fifa 12 έχουν φέτος ακόμη μεγαλύτερη λεπτομέρεια, δείγμα του ότι η EA Sports πλησιάζει απειλητικά την Konami. Υπερτερεί επίσης μονίμως στα animations, εκεί όπου το PES δείχνει σημάδια βελτίωσης κυρίως στις δύο τελευταίες εκδόσεις.
Το Pro Evolution Soccer 2012 συνεχίζει την εξαιρετική παράδοση της σειράς στα γραφικά. Έχει πολύ καλύτερη ανάλυση στα textures, κάτι που επηρεάζει θετικά τόσο τον σχεδιασμό των ποδοσφαιριστών, όσο και των γηπέδων. Αυτό φαίνεται άλλωστε ακόμη περισσότερο στα κοντινά πλάνα.
Ήχος: Fifa 12: 9 – Pro Evolution Soccer 2012: 7.5
Για την EA Sports, η περιγραφή αγώνα και η μουσική των μενού έχει γίνει πλέον επιστήμη. Έχει ιδιαίτερη σημασία να παίζεις ένα ποδοσφαιράκι και να ακούς ένα σωστό σχολιασμό στο background. Αλλά δεν είναι μόνο η αξία του Martin Tyler και (μέχρι πρότινος) του Andy Gray που κάνουν την διαφορά. Παίζουν μεγάλο ρόλο και τα κείμενα που τους δίνει η EA, τα οποία είναι άφθονα και εναρμονίζονται την ίδια χρονική στιγμή με τις φάσεις, παρότι η μπάλα στο Fifa παίζεται πιο γρήγορα. Η μουσική των μενού δε, μας αφήνει κάθε χρόνο άκρως ικανοποιημένους, καθώς με μικρό μπάτζετ, η EA Sports ανακαλύπτει πάντοτε πολύ καλά ταλέντα της μουσικής σκηνής.
Στο Pro Evolution Soccer, όποια γλώσσα περιγραφής κι αν επιλέξετε το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο. Δυστυχώς, οι σχολιαστές ακούγονται ως επί το πλείστον «στημένοι» (ο Σωτηρακόπουλος για να καταλάβετε είναι από τους top και το χειρίστηκε σωστά φέτος), ενώ δεν υπάρχουν κείμενα για πολλές πιθανές περιπτώσεις, όπως π.χ. όταν βγαίνει η μπάλα άουτ ή εκτελείται κόρνερ. Αυτό ως εκ τούτου έχει ως αποτέλεσμα να επικρατεί συχνά μία σιωπή. Όσο για την μουσική, φέτος η Konami αποφάσισε να κάνει περικοπές, επιλέγοντας γενικής φύσεως κομμάτια που θα ταίριαζαν περισσότερο σε...αίθουσα αναμονής παρά σε ποδοσφαιράκι.
Συνοπτικά
Το σημερινό συγκριτικό τεστ επιχείρησε να παρουσιάσει τα δύο games όσο πιο αντικειμενικά γίνεται, ώστε να έχετε μία σφαιρική άποψη. Οφείλω εδώ ωστόσο να ξεκαθαρίσω τη θέση μου. Πριν από κάποια χρόνια, όπως θα θυμάστε οι παλιοί του site, ορισμένοι γραφικοί με χαρακτήριζαν “Pro fanboy”. Τα τελευταία χρόνια με χαρακτηρίζουν “Fifάκια”. Τίποτα από τα δύο δεν ισχύει. Τα γούστα του κάθε reviewer δεν συμβαδίζουν απόλυτα με την βαθμολογία που βάζει, γιατί με αυτή τη λογική θα έπρεπε να βάζω κάθε χρόνο 10 στο Football Manager επειδή λιώνω με τις ώρες.
Τα δύο games τα έζησα από το ξεκίνημά τους και συνεχίζω να τα παίζω και τα δύο, για διαφορετικούς λόγους. Το Fifa 12 για το Ultimate Team και το Virtual Pro. Το PES 2012 για το Master League Online.
Το τι θα παίξετε εσείς είναι άλλο θέμα. Αφιερώστε μερικές ώρες με τα demos των δύο κορυφαίων παιχνιδιών ποδοσφαίρου και σιγά-σιγά θα καταλάβετε ποιο σας ταιριάζει περισσότερο, ανεξάρτητα από το τι θα σας ζητήσουν οι φίλοι σας να παίξετε. Η τελική επιλογή είναι δική σας.
Fifa 12 |
PES 2012 |
|
Περιβάλλον |
7 |
9 |
Χειρισμός |
9.5 |
7 |
Modes |
9.5 |
8.5 |
Online |
9.5 |
7.5 |
Γραφικά |
8.5 |
9 |
Ήχος |
9 |
7.5 |
Γενικά |
9.2 |
8.1 |
Στείλτε θέματα προς συζήτηση, screenshots ή απορίες στο παραπάνω e-mail.
[Βούτερ από Περιστερι]
- Το PC μου χάλασε. Όποτε αναγκάστηκα να κόψω και το FM. Αρα για την ώρα δεν θα έπρεπε να ασχολούμαι.Σωστά? Σωστά.
Έλα μου όμως που κάθομαι και κάνω σκάουτινγκ στο ίντερνετ για όταν θα ξαναέχω pc...Τουλάχιστον σώθηκε ο δίσκος...
Παρόλα αυτά νομίζω πως έχεις πολύ καιρό να κάνεις άρθρο για μεταγραφολογία. Και ειδικά τώρα που δεν έχω και το fm να μπαίνω κατευθείαν και να τσεκάρω τα στατιστικά και το potentional ability.
Πάντως αν θυμάμαι καλά ο Βιτόλο που ήρθε στον ΠΑΟ πρέπει να έχει εξαιρετικα νούμερα.Αλλά δεν μπορώ να θυμηθώ με τίποτα αυτόν τον φορ απο την ατλέτικο που ήθελε ο Ζεσουαλντο. Διάβασα ότι είναι γρηγοράκος,αλλά αν δεν δω pace και acceleration δεν πιστεύω τίποτα...
Κάνε ρε φίλε αν δεν βαριέσαι ενα συνολικό πακέτο με μεταγραφές μέχρι τώρα και με τελευταία μεταγραφολογία. Καν' το για μας τα αρωστάκια τα "πιο καμμένος πεθαίνεις" κατηγορία...
Ευχαριστώ προκαταβολικά.
Καλές εκπομπές.
Καλησπέρα,
Δυστυχώς το Gazzetta με έχει απολύσει εδώ και καιρό στα πλαίσια περικοπών. Η στήλη συνεχίζει όπως πάνταστο GameWorld.gr.
Ευχαριστώ.
- Οχι ρε φίλε!
Μαλακία ,αλλά μην ανησηχείς γιατί ο καλός δεν χάνεται. Απο το site λοιπον και απο τον Sentra? Τεσπα. Ερχονται χρόνια δυσκολα.
Τα καλύτερα εύχομαι αδερφέ...
Να' σαι καλά.
[Βούτερ από Περιστερι]
- Το PC μου χάλασε. Όποτε αναγκάστηκα να κόψω και το FM. Αρα για την ώρα δεν θα έπρεπε να ασχολούμαι.Σωστά? Σωστά.
Έλα μου όμως που κάθομαι και κάνω σκάουτινγκ στο ίντερνετ για όταν θα ξαναέχω pc...Τουλάχιστον σώθηκε ο δίσκος...
Παρόλα αυτά νομίζω πως έχεις πολύ καιρό να κάνεις άρθρο για μεταγραφολογία. Και ειδικά τώρα που δεν έχω και το fm να μπαίνω κατευθείαν και να τσεκάρω τα στατιστικά και το potentional ability.
Πάντως αν θυμάμαι καλά ο Βιτόλο που ήρθε στον ΠΑΟ πρέπει να έχει εξαιρετικα νούμερα.Αλλά δεν μπορώ να θυμηθώ με τίποτα αυτόν τον φορ απο την ατλέτικο που ήθελε ο Ζεσουαλντο. Διάβασα ότι είναι γρηγοράκος,αλλά αν δεν δω pace και acceleration δεν πιστεύω τίποτα...
Κάνε ρε φίλε αν δεν βαριέσαι ενα συνολικό πακέτο με μεταγραφές μέχρι τώρα και με τελευταία μεταγραφολογία. Καν' το για μας τα αρωστάκια τα "πιο καμμένος πεθαίνεις" κατηγορία...
Ευχαριστώ προκαταβολικά.
Καλές εκπομπές.
Καλησπέρα,
Δυστυχώς το Gazzetta με έχει απολύσει εδώ και καιρό στα πλαίσια περικοπών. Η στήλη συνεχίζει όπως πάνταστο GameWorld.gr.
Ευχαριστώ.
- Οχι ρε φίλε!
Μαλακία ,αλλά μην ανησηχείς γιατί ο καλός δεν χάνεται. Απο το site λοιπον και απο τον Sentra? Τεσπα. Ερχονται χρόνια δυσκολα.
Τα καλύτερα εύχομαι αδερφέ...
Να' σαι καλά.
Comments
το φιφα ειναι χρονια μπροστα. εννοειται πως τα παιχνιδια βελτιωνονται με σκοπο να ειναι πιο ρεαλιστικα. ρεαλισμος=φιφα. το προ ειναι για παιδακια που θελουν να νικανε ευκολα.
Το FIFA 12 ειναι η αποκορυφωση του football sim.
παρολα αυτα κ τα 2 φετος ειναι διασκεδαστικα αν κ προσεγγιζουν με διαφορετικο τροπο το ποδοσφαιρο.
Όσο αφορά στο Online οι κατηγορίες κατάταξης του pro είναι καλύτερες από το fifa (τουλάχιστον έτσι όπως ήταν στο WC 2010 το οποίο έχω παίξει). Παίζεις παιχνίδια όλοι την εβδομάδα και στο τέλος γίνεται η σούμα και ανεβαίνεις ή πέφτεις κατηγορία σε σύγκριση και με τα αποτελέσματα των άλλων. Στο Fifa κάθε 10 αγώνες αλλάζει κατηγορία αλλά σε σχέση με τα δικά σου αποτελέσματα και όχι σε σύγκριση με των υπόλοιπων. Κάτι άλλο που με είχε χαλάσει στο Online του fifa ήταν η δομή των διοργανώσεων. Έπαιζες π.χ. μουντιάλ και ο όμιλος διαμορφώνονταν δυναμικά. Δηλαδή στην βαθμολογία στον όμιλό σου είχες 3 αντιπάλους, αλλά αντίστοιχα αυτοί εκτώς από εσένα στον δικό τους όμιλο είχαν δύο άλλους -διαφορετικούς- αντιπάλους. Η δομή δηλαδή δεν ήταν η ίδια (δεν ξέρω αν το εξηγώ καλά αλλά όσοι έχουν παίξει καταλαβαίνουν). Στις διοργανώσεις του pro η βαθμολογία είναι εννιαία και η εξέληξη του τουρνουά κοινή για όλους.
Οσο για το Online, γι' αυτο ακριβως πουλάει το Master League Online στο Pro. Γιατι εχει ενιαια βαθμολογια. Το MLO εσωσε το Pro φετος, γι' αυτο να ειστε σιγουροι.
Κάτσε λέω να πουλήσω έναν. Τον πουλάω, αλλά αυτός εκεί! Δεν έφευγε από το ρόστερ! Όποτε πάταγα επάνω του όμως έβγαζε σφάλμα. Ε, λέω θα κάνω επανεκκίνηση. Κάνω και εκτός του ότι δεν είχε αλλάξει κάτι στο ρόστερ μου βγάζει και μήνυμα πως κάποιο συμβόλαιο έχει λήξη! Ξανακάνω επανεκκίνηση κι άλλα συμβόλαια ληγμένα!!! Α, ρε Konami με τα bugs σου…
Άσχετο με το θέμα αλλά παλιά υπήρχε ένα ποδοσφαιράκι αποκληστικά για το Champions League. Είχε Ολυμπιακό, Παναθηναϊκό, αλλά και το ΟΑΚΑ!!!
'
@bouzk: Για το παλιο ποδοσφαιρακι που λες ουτε καν το θυμαμαι. Επισης το bug που μου λες ειναι για το forum αλλα και για τα Official της Konami. Ηδη εχω νευρα με τους GK, δε θελω και πολυ.
Κάπου ενδιάμεσα είχε κυκλοφορήσει και το UEFA Challenge (Atari, Infogrames).
Υ.Γ. Το bug το πόσταρα και στο site της Konami...