Ηλεκτρονικός εγκατέστησε ray tracing σε SNES

Hot
Ερμής Δερβίσης
Ηλεκτρονικός εγκατέστησε ray tracing σε SNES

Ηλεκτρονικός εγκατέστησε ray tracing σε SNES

Πληροφορίες

Κυκλοφορία
0000-00-00

Δηλώνει ότι ήταν εφικτό εκείνη την εποχή.

O software engineer και game developer Ben Carter βρήκε ένα τρόπο να καταφέρει να δουλέψει ray tracing σε ένα SNES.

Τα games του SNES χρησιμοποιούσαν ένα chipset το οποίο βρισκόταν μαζί με το cartridge, για να καταφέρει η κονσόλα να έχει ορισμένες λειτουργείες, όπως για παράδειγμα το Super FX (που ήταν κάτι σαν συν-επεξεργαστής) που έδινε ισχύ στο παιχνίδι Star Fox. Ο Carter χρησιμοποίησε μια σύγχρονη DE10-Nano FPGA development board για να δημιουργήσει ένα chip, το οποίο αποκαλεί SuperRT και επιτρέπει στο SNES να έχει ray tracing.

Το βίντεο του Carter μας δείχνει με αρκετές λεπτομέρειες για το τι είναι ικανό το SuperRT, το οποίο ουσιαστικά δουλεύει όπως το Super FX, δηλαδή αναπαριστά τη σκηνή και την διοχετεύει στον επεξεργαστή του SNES, σε γλώσσα που καταλαβαίνει. Τα πολλά καλώδια που φαίνονται στο βίντεο, βρίσκονται εκεί για επιτρέπουν στην πλακέτα του SuperRT να έχει το σωστό ρεύμα.

Η τεχνολογία ray tracing χρησιμοποιείται για να κάνει render σκηνές στα games εξομοιώνοντας την διαδρομή του φωτός σε 3D χώρο. Παράγει ρεαλιστικά οπτικά εφέ, όπως αντανακλάσεις, διάχυση και διάθλαση του φωτός και την χρωματική εκτροπή, απλά υπολογίζοντας την διαδρομή του φωτός. Ωστόσο, το ray tracing ήταν μια πολύ ακριβή τεχνολογία εκείνη την εποχή καθώς απαιτούσε υψηλότερη υπολογιστική ισχύ, κάτι που δεν ίσχυε στο SuperNES. 

Ο στόχος του Carter δεν ήταν να εισάγει μια μοντέρνα τεχνολογία σε κονσόλα 30 ετών, αλλά κάτι που θα μπορούσε να είναι όντως εφικτό εκείνη την εποχή, δηλαδή που θα μπορούσε θεωρητικά να κυκλοφορήσει έστω το νωρίτερο το 1993. Η FPGA development board λαμβάνει πληροφορίες για την σκηνή κάθε παιχνιδιού και χρησιμοποιεί τρεις πυρήνες ray tracing για να εξομοιώσει τις διαδρομές του φωτός. Ωστόσο, το SNES κάνει το τελικό rendering, όπως και με το Super FX chip την δεκαετία του '90. Παρότι το ray tracing έχει ένα σύμπλεγμα καλωδίων, η Nintendo θα μπορούσε να κατασκευάσει κάτι παρόμοιο και να το ενσωματώσει στην τεχνολογία του Super FX, μόνο που θα της κόστιζε...κάτι παραπάνω.

Η τελική εικόνα ανάλυσης 200 x 160 με μόλις 256 χρώματα, δεν είναι ότι καλύτερο για τα σημερινά στάνταρ. Ωστόσο έχουμε κάτι ξεχωριστό. Τα παλιά πολύγωνα που αποτέλεσαν τα πρώτα 3D γραφικά με φωτισμό και σκιές που δεν είχαμε την ευκαιρία να δούμε στις αρχές των 90's. Περισσότερα μπορείτε να δείτε στο site του Ben Carter, ο οποίος δήλωσε ότι όλο αυτό ήταν εφικτό την εποχή που το SNES κυκλοφορούσε στην αγορά, όμως θα είχε πολύ υψηλό κόστος.

Διαβάστε επίσης για τον modder που μετέφερε το Sonic the Hedgehog στο SNES και συζητήστε για το SNES στο σχετικό forum topic.

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 ashbringer (Level25) 16/12/2020 16:08
Έκανε εξαιρετική δουλειά ο τύπος και μπράβο του.
#2 Nemesis11 (Level9) 16/12/2020 18:23
Ναι δεν απορρίπτω τη δουλειά του και μπράβο του, αλλά μεταξύ μας τώρα και πέρα από το μεγαλύτερο κόστος που θα είχε ΑΝ τελικά κυκλοφορούσε το SuperRT.
Ποιος τότε Gamer ενήλικας - έφηβος η παιδί θα ήταν σε θέση να καταλάβει στα 90's έστω και λίγο την ύπαρξη του SuperRT ε??
Πόσοι που είχαν SNES τότε στα 90's (όπως και εγώ φυσικά, δεν με βγάζω έξω) θα καταλάβαινε τι δουλειά κάνει το Super FX μέσα στο Cartridge του STARWING?? (όπως και εγώ φυσικά)
Εγώ με τους φίλους μου τότε στα 15 μας ξέραμε μόνο ένα πράμα! [[ Φέρε τη ΚΑΣΕΤΑ το απόγευμα να παίξουμε ]]

Τι Super FX και Super RT (αν είχαν ενσωματώσει το RT τελικά) και τρίχες κατσαρές να καταλάβουμε τότε.............................................. :-*
Βάλε τη ΚΑΣΕΤΑ στο μπουδέλο και πάτα το κουμπί ON να παίξουμε λέγαμε ο ένας στον άλλο......................!!