- Ειδήσεις
- Retro
- Ο δημιουργός του Famicom δίνει πληροφορίες για την Nintendo των δεκαετιών του ’70 και του ‘80
Ο δημιουργός του Famicom δίνει πληροφορίες για την Nintendo των δεκαετιών του ’70 και του ‘80
HotΟ δημιουργός του Famicom δίνει πληροφορίες για την Nintendo των δεκαετιών του ’70 και του ‘80
Πληροφορίες
Η εμφάνιση της κονσόλας του επηρεάστηκε από ένα φουλάρι.
O Masayuki Uemura είναι αυτός που σχεδίασε το Famicom και αποτελεί ένα σημαντικό πρόσωπο στην ιστορία της Nintendo αν και δεν αναφέρεται τόσο συχνά όσο οι Shigeru Miyamoto, Satoru Iwata, Gunpei Yokoi και Hiroshi Yamauchi. Ο συγγραφέας Matt Alt, του οποίο το νέο βιβλίο με τίτλο "Pure Invention: How Japan’s Pop Culture Conquered The World" καλύπτει την άνοδο της Nintendo, κυκλοφόρησε μία συνέντευξη με τον Uemura, η οποία σας προσφέρει νέα στοιχεία όσον αφορά τη Nintendo κατά τη διάρκεια των δεκαετιών του ’70 και του ’80.
Η συνέντευξη περιλαμβάνει μερικά συναρπαστικά πράγματα για τη δημιουργία του Famicom (γνωστό παγκοσμίως ως το Nintendo Entertainment System ή αλλιώς NES) αλλά και μερικά πολύ αστεία ανέκδοτα. Ένα από αυτά αφορά τον Yamauchi που ήταν πρόεδρος της Nintendo από το 1949 μέχρι το 2002, αλλά και το ενδιαφέρον του στις νέες τεχνολογίες. Ο Uemura αναπολώντας λέει τα εξής: "Το 1978 αγόρασε περίπου 10 επιτραπέζιες εκδόσεις του Space Invaders και τις τοποθέτησε στα κεντρικά γραφεία και στο εργοστάσιό μας. Η ιδέα ήταν ότι θα παίζαμε με αυτά για να τα ερευνήσουμε. Όμως αυτό που πραγματικά συνέβη ήταν ότι ολόκληρη η εταιρεία εθίστηκε τόσο πολύ στο να παίζει που δεν μπορούσαμε να πάρουμε σειρά. Ήταν σας πυρετός. Όλοι είχαν εγκαταλείψει τις θέσεις τους και σταμάτησαν να δουλεύουν."
Επιπλέον αναφέρει ότι στα κεντρικά τους γραφεία στο Kyoto η Nintendo ήταν κάπως αποκομμένη από τις άλλες εταιρείες ανάπτυξης παιχνιδιών και δεν ήταν πάντα ενημερωμένη για το τι συνέβαινε το Tokyo. Ταυτόχρονα ωστόσο τονίζει ότι οι φήμες σχετικά με τον ανταγωνισμό διαφορετικών ερευνητικών ομάδων και ομάδων ανάπτυξης εντός της Nintendo δεν είναι αληθινές.
Ο Uemura λέει πως οι προσπάθειες να φτιάξουν το Famicom ξεκίνησαν το 1981, όταν ο Yamauchi τον πήρε τηλέφωνο και του είπε να αναπτύξει ένα βιντεοπαιχνίδι με κασέτες. O Uemura θυμάται τα εξής: "Πάντα του άρεσε να με παίρνει τηλέφωνο αφού είχε πιει μερικά ποτά, έτσι δεν με ένοιαξε και πολύ. Απλώς είπα “Έγινε αφεντικό” και το έκλεισα. Το επόμενο πρωί ωστόσο με πλησίασε νηφάλιος και μου είπε “Αυτό το πράγμα για το οποίο μιλήσαμε -το έχεις αναλάβει;” Σοβαρολογούσε λοιπόν."
Ο πιο αστεία πληροφορία όμως προέκυψε ότι έγινε αναφορά στον σχεδιασμό του συστήματος και γιατί μοιάζει σαν ένα παιχνίδι. Ο Uemura δηλώνει ότι ο σχεδιασμός έγινε με αυτόν τον τρόπο γιατί ήταν και ο πιο οικονομικός, ενώ τα χρώματα βασίστηκαν στην πραγματικότητα σε ένα φουλάρι που άρεσε στον Yamauchi. Συγκεκριμένα αναφέρθηκε το εξής: "Θυμάμαι που οδηγούσα με τον Yamauchi στον αυτοκινητόδρομο Hanshin έξω από την Osaka και είδα μία διαφημιστική πινακίδα και ο Yamauchi είπε “Αυτό είναι! Αυτά είναι τα χρώματα! Όπως ακριβώς το φουλάρι."
Στη συνέχεια ο σχεδιαστής αποκαλύπτει την εθνικότητα του Mario, λέγοντας ότι το Super Mario Bros. δεν λαμβάνει χώρα στην Ιαπωνία, αλλά οι χαρακτήρες είναι Ιάπωνες. Το όνομα Mario μπορεί να ακούγεται Ιταλικό, αλλά δεν είναι.
Διαβάστε για το Super Famicom: The Art Box Collection και συζητήστε για την κονσόλα στο αντίστοιχο forum topic.