Tiger Electronic Games
HotTiger Electronic Games
Πληροφορίες
Τiger Handhelds. Ένα κομμάτι ιστορίας!
Σήμερα στη στήλη Retro θα ασχοληθούμε με ορισμένες από τις πρώτες αγαπημένες φορητές κονσόλες με τις οποίες κάποιοι από εμάς μεγαλώσαμε.
Μπορεί η Mattel να τα ξεκίνησε και η Nintendo να δημιούργησε το Game and Watch, αλλά η κότα με τα χρυσά αυγά ήταν η Tiger Electronics. Αποτελεί μια αμερικάνικη εταιρεία παραγωγής παιχνιδιών, γνωστή για τα handheld LCD παιχνίδια της, τον Furby, τα Giga pets, τα 2-ΧL robot προϊόντα της καθώς και τα ηλεκτρονικά της παιχνίδια όπως το Brain Warp.
A history lesson
O Randy Rissman, o Gerald Rissman και ο Arnold Rissman ίδρυσαν την εταιρεία το 1978. Ξεκίνησαν με low-tech αντικείμενα όπως ο φωνογράφος αλλά αργότερα ξεκίνησαν να αναπτύσσουν τα handheld electronic games και τα παιχνίδια εκμάθησης. Εκείνη τη περίοδο δημιούργησαν το 2-XL Robot (1992) και το K28-Tiger's Talking Learning Computer (1984) τα οποία κυκλοφόρησαν παγκοσμίως μέσω της K-Mart καθώς και από άλλες μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων.
Στη συνέχεια, η Tiger είχε μεγάλη επιτυχία με τα πάρα πολλά handheld electronics games όπως το Electronic Bowling και με games βασισμένα σε διάφορα licenses όπως τα Robocop, Terminator και Spiderman. To 1990 είχε γίνει μεγάλο hit το cassette/microphone combo Talkboy (όσοι έχετε δει τη ταινία του 1992 Home Alone 2:Lost In New York θα το θυμάστε) και στη συνέχεια ακολούθησε η κυκλοφορία του Brain Warp, του Brain Shift και αργότερα του Lazer Tag.
Βασικά ο λόγος για τον οποίο η εταιρεία είχε επιτυχία ήταν τα handheld LCD games. Oι κύριοι λόγοι ήταν τρεις:
1)Το αποτελεσματικό licensing. Κυκλοφορούσαν τα παιχνίδια τους τη περίοδο που τα συγκεκριμένα franchise ήταν στο top της επικαιρότητας.
2)Οι χαμηλές τιμές των παιχνιδιών. Οι τιμές κυμαίνονταν το πολύ μέχρι 20 δολάρια έκαστο.
3)Ο απλός χειρισμός και ο εθισμός λόγω αυτού. Οι μεγάλοι gamers όπως κι εγώ τα θεωρούσαμε μονοδιάστατα και βαρετά αλλά τα παιδιά ηλικίας 5-12 ετών τα βρίσκανε απλά και εύκολα στην εκμάθηση σε σχέση με άλλα videogames της εποχής που θεωρούνταν πιο περίπλοκα και δυσκολότερα στο χειρισμό.
Το 1994 εισήγαγε στην αγορά τη νέα σειρά handheld LCD games με την ονομασία Tiger Barcodzz. Αποτελούσαν Barcode games τα οποία διάβαζαν τα barcodes και στη συνέχεια εμφάνιζαν στατιστικά για τον χαρακτήρα του παίκτη. Η συγκεκριμένη σειρά είχε αρκετή επιτυχία στην Ιαπωνία όπου δημιουργήθηκαν μέχρι και reality shows που αφορούσαν gamers που διαγωνιζόντουσαν για το ποιος θα βρει τα καλύτερα bar codes για να κερδίσει τους υπόλοιπους διαγωνιζόμενους.
Η εταιρεία Tiger έφτιαξε και μια έκδοση του Lights Out μέσα στο 1995 και το 1997 ένα παιχνίδι με θέμα το ψάρεμα με την ονομασία Fishing Championship που εμφανισιακά έμοιαζε με καλάμι ψαρέματος.
Stand-alone handhelds
Το συγκεκριμένο είδος φορητής κονσόλας που εξετάζουμε διαθέτει ένα και μόνο παιχνίδι, σε αντίθεση με τα πρωτοποριακά Game Boy και Game Gear που καθιέρωσαν τα cartridges στις φορητές συσκευές.
Στις stand-alone φορητές κονσόλες, κάθε μονάδα διαθέτει μια εκτυπωμένη εικόνα στη κεντρική οθόνη της. Όταν ξεκινάτε να παίζετε ανάβουν διάφορες στατικές εικόνες (συνήθως ασπρόμαυρες) ξεχωριστά μπροστά από το background οι οποίες μπορεί να είναι χαρακτήρες και αντικείμενα σχεδόν όπως οι εικόνες ενός ψηφιακού ρολογιού.
Η Tiger έφτιαξε επίσης και τα wrist games τα οποία είναι μια μικρότερη έκδοση των LCD games. Τα Tiger's wrist games λειτουργούσαν κανονικά κι ως ρολόγια χειρός με ξυπνητήρι! Γενικά η εταιρεία ήταν σχεδόν κάτι σαν μονοπώλιο στο χώρο των LCD games. Είχε δημιουργήσει και handhelds με cartridges, τα Quiz Wiz, R-Zone και τα Game.com, τα οποία ωστόσο δεν κατάφεραν να χτυπήσουν επιτυχώς τα φορητά των Nintendo και Sega. Η τριπλέτα απέτυχε, με το Game.com να αποτελεί την μεγαλύτερη εμπορική αποτυχία στον τομέα των φορητών κονσολών.
Video games ή απλώς παιχνίδια;
Ως Retro gamer θεωρώ ότι αυτά τα handhelds μοιάζουν μεν με video games αλλά ουσιαστικά πολλοί είναι αυτοί που τα θεωρούν απλώς παιχνίδια. Οκ, μπορεί να αποτελούν κάτι σαν πρόγονο των video games, αλλά αν τα βάλουμε στη διαδικασία σύγκρισης με τις φορητές κονσόλες όπως τα Game Boy και Game Gear που προαναφέραμε, τότε θα αντιληφθείτε την διαφορά.
Ακόμη περισσότερο, η σωστή σύγκριση πρέπει να γίνει με τα Game & Watch, τις πρώτες φορητές κονσόλες της Nintendo που εμφανίστηκαν στη δεύτερη γενιά κονσολών, δίπλα σε θρυλικές ιστορικές κονσόλες, όπως το Atari 2600. Τα Game & Watch είχαν κινούμενους χαρακτήρες και πλατφόρμες, σε αντίθεση με τα ηλεκτροικά της Tiger, που οι περισσότεροι γνωρίζουμε ότι ήταν περισσότερο στατικά. Τα Tiger Electronics δεν συμπεριλαμβάνονται στις σχετικές λίστες της δεύτερης γενιάς κονσολών, παρότι ξεκίνησαν να παράγονται απ' το 1978.
Όσοι είστε παλιοί gamers ενδέχεται να έχετε πιάσει τα φορητά της Tiger Electronics. Κάποιοι μπορείτε να τα κρατάτε κρυμέννα σε κάποιο πατάρι. Στην ουσία οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι αποτέλεσαν ένα άκρως δελεαστικό ορεκτικό πριν το κυρίως πιάτο, δηλαδή το hardcore gaming που ακολούθησε την δεκαετία του '80. Ανάγκασαν δε πολλές μεγάλες εταιρείες να μπουν στην αγορά των φορητών κονσολών και να την πάρουν με πιο ζεστό μάτι.
Συζητήστε για τα Tiger Handhelds σε αυτό το forum topic.
Comments
Εύκολα θα αγόραζα τότε και τα όποια Golden Axe, Robocop, Batman και άλλα αντίστοιχα κι ας ήταν σκουπίδια. Έτσι για να τα ζήσω στην εποχή τους. Στη χειρότερη να 'ναι καλά ο Άγιος Ebay.