- Reviews
- Final Fantasy XVI
Final Fantasy XVI
HotΗ δίψα για εκδίκηση οδηγεί στην εκπλήρωση του πεπρωμένου.
Η δίψα για εκδίκηση οδηγεί στην εκπλήρωση του πεπρωμένου.
Μία από τις λίγες σειρές που συνεχίζουν ακάθεκτες μετά από σχεδόν τέσσερις δεκαετίες είναι το Final Fantasy. Η ανθολογική σειρά της Square Enix πέρα, από τους πλέον 16 βασικούς τίτλους έχει και αμέτρητα spin-offs, σε όλα τα μέσα πέρα από video games και μετράει περισσότερες από 180 εκατομμύρια πωλήσεις. Το Final Fantasy XVI, η 16η έκδοση, ανακοινώθηκε το 2020 και αναμενόμενα δημιούργησε αρκετό hype αλλά και αντιδράσεις από το hardcore κοινό, επειδή το σύστημα μάχης του, είναι για πρώτη φορά στη σειρά, real time και όχι turn-based (και…επειδή δεν ήταν αρκετά diverse το cast των χαρακτήρων). Παρόλα αυτά, τα trailers και το marketing μας προετοίμαζαν για κάτι επικό και έτσι τρία χρόνια (και μια πανδημία) αργότερα ήρθε στα χέρια μας τον Ιούνιο του 2023.
Το Final Fantasy XVI διαδραματίζεται στην Valisthea, έναν κόσμο όπου υπάρχει μαγεία χάρη στα Mothercrystals κάποιους γιγαντιαίους κρυστάλλους που βρίσκονται διάσπαρτοι στον τόπο. Η μεγαλύτερη δύναμη στην Valisthea είναι τα Eikons, πανίσχυρα πλάσματα, τα οποία ελέγχουν οι εκλεκτοί άνθρωποι Dominants. Κάθε Dominant ελέγχει ένα συγκεκριμένο στοιχείο της φύσης και το αντίστοιχο Eikon. Οι Dominants είτε γίνονται πολιτικοί ηγέτες από ανθρώπους που τους φοβούνται ή τους σέβονται, είτε χρησιμοποιούνται παρά τη θέλησή τους ως όπλα στους πολέμους.
Θα αποφύγουμε ή εκπληρώσουμε το πεπρωμένο μας;
Πρωταγωνιστής της είναι ο Clive Rosefield, πρωτότοκος γιός της βασιλικής οικογένειας της Valisthea και μεγάλος αδερφός του Joshua, ο οποίος είναι και ο Dominant της Φωτιάς και του Eikon Phoenix. Ένα τραγικό γεγονός στην αρχή της ιστορίας θα οδηγήσει τον Clive σε μία χρόνια αναζήτηση για εκδίκηση, αλλά και για να ανακαλύψει την αλήθεια για το πεπρωμένο του. Η ιστορία έχει ενδιαφέρον με αρκετές ανατροπές, αν και ορισμένα σημεία κάνει λίγο κοιλιά μέχρι να ξαναβρεί τον ρυθμό της. Παρότι δεν βαρεθήκαμε μέχρι το τέλος υπήρξαν σημεία που θα μπορούσαν να είναι πιο σύντομα.
Σε πολλές περιπτώσεις μας θύμισε την δομή του Game of Thrones, καθώς υπάρχουν αρκετοί καλοί και κακοί χαρακτήρες, βασίλεια αρκετή βία. Για να ειπωθεί αυτή η ιστορία, τα cutscenes είναι αρκετά και μεγάλα σε διάρκεια, πράγμα που ίσως χρειαστεί υπομονή από όσους ήρθαν μόνο για το gameplay. Μία αρκετά ενδιαφέρουσα λειτουργία, που ελπίζουμε να δούμε και σε άλλα games, είναι το Active Time Lore, με το οποίο μπορείτε να μαθαίνετε πληροφορίες για τους χαρακτήρες και τις τοποθεσίες που βρίσκεται η ιστορία την κάθε δεδομένη στιγμή.
Skill after skill after skill
Στο gameplay το Final Fantasy XVI είναι ένα αρκετά διαφορετικό Final Fantasy, αλλά ένα αρκετά συνηθισμένο Action RPG. Το σύστημα μάχης είναι real time, ενώ ο μοναδικός playable χαρακτήρας σε όλη τη διάρκεια είναι ο Clive. Παρότι ο χάρτης δίνει την αίσθηση ότι είναι Open world, το παιχνίδι είναι αρκετά γραμμικό και σε κάθε περιοχή μπορείτε να ταξιδέψετε μόνο με fast travel, ακόμα και από την πρώτη φορά που τις ξεκλειδώνετε. Κάποιες από της περιοχές είναι αρκετά μεγάλες και θα έχετε την επιλογή να εξερευνήσετε ως ένα σημείο, να αποφύγετε μερικές μάχες, αλλά πάντα ο προορισμός είναι ένας χωρίς ιδιαίτερες παρακάμψεις.
Μοναδικό σας όπλο θα είναι το σπαθί του Clive με το οποίο θα μπορείτε να κάνετε διάφορα combos στο έδαφος και στον αέρα, ενώ σταδιακά θα ξεκλειδώνετε και δυνάμεις στοιχείων, μεταξύ των οποίων μπορείτε να εναλλάσσετε οποιαδήποτε στιγμή. Σε κάθε στοιχείο έχετε μέχρι δύο διαθέσιμα skills, τα οποία μπορείτε να αλλάζετε από το menu, καθώς και μία ειδική ιδιότητα. Κάθε skill έχει cooldown, οπότε θα πρέπει να αλλάζετε στοιχείο και να χρησιμοποιείτε τα δικά του skills και πάει λέγοντας μέχρι να τελειώσει η κάθε μάχη. Επιπλέον έχετε την δυνατότητα για dodge με το R1, το οποίο δεν εξαρτάται από το σημείο που βρίσκεστε για να αποφύγετε μία επίθεση, αλλά από την στιγμή που θα το πατήσετε, για να είναι επιτυχημένο.
Το αποτέλεσμα είναι ένα αρκετά διασκεδαστικό σύστημα μάχης, το οποίο δεν σας αφήνει να επαναπαύεστε σπαμάροντας ένα κουμπί, αλλά ταυτόχρονα είναι απλό και σχετικά εύκολο μετά από λίγη εξάσκηση. Σχεδόν πάντα θα έχετε και κάποιον companion που βοηθάει ως ένα σημείο στις μάχες, με καλύτερο παράδειγμα τον πιστό σας σκύλο, Torgul, στον οποίο μπορείτε να δίνετε εντολές για να κάνει επιθέσεις ή να τις συνδυάζει με τις δικές σας. Οι υπόλοιποι companions είναι ανεξάρτητοι και απλώς βοηθούν στις μάχες, όμως δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για το hp τους, οπότε δεν σας γίνονται και βάρος.
Οι εχθροί έχουν αρκετή ποικιλία και μορφές και σε κάθε νέα περιοχή θα βρίσκετε όλο και πιο πολλούς, με μεγαλύτερη αντοχή και διαφορετικά skills. Να σημειώσουμε ότι πάντα οι περισσότερες μάχες είναι προκαθορισμένες και δεν υπάρχει η επιλογή για stealth ή να τις αποφύγετε, ειδικά όταν βρίσκεστε σε βασικό mission. Όσο προχωράτε, αναβαθμίζεστε και εσείς οι ίδιοι με αποτέλεσμα οι μάχες να είναι πάντα εξισορροπημένες, χωρίς απότομες αλλαγές στην δυσκολία. Με διαφορά όμως οι πιο δύσκολοι από τους εχθρούς είναι τα mini bosses, τα οποία έχουν επίσης αρκετή ποικιλία θα συναντήσετε πολλές φορές και οι μάχες μαζί τους είναι σαν κανονικά boss fights, καθώς έχουν ιδιαίτερα μεγάλη αντοχή και μπορούν να σας κάνουν πολύ damage με λίγα hits.
Πόσο επικό μπορεί να είναι ένα boss fight;
Τα boss fights επίσης είναι περισσότερα από το αναμενόμενο και σε κάθε ένα υπάρχουν διάφορα στάδια, όπου το boss έχει διαφορετικά skills και συμπεριφορά. Το hp και η αντοχή τους είναι σχεδόν υπερβολικά με αποτέλεσμα κάθε μάχη μαζί τους να κρατάει αρκετή ώρα, αλλά ευτυχώς κάθε στάδιο είναι ουσιαστικά checkpoint. Για παράδειγμα αν πεθάνετε πριν φτάσετε το hp του boss στο μισό, όταν κάνετε respawn θα βρίσκεται στα 2/3 οπότε η μάχη δεν ξεκινάει από την αρχή και επιπλέον θα έχουν ξαναγεμίσει και τα heals σας. Παρόλα αυτά κάθε boss fight οριακά δεν αρχίζει να κουράζει καθώς από ένα σημείο και μετά γίνεται λίγο επαναλαμβανόμενο, λόγω της μεγάλης διάρκειάς τους.
Το πραγματικό highlight του Final Fantasy XVI όμως, είναι οι μάχες μεταξύ των γιγαντιαίων Eikons, αλλά δεν θα μπούμε σε λεπτομέρειες για το πώς βρίσκεστε σε αυτές τις μάχες, λόγω spoilers. Οι συγκεκριμένες μάχες είναι πραγματικά επικές και τεράστιες σε κλίμακα, ενώ ο χειρισμός αυτών των πλασμάτων είναι αρκετά απλός και διασκεδαστικός. Παρότι και αυτές είναι μεγάλες σε διάρκεια, ο χρόνος περνάει νεράκι και ίσως και πιο ευχάριστα από όταν παλεύουμε με απλούς εχθρούς. Αναμενόμενα είναι αρκετά λιγότερες από όλες τις υπόλοιπες με αποτέλεσμα να περιμένουμε κάθε φορά με ανυπομονησία την επόμενη.
Πιο πολύ Action, λιγότερο RPG
Μετά από κάθε μάχη ή όταν ολοκληρώνετε missions μαζεύετε xp, χρήματα και πόντους για τα skills. Κάθε φορά που ανεβαίνετε level, ανεβαίνουν αυτόματα και όλα τα stats σας από λίγο, χωρίς όμως να μπορείτε να επιλέξετε ή να επικεντρωθείτε σε ένα. Το skill tree όμως είναι αρκετά μεγάλο, ενώ κάθε skill έχει 3 επίπεδα μέχρι να το κάνετε master. Πέρα από τα skills των στοιχείων, έχετε και δικές σας κινήσεις που μπορούν να γίνουν οποιαδήποτε στιγμή ορισμένες γίνονται αρκετά χρήσιμες όταν γίνουν master. Τον εξοπλισμό σας θα τον αλλάξετε αρκετές φορές, ειδικά το σπαθί σας, από το shop ή τον σιδερά στην βάση σας. Η επιλογή όμως πάντα είναι προφανής, καθώς τα σπαθιά έχουν δύο stats όλα κιόλα και το καλύτερο βρίσκεται πάντα στην κορυφή του καταλόγου.
Έτσι δεν χρειάζεται, για παράδειγμα, να ζυγίσετε ποιο σας βολεύει περισσότερο ή ταιριάζει περισσότερο στο στυλ σας. Επιπλέον τα υλικά που χρειάζονται για να γίνουν craft τα μαζεύετε από τα missions της βασική ιστορίας, οπότε όταν ξεκλειδώνετε κάποιο σπαθί πάντα θα μπορείτε να το κάνετε craft και να το χρησιμοποιήσετε. Πέρα από το όπλο σας μπορείτε ξεκλειδώνετε πανοπλίες και βραχιόλια, για τα οποίο ισχύει η ίδια διαδικασία και πάντα υπάρχει η προφανής καλύτερη επιλογή από τις υπόλοιπες. Όσοι λοιπόν ψάχνουν ένα καθαρό RPG, όπου θα σκέφτονται τις επιλογές τους, ίσως απογοητευτούν από την μεγάλη ευκολία που υπάρχει.
Εκεί που απογοητευτήκαμε περισσότερο από το Final Fantasy XVI είναι τα sidequests. Τα περισσότερα είναι ουσιαστικά πρόχειρα fetch quests, όπου πρέπει να πάμε κάπου να μιλήσουμε σε κάποιον NPC ή να σκοτώσουμε κάποιους εχθρούς για να βρούμε κάποιο item και στο τέλος να ξαναγυρίσουμε στον αρχικό NPC για να τα ολοκληρώσουμε. Επιπλέον για να προχωρήσουμε κάποια από τα βασικά missions, σε ορισμένες περιπτώσεις είμαστε και υποχρεωμένοι να κάνουμε και μερικά sidequests. Ευτυχώς όμως είναι λίγες αυτές οι περιπτώσεις και τα περισσότερα μπορείτε να τα κάνετε skip χωρίς να έχει ιδιαίτερη σημασία στην βασική ιστορία. Συνολικά χρειαστήκαμε γύρω στις 32 ώρες για να ολοκληρώσουμε την βασική ιστορία, χωρίς να ασχοληθούμε με sidequests, πέρα από τα απαραίτητα.
Όμορφο, αλλά με ατέλειες
Στον τομέα των γραφικών το Final Fantasy XVI είναι αρκετά όμορφο, αλλά κάνει και κάποια σκαμπανεβάσματα. Τα περιβάλλοντα είναι καλοσχεδιασμένα και έχουν αρκετή ποικιλία, δείχνοντας το ποσό διαφορετική είναι η κάθε περιοχή ή πόλη από τις άλλες. Κάποια από τα περιβάλλοντα όμως δείχνουν ξεκάθαρα πιο όμορφα από άλλα. Οι εχθροί και ειδικά τα bosses είναι καλοφτιαγμένοι και δεν αφήνουν παράπονα. Οι μάχες και τα skills του Clive παραμένουν εντυπωσιακά ακόμα και μετά από 100 φορές. Στους φωτισμούς έχει γίνει αρκετά καλή δουλειά με παράδειγμα τις δυνάμεις του Clive που φωτίζουν τα σκοτεινά περιβάλλοντα.
Στα cutscenes οι χαρακτήρες είναι αρκετά καλοσχεδιασμένοι με μεγάλη λεπτομέρεια στα πρόσωπά τους, τις αμφιέσεις τους και τα animations τους, όμως όταν βρισκόμαστε σε απλούς real time διαλόγους, η ποιότητα των animations των προσώπων πέφτει κατά πολύ και μοιάζουν με ξύλινες κούκλες. Οι επικές μάχες με τα Eikons συνδυάζουν όλα τα παραπάνω καλά στοιχεία και μας δίνουν ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα που σπάνια βλέπουμε σε games. Στον τεχνικό τομέα δεν συναντήσαμε bugs ή glitches αλλά κάποια framedrops ειδικά πριν τα πρώτα patches και περιέργως σε ήρεμες φάσεις και όχι στις μάχες. Το βασικό παράπονο που έχουμε από το Performance mode είναι ότι ρίχνει την ανάλυση αρκετά πιο κάτω από το αναμενόμενο σε σχέση με το Fidelity.
Όταν το soundtrack κάνει τη μισή δουλειά
Ο ηχητικός τομέας είναι πολύ καλός με πολύ προσεγμένα εφέ καταστροφών και χτυπημάτων. Ένα ακόμα highlight είναι το soundtrack, όπου ο συνθέτης Masayoshi Soken επιστρέφει από το Final Fantasy XIV. Τα κομμάτια που ακούγονται είναι πραγματικά επικά και κάνουν τις μάχες ακόμα πιο έντονες. Κάθε κομμάτι όμως μπαίνει σε συγκεκριμένες φάσεις ή τοποθεσίες με αποτέλεσμα να γίνονται λίγο προβλέψιμα, όπως σε αρκετά παλιότερα games. Οι Άγγλοι voice actors, παρότι δεν είναι ιδιαίτερα αναγνωρίσιμοι κάνουν πολύ καλή δουλειά με τον Ben Starr να ξεχωρίζει ως Clive, παρουσιάζοντας με επιτυχία όλες τις πτυχές του βασανισμένου χαρακτήρα.
Διασκεδαστικό για νέους και παλιούς
Το Final Fantasy XVI είναι ένας αρκετά διαφορετικός τίτλος για τα δεδομένα της σειράς, αλλά ταυτόχρονα ιδανική περίπτωση για όσους έρχονται πρώτη φορά. Η ιστορία έχει ενδιαφέρον, το gameplay είναι διασκεδαστικό και οι μάχες επικές. Έτσι τα όποια παραπατήματά του δεν είναι αρκετά για να αλλοιώσουν την συνολική εμπειρία. Αναμφίβολα είναι μία πολύ καλή κυκλοφορία από την Square Enix μετά από αρκετές αποτυχίες τύπου Forspoken. Αν σας αρέσουν τα μεγάλα σε διάρκεια Action RPG, τότε σίγουρα πρέπει να ρίξετε μία ματιά στο Final Fantasy XVI, είτε είστε χρόνιοι fans της σειράς είτε όχι.
Θετικά:
- Διασκεδαστικό σύστημα μάχης με ποικιλία στα skills
- Επικά boss fights, ειδικά μεταξύ Eikons
- Καλοφτιαγμένα γραφικά
- Ενδιαφέρουσα ιστορία
- Εξαιρετικό soundtrack
- Μεγάλη διάρκεια της βασικής ιστορίας
Αρνητικά:
- Βαρετά και ανούσια side-quests
- Σποραδικά framedrops
- Η ιστορία κάνει κοιλιά σε ορισμένα σημεία
- Τα μεγάλα σε διάρκεια cutscenes, ίσως χρειαστούν υπομονή
Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 9
Gameplay: 8
Σενάριο: 8
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.3
Μία επική αλλαγή για την διαχρονική σειρά.
Ερμής Δερβίσης
NEWS VIEW ALL
Το Final Fantasy 16 σε PC και Xbox
[Αρχική δημοσίευση: 3/6/23] Ο παραγωγός του Final Fantasy 16, Naoki Yoshida, δήλωσε ότι το development του παιχνιδιού για PC θα ξεκινήσει αμέσως μετά την κυκλοφορία του για το PS5. Θυμίζουμε ότι τον ...Posted (19 Aug 2024)
Ορισμένοι gamers λένε ότι το Final Fantasy 16 υπερθερμαίνει το PS5 τους
Στο Final Fantasy subreddit ορισμένοι gamers αναφέρουν ότι το PS5 τους υπερθερμαίνεται. όταν το χρησιμοποιούν στο Graphics mode, το οποίο απαιτεί πολλά resources. Αυτό δεν προκαλεί απαραίτητα βέβαι...Posted (02 Jul 2023)
Final Fantasy 16 demo
Η Square Enix κυκλοφόρησε το demo του Final Fantasy XVI στο PSN. Όσοι έχετε PS5 μπορείτε να το κατεβάσετε. Οι developers δήλωσαν ότι το demo έχει δύο sessions, με το opening prologue και το ξεκίνημα...Posted (13 Jun 2023)
Final Fantasy XVI
[Αρχική δημοσίευση: 3/6/22] Η Square Enix παρουσίασε το πρώτο τρέιλερ για το Final Fantasy XVI, στο οποίο έχει δώσει τον υπότιτλο Dominance. Στο βίντεο εμφανίζονται ακόμα και αποσπάσματα από το game...Posted (05 Jun 2023)
Το Final Fantasy 16 απαγορεύτηκε στη Σαουδική Αραβία
Το Final Fantasy 16 απαγορεύτηκε στη Σαουδική Αραβία. Η είδηση προέρχεται από tweet της Δημόσιας Αρχής Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης της χώρας, η οποία δίνει ηλικιακές ταξινομήσεις στα games. Σύμφωνα με τ...Posted (04 May 2023)
Final Fantasy XVI gameplay video
[Αρχική δημοσίευση: 12/4/23] Τα μεσάνυκτα της Πέμπτης 13/4 η Square Enix ετοιμάζει ένα gameplay video 20 λεπτών για το Final Fantasy XVI το οποίο θα μας δείξει στα πλαίσια του PlayStation State of Pla...Posted (14 Apr 2023)
Final Fantasy 16: Η διάρκεια
Η Square Enix αποκάλυψε την διάρκεια του Final Fantasy 16. Ο Hiroshi Takai, director της σειράς, αλλά και ο παραγωγός Naoki Yoshida, δήλωσαν ότι θα χρειαστείτε 35 ώρες για την βασική ιστορία και το δ...Posted (19 Mar 2023)
Παραγωγός Final Fantasy 16: "Μην τα λέτε JRPG, είναι σκέτα RPG"
Ο Naoki Yoshida, παραγωγός του Final Fantasy 16, πήρε θέση για τον όρο "JRPG" που χρησιμοποιείται για τα Tactical RPGs που ξεκίνησαν από την Ιαπωνία απ' την δεκαετία του ΄80, κυρίως βέβαια με το Fin...Posted (01 Mar 2023)
Το marketing για την retail έκδοση του Final Fantasy XVI ήδη ξεκίνησε στην Ιαπωνία
Το marketing για την retail έκδοση του Final Fantasy XVI ξεκίνησε στην Ιαπωνία με διάφορα καταστήματα να το διαφημίζουν ήδη. In-store marketing for Final Fantasy XVI has begun in Japan!LET’S GOOO!...Posted (13 Jan 2023)
Final Fantasy XVI Collector's Edition
Η Square Enix θα κυκλοφορήσει το Final Fantasy XVI σε διαφορετικές εκδόσεις. Πέρα από την απλή έκδοση, θα υπάρχει η Deluxe Edition και η Collector's Edition. Η απλή έκδοση αναμένεται να κοστίζει 80 ...Posted (27 Dec 2022)
Final Fantasy XVI: Ημερομηνία κυκλοφορίας
Στα πλαίσια των The Game Awards η Square Enix παρουσίασε το Final Fantasy XVI Revenge trailer και ανακοίνωσε την ημερομηνία κυκλοφορίας του νέου της RPG. Αναμένεται στις 23/6 και πλέον ο Ιούνιος του 2...Posted (09 Dec 2022)
Το Final Fantasy 16 θα περιέχει γυμνό, πορνεία, χρήση ουσιών, βασανισμούς και άλλα ενήλικα θέματα
Το Final Fantasy 16 δέχθηκε πιστοποίηση καταλληλότητας στη Βραζιλία και μεταξύ άλλων θα περιέχει γυμνό, πορνεία, χρήση ουσιών, βασανισμούς και άλλα ενήλικα θέματα. Αναμενόμενα θεωρείται στη χώρα ακατ...Posted (01 Dec 2022)
Square Enix για το Final Fantasy 16: "Το diversity δεν ταιριάζει με την ιστορία που θέλουμε να πούμε"
Το επερχόμενο RPG έχει λάβει αρνητικά σχόλια για την έλλειψη ποικιλομορφίας στους χαρακτήρες. Το Final Fantasy 16 έχει δεχτεί πολλά καλά σχόλια για τις μεγάλες μάχες που θα περιέχει, τα όμορφα τοπία ...Posted (10 Nov 2022)
Final Fantasy XVI story trailer
Η Square Enix παρουσίασε το story trailer του Final Fantasy XVI, σε ένα βίντεο διάρκειας 4,5 λεπτών με τίτλο "Ambition". Το νέο τρέιλερ δείχνει στοιχεία από την ιστορία, τα βασίλεια, τις φατρίες και ...Posted (20 Oct 2022)
User reviews
Σύστημα μάχης τελειοποιημενο πλέον. Δεν δινει τοσο εμφαση ομως στο party control οσο άλλα FF.
Ενα αρνητικό οτι δεν εχει τοση εξερευνηση.
Παντως κάτι διαφορετικό από τα συνηθισμένα.
Comments
Σύστημα μάχης τελειοποιημενο πλέον. Δεν δινει τοσο εμφαση ομως στο party control οσο άλλα FF.
Ενα αρνητικό οτι δεν εχει τοση εξερευνηση.
Παντως κάτι διαφορετικό από τα συνηθισμένα.
Thank you and good luck.
https://spotsurv.com/tellpopeyes-sharing-your-popeyes-experience-easily/
Thank you and good luck.
https://spotsurv.com/tell-pizza-hut-survey-share-your-thoughts/
Thank you and good luck.
https://spotsurv.com/pandaexpresslistens-flavorful-feedback/