Hellblade: Senua’s Sacrifice

Hot
REVIEWED ON PS4 (Primary version tested)   PC  

Όταν τα όρια της λογικής φτάνουν στο τέλος τους, ξεκινάει η πραγματική μάχη.

Όταν τα όρια της λογικής φτάνουν στο τέλος τους, ξεκινάει η πραγματική μάχη.

Όταν τα όρια της λογικής φτάνουν στο τέλος τους, ξεκινάει η πραγματική μάχη.

H Ninja Theory αποτελεί μια εταιρεία που ως indie μπορεί να μην έχει κυκλοφορήσει μεγάλο αριθμό από τίτλους αλλά όσοι ασχολούνται με τον χώρο θα θυμούνται πάνω από δύο games τους. Ας βοηθήσω την μνήμη σας λίγο. Πρώτη φορά που έγινε ντόρος γύρω από το όνομα της developer εταιρείας από το Cambridge έγινε με το Heavenly Sword το 2007 για το PS3 και στην συνέχεια το 2010 με το πολύ αγαπημένο μου Enslaved: Odyssey to the West. Το 2013 είχαμε το reboot της σειράς Devil May Cry ως DmC ενώ μόλις έναν χρόνο αργότερα, έγινε η ανακοίνωση του τίτλου του σημερινού review μας. Το Hellblade: Senua’s Sacrifice ανακοινώθηκε στην Gamescom του 2014 και από τότε δεν περίμενα με τίποτα να περάσον τρία χρόνια μέχρι να κυκλοφορήσει αλλά...να που έγινε. Η Ninja Theory είχε ιστορικό ακυρωμένων τίτλων και σε κάποιο σημείο φοβήθηκα πως θα έχουμε άλλη μια τέτοια περίπτωση αλλά έπεσα έξω.

Το Hellblade: Senua’s Sacrifice τράβηξε την προσοχή στις αρχές με τα εντυπωσιακά γραφικά του, την σκληροτράχηλη ηρωίδα και το σκοτεινό του περιβάλλον. Στη συνέχεια, αυτό που διαφοροποίησε το Hellblade από όλα τα άλλα Action games τα οποία είναι βασισμένα σε Νορβηγική μυθολογία, αποτέλεσε ο χαρακτήρας της Senua ο οποίος πάσχει από ψυχολογικά προβλήματα. Κάπου εκεί καταλάβαμε πως ο νέος τίτλος δεν θα είναι μια κόπια του Heavenly Sword με νέα πρωταγωνίστρια αλλά ούτε άλλη μια περιπέτεια όπως το Enslaved: Odyssey to the West. Παρόλα αυτά, όλα τα τρέιλερ που είχα δει δεν μπορούσαν να με προετοιμάσουν για αυτό που έπαιξα. Στην θέση του director του νέου τίτλου αλλά και συγγραφέα βρίσκεται ο μισός Κύπριος, Tameem Antoniades.

Vikings vs Κέλτες
Το σενάριο ειναι βασισμένο στην Κελτική και την Σκανδιναβική μυθολογία όπου η πρωταγωνίστριά μας, Senua ξεκινάει ταξίδι για να βρει τον χαμένο της σύντροφο. Ο σύντροφός της, Dillion, πέθανε και η Senua δεν μπορεί να το δεχτεί καθώς είχαν κάνει όνειρα για γάμο και να ζήσουν για πάντα μαζί. Πέρα από τα όνειρά τους...η Senua έχει έντονα στοιχεία ψυχωτικής συμπεριφοράς, δεν μπορεί να δεχτεί τον θάνατό του και πιστεύει ότι μπορεί να τον φέρει πίσω. Στόχος της είναι να φτάσει στην Helheim, τον κάτω κόσμο σύμφωνα με την Σκανδιναβική μυθολογία όπου η Hel, κόρη του Loki και βασίλισσα αυτού του κόσμου, είναι η μόνη που μπορεί να επαναφέρει νεκρούς.

Το σενάριο λαμβάνει χώρα το 790 μ.χ όταν οι Vikings έκαναν επιδρομή στα Orkney Islands τα οποία βρίσκονται κοντά στην Σκωτία. Οι “Northmen” όπως φωνάζουν τους Vikings, είναι η αιτία του πόνου της Senua καθώς σκότωσαν πολλά αγαπημένα της άτομα. Η φυλή της Senua ονομάζεται The Picts και έθιμό τους ήταν να βάφουν το πρόσωπό τους στην μάχη. Έτσι εξηγειται και η μεγάλη μπλε ζωγραφία στο πρόσωπο της πρωταγωνίστριάς μας. Με απώτερο σκοπό την εκδίκηση για τον θάνατο αγαπημένων προσώπων αλλά και την επαναφορά στην ζωή του αγαπημένου της, ξεκινάει το ταξίδι μας προς το Helheim ή Hel ή Hell ή...προσωπική κόλαση.

Το ζήτημα της ψυχικής ασθένειας
Η Senua χρησιμοποιεί ένα αρχαίο σπαθί το οποίο ενώ της δίνει τρομακτική δύναμη για να παλέψει με τεράστιους εχθρούς. Κάθε φορά που πεθαίνετε, το χέρι σαπίζει μέχρι να πεθάνετε αρκετές φορές έτσι ώστε η “αρρώστια” να προχωρήσει πάνω από το χέρι της και να φτάσει στο κεφάλι. Σε αυτή την περίπτωση, η Senua πεθαίνει πραγματικά και εκεί θα πρέπει να ξεκινήσουμε το παιχνίδι από την αρχή.

Πρόκειται για μια περίεργη μορφή Perma death που δεν φαντάζει τόσο τρομαχτικό καθώς σας δίνει περιθώριο σε λάθη αλλά ίσως να αποθαρρύνει τους πιο άπειρους παίκτες ή εκείνους που δεν έχουν χρόνο να ξεκινήσουν από την αρχή. Το ταξίδι της Senua προς το Helheim δεν είναι εύκολο καθώς η πρωταγωνίστριά μας ακούει φωνές οι οποίες οφείλονται στα προβλήματα ψυχολογικής φύσεως που έχει. Άλλες φωνές την βοηθούν, άλλες την τρομάζουν ενώ άλλες της λένε να τα παρατήσει. Είναι από τις ελάχιστες φορές που βλέπουμε να γίνεται λόγος για ψυχικές αρρώστιες σε video games καθώς είναι ένα θέμα που πολλοί αποφεύγουν τόσο στην πραγματικότητα όσο και στην τέχνη. Οι αρρώστιες του σώματος είναι αποδεκτές από όλους ενώ αυτές του μυαλού, συνήθως αφήνουν τους παθόντες μόνους στον εαυτό τους, απομονωμένους και με το στίγμα της παράνοιας.

Το μέρος που θέλει να φτάσει η Senua, Helheim ή αλλιώς Hel, είναι απλά μια αλληγορία για την προσωπική της κόλαση και τα θέματα που δεν έχει κλείσει με τον εαυτό της. Το ότι πάντα κουβαλάει μαζί της ένα σακί με το κρανίο του Dillion είναι αρκετά περίεργο αλλά εάν σκεφτούμε την ψυχική της κατάσταση και το γεγονός ότι θέλει να το προσφέρει στην Hel ως αντάλλαγμα για τον σύντροφό της, όλα αρχίζουν να βγάζουν νόημα. Προχωρώντας προς τον τερματισμό θα αρχίσουν πολλά να βγάζουν νόημα και η ίδια η Senua θα καταλάβει πολλά για τον εαυτό της και την ψυχική της ασθένεια. Ώρες ώρες σκέφτεται να σταματήσει και να γυρίσει πίσω αλλά η επιθυμία της είναι μεγαλύτερη από τους φόβους της.

Focus στα σωστά σημεία
Το Hellblade: Senua’s Sacrifice αποτελεί Action Hack n’ Slash με αρκετά στοιχεία Adventure. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως ανάμεσα στις μάχες με τους τρομακτικούς εχθρούς, θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε και πολλούς γρίφους. Οι γρίφοι ήταν το αγαπημένο μου κομμάτι και αυτό γιατί είναι σίγουρα πιο προσεγμένοι από το σύστημα μάχης. Πηγαίνοντας προς το Helheim, θα πρέπει να περάσετε διαφορετικά bosses τα οποία βρίσκονται καλά κρυμμένα στις περιοχές τους. Η αγαπημένη μου περιοχή ήταν εκείνη με τις ψευδαισθήσεις όπου θα έπρεπε μέσω ειδικής τεχνικής να καταλάβω τί είναι πραγματικό και τί όχι.

Συνήθως θα έπρεπε να ανοίξω κάποια πόρτα η οποία για να ξεκλειδώσει έχει μια ειδική διαδικασία. Η διαδικασία της περιοχής του Valravn, ο θεός των ψευδαισθήσεων, ήταν η πιο περίπλοκη καθώς έπρεπε να προσέχω τις ειδικές πύλες μέσα από τις οποίες το τοπίο αλλάζει, κάποια πόρτα ανοίγει, κάποιο δρομάκι εμφανίζεται ξαφνικά ή κάποια γέφυρα είναι εκεί για να μας βοηθήσει να περάσουμε, κάτι που δεν βλέπαμε πιο πριν. Δεν θα σας πω ψέματα, η συγκεκριμένη περιοχή ήταν ο λόγος που η διάρκεια του gameplay μου αυξήθηκε κατά μία ώρα σίγουρα.

Ενδιαφέρουσα πινελιά είναι οι διάφοροι ρούνοι που βρίσκουμε κατά καιρούς εάν ψάξουμε κάθε γωνιά του κόσμου του Hellblade. Κρατώντας τον μηχανισμό του Focus πατημένο, η Senua εστιάζει σε συγκεκριμένα σημεία και μαθαίνει την μυθολογία των Vikings. Ο καλύτερος σύντροφός της από τις διάφορες φωνές που ακούει είναι ο Druth, ο οποίος της λέει τις ιστορίες του και την βοηθάει να προχωρήσει το ταξίδι που έχει ξεκινήσει. Με την βοήθειά του και τις κατάλληλες συβουλές του, έχουμε ξεφύγει πολλές φορές από φωτιές, εχθρούς, επιθέσεις και πόρτες που φαίνεται αδύνατον να ανοίξουν.

Μάχη και γρίφοι
Πολλοί έχουν κάνει παράπονα πως το Hellblade: Senua’s Sacrifice δεν έχει αρκετά σημεία μάχης αλλά εστιάζει περισσότερο στην εξερεύνηση και την επίλυση γρίφων. Η αλήθεια είναι ότι περισσότερη ώρα έχω περάσει ψάχνοντας πως θα ανοίξω κάποια πόρτα, πως θα βάλω σε σειρά τα κοράκια ή θα περάσω απέναντι παρά πολεμώντας. Η δυσκολία μάχης αλλάζει αυτόματα, αναλόγως με τις επιδόσεις σας αλλά πάντοτε μπορείτε να την αυξήσετε ή να την ελλατώσετε σύμφωνα με τα γούστα σας.

 

Σε διάφορα σημεία κάνουν spawn εχθροί οι οποίοι έρχονται σε ομάδες έτσι ώστε να είναι πιο δύσκολο να τους κερδίσετε. Με το dodge ως τον καλύτερό μας φίλο, παλέψαμε τον δρόμο μας προς το Helheim.

 

Το σύστημα μάχης είναι αρκετά ξεκάθαρο από την αρχή χωρίς κόλπα που μαθαίνουμε αργότερα ή που να κάνουν την διαδικασία πιο περίπλοκη. Έχουμε fast attack, heavy attack, block και dodge. Οι γρήγορες επιθέσεις είναι κατά πολύ πιο αδύναμες από τις αργές καθώς στην πρώτη περίπτωση απαιτούνται πάνω από εννιά χτυπήματα ενώ στη δεύτερη με τρία έχετε κάνει την δουλεία σας, τουλάχιστον με τους πιο βασικούς εχθρούς. Όσο προχωράτε βέβαια οι εχθροί γίνονται πιο δύσκολοι καθώς έχουν ασπίδες και γίνεται πιο δύσκολο να τους σκοτώσετε. Εκεί μπαίνει και ο μηχανισμός του melee attack, κλασικά για να ρίξετε τις άμυνες και να βρείτε άνοιγμα για επίθεση.

Το A.I έχει αρκετά υψηλό επίπεδο καθώς οι αντίπαλοι δεν αφήνουν περιθώρια για λάθη ή αργές αντιδράσεις. Πρέπει να κάνετε dodge ή block την κατάλληλη στιγμή και να επιτεθείτε σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα, όσο έχετε το πάνω χέρι. Όταν έχετε παραπάνω από έναν αντίπαλο, πρέπει να κινείστε συνεχώς καθώς κάνουν επιθέσεις από πίσω, κάτι που δεν μπορείτε να μπλοκάρετε παρά μόνο εάν δείτε. Αυτό αυξάνει και την δυσκολία καθώς μπορεί στην ίδια μάχη να έχετε έναν τεράστιο viking πολεμιστή με ασπίδα, δύο σκιάχτρα και έναν πολεμιστή χωρίς ασπίδα να σας κάνουν επίθεση ταυτόχρονα. Θα προσπαθείτε να χτυπήσετε τον κύριο με την ασπίδα αλλά αυτός θα κάνει block και μόλις είστε έτοιμοι για την επόμενη κίνηση, θα έρχεται επίθεση από πίσω την οποία πρέπει να αποφύγετε καθώς το ένα χτύπημα φέρνει το άλλο και δεν χρειάζονται πολλά για να πεθάνετε. Αν πεθάνετε πολλές φορές και σαπίσει όλο το χέρι σας μέχρι και το κεφάλι, η Senua θα πρέπει να ξεκινήσει το ταξίδι της από την αρχή.

Το focus αποτελεί μηχανισμό που μας βοηθάει και στην μάχη πέρα από τους γρίφους. Όταν σε κατάλληλες στιγμές πατήσουμε το R2 για το focus, βλέπετε τα πάντα σε slow motion αλλά εσείς διατηρείτε την κανονική σας ταχύτητα, κάτι που σας επιτρέπει να πολεμήσετε σε μια αρένα γεμάτη από εχθρούς με βέλτιστα αποτελέσματα. Ιδιαίτερα χρήσιμο είναι το focus και στα boss fights όπου θα έχετε ένα μικρό παραθυράκι να πλησιάσετε και να ρίξετε όσα πιο πολλά χτυπήματα μπορείτε. Τα boss fights δεν θα έλεγα ότι με εντυπωσίασαν καθώς παρατήρησα επαναλαμβανόμενες κινήσεις οι οποίες μαθαίνονται εύκολα και το τελικό αποτέλεσμα καταλήγει να είναι λιγότερο δύσκολο από ότι περίμενα. Επίσης οι εχθροί είναι λίγοι σε ποικιλία, οι κινήσεις τους ίδιες και μετά τις πρώτες δύο ώρες θα έχετε γίνει experts της μάχης.

Οπτικά ανώτερο
Ένας από τους λόγους που εντυπωσιάζει το Hellblade: Senua’s Sacrifice είναι ο οπτικός τομέας. Το πρόσωπο της Senua είναι χαρακτηριστικό και το βλέπουμε αρκετές φορές, κάτι που μας επιτρέπει να δούμε μέσα στον ψυχικό της κόσμο σαν μέσα από παράθυρο. Η Ninja Theory έχει κάνει τρομερή δουλεία με την δημιουργία του προσώπου και των εκφράσεων της πρωταγωνίστριας χρησιμοποιώντας motion capturing και scanning, στο οποίο βοήθησε η Σέρβικη 3Lateral. Ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι το γεγονός πως για τον ρόλο της Senua δεν προσέλαβαν κάποια ηθοποιό αλλά έδωσαν τον ρόλο στην Melina Juergens η οποία είναι μοντέρ της Ninja Theory.

Πέρα από το πρόσωπο της Senua, όλα τα άλλα στοιχεία της είναι προσεγμένα και έχουν κάποια ιστορία πίσω τους. Το μαλλί φέρει έντονα στοιχεία από Vikings, κάτι λογικό εφόσον έπειτα από την επιδρομή τους πάντα άφηναν και κομμάτια του πολιτισμού τους εκεί. Τα ρούχα της πρωταγωνίστριας είναι επίσης ιστορικά σωστά και παρατηρούμε μεγάλη λεπτομέρεια ακόμα και στα πιο μικρά σημεία. Ένα παράδειγμα είναι η λάσπη στις μπότες της Senua όπου την βλέπουμε πιο ξερή προς τα πάνω και πιο φρέσκια προς το κάτω κομμάτι. Στο PS4 Pro το παιχνίδι τρέχει στα 60fps αλλά εμείς που το παίξαμε σε απλό PS4 δεν παρατηρήσαμε κάτι τέτοιο και σε αρκετά σημεία μάχης τα frames πέφτουν αισθητά.

Ο ήχος του Hellblade: Senua’s Sacrifice είναι άκρως προσεγμένος και συντελεί στη δημιουργία μιας μοναδικής ατμόσφαιρας. Φτιαγμένο για να προσφέρει καλύτερη εμπειρία με ακουστικά, ξεκινήσαμε το ταξίδι μας φορώντας τα και σας προτείνουμε να κάνετε το ίδιο. Όταν φοράτε τα ακουστικά θα έχετε την ευκαιρία να προσέξετε τις φωνές που ακούει η Senua, άλλες πιο δυνατές και άλλες πιο σιγανές. Φυσικά για να μην χάσετε καμία τους, μπορείτε να ενεργοποιήσετε τους υπότιτλους αλλά ακόμα και έτσι παρατηρήσαμε πως ακούμε λόγια τα οποία δεν εμφανίζονται στην οθόνη. Μπορείτε να έχετε μια surround εμπειρία ήχου η οποία θα σας βάλει έντονα στο κλίμα και στον ρόλο της Senua.

Όπως αναφέραμε πριν, οι φωνές είναι που προκαλούν τα συναισθήματα στην πρωταγωνίστριά μας. Μπορεί να χαρεί όταν καταφέρει κάτι και οι φωνές την επικροτήσουν αλλά και να απογοητευτεί σε μεγάλο βαθμό όταν θα αποτύχει και οι φωνές θα ακούσουν “Στο έλεγα, γύρνα πίσω, όλα είναι στο μυαλό σου”. Έχει γίνει τρομερή δουλειά στο voice acting των φωνών καθώς ακούγονται τόσο φυσικές αλλά και με την ίδια την Senua αφού βγάζει συναισθήματα απόγνωσης και μίσους τα οποία φαίνονται άκρως πραγματικά. Μπορεί να μην είναι τόσο εύκολο να ακούτε τις φωνές συνεχώς και να χρειαστεί να πατήσετε την παύση για να συνεχίσετε αργότερα.

Αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό καθώς ακούγεται πάντα κάτι, έστω και η παραμικρή σκέψη και ίσως να φανεί κουραστικό σε πολλούς. Αυτός είναι και ο σκοπός όμως του τίτλου. Στην αρχή του παιχνιδιού, υπάρχει σημείωμα που αναφέρει πως στην δημιουργία της ψύχωσης της ηρωίδας μας έχουν βοηθήσει άτομα με πραγματική ασθένεια του μυαλού καθώς και καθηγητές. Οπότε είναι απολύτως λογικό να ενοχληθείτε σε κάποιο βαθμό είτε πάσχετε είτε όχι.

Αξίζει η αγορά;
Το Hellblade: Senua’s Sacrifice ήταν μια έντονη εμπειρία που κράτησε επτά ώρες για εμένα. Κατά την διάρκεια αυτών των ωρών, ήρθα αντιμέτωπη με τους φόβους της Senua αλλά και με τους δικούς μου. Άρχισα να φοβάμαι και εγώ πως η Senua δεν θα βρει τον Dillion, πως δεν θα τα καταφέρει να φτάσει μέχρι το Helmeim είτε επειδή είναι πολύ αδύναμη, είτε επειδή μπορεί οι φωνές να αποφασίσουν να την αποθαρρύνουν εντελώς. Ακόμα χειρότερα, άρχισα να αμφιβάλλω για το εάν αυτό το ταξίδι θα καταλήξει κάπου ή αν θα είναι ένας άδικος κόπος μιας ερωτευμένης και αποφασισμένης κοπέλας που δεν μπορεί να δεχτεί τον χαμό του αγαπημένου της προσώπου.

Οι μάχες μπορεί να μην είναι δύσκολες αλλά είναι έντονες καθώς απαιτούν αντανακλαστικά και προσοχή. Οι γρίφοι επίσης έπειτα από ένα σημείο γίνονται ιδιαίτερα εύκολοι με αποτέλεσμα να θεωρηθούν επαναλαμβανόμενοι. Το Hellblade: Senua’s Sacrifice δεν περιλαμβάνει multiplayer και αυτό ρίχνει ιδιαίτερα το replayability. Με μόλις έξι με επτά ώρες διάρκεια και τίποτα άλλο να κάνουμε, μας φάνηκε μικρό και σίγουρα θέλαμε περισσότερη εμπειρία από την Senua. Βέβαια προτιμάμε κάτι μικρότερο σε διάρκεια αλλά με την συγκεκριμένη ποιότητα παρά να είχαμε έναν πρόχειρο τίτλο ο οποίος θα διαρκεί περισσότερο αλλά δεν θα προσφέρει αυτή την εμπειρία. Ας μην ξεχνάμε επίσης πως η τιμή του τίτλου ανέρχεται στα 30 ευρώ και όχι 50 όπως γίνεται με τις περισσότερες νέες κυκλοφορίες. Προσωπικά περιμένω να δω εάν θα υπάρξουν DLC με περισσότερο περιεχόμενο και γιατί όχι ένα sequel.

Θετικά:
- Ατμοσφαιρικό περιβάλλον
- Όμορφος σχεδιασμός της Senua
- Καταπληκτικό voice acting και ηχητικός τομέας
- Ενδιαφέρουσα ιστορία

Αρνητικά:
- Επαναλαμβανόμενοι γρίφοι
- Μικρή διάρκεια
- Frame drops σε σημαντικά σημεία

Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 9
Gameplay: 8
Αντοχή: 7
Γενικά: 8.1

Μια εμπειρία μάχης με τους εσωτερικούς δαίμονες της ηρωίδας μας.

Χριστιάνα Θάνου

NEWS   VIEW ALL

Hellblade: Senua's Sacrifice

[Αρχική δημοσίευση: 12/8/14] Η Ninja Theory μια εταιρεία με κάποια αρκετά γνωστά και αγαπημένα video games ετοιμάζει το Hellblade: Senua's Sacrifice. Η πρώτη δημιουργία της εταρείας ήταν το Kung fu C...
Posted (01 Aug 2017)

Hellblade: Senua's Sacrifice Q&A με την Senua

Η εταιρεία ανάπτυξης Ninja Theory, γνωστή για το DmC: Devil May Cry, έδειξε πέρυσι την απίστευτη τεχνολογία της για motion-capture, η οποία αναπτύχθηκε με Unreal Engine 4. Εκεί, είδαμε την πρωταγωνίστ...
Posted (27 Jun 2017)

Hellblade: Senua's Sacrifice: Οι απαιτήσεις συστήματος

Η αγγλική εταιρεία ανάπτυξης Ninja Theory, γνωστή για τα Heavenly Sword και Enslaved: Odyssey to the West, ενημέρωσε τη σελίδα του Hellblade: Senua's Sacrifice στο Steam, ανακοινώνοντας τις ελάχιστες ...
Posted (09 Jun 2017)

Hellblade: Senua's Sacrifice: Ημερομηνία κυκλοφορίας

[Αρχική δημοσίευση: 1/12/16] Η εταιρεία ανάπτυξης Ninja Theory ανακοίνωσε ότι το Hellblade: Senua's Sacrifice δεν θα κυκλοφορήσει μέσα στο έτος (όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί) αλλά θα το δούμε μέ...
Posted (08 Jun 2017)

User reviews

2 reviews
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
 
7.3(2)
To write a review please register or
Μια περιπέτεια το Μυαλού
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
 
7.0
Τ
η Ninja Theory τη γνώρισα από το πρώτο της παιχνίδι, το Heavenly Sword. Ήταν από τα πρώτα παιχνίδια που αγόρασα μαζί με το PS3 και το πρώτο που έπαιξα όταν έστησα την κονσόλα. Μου έκανε φοβερή εντύπωση και με ενθουσίασε ως παιχνίδι με την ιστορία του. Βέβαια, αρκετά χρόνια αργότερα είδα την ταινία και άρχισα να έχω ψυχολογικά και να κατηγορώ τον εαυτό μου που δώσανε τα δικαιώματα για να τη δούνε. Με δυσκόλεψε και στο κατέβασμ- εννοώ να βρω από που θα την αγοράσω....

Τέλος πάντων, όντας πλέον φίλος της Ninja Theory, παρακολουθώ τα παιχνίδια τους με όσο το δυνατόν περισσότερη αντικειμενικότητα μπορώ. Έχοντας φτάσει στο Hellblade, προσπάθησα να αποφύγω με κάθε κόστος να φάω spoiler, καθώς ήθελα διακαώς να ασχοληθώ ο ίδιος με το παιχνίδι αυτό. Είχα ακούσει πολλά πράγματα, καλά και κακά, όμως κατάφερα να μείνω "καθαρός" μέχρι την 1/1/22, όταν και ο ίδιος ξεκίνησα να παίξω το παιχνίδι. Βέβαια ξεκίνησα να παίζω κάνοντας stream, επομένως είχα και ένα κοινό, μέρος το οποίου δεν είχε ασχοληθεί με το παιχνίδι. Αυτό το μέρος με βοήθησε, υπό την έννοια ότι κατέδειξαν πράγματα τα οποία ο φανμποϊσμός μου ενδεχομένως να αγνοούσε. Μετά την ολοκλήρωση του παιχνιδιού, είχαμε μια ωραία συζήτηση σχετικά με το τι είδαμε.


Ξεκινώντας λοιπόν για το παιχνίδι. Η ιστορία είναι εμπνευσμένη από πραγματικά γεγονότα. Όταν λέω πραγματικά γεγονότα, εννοώ τις βαρβαρότητες που διέπρατταν οι Βίκινγκς κατά την περίοδο του επεκτατικού τους πολέμου. Μία από τις περιοχές που επισκέφθηκαν βραχυπρόθεσμα, ήταν και τα βόρεια μέρη της Σκωτίας. Και εκεί ξεκινάει η περιπέτειά μας.

Η Senua, μια κοπέλα της φυλής Pict, η οποία είχε εξοριστεί στα δάση της περιοχής, επιστρέφει στο χωριό της και ανακαλύπτει όλους τους κατοίκους του νεκρούς και τον αγαπημένο της Dillion, τον μόνο άνθρωπο που της έδειξε συμπόνια, να είναι βάρβαρα βασανισμένος. Αυτό το συμβάν, σε συνδυασμό με την εκτέλεση της μητέρας της και τις δεισιδαιμονίες του χωριού για τα άτομα που άκουγαν φωνές και έβλεπαν οράματα, ενέτειναν την ψυχωτική της ασθένεια. Έτσι ξεκίνησε για να ένα ταξίδι στη χώρα των Northmen, ή Βόρειων Λαών όπως θα μπορούσαμε να μεταφράσουμε ελεύθερα στα ελληνικά. Συντροφιά στο ταξίδι της έχει μόνο της φωνές στο κεφάλι της, οι οποίες οφείλονται στις ψυχικές ασθένειες που την βασανίζουν. Σκοπός του ταξιδιού της, είναι να βρει τον Κάτω Κόσμο των Σκανδιναβικών θεών, ώστε να μπορέσει να ξαναφέρει στη ζωή τον αγαπημένο της σύντροφο. Μόνο της στοιχείο σε αυτό το ταξίδι, είναι τα λόγια κάποιου γέρου.


Κι εδώ ξεκινάνε τα του gameplay. Στο ταξίδι αυτό, πέρα από τις φωνές, συναντάμε και μάχες. Διάφορους εχθρούς, τους οποίους προφανώς πρέπει να νικήσει ο παίκτης, ώστε να προχωρήσει παρακάτω. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο εδώ, είναι το θέμα της δυσκολίας. Υπάρχει μια ρύθμιση, η οποία λέγεται "Αυτόματη" όσον αφορά στις δυσκολίες. Ακόμη δεν είμαι σίγουρος πώς λειτουργεί και δε θα ήθελα να μαντέψω καν. Οι μάχες σε γενικές γραμμές, δεν είναι δύσκολες. Καλό συγχρονισμό να έχεις και να προσέχεις πότε οι φωνές σου λένε ότι σου επιτίθενται από πίσω, μπορείς άνετα να μπλοκάρεις. Και μετά υπάρχουν και κάποια boss fights, τα οποία είναι πιο απαιτητικά, αλλά όχι ακατόρθωτα.

Άλλο στοιχείο του παιχνιδιού, είναι η επίλυση κάποιων γρίφων. Μερικοί είναι πιο δύσκολοι, αλλά μόλις γίνει αντιληπτό το μοτίβο που ακολουθεί το παιχνίδι, η επίλυση είναι πιο εύκολη. Δεν έχουν όλοι οι γρίφοι το ίδιο προφανείς λύσεις. Προσωπικά, το απόλαυσα. Με δυσκόλεψε αρκετά, αλλά όχι σε σημείο να πω ότι το παρατάω και θα το δω άλλη στιγμή με την ησυχία μου.

Οπτικά, το παιχνίδι είναι όμορφο. Έχει φωτεινά στοιχεία, σκοτεινά στοιχεία και ΠΟΛΥ σκοτεινά στοιχεία. Δεν περίμενα τόσο μεγάλη γκάμα σε ένα παιχνίδι. Βέβαια, έχει γίνει για συγκεκριμένους λόγους όλο αυτό το ποτ πουρί χρωμάτων. Τα τοπία είναι πολύ όμορφα, αν και σε μερικά σημεία υπήρχαν θέματα frame drops, αλλά ήταν ελάχιστα. Οι εχθροί είχαν επίσης ιδιαίτερο σχεδιασμό, αλλά δυστυχώς δεν υπήρχε μεγάλη ποικιλία. Τα bosses ήταν μοναδικά σχεδιασμένα, με έναν ιδιαίτερο τρόπο απεικόνισης.

Μουσικά, περίμενα κάτι περισσότερο είναι η αλήθεια. Η μουσική που είχε το παιχνίδι, αν και καλή, θεωρώ ότι υπήρχε χώρος για βελτίωση. Βέβαια, όπως μου κατέδειξαν αργότερα, το θέμα δεν είναι μόνο η μουσική, αλλά όλη η ηχητική επένδυση, η οποία περιλαμβάνει κι άλλα στοιχεία ήχου. Επομένως, χρειάστηκε να αναθεωρήσω, καθώς η ηχητική απεικόνιση της ψύχωσης της Senua έγινε με πάρα πολύ καλό τρόπο.

Κάτι το οποίο επίσης χρειάστηκε να μου υποδείξουν, ήταν η επαναληψιμότητα. Προσωπικά, είχα απορροφηθεί από την ιστορία, σε σημείο να μην προσέξω ότι το παιχνίδι επαναλαμβανόταν σε κάθε σημείο. Οι εχθροί ήταν ίδιοι, εκτός των boss fights και οι κινήσεις τους το ίδιο. Δεν ήταν όπως ένα κλασσικό hack'n'slash παιχνίδι, επομένως οι κινήσεις είναι εξαιρετικά περιορισμένες. Ο μόνος τρόπος να χτυπήσεις πάνω από έναν αντίπαλο, είναι να βρίσκονται κολλητά ο ένας με τον άλλο. Διαφορετικά, ασχολείσαι μόνο με έναν κάθε φορά. Εσύ. Γιατί εκείνοι μπορούν να σε χτυπήσουν από κάθε πλευρά.


Γενικά, πολλά στοιχεία θα μέναν απαρατήρητα. Αυτό συμβαίνει επειδή η διάρκεια του παιχνιδιού είναι ιδιαίτερα μικρή. Σε τραβάει τόσο πολύ με την ιστορία του, καθώς και με όλες τις επιμέρους ιστορίες που ανακαλύπτεις κατά τη διάρκεια, όπου δεν αντιλαμβάνεσαι το τι συμβαίνει στο υπόλοιπο παιχνίδι.

Εν κατακλείδι, είναι ένα παιχνίδι πολύ απλό και ευθύ. Έχεις ένα σπαθί και προχωράς. Λύνεις γρίφο, κάνεις μάχη, συνεχίζεις στο επόμενο στάδιο. Δεν υπάρχουν skill trees, μαγικές ικανότητες ή κάποιο άλλο στοιχείο ανάπτυξης ικανοτήτων, όπως συναντάμε σε πολλά άλλα παιχνίδια. Κάτι το οποίο δεν είναι απαραίτητα κακό. Εμένα με είχε συναρπάσει η ιστορία και το απόλαυσα. Αυτό που με ιντρίγκαρε, ήταν η απεικόνιση των εχθρών καθώς και ο τρόπος με τον οποίο γίνονταν διάφορες μεταβάσεις από σκοτάδι σε φως, flashbacks και τα θέματα που θίγονται στο παιχνίδι.

Η πνευματική (ψυχική) υγεία, είναι κάτι που ακόμη βρίσκεται σε ανάπτυξη. Ένα άτομο το οποίο κρίνει ένας επιστήμονας ότι πάσχει από κάποια ψύχωση, κατά πάσα πιθανότητα δεν το αντιλαμβάνεται. Για εκείνο το άτομο, αυτό είναι το φυσιολογικό. Ο τρόπος που αντιλαμβάνεται τον κόσμο, που τον ακούει, τον βλέπει, όλα αυτά είναι μέσα στα πλαίσια της ψυχικής ασθένειας. Ο τρόπος που απεικονίζονται οι εχθροί για παράδειγμα, είναι άνθρωποι τους οποίους η Senua βλέπει με τη μορφή αυτή που βλέπουμε κι εμείς, ή είναι εξ ολοκλήρου αποκυήματα της ψύχωσής της; Όλοι οι γρίφοι που λύνουμε στο παιχνίδι, είναι πράγματι εμπόδια που συναντάμε ή μήπως η ψύχωση δημιουργεί εμπόδια τα οποία πρέπει να προσπεράσουμε;

Τέτοιου είδους ερωτήματα, πιστεύω είναι αυτά που έφεραν το συγκεκριμένο παιχνίδι στο προσκήνιο και του επέφεραν όλους τους τίτλους. Είναι κάτι πρωτοπόρο στο μέσο των video games και γι' αυτό τράβηξε την προσοχή.



Report this review Comments (0) | Was this review helpful? 0 0
Το Ταξίδι στον Κάτω Κόσμο
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
 
7.5


Η Ninja Theory είναι ενα indie studio με περιορισμένο budget και πόρους. Έγινε γνωστή μέσω των Heavenly Sword, Enslaved: Odyssey to the West και το reboot της σειράς Devil May Cry. Το επόμενο βήμα της εταιρείας είναι το Hellblade:Senua’s Sacrifice. Οπλισμένο με πολύ όμορφα γραφικά,ατμόσφαιρα που κόβει την ανάσα,μια σκληροτράχηλη και ταυτόχρονα πολύ ευαίσθητη ηρωίδα καθώς και την χρήση μιας μείξης Νορβηγικής,Κέλτικης και Σκανδιναβικής μυθολογίας, το Hellblade έκλεψε τις εντυπώσεις όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Gamescome το 2014. Όμως τα χαρακτηριστικά που ανέφερα παραπάνω σίγουρα δεν είναι αυτά που έκαναν το παιχνίδι να ξεχωρίσει τόσο πολύ από άλλα παιχνίδια της εποχής μας και της κατηγορίας του. Το ατού του είναι ο ηχητικός τομέας και το γεγονός ότι η ηρωίδα μας πάσχει από ψυχικές ασθένειες. Το review αφορά την έκδοση σε PC και θα προσπαθήσω να σας μεταφέρω όσον το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες δίχως να σας κάνω spoil.


Ιστορία


Η ιστορία μας ξεκινάει με την Senua να ταξιδεύει προς την Ηelheim.Σκοπός της είναι να επαναφέρει την ψυχή του αγαπημένου της Dillion στο βασίλειο των ζωντανών. O Dillion χρησιμοποιήθηκε σαν θυσία προς τους θεούς γιατί οι Vikings έκαναν πάντα θυσίες πριν ή κατά την διάρκεια των επιδρομών (raids) τους για να τους ευνοήσουν στην μάχη αλλά και στα λάφυρα τα οποία θα επέστρεφαν στις οικογένειες τους. Ως προς την μυθολογία η μόνη θεότητα που μπορούσε να επαναφέρει στην ζωή τους νεκρούς, ήταν η κόρη του Loki, βασίλισσα του κάτω κόσμου γνωστή και ως Hela. Έτσι λοιπόν η Senua θα πρέπει να βρει κάποιον τρόπο έτσι ώστε να πάρει την ψυχή του αγαπημένου της από την Hela. Σίγουρα έχετε παρατηρήσει ότι η ηρωίδα μας κουβαλάει μαζί της ενα κρανίο,το οποίο ανήκει στον χαμένο Dillion. Αρχικά θα σκεφτείτε ότι ευθύνεται η ψυχωτική της συμπεριφορά για αυτό και εν μέρει θα έχετε δίκιο αλλά ο κύριος λόγος είναι επειδή υπήρχε η πεποίθηση ότι η ψυχή του ανθρώπου “κατοικεί” στο κεφάλι, οπότε ήταν ο μόνος τρόπος για να ελευθερώσει την ψυχή του αγαπημένου της. Η Senua δεν είναι μόνη της στην προσπάθεια αυτή. Καθ’όλη την διάρκεια του ταξιδιού της θα ακούτε τον Druth να εξιστορεί τις ιστορίες του μέσω κάποιων ρούνων που θα βρείτε μέσα στον κόσμο του Hellblade. Μέσα από τις ιστορίες του Druth, θα διευρύνετε τις γνώσεις σας πάνω στην μυθολογία στην οποία στηρίχτηκε το παιχνίδι. Επίσης βοήθεια και καθοδήγηση θα λάβετε και από τον ίδιο τον Dillion ο οποίος επεμβαίνει κάθε φορά που η Senua χρειάζεται λίγο “σπρώξιμο” για να συνεχίσει το ταξίδι της και να μην παραιτηθεί. Μπορεί ακόμα να συναντήσετε κάποια πρόσωπα κατά την διάρκεια της περιπέτεια σας. Πρόκειται για την μητέρα της Senua,την Galena. H Galena είχε το ίδιο χάρισμα και κατάρα με την Senua (inner eye όπως το αποκαλεί ο Druth) και μπορούσε να δει το “σκοτάδι” και διάφορους ρούνους στο περιβάλλον της. Βοήθεια ακόμα θα λάβετε και από μια “σκιά” η οποία οποία σας καθοδηγεί με τον δικό της τρόπο μέσα από το σκοτάδι της Hel και αργότερα θα αποκτήσει και πρόσωπο.


Καθώς φτάνετε προ των πυλών της Helheim θα κάνει την εμφάνιση του το λεγόμενο ‘darkness” μέσω του οποίου θα λάβετε μια αρρώστια,το dark rot. Σε αυτό το σημείο το παιχνίδι θα σας ενημερώσει ότι όσο πεθαίνετε τόσο θα αναπτύσσεται και το corruption το οποίο ξεκινάει από το χέρι της Senua και θα ανεβαίνει πιο πάνω με τον κάθε θάνατο σας. Όταν φτάσει στο κεφάλι της τότε θα πρέπει να ξεκινήσετε το παιχνίδι από την αρχή. 
Πριν διασχίσετε τις πύλες της Helheim θα πρέπει να περάσετε τα trials δυο θεών και έπειτα να τους νικήσετε σε μονομαχία. Πρόκειται για τον θεό της φωτιάς, Surt και τον θεό των ψευδαισθήσεων, Valravan. Για να φτάσετε όμως και να τους αντιμετωπίσετε θα πρέπει να λύσετε πρώτα τους διάφορους γρίφους που σας έχουν θέσει. Όσο προχωράτε το story θα καταλάβετε ότι η μαχήτρια μας πασχίζει να ξεπεράσει φοβίες και προβλήματα του παρελθόντος. Πρέπει να αντιμετωπίσει τους εσωτερικούς της δαίμονες αλλά και όλες τις προκλήσεις που θέτει το ίδιο της μυαλό στην ίδια μιας και πάσχει από ψύχωση και από σοβαρά ψυχικά τραύματα. Όταν μπείτε πλέον μέσα στην Hel και η δύναμη του σκοταδιού μεγαλώνει, η Senua αντιλαμβάνεται ότι θα χρειαστεί κάτι παραπάνω από τις ικανότητες στην μάχη για αντιμετωπίσει την Hela. Για καλή της τύχη θα βρει το θρυλικό Gramr, ένα σπαθί το οποίο μπορεί να σκοτώσει μέχρι και θεούς. Όμως για να το διεκδικήσει πρέπει να αποδειχθεί άξια από τον Odin οπότε πρέπει να περάσει 4 δοκιμασίες. Σε αυτές θα αντιμετωπίσει τους χειρότερους φόβους της και θα έρθει πιο κοντά στην αλήθεια σε σχέση με το παρελθόν της αλλά και την κατάρα που κουβαλάει (το Inner eye και την ψυχωτική συμπεριφορά της).




Γραφικά και Ατμόσφαιρα


Η Unreal Engine 4 δείχνει τα δόντια της καθώς ο κόσμος του Hellblade είναι πολύ προσεγμένος και πάρα πολύ όμορφος. Η ατμόσφαιρα είναι σκοτεινή και καταφέρνει να περάσει την φρίκη που βιώνει η Senua και σε εμάς τους παίχτες Όπου και αν κοιτάξετε θα βρείτε προσεγμένα τοπία και έναν δυναμικό κόσμο ο οποίος συνεχώς αλλάζει. Από εκεί που είστε σε ένα ηλιόλουστο δάσος ξαφνικά ξεσπάει καταιγίδα και όλα σκοτεινιάζουν. Το παιχνίδι δεν είναι ιδιαίτερα “βαρύ”, παλιότερα μηχανήματα δεν θα έχουν πρόβλημα να το τρέξουν σε υψηλές ρυθμίσεις και σε 1080p. Σε κάποια σημεία όμως τα FPS πέφτουν αρκετά δίχως αιτία. Από εκεί που είστε σε ένα δάσος και παντού υπάρχουν νερά, runes και πάρα πολλές σκιές και τρέχετε στα 60 FPS, προχωράτε στην επόμενη περιοχή που έχει τρεις τοίχους και δύο δέντρα και βλέπετε το meter σας να δείχνει 40 και σαν να μην έφταναν όλα αυτά η συγκεκριμένη περιοχή απαιτεί και μάχη και σας υπενθυμίζω ότι αν πεθαίνετε πολύ το progress σας θα γίνει reset οπότε μπορείτε να καταλάβετε πόσο απογοητευτικό μπορεί να αποβεί το παραπάνω πρόβλημα. Απίστευτη λεπτομέρεια θα παρατηρήσουμε και στις εκφράσεις της Senua αλλά και στο σώμα της όπως φυσικά και στα animations. Η Ninja Theory έχει κάνει εκπληκτική δουλειά με το motion capture και φαίνεται ότι έχει δουλέψει όλο τον οπτικό τομέα με πολλή προσοχή.


Combat και Γρίφοι


Όπως αναφέρθηκε πιο πάνω, καλείστε να λύσετε κάποιους γρίφους. Ας πάρουμε για παράδειγμα τους δύο θεούς Surt και Valravan.
Για τον Surt θα πρέπει να εντοπίσετε runes στο περιβάλλον σας τα οποία αποτελούν κλειδιά για κάποιες πύλες μέσω του focus. Έπειτα καλείστε να βρείτε τα διάφορα tributes και να τα ενεργοποιήσετε πάλι μέσω του focus. Γενικώς η επίλυση γρίφων χρησιμοποιεί αρκετά την “συγκέντρωση” ( focus) του “inner eye” της Senua. Όσο για τον Valravan θα συναντήσετε διάφορα portals όπου κοιτάζοντας από μέσα τους αλλάζει το τοπίο. Μπορεί να εξαφανιστεί ένας τοίχος που σας εμπόδιζε ή να εμφανιστεί κάποια γέφυρα η οποία πριν δεν υπήρχε. Θα χρειαστεί να ευθυγραμμίσετε και κάποια κοράκια (focus) με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να σχηματιστεί το seal του Valravan και έτσι θα σας επιτραπεί η πρόσβαση στον επόμενο γρίφο/μάχη. Σύμμαχοι σας στην επίλυση των γρίφων καθώς και στο navigation είναι οι φωνές που ακούει η πρωταγωνίστρια. Σας ενημερώνουν για το αν είστε κοντά στην λύση ενός γρίφου ή αν πηγαίνετε προς την σωστή κατεύθυνση Αργότερα θα πρέπει να λύσετε μια μείξη των παραπάνω γρίφων και όσο το παιχνίδι φτάνει στο τέλος του, οι γρίφοι θα απαιτούν περισσότερη εξερεύνηση και φαντασία χωρίς να γίνονται κουραστικοί. Αρνητικό βέβαια αποτελεί το ότι δεν υπάρχει μεγάλη ποικιλία γρίφων μιας και συναντάμε μόλις τρία/τέσσερα είδη γρίφων εξαρτάται από τον διαχωρισμό που θα κάνετε και εσείς οι ίδιοι.


Ας περάσουμε στο σύστημα μάχης. Το combat είναι αρκετά αργό και δεν χρειάζεται να έχετε φοβερά αντανακλαστικά για να κατατροπώσετε τους εχθρούς σας οπότε ακόμα και αν δεν έχετε παίξει πολλά hack and slash, δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Δυστυχώς το Hellblade δεν προσφέρει μεγάλη ποικιλία από εχθρούς ούτε ιδιαίτερα μεγάλη πρόκληση στην μάχη. Προσωπικά τερμάτισα το παιχνίδι την πρώτη φορά στο hard και δεν μπορώ να πω ότι δυσκολεύτηκα. Υπάρχουν 4 επίπεδα δυσκολίας. Το auto το οποίο καθορίζει την δυσκολία ανάλογα με την δικιά σας συμπεριφορά στην μάχη, το easy, το normal και το hard. Το A.I δεν είναι τόσο έξυπνο όσο θα περίμενα. Δεν ήταν λίγες οι φορές όπου από τους 5 εχθρούς που έχω να αντιμετωπίσω μόνο αυτός που είναι locked στην κάμερα μου επιτίθεται με σκοπό να με σκοτώσει και οι υπόλοιποι παίρνουν τον χρόνο τους δίχως να νιώθω ιδιαίτερη απειλή. Θα προσπαθήσουν να σας περικυκλώσουν για να σας βαρέσουν από πίσω αλλά σε καμία περίπτωση το A.I δεν ακολουθεί τα πρότυπα του DmC όπου οι αντίπαλοι σε μεγαλύτερες δυσκολίες δεν σε αφήναν σε χλωρό κλαρί. Το combat είναι αρκετά απλό, μοιάζει αρκετά με το Witcher 3. Έχει dodge,block/parry (αν το κάνετε στο σωστό timing), fast/heavy και melee (για να κάμψετε την άμυνα των αντιπάλων) attacks. Όπως σε κάθε hack and slash game μπορείτε να κάνετε chain τις επιθέσεις σας μέχρι ένα finisher το οποίο σπάει το combo σας. Επειδή δεν υπάρχει tutorial για το combat θα πρότεινα να κάνετε κάποιους πειραματισμούς για να εξοικειωθείτε όσο πιο γρήγορα γίνεται με το σύστημα μάχης. Επίσης υπάρχει ενα run button το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μέσα στο combat (αλλά και έξω από αυτό) και να κάνετε "έξτρα" επιθέσεις. Πχ αν τρέχετε προς έναν αντίπαλο και κάνετε light attack τότε η Senua θα κάνει ένα γρήγορο charge προς τον αντίπαλο. Φυσικά γίνονται αντίστοιχοι συνδυασμοί και με τα heavy/melee attacks. Επειδή ακριβώς το σύστημα μάχης είναι απλό, με λίγη προσοχή θα το κάνετε master πολύ γρήγορα.


Οι εχθροί που θα αντιμετωπίσετε έχουν ως εξής :οι απλοί πολεμιστές που έχουν ενα balance στις επιθέσεις τους, τα “κοράκια” τα οποία κάνουν και κάποιες ranged επιθέσεις και γενικώς είναι πιο γρήγορα στις κινήσεις τους, τους πολεμιστές με ασπίδα οι οποίοι είναι οι πιο κουραστικοί, τους πολεμιστές με “βαριά” όπλα που είναι και πιο αργοί αλλά προκαλούν μεγάλη ζημιά και τελικώς τα bosses των οποίων οι κινήσεις διαφέρουν. Ακόμα κάποιοι εχθροί από τους παραπάνω μπορεί να εμφανίζονται με μια μορφή σκιάς (shadow form). Σε αυτή την περίπτωση δεν μπορείτε να τους χτυπήσετε εκτός αν χρησιμοποιήσετε το focus (in combat). Το focus μέσα στην μάχη λειτουργεί με charges. Το μέγιστο είναι 3 και παίρνετε charges με σωστά parries/blocks/dodges και φυσικά δέρνοντας τους εχθρούς σας. Όταν το χρησιμοποιήσετε τότε οι εχθροί σας κινούνται σε slow motion ενώ η δικιά σας ταχύτητα αυξάνεται. Επίσης όσοι είναι στο shadow form γίνονται ευάλωτοι σε χτυπήματα. Όταν πάρετε το Gramr θα μπορείτε να κάνετε charge τα heavy attacks σας αλλά και να βγάζετε τους αντιπάλους σας από το shadow form με parry δίχως να χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε κάποιο charge του focus σας. Τέλος η ζημιά που προκαλείτε στους αντιπάλους σας εμφανίζεται στο σώμα τους με κάποια κόκκινα “κοψίματα”. Όσο πιο πολλά τα κόκκινα σημάδια τόσο πιο κοντά είστε στο να βγάλετε τον συγκεκριμένο εχθρό εκτός μάχης. Όσο πιο πληγωμένοι είναι οι εχθροί, τόσο πιο αργά θα κινούνται καθώς επίσης θα καλύπτουν τις πληγές τους. Οι φωνές που ακούτε, επίσης θα σας ειδοποιούν για το αν κάποιος αντίπαλος είναι κοντά στον θάνατο και θα σας ωθήσουν να τον αποτελειώσετε αλλά σας προειδοποιούν και για επιθέσεις που έρχονται από πίσω σας έτσι ώστε να προλάβετε να τις αποφύγετε.


Ήχος


Ερχόμαστε στο πιο δυνατό σημείο του παιχνιδιού, τον ήχο. Ηχητικά το Hellblade ρίχνει σαγόνια. Το voice acting είναι εκπληκτικό. Όλοι οι voice actors έχουν δώσει τον καλύτερο τους εαυτό και αυτό φαίνεται από τα πρώτα κιόλας λεπτά. Τα ηχητικά εφέ τόσο στις φωνές όσο και στις εναλλαγές της ατμόσφαιρας είναι πραγματικά εντυπωσιακές. Το δε soundtrack δεν θα μπορούσε να συνάδει καλύτερα με την ατμόσφαιρα του παιχνιδιού. Οι ηχητικές υποκρούσεις όπως οι βροντές, τα βήματα, οι φωνές κτλπ είναι τόσο ρεαλιστικές που με την χρήση ακουστικών εκτοξεύουν το immersion στα ύψη. Κάπου εδώ πρέπει να τονίσω ότι η χρήση ακουστικών είναι απαραίτητη για να βιώσετε αυτή την εμπειρία στο μέγιστο δυνατό επίπεδο. Η παραμικρή σκέψη που περνάει από το μυαλό της Senua μεταφέρεται σε εμάς μέσω των ψιθύρων που ακούμε λόγω της ψυχωτικής της κατάστασης. Άλλοτε μπορεί να σας επιβραβεύουν για κάτι που καταφέρατε και άλλοτε μπορεί να σας αποθαρρύνουν αν δεχθείτε κάποιο χτύπημα κατά την διάρκεια της μάχης.




Συμπερασματικά έχουμε να κάνουμε περισσότερο με μια εμπειρία που ξεπερνάει τα όρια ενός παιχνιδιού. Σίγουρα πρόκεται για μια πρωτότυπη ιδέα και η Ninja Theory δούλεψε με πολύ μεράκι και αγάπη και το αποτέλεσμα σε καμία περίπτωση δεν απογοητεύει. Οι developers ήρθαν σε επαφή με άτομα που εμφάνισαν συμπτώματα ψυχωτικής συμπεριφοράς αλλά και με ειδικούς πάνω στον τομέα των ψυχικών ασθενειών. Το παιχνίδι διαρκεί μόλις 6-7 ώρες και ειδικά στον τομέα των γρίφων επαναλαμβάνεται αλλά δεν κουράζει λόγω της μικρής του διάρκειας. Το Hellblade προσφέρει την ποιότητα ενός triple A τίτλου όπως υποσχέθηκε η εταιρεία ανάπτυξης και μάλιστα στην μισή τιμή. Σίγουρα ήθελα και άλλο αλλά αν οι developers προσπαθούσαν να το κάνουν μεγαλύτερο ίσως να μην είχαμε το αντίστοιχο αποτέλεσμα.




Γραφικά: 9/10
Ήχος: 10/10
Gameplay: 8/10 
Αντοχή: 6/10 
Report this review Comments (0) | Was this review helpful? 0 0

Comments  

#1 Lyricaldemon (Level22) 09/08/2017 13:55
Διαβάζοντας το άρθρο και βλέποντας ένα αρκετά όμορφο και ενδιαφέρον παιχνίδι,οι φωνές μέσα στο κεφάλι της μικρής ήταν ότι καλύτερο!Αρκετά όμορφα σχεδιασμένο παιχνίδι αξίζει να ασχοληθείς μαζί του,έχοντας ένα απλό σύστημα μάχης.
#2 Divine Raiden (Level26) 09/08/2017 14:31
Τερμάτισα και εγώ το παιχνίδι και έχω να πω τα καλύτερα.Το σύστημα μάχης θυμίζει αρκετά Witcher 3.Απλα πρέπει να δείτε κάποιο gameplay video για να μάθετε οτιδήποτε μπορεί να κάνει η Senua.Πχ αν κρατήσετε πατημένο το κουμπί για το τρέξιμο και πατήσετε light attack τότε η Senua κάνει ένα γρήγορο charge πάνω στον αντίπαλο ή αν πατήσετε το melee attack του κάνει ένα πιο δυνατό bash.Δεν έχει ιδιαίτερο βάθος και μόλις μπείτε λίγο στο κλίμα όπως είπε και η Χριστιανα θα το έχετε κάνει master.Οι γρίφοι όσο προχωράει το παιχνίδι γίνονται λίγο πιο περιπλοκοι και απαιτούν περισσότερο ψάξιμο. Αν και είναι επαναλαμβανόμενο, δεν κουραζουν .Προσωπικα μου άρεσε πολύ ο τρόπος που υλοποιησαν το σύστημα των γρίφων ειδικά σε μια εποχή που ελάχιστα παιχνίδια θετουν δυνατούς γριφους.Ηχητικα με άφησε πραγματικά άφωνο.Εχει γίνει καταπληκτική δουλειά και με ακουστικά το παιχνίδι παίρνει ζωή.Πολυ καλό το review της Χριστιανας.
#3 Dr_Nikif0r0s (Level1) 09/08/2017 15:16
Πολύ δυνατή ηχητική εμπειρία και αξιόλογο αποτέλεσμα στο σύνολο του. Μεγάλο μπράβο στη Ninja Theory με την τακτική να μην βγει το game σε hardcopy κράτησε την τιμή χαμηλά και με την ίδια να προτρέπει τα μεγάλα studios να ακολουθήσουν το παράδειγμά της.
#4 Blood King (Level25) 09/08/2017 17:30
Δείχνει αριστούργημα και πρέπει να ασχοληθώ μαζί του το συντομότερο, μοναδικό μείον στο εντυπωσιακό πακέτο η μικρή διάρκεια.
#5 MASTERSOT (Level8) 09/08/2017 20:06
Προς το παρόν δεν μπορώ να πω πολλά καθώς δεν το εχω παίξει πάνω από μια ώρα, αλλα από τα λίγα που είδα μπορώ να πω στα σίγουρα πως διαθετη τρομερή ατμοσφαίρα και πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία, το μόνο αρνητικό που βλέπω μεχρι τώρα ειναι πως για το Pc αν δεν διαθέτης χειριστήριο τότε δυσκολεύει πολύ το σύστημα μάχης, όσο το κομμάτι με το να χάνεις το Save σου το βρίσκω ενα πολύ ενδιαφέρον χαρακτηριστικό που σε παροτρύνει να μην φερθείς επιπόλαια και να δίνεις περισσότερη σημασία στην στρατηγική
(Σ.μ.σ)
Ευχαριστώ πολύ το Gameworld που μεσώ του διαγωνισμού Ιουνίου μου έδωσαν την δυνατότητα να αποκτήσω και εγω αυτό το Game :D
#6 ashbringer (Level25) 11/08/2017 10:45
Μπράβο στην Χριστιάνα για το review.Άλλη μια τιτλάρα που θα λιώσω οπωσδήποτε.
#7 Leokahri (Level6) 14/08/2017 15:38
Ενα ταξιδι μια γροθια στο στομαχη ΕΝΑ ΕΠΟΣ !!!!!!!!!!
#8 Efane (Level24) 16/08/2017 16:31
Είναι πολύ όμορφο οπτικά και από την ανάλυση του review βλέπω πως αξίζει η αγορά. Ορμάτε :lol:
#9 tevemania 666 (Level1) 28/08/2017 17:53
Επαναλαμβανόμενο ,έλεος με τις πόρτες-μάχη και ξανά πόρτες -μάχη , πολύ βαρετό.Ενα 7 θα του δινα και πολύ του πάει.
#10 Shikabane_Hime7 (Level29) 30/08/2017 12:34
Φαίνεται τρομερό παιχνίδι, σχεδόν όλοι λένε καλά λόγια! Στα υπόψιν για το μέλλον!
#11 dimzap (Level3) 14/02/2018 18:15
πρωτοτυπο και ιδιαιτερο παιχνιδι. ομορφο περιβαλλον. επικεντρωνεται ιδιαιτερα στις ψυχωτικες αντιδρασεις της πρωταγωνιστριας. αγγιζει το ευαισθητο θεμα των ψυχικων διαταραχων και της κοινωνικης προκαταληψης. αξιζει τα χρηματα.
Score  8.1
8.19 User Score
(16  votes)
User Reviews 7.25
Genre: Action/ Hack n' Slash
Developer: Ninja Theory
Publisher: Ninja Theory
Διάθεση: Ninja Theory
Players: 1
Requirements: 8 GB RAM, Επεξεργαστής Intel i5 3570K/AMD FX-8350, Κάρτα γραφικών GTX 770 με 2GB VRAM, Χώρος στον σκληρό δίσκο 30GB
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 2017-08-08
Χρήστες που το θέλουν (VIEW ALL)
thumb thumb thumb
Χρήστες που το έχουν (VIEW ALL)
thumb thumb thumb
Χρήστες που το είχαν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα
Κανένας
RELATED GAMES
No Games found.
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (10.0)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (10.0)
6.
User levels   (9.5)
7.
User levels   (3.0)
8.
User levels   (9.5)
10.
User levels   (10.0)